Site-ul Senatului României folosește cookie. Navigând în continuare, vă exprimați acordul asupra folosiri cookie-urilor conform OUG 13/24.04.2012 și REGULAMENTUL (UE) 2016/679. OK

Ștefan Pălărie, USR: „Rezultatele testelor PISA demonstrează falimentul învățământului românesc”

USR îi cere ministrului Educației, Ligia Deca, să își asume public eșecul programului prezidențial „România Educată”, în urma rezultatelor obținute de elevii români la testele PISA, care demonstrează falimentul învățământului românesc. 

Datele puse la dispoziție de experții OCDE arată clar că, de la lansarea programului „România Educată” și punerea lui în practică prin cele două legi ale Educației, abilitățile elevilor români la matematică, citire și științe au înregistrat un declin, situând România sub media celor 81 de țări prezente în studiu și pe penultimul loc în Europa, doar înaintea Bulgariei.

Senatorul USR Ștefan Pălărie, membru în comisia de Educație, consideră că atât președintele Iohannis, cât și Ligia Deca și-au setat greșit obiectivele și prioritățile în ceea ce privește dezvoltarea sistemului educațional de la noi din țară.

Ștefan Pălărie: „Am pierdut o ocazie imensă cu legile Educației și Ministerul Educației a picat un examen uriaș. Știam de toate aceste lucruri, le-au spus și specialiștii români. Sub cupola poleită a proiectului România Educată, ne-am pregătit ani în șir să facem o schimbare în educație, dar am ratat-o: noile legi ale Educației au eșuat în a rezolva vreuna dintre marile probleme. Prin noile legi, avem și mai multă segregare prin examene diferențiate la liceele «bune», nu avem programe pentru a opri abandonul școlar, nu avem vreo obligație clară de actualizare a materiei din programă, iar situația socială și economică a profesorilor este în continuare degradantă.”

Problemele sistemului de învățământ se cunosc și de Guvern, și de toată clasa politică: lipsa banilor pentru programe precum „Masă caldă” sau pentru transportul elevilor, ceea ce duce la o rată ridicată de abandon școlar; profesorii nu sunt motivați din cauza salarizării, elevii nu sunt motivați nici ei, învățând după o programă învechită, cu metode de acum 30 de ani.

USR cere explicații publice de la ministrul Ligia Deca: cât ar mai trebui să scadă performanțele școlare ale elevilor români pentru ca ministerul Educației să înțeleagă magnitudinea catastrofei din sistemul de educație și să ia măsuri.



Go to top