Site-ul Senatului României folosește cookie. Navigând în continuare, vă exprimați acordul asupra folosiri cookie-urilor conform OUG 13/24.04.2012 și REGULAMENTUL (UE) 2016/679. OK

Senatorul USR PLUS Stefan Pălărie: ”Corectitudinea examenelor pentru directorii de școală, o piesă importantă în ansamblul reformelor critice pentru învățământul românesc”

Senatorul USR PLUS de București, Ștefan Pălărie, argumentează că asigurarea corectitudinii examenelor pentru ocuparea funcțiilor de directori școlari reprezintă un pas mic, dar important, în ansamblul reformelor învățământului românesc.   
Într-o declarație politică, Ștefan Pălărie susține că aceste examene - concursuri - organizate o dată la patru ani,  vor avea ocazia să împrospăteze și să îmbunătățească calitatea celor care reprezintă cel mai important partener în implementarea oricăror politici publice în educație: directorii de școli. 

Ștefan Pălărie: ”Misiunea noastră comună, atât din Parlament, cât și din partea Guvernului este de a asigura REFORMELE atât de necesare în educație. Asta înseamnă inclusiv curajul de a propune lucruri nepopulare, inclusiv de a pierde capital politic luând deciziile corecte și implementând schimbări atât de necesare. Altminteri perpetuăm la nesfârșit o stare de neclintire a sistemului educațional în mijlocul unei lumi puternic afectate de a patra revoluție a tehnologiei, iar cei care vor pierde cel mai mult vor fi exact cei pe care declarăm că îi iubim cel mai mult: copiii noștri.”

În final, senatorul USR PLUS de București, Ștefan Pălărie trage un semnal de alarmă, subliniind că organizarea corespunzătoare a acestor examene nu reprezintă un scop în sine, ci doar o mică parte din efortul de restructurare și modernizare a procesului educational din România.
Iată, în continuare, textul integral al declarației politice:
 
O nouă primă zi de școală. O nouă primă șansă pentru reformele în educație de care avem atât de tare nevoie
Astăzi reîncepe școala pe tot parcursul țării noastre. Îndelung și greu încercată de pandemie, educația din România mai are 6 săptămâni - întregi, timp în care să încheie semestrul al doilea, să încheie un an școlar, iar pentru elevii din clasele a IV-a, a VIII-a și a XII-a să încheie un întreg ciclu de învățământ.
Cumva - cumva anul acesta școlar se va încheia. Va urma apoi un maraton al examenelor naționale, cele ale elevilor, dar și cele ale cadrelor didactice, iar anul acesta, în mod excepțional, vom avea și examene naționale ale directorilor de unitățile de învățământ preuniversitar. Organizate o dată la patru ani, aceste examene - concursuri - vor avea ocazia să împrospăteze și să îmbunătățească calitatea celor care reprezintă cel mai important partener în implementarea oricăror politici publice în educație: directorii de școli. 
Realizarea cu succes a concursurilor pentru directorii de școli nu reprezintă însă, decât un pas foarte mic. Este un pas critic, hotărâtor, dar reprezintă doar o bucățică dintr-un ansamblu de reforme critice necesare în învățământul din România. Avem marele risc de a ne îmbăta cu apă rece, felicitându-ne pentru acest concurs în timp ce amânăm celelalte probleme cheie:
  1. Finalizarea de urgență a planurilor cadru de învățământ liceal - avem nevoie să le încheiem până în toamnă pentru a putea demara complicata operațiune a finalizării conținuturilor, a contractării și realizării de manuale pentru a putea avea un an școlar 2022-2023 bine organizat
  2. Continuarea muncii de digitalizare a educației - atât pe palierul echipamentelor, cât mai ales pe palierul competențelor din sistem - în rândul cadrelor didactice și cel al elevilor
  3. Reformă instituțională a educației din România - dincolo de recrutare, competențele fiecărei entități din sistem (naționale, județene, locale) trebuie redefinite pe baza principiilor de descentralizare, depolitizare, profesionalizare
  4. Că tot vorbim despre profesionalizarea managementului educațional - nu este suficient să organizăm concursuri - avem nevoie de programe de pregătire inițială și continuă pentru acești directori - ei au nevoie să devină parteneri profesioniști pentru a putea avea un impact real asupra școlilor pe care le conduc
  5. Rezolvarea problemelor celor 1400 de unități școlare care învață în 2 sau 3 schimburi. E nevoie de soluții inteligente prin care capacitatea școlară a acestor unități să fie dublată pentru a putea respecta legea privitoare la dimensiunea unei clase, dar și pentru ca elevii să învețe toți într-un singur schimb.
Astăzi reîncepe școala. Și odată cu ea, misiunea noastră comună, atât din Parlament, cât și din partea Guvernului de a asigura REFORMELE atât de necesare în educație. Asta înseamnă inclusiv curajul de a propune lucruri nepopulare, inclusiv de a pierde capital politic luând deciziile corecte și implementând schimbări atât de necesare. Altminteri perpetuăm la nesfârșit o stare de neclintire a sistemului educațional în mijlocul unei lumi puternic afectate de a patra revoluție a tehnologiei, iar cei care vor pierde cel mai mult vor fi exact cei pe care declarăm că îi iubim cel mai mult: copiii noștri. 
 



Go to top