Site-ul Senatului României folosește cookie. Navigând în continuare, vă exprimați acordul asupra folosiri cookie-urilor conform OUG 13/24.04.2012 și REGULAMENTUL (UE) 2016/679. OK

Senatoarea USR Anca Dragu: ”Creșterea violenței în școli a devenit un fenomen alarmant”

Senatoarea USR de București, Anca Dragu, atrage atenția asupra creșterii îngrijorătoare a numărului actelor de violență înregistrate în școli.
Într-o declarație politică, Anca Dragu argumentează că deși școala, prin natura și menirea ei, are, dincolo de actul didactic, și rolul de a educa comportamente în societate și a încuraja incluziunea, se constată că că statul, prin instituțiile de învățământ, ori a pierdut controlul ori nu mai este implicat în gestionarea timpului și atitudinii elevilor în perioada cât aceștia sunt la școală.
Anca Dragu: Manifestarea violenței, sub toate formele ei, în instituțiile de învățământ este un fenomen care oglindește creșterea numărului de cazuri de violență în societate. De multe ori, violența juvenilă are relație de cauzalitate cu violența din familiile de proveniență ale abuzatorilor sau, după caz, ale infractorilor.”
 
În declarația sa politică, senatoarea USR de București, Anca Dragu, face un apel la instituțiile statului: Ministerul de Interne, Ministerul Educației, autorități locale, etc. să colaboreze mai eficient pentru a limita și, în cazul fericit, elimina actele de violență din școală.
De asemenea, Anca Dragu se adresează Aici tuturor adulților și părinților, fiecare având datoria de a fi responsabili și asumați astfel încât să oferim copiilor modele demne de urmat.
Iată, în continuare, textul integral al declarației politice:
Creșterea violenței în școli, un fenomen alarmant
 
În ultima perioadă de timp violența în școli a devenit atât de prezentă încât cred că avem de a face cu un fenomen. Manifestarea violentă a copiilor, chiar și în clasele gimnaziale nu doar la liceu, ridică întrebări despre cauzele care au dus la creșterea numărului acestor comportamente.
Școala, prin natura și menirea ei, are, dincolo de actul didactic, și rolul de a educa comportamente în societate și a încuraja incluziunea. Fără niciun pic de malițiozitate, constat că statul, prin instituțiile de învățământ, ori a pierdut controlul ori nu mai este implicat în gestionarea timpului și atitudinii elevilor în perioada cât aceștia sunt la școală.
Manifestarea violenței, sub toate formele ei, în instituțiile de învățământ este un fenomen care oglindește creșterea numărului de cazuri de violență în societate. De multe ori, violența juvenilă are relație de cauzalitate cu violența din familiile de proveniență ale abuzatorilor sau, după caz, ale infractorilor. Sunt elevi care și-au înjunghiat colegii, care si-au împușcat colegii cu arme de tip air soft și, în aceste cazuri, vorbim despre fapte prevăzute în codul penal.
Manifestările de bullying, violență verbală, violență fizică și accesul cu arme albe în instituțiile de învățământ au ajuns să fie relatate de presă cu frecvență crescută. Motivele acestui fenomen sunt mai multe și, cred ca soluțiile sunt tot la noi, stimați colegi. La noi, politicienii, prin instituțiile direct implicate în gestionarea prevenției împotriva violenței în scoli:
  • Ministerul de Interne care trebuie să aibă mai multe acțiuni comune cu conducerea școlilor și reprezentanți ai Ministerului Sănătății pentru informarea corectă a copiilor despre consecințele faptelor de violență și ale consumului de stupefiante sau alcool;
  • Ministerul Educației prin programe de educație civică, prin modificarea programului școlar încât să își asume elevii pentru o perioadă mai mare din timpul zilei, aceștia ne mai petrecând timp nesupravegheați de părinții care sunt la muncă;
  • Tot Ministerul Educației trebuie să rezolve problema cabinetelor psihologice din școli și licee, acestea fiind doar pe hârtie; rolul acestora este unul atât preventiv, prin evaluări sistematice ale elevilor, cat și terapeutic în cazul victimelor și al agresorilor;
  • Primăriile prin asigurarea unor posturi permanente de pază prin Poliția Locală, astfel încât accesul persoanelor din afara instituțiilor de învățământ să nu fie permis;
  • Implicarea, sau mai bine spus activarea, Avocatului Copilului, adjunct al Avocatului Poporului responsabil pentru domeniul apărarea, protecția și promovarea drepturilor copilului. Știați că există această instituție care ar trebui să aibă un rol determinant în multe dintre cauzele unde copiii sunt victime?
  • Nu în ultimul rând, un efort concertat al tuturor celor menționați pentru realizarea de campanii naționale de informare a elevilor cu privire la implicațiile pe care le are violența juvenilă, consumul de stupefiante sau abandonul școlar.
 
Închei prin a vă spune că fenomenul violenței în școli este strâns legat de mediul familial al elevilor, de mediul social și de modelele pe care aceștia aleg să le urmeze. Aici intervenim noi, adulți și părinți, fiecare dintre noi având datoria de a fi responsabili și asumați astfel încât să oferim copiilor noștri modele demne de urmat.”
 



Go to top