Senatorul USR Ștefan Pălărie: ”Ce se ascunde în legile secrete ale educației? Dorința politicului de a-și pune bocancul în gura educației”

Senatorul USR de București, Ștefan Pălărie, o acuză pe Ligia Deca, Ministrul Educației Naționale, că în spatele secretomaniei din jurul modificărilor la legile educației nu este nimic altceva decât dorința politicului de a controla și mai bine sistemul educației din România.
Într-o declarație politică, Ștefan Pălărie consideră că educația a devenit un prizonier în politica românească de azi, în condițiile în care, de câteva luni, trăim într-un absurd în care guvernarea PSD-PNL a capturat legile educației, le-a pus într-un dulap sub cheie și nu le mai dă drumul.

Ștefan Pălărie: ”Toată România este luată peste picior de un ministru al educației și de o coaliție care și-au pus învățământul la rever și fac ce doresc acolo. Este doar un exercițiu politic, 100%. Nu există specialiști care să scrie la lege, nu există viziune despre cum ar trebui să ne educăm copii. Doar un imens efort de a subordona școala partidelor politice.”

În declarația sa politică, senatorul USR de București, Ștefan Pălărie arată că USR cere insistent să fie rescrisă legea, transparent, să fie extrasă din brațele politicului sau măcar să vedem un draft oficial al ei.
Ștefan Pălărie este vehement: ”USR se va opune acestor legi ale educației care transformă educația într-un instrument politic și de angajat pile la stat”,

Iată, în continuare, textul integral al declarației politice:
 
”Ce se ascunde în legile secrete ale educației
Există un prizonier în politica românească de azi, iar acesta este educația din România. Trăim de câteva luni într-un absurd în care guvernarea PSD-PNL a capturat legile educației, le-a pus într-un dulap sub cheie și nu le mai dă drumul.
Senzația pe care o avem toți cei care dorim și trebuie să ne exprimăm despre cum va arăta școala românească în următorii 10-15 ani este că toată România este luată peste picior de un ministru al educației și de o coaliție care și-au pus învățământul la rever și fac ce doresc acolo.
Este doar un exercițiu politic, 100%. Nu există specialiști care să scrie la lege, nu există viziune despre cum ar trebui să ne educăm copii.
Doar un imens efort de a subordona școala partidelor politice.
Doar o dorință de a muta cât mai multe decizii în pixul ministrului și baronilor locali.
USR cere insistent să fie rescrisă legea, transparent, să fie extrasă din brațele politicului sau măcar să vedem un draft oficial al ei. La schimb, PSD și PNL se bat în texte aruncate pe surse, aruncă spre presă zvonuri și bârfe. Dar nimic oficial nu iese din minister sau din coaliție.
Așa ajungem să vorbim despre aceste legi-secrete exclusiv din auzite și pe surse. Iar ce auzim ne îngrozește de fiecare dată.
Vă dau ultimul exemplu descoperit de noi, de cei de la USR, în analiza sutelor de pagini pe-surse. PNL și PSD vor să scoată personalul didactic auxiliar – adică bibliotecarii, laboranții și mulți alți angajați pe care se bazează școlile – de sub protecția legii salarizării unice.
Sinistru. Nu doar că probabil e neconstituțional. Însă intenția este ca acești angajați să treacă sub un contract colectiv de muncă, negociat separat, iar ei să vină an de an cu mâna întinsă la politicieni ca să mai obțină o mărire.
Cu alte cuvinte, este o nouă modalitate a politicului de a-și pune bocancul în gura educației. De a transforma acest sistem într-unul dependent de mai marii zilei.
Toată legea educației, scrisă inițial de Sorin Cîmpeanu și rescrisă acum de ministrul Ligia Deca, este exact așa. Nu despre cum să luăm povara cheltuielilor de pe umerii copiilor. Nu despre cum să oprim bullying-ul în școli. Nu despre cum să avem profesori motivați. Nimic despre viziune.
Nu! Singurul interes al PNL și PSD este să-și subordoneze profesorii, bibliotecarii, contabilii și portarii din școli și pe oricine lucrează în educație. Cu directorii deja le-a ieșit, sunt oamenii doriți și puși de ei acolo. Dar, iată că, din păcate, nu le ajunge și vor mai mult.
USR se va opune acestor legi ale educației care transformă educația într-un instrument politic și de angajat pile la stat.”
 


Go to top