Senatorul USR Cristian Bordei: ”De ce nu e bine să lăsam coaliția militaro-socialistă să acapareze presa”

 
Senatorul USR de Cluj, Cristian Bordei, acuză coaliția militaro-socialistă că se folosește de fondurile publice pentru a-și subordona presa, tranformând-o dintr-un mediu de informare într-un mediu de propagandă, care funcționează la comandă.
Intr-o declarație politică, Senatorul USR de Cluj, Cristian Bordei, argumentează că, procedând astfel, coaliția militaro-socialistă politizează presa ceea ce, mai departe, conduce la pierderea încrederii în guvernanții săi.
Cristian Bordei:  „România are nevoie de presă independentă, iar acest lucru presupune scoaterea de sub control politic a instituțiilor care reglementează și supraveghează fenomenul. CNA a primit de-a lungul timpului acuzații și din stânga și din dreapta pentru că în anumite momente, a greșit. Se spunea și încă se spune că sunt ai PSD, ba ai PNL, acum ai serviciilor.”
Senatorul USR de Cluj, Cristian Bordei cere depolitizarea reală a CNA și luarea de măsuri severe împotriva canalelor de știri care produc fake-news , în contextul în care „există instituții de presă, cu repetate abateri când vine vorba de difuzarea de știri false, cărora nu li s-a întâmplat nimic notabil, doar au primit amenzi pentru care au bani.”
Senatorul USR Cristian Bordei precizează că presa României, „plătită la click și senzațional, cumpărată sau nu, infiltrată de servicii sau nu”, are nevoie de legislație care să o protejeze împotriva abuzurilor și a politizării dar și de o legislație care să încurajeze jurnalismul onest.
 
Iată, în continuare, textul integral al declarației politice:
”În spatele perdelei, se comite crimă!
Președintele Republicii Moldova, Maia Sandu, a promulgat duminică legea „securităţii informaţionale'' care prevede interzicerea ştirilor şi emisiunilor analitice din ţările care nu au ratificat Convenţia privind Televiziunea Transfrontalieră. Astfel, instituţiile media care dezinformează vor fi sancţionate gradual, de la aplicarea amenzilor până la retragerea dreptului de a difuza publicitate.
 
În contextul actual, nevoia unei astfel de legislații este mai mare ca oricând, România nu face excepție de la fenomenul dezinformării și al manipulării opiniei publice. Și în țara noastră există instituții de presă, cu repetate abateri când vine vorba de difuzarea de știri false, cărora nu li s-a întâmplat nimic notabil, doar au primit amenzi pentru care au bani. Pentru că și amenzile sunt mici. Au fost cazuri când instituțiile statului au dezinformat într-o măsură mai mare sau mai mică.
 
Presa României, plătită la click și senzațional, cumpărată sau nu, infiltrată de servicii sau nu, are nevoie de o legislație mult mai clară, menită să protejeze jurnaliștii și mai ales, să fie pedepse mult mai mari pentru cei care amenință jurnaliști. Pentru că, momentan asta avem, amenințări, dar în ritmul acesta, oare cât va mai dura până când vom avea parte și de un eveniment tragic?
 
Ne întrebăm acest lucru, în contextul legilor securității și al cazului Șercan, două exemple clare despre cum actuala putere preferă să guverneze: cu capul în pământ, cum greșit se crede despre struț. În realitate, în amândouă situațiile, instituțiile de forță și securitate, pare că au fost de “partea rea a forței”, așa cum se spune în cultura pop. Erau “ăia negri care respirau greu.”
 
România are nevoie de presă independentă, iar acest lucru presupune scoaterea de sub control politic a instituțiilor care reglementează și supraveghează fenomenul. CNA a primit de-a lungul timpului acuzații și din stânga și din dreapta pentru că în anumite momente, a greșit. Se spunea și încă se spune că sunt ai PSD, ba ai PNL, acum ai serviciilor. Pentru a scăpa de toate aceste acuze, instituția ar trebui să fie în mâna societății civile, cu desigur, un reprezentant al Guvernului în componență. Asta ar însemna depolitizare reală, dar doar dacă o facem rapid. Pentru că dacă legile securității trec în forma aceasta, societatea civilă va deveni parte a câmpului tactic al serviciilor. Sau altfel spus: nu va mai exista.
 
Gradul de încredere pe care îl au românii în instituțiile mai sus menționate este, înțelegător, foarte mic. Ieșirea șefului SRI, un civil numit politic în funcție, care trebuie să apere interesele civililor în acea instituție, nu să o scoată de sub controlul lor, doar a pus paie pe foc. Dezbaterea subiectului la ore de maximă audiență lipsește cu desăvârșire din programul celor mai multe canale importante. Semn că în spatele cortinei, se dă o bătălie și are loc o agresiune. 
 
Democrația urlă, sufocată de interesele grupurilor care monopolizează instituțiile țării.”


Go to top