Site-ul Senatului României folosește cookie. Navigând în continuare, vă exprimați acordul asupra folosiri cookie-urilor conform OUG 13/24.04.2012 și REGULAMENTUL (UE) 2016/679. OK

Senatorul USR Eugen Remus Negoi: „Legi cu dedicație: pentru politicieni, de la politicieni”

Senatorul USR de Constanța, Remus Negoi, acuză coaliția toxică pentru mutilarea legilor României, cele mai bune exemple fiind legile securității naționale și legile educației. Subiectele cu impact de anvergură asupra poporului, acestea prezintă unele dintre cele mai grave încălcări ale bunului simț politic.
Într-o declarație politică, senatorul USR Remus Negoi arată că în legile educației se propune ca rectorul să fie ales prin două modalități alternative: fie prin concurs, ca în care trebuie să întrunească o serie de criterii, fie prin numire, situație în care nu trebuie să mai întrunească nicio condiție. Este o prevedere „cu dedicație” pentru politicieni cunoscuți sau cunoscuți ai politicienilor care țintesc poziția de rector.
Remus Negoi: Înlocuirea ministrului Educației cu un alt ministru nu a dat roadele scontate. Dimpotrivă. Același draft al Legilor Educației (în condițiile în care mult trâmbițatul proiect de țară al președintelui Iohannis – România Educată – este la același nivel (adică zero) transpare doar pe surse. Nu discuții aplicate, nu dezbateri, nu consultări reale. Nimic din partea Guvernului sau Administrației Prezidențiale. Tăcere absolută.”
 
Senatorul USR de Constanța, Remus Negoi, arată cu parlamentarii USR se consultă în mod activ, prin intermediul dezbaterilor, cu cei ce pot aduce plus valoare în domeniul legilor educației: elevi, profesori, personal didactic, părinți, specialiști în educație. În acest context, senatorul USR face apel către coaliție și către Ministerul Educației: „Doamna ministru Ligia Deca, opriți-vă din a mutila niște legi ale educației care ar trebui să aducă învățământul superior românesc la niște standarde înalte.”
 
Iată, în continuare, textul integral al declarației politice:
Draftul Legilor Educației – un eșec anunțat, care poate fi reparat
 
Așa cum ne-a obișnuit coaliția PSD-PNL-UDMR, aflată la putere, aproape orice lege sau ordonanță de urgență pe care o emite are mari probleme.
Motivele sunt diverse – de la incompetența și incapacitatea de a înțelege diversele domenii de reglementat, la incapacitatea și reaua-voință de a discuta cu profesioniștii, de a le asculta și implementa sfaturile și părerile.
Dau numai două exemple de legi de o importanță deosebită, cu impact major asupra românilor, care au fost tratate cu un amestec de infatuare, aroganță, ticăloșie și neștiință – Legile Securității Naționale și Legile Educației.
Dacă Legile Securității Naționale, la presiunea publică, au fost ascunse din nou în sertarele tenebroase ale Administrației Prezidențiale sau te miri unde, iată că nici cu Legile Educației nu avem mare noroc.
Înlocuirea ministrului Educației cu un alt ministru nu a dat roadele scontate. Dimpotrivă. Același draft al Legilor Educației (în condițiile în care mult trâmbițatul proiect de țară al președintelui Iohannis – România Educată – este la același nivel (adică zero) transpare doar pe surse. Nu discuții aplicate, nu dezbateri, nu consultări reale. Nimic din partea Guvernului sau Administrației Prezidențiale. Tăcere absolută.
 
Noi, parlamentarii USR, am organizat și organizăm dezbateri reale cu toți cei ce trebuie să-și aducă aportul la Legile Educației – elevi, profesori, personal didactic, părinți, specialiști în educație. Pentru că ei contează cel mai mult pentru ca Legile Educației să fie aplicabile și corecte.
 
Dar pentru că în presă a apărut, pe surse, o variantă a Legilor Educației, m-am îngrozit de multitudinea de erori, voite sau nu, care apar acolo.
Una dintre ele face referire la modalitățile de alegere a rectorilor din Universități. Textual, doamna ministru Ligia Deca ne informează la:

 
Cu alte cuvinte, dacă se alege varianta a) pentru desemnarea rectorului, la concursul public pot participa doar candidați care să întrunească toate condițiile prezentate la alineatul (2). Dacă, în schimb, se alege varianta b) de desemnare a unui rector, nu există absolut niciun alt criteriu preliminar. Adică se legalizează o discriminare crasă între două posibilități de alegere a unui rector!
Urmând un scenariu absolut realist, litera b) de la alineatul 2) pare a fi făcută pentru un ca în funcția de rector să aibă acces anumite persoane agreate de unii politicieni.
 
Trebuie să existe niște criterii pentru toate tipurile de alegeri în funcția de rector. Nu poți lăsa la întâmplare alegerea celei mai importante funcții dintr-o universitate, doar pentru a vă mulțumi câțiva clienți de partid!
Este injust și miroase de la o poștă a dedicație către clienții de partid care vor să rămână sau să devină rectori.
 
Doamna ministru Ligia Deca, opriți-vă din a mutila niște legi ale educației care ar trebui să aducă învățământul superior românesc la niște standarde înalte. Aveți șansa să le corectați din fașă. Ascultați ce vă spun specialiștii, ascultați ce vă spunem și noi, politicienii onești din USR! Nu călcați în picioare educația!”
 



Go to top