Site-ul Senatului României folosește
cookie
. Navigând în continuare, vă exprimați acordul asupra folosiri cookie-urilor conform
OUG 13/24.04.2012
și REGULAMENTUL (UE) 2016/679.
OK
Servicii Online Senat
RO
EN
Senatul României
Organizare şi funcţionare
Preşedintele Senatului
Biroul permanent
Grupuri parlamentare
Comisii permanente
Serviciile Senatului
Legislaţie
Constituţia României
Regulamentul Senatului
Regulamentul Şedinţelor Comune
Statutul deputaţilor şi senatorilor
Codul de conduită al deputaților și senatorilor
Ordinea de precădere în cadrul ceremoniilor oficiale a demnităţilor şi funcţiilor publice
Legislaţie Internă
Legea privind statutul funcţionarului public parlamentar republicată
Regulamentul de organizare şi funcţionare a serviciilor Senatului
Regulamentul Intern al funcţionarilor publici parlamentari din structurile de specialitate ale Senatului
Regulamentul intern al personalului din serviciile Senatului
Repere istorice
Senatul in istoria României
Constitutii
Constituţia din 1991
Constituţia din 1965
Constituţia din 1952
Constituţia din 1948
Constituţia din 1938
Constituţia din 1923
Constituţia din 1866
Informații economice
Bugetul Senatului
Cheltuieli lunare senatori
Transparenţa veniturilor salariale
Internship la Senat
Structuri parlamentare
Procesul legislativ
Actualitatea parlamentară
Programul săptămânal
Ordinea de zi în plen
Programul activităţilor externe la Senat
Resurse parlamentare
Controlul parlamentar
Moțiuni
Întrebări / Interpelări / Declaraţii politice
Autoritati si Institutii aflate sub controlul Parlamentului
Stenogramele şedinţelor plenului
Votul în plen
Buletin legislativ
Şedinţele plenului în direct și arhiva video
Urmărirea procesului legislativ
Proiecte de lege și propuneri legislative primite pentru dezbatere și adoptare la Senat
Agenda comisiilor
Lista priorităților legislative ale Guvernului
Afaceri europene
Consultări interparlamentare la nivelul UE
Reuniuni
Adunări parlamentare
APUpM
Controlul Parlamentar (scrutiny)
Documentele transmise de către Comisia Comunităţilor Europene
IPEX
Parlamentul European
Parlamentul European
Parlamentarii români aleşi ca membri ai P.E.
Comunicate de presă ale Europarlamentarilor
Instituţiile UE
Comisia Europeana
Consiliul European
Consiliul de Miniştri
Ombudsman
Curtea de Justiţie
Banca Centrală Europeană
Comitetul Economic şi Social
Comitetul Regiunilor
Curtea Europeană de Conturi
Tratatul de la Lisabona
Contact
Relaţii internaţionale
Activităţi multilaterale
Activităţi bilaterale
Activităţi bilaterale
Acorduri bilaterale de cooperare
Grupuri de prietenie
Grupul Pro-America
Proiecte europene
Mențiune juridică
Senatorul USR Remus Negoi: ”Cine vrea dispariția Universității Maritime din Constanța?”
Senatorul USR de Constanța, Remus Negoi, se întreabă retoric ”cine și de ce dorește dispariția Universității Maritime din Constanța?
Într-o declarație politică, senatorul Remus Negoi își exprimă consternarea cu privire la planurile de desființare a Universității Maritime din Constanța și înglobarea ei în cadrul Universității Tehnice București.
Remus Negoi:
O astfel de reorganizare ar trebui să se bazeze pe un proiect care să aibă în spate analiză SWOT, studii de impact, organigrame, etc.. Atât președintele Senatului UMC, Cornel Panait, cât și rectorul Universității Politehnice București, Mihnea Costoiu, întrebați fiind de existența unui proiect al acestei idei, astfel încât comunitatea academică să poată lua o hotărâre avizată pe acest subiect, au recunoscut că nu există un astfel de proiect. Și atunci cum de se poate gândi cineva la o asemenea enormitate?
”
În declarația sa politică, senatorul USR Remus Negoi prezintă o listă întreagă de argumente pentru care o asemenea măsură NU ar trebui luată:
O universitate de marină trebuie să fie conectată la lumea maritimă, la autoritățile și instituțiile de profil naționale și internaționale, la companiile de shipping și crewing.
O universitate maritimă derulează proiecte specifice, are bază materială specifică.
Ministerul Transporturilor, prin ANR, aprobă curricula de studii la specialitățile maritime, CERONAV organizează cursuri prin UMC, certificatele obținute în acest sistem sunt recunoscute internațional.
La examenul de brevetare sunt primiți doar absolvenții UMC și ANMCB. Absolvenții altor facultăți tehnice nu se pot înscrie la examenul de brevetare ca ofițer maritim.
Există, însă, și argumente ”personale” pentru care un asemenea proiect este dorit de cei doi rectori: unul nu mai are dreptul la încă un mandat și UPB iar celălalt iese la pensie și nu mai are voie să dețină funcții de conducere.
Iată, în continuare, textul integral al declarației politice:
”De ce se dorește dispariția Universității Maritime din Constanța?
Aflăm cu surprindere, la fel ca majoritatea cadrelor didactice, personalului auxiliar și studenților Universității Maritime din Constanța, că se pregătește absorbția UMC de către Universitatea Politehnică București. Conform declarațiilor neoficiale ale rectorilor celor două Universități, către presă, va rezulta o Universitate Tehnică Națională. Deci, niciun document oficial care să ateste că acest protocol este ratificat conform legii și cartelor universitare.
Scurt istoric al Universității Maritime Constanța:
La 6 Ianuarie 1990, după ce au făcut greva foamei în Piața Victoriei, studenții fostului Institut de Marină Mircea cel Bătrân, Constanța au reușit să înființeze prima universitate din Constanța – actualul UMC. Astfel, Constanța a devenit centru universitar, din visul unor tineri și care au înghețat de frig, care au fost amenințați cu batalionul disciplinar, ca dezertori și care riscau să fie exmatriculați pentru totdeauna din școală.
Ulterior s-au înființat încă două universități de stat: IMMB (Institutul de Marină Civilă Mircea cel Bătrân) s-a reorganizat în Academia Navală și a fost înființată Universitatea Ovidius, Constanța devenind astfel unul dintre marile centre universitare ale României.
UMC este brand de zonă, astfel că p
rin desființarea UMC, se pierde identitatea învățământului de marină civilă.
Argumente logistice:
O universitate de marină trebuie să fie conectată la lumea maritimă, la autoritățile și instituțiile de profil naționale și internaționale, la companiile de shipping și crewing. Derulează proiecte specifice, are bază materială specifică.
Ministerul Transporturilor, prin ANR, aprobă curricula de studii la specialitățile maritime, CERONAV organizează cursuri prin UMC, certificatele obținute în acest sistem sunt recunoscute internațional.
La examenul de brevetare sunt primiți doar absolvenții UMC și ANMCB. Absolvenții altor facultăți tehnice nu se pot înscrie la examenul de brevetare ca ofițer maritim.
Argumente logice:
O astfel de reorganizare ar trebui să se bazeze pe un proiect care să aibă în spate analiză SWOT, studii de impact, organigrame, etc.. Atât președintele Senatului UMC, Cornel Panait, cât și rectorul Universității Politehnice București, Mihnea Costoiu, întrebați fiind de existența unui proiect al acestei idei, astfel încât comunitatea academică să poată lua o hotărâre avizată pe acest subiect, au recunoscut că nu există un astfel de proiect.
Totul se vrea făcut pe ”repede înainte”, angajații UMC fiind chemați, prin referendum, să voteze desființarea UMC, fără a exista un proiect al viitoarei construcții academice.
De ce atâta grabă? Răspunsurile par foarte la îndemână:
Mihnea Costoiu nu mai are dreptul la un nou mandat ca rector al UPB, astfel că înființarea unei noi Universități i-ar da posibilitatea de a obține alte mandate.
Cornel Panait, președintele Senatului UMC, nu ar mai fi avut voie să dețină funcții de conducere după vârsta de 65 de ani, conform legii, dar totuși a semnat (delegat fiind din partea actualului rector) documente.
Atât foștii absolvenți, o mare parte a corpului profesoral cât și liga studenților se opun desființării UMC. Cine este cu adevărat beneficiarul acestui demers?”