Site-ul Senatului României folosește cookie. Navigând în continuare, vă exprimați acordul asupra folosiri cookie-urilor conform OUG 13/24.04.2012 și REGULAMENTUL (UE) 2016/679. OK

Senatorul USR Ștefan Pălărie: „Ministerul educației susține segregarea în școli”

Senatorul USR de București, Ștefan Pălărie, acuză ministerul educației de adâncirea segregării în școli. Noile legi ale educației, cele cu „autor” necunoscut, au valențe profund inechitabile. Conform acestora, pot ajunge în același liceu și un elev care a fost repartizat și un elev care a dat examen. Cu privire la acest aspect, doamna ministru Deca tot ce a putut spune a fost că ministerul încurajează diversitatea, dar această afirmație reprezintă susținerea directă și clară a inechității.

Într-o declarație politică, senatorul USR Ștefan Pălărie arată că pachetul legislativ propus de minister nu are studii de specialitate la bază și este contrar recomandărilor OECD, de a nu introduce un examen de admitere, însă deciziile au fost luate după ureche, de politicieni” și nu de specialiști în educație.

Ștefan Pălărie: Ce face noua lege, în schimb – legat de această admitere în două trepte – Evaluare națională urmată de examene la anumite licee? Face exact pe dos. Pe lângă discriminarea evidentă de tip spartan sau pe lângă încurajarea sistemului de meditații, mai creează o presiune suplimentară prin acest examen.

Senatorul USR de București, Ștefan Pălărie, în încheiere, arată că unul dintre obiectivele USR este de a elimina segregarea în școli, opunându-se acestor proiecte și a ceea ce promovează ministerul prin intermediul lor.
 
Iată, în continuare, textul integral al declarației politice:

Absurdul segregării educației

Întrebată de un jurnalist, cum este posibil ca după admiterea la liceu să ajungă să stea în aceeași bancă un elev care intră prin repartiție computerizată după Evaluarea Națională și altul prin examen, doamna ministru Ligia Deca a dat un răspuns care m-a surprins: „da, încurajăm diversitatea”. Astfel, spune dânsa, ar ajunge într-o clasă elevi cu niveluri diferite de pregătire.
Ați auzit vreodată vreo explicație mai proastă decât aceasta? Eu sunt consternat, vă spun cinstit, și nu înțeleg. Rezultatul va fi exact invers! E ilogic să introduci un examen care accentuează și mai puternic inechitatea și să vorbești, culmea, despre diversitate de învățare. Va fi exact pe dos! Segregarea va fi și mai puternică.
În spatele acestor măsuri, oricât am căuta, nu există niște studii, o documentare, iar dacă există, deciziile au fost luate după ureche, de politicieni, nu de specialiști.
De altfel, nu știm cine a scris aceste legi ale educației. Dacă ne-am uita la studii serioase, am vedea că OECD – unde vrem să ajungem și este obiectiv de țară –  spune, despre admiterea la liceu, tocmai că elevii nu trebuie încărcați cu și mai multe examene. Deci nici opinia țărilor dezvoltare nu este bună, tot după urechea politicianul român ne conducem.
Ce face noua lege, în schimb – legat de această admitere în două trepte – Evaluare națională urmată de examene la anumite licee? Face exact pe dos. Pe lângă discriminarea evidentă de tip spartan sau pe lângă încurajarea sistemului de meditații, mai creează o presiune suplimentară prin acest examen.
Am spus că aceasta va fi una din liniile roșii ale USR pentru noile legi: să nu lăsăm copiii în urmă, să nu îi segregăm prin aceste examene separate.”
 



Go to top