Proiect | Opinie |
L70/2024
Propunere legislativă privind autorizarea instituţiilor publice din sistemul de apărare, ordine publică şi securitate naţională de a vinde personalului propriu locuinţele de serviciu pe care acestea le au în administrare
|
Număr de înregistrare: |
4
|
Data de postare a opiniei: |
11.01.2024 09:29:00
|
De la: |
Petrișor Maria
|
|
Textul opiniei: |
B735/2023
Stimate domnule deputat,
În primul rând, vă adresez mulțumiri pentru inițiativa legislativă deosebit de așteptată. Legislația a suferit numeroase modificări favorabile în ultimii ani, iar angajații din sistemul de apărare, ordine publică și securitate naţională pot beneficia de folosirea compesației de chirie pentru plata ratei la o locuință dacă nu există o locuință de serviciu disponibilă. În aceste condiții, majoritatea angajaților care nu dețin o locuință în garnizoana în care își desfășoară activitatea, pot beneficia de această facilitate pentru a-și cumpăra o locuință proprie.
Din păcate, prezentul proiect de lege impune condiții mult mai dificile de cumpărare a a unei locuințe pentru chiriașii locuințelor de serviciu decât pentru beneficiarii compensației de chirie.
Spre exemplu, raportat la art. 2, lit. f) dacă un ofițer este mutat dintr-o garnizoană în alta în interesul serviciului, el poate beneficia de compensația pentru chirie pentru plata unei rate la o locuință, indiferent de situația locativă avută anterior.
Într-o carieră militară intervin adesea schimbări pe care un militar le poate doar accepta.
Sunt în situația în care fostul meu soț a primit anterior căsătoriei o garsonieră de serviciu de 27 mp, la etajul 10, în Botoșani (cu o valoare de piață foarte mică). A cumpărat-o în timpul căsătoriei, dar a achitat-o cu sprijinul părinților săi (având documente doveditoare în acest sens). Ulterior, eu am fost mutată în interesul serviciului la o unitate militară din București. De asemenea, a intervenit divorț. M-am mutat în București, alături de cei doi copii minori. Am locuit o perioadă în chirie, fiind eligibilă pentru compensația de chirie (pe care aș fi putut să o folosesc inclusiv pentru plata unei rate la o locuință). La un moment dat, s-a eliberat însă un apartament de serviciu, iar conform procedurilor, toți beneficiarii de compensație de chirie au obligația să solicite locuința disponibilă. Fiind mamă singură, cu doi copii, am întrunit cel mai mare punctaj și am primit locuința. Mi-am investit toate economiile în renovare, deoarece locuința era degradată. Am făcut toate investițiile necesare în speranța că într-o bună zi o voi putea cumpăra.
Conform prevederilor de la art. 2, litera f, sunt în situația în care nu pot da o declarație pe propria răspundere, deoarece în acte am fost coproprietar pe 13,5 mp dintr-o garsonieră primită de fostul meu soț, dar de care nu am beneficiat.
Vă rog permiteți-mi să sugerez ca prevederile de la art.2, litera f) să fie corelate cu localitatea/ garnizoana în care beneficiarul locuinței de serviciu își desfășoară activitatea (la fel ca în cazul normelor privind acordarea compensației de chirie) sau cel puțin cu o suprafață minimală, corespunzătoare numărului membrilor de familie (conform Anexei 1 pct. B din Legea locuinţei nr. 114/1996). Este important ca prezenta lege să fie concordanță cu celelalte legi care reglementează drepturile și obligațiile militarilor, care se raportează la garnizoana în care militarul își desfășoară activitatea (în care a fost numit în prima funcție sau a fost mutat în interesul serviciului).
Vă mulțumesc! Cu respect, Maria Petrișor
|
|
|
|
L70/2024
Propunere legislativă privind autorizarea instituţiilor publice din sistemul de apărare, ordine publică şi securitate naţională de a vinde personalului propriu locuinţele de serviciu pe care acestea le au în administrare
|
Număr de înregistrare: |
2
|
Data de postare a opiniei: |
03.01.2024 19:35:00
|
De la: |
simion constantin
|
|
Textul opiniei: |
Stimate domnule deputat Apelez la dumneavoastră astăzi în calitate chirias a unei locuinte de serviciu si sunt preocupat de proiectul de lege privind autorizarea instituţiilor publice din sistemul de apărare, ordine publică şi securitate naţională de a vinde personalului propriu locuinţele de serviciu (numarul B735/2023). Sunt cadru activ in MapN si detin o locuinta de serviciu din anul 2019 . Am peste 54 de ani si nu am posibilitatea de a platii integral sau in rate( pe 20 de ani) contravaloarea locuinţei de serviciu. Articolul 6 prevede ca pensionari sau de urmaşi ai titularilor contractelor de închiriere decedaţi, al căror venit nu le permite cumpărarea locuinţei în condiţiile prevăzute la art. 4, aceştia îşi pot păstra calitatea de chiriaş. Sugerez respectuos modificarea articolului 6, pentru care sugerez o completare. Mai exact, acesta să includă păstrarea calității de chiriaș și de către personalul in activitate care nu poate achiziționa locuința de serviciu, inclusiv ulterior trecerii în rezervă a persoanei. Vă mulțumesc pentru atenția acordată acestei chestiuni importante. Cu respect, Simion Constantin
|
|
|
|
L70/2024
Propunere legislativă privind autorizarea instituţiilor publice din sistemul de apărare, ordine publică şi securitate naţională de a vinde personalului propriu locuinţele de serviciu pe care acestea le au în administrare
|
Număr de înregistrare: |
494
|
Data de postare a opiniei: |
19.12.2023 13:40:00
|
De la: |
Bordeianu Andrei
|
|
Textul opiniei: |
Stimate domnule deputat,
Apelez la dumneavoastră astăzi în calitate de cetatean preocupat de proiectul de lege privind autorizarea instituţiilor publice din sistemul de apărare, ordine publică şi securitate naţională de a vinde personalului propriu locuinţele de serviciu (numarul B735/2023).
În mod specific, doresc să atrag atenția asupra articolului 2, punctele d) si f) al proiectului de lege, care impun condiții extrem de dificile pentru cei interesați să cumpere locuințe de serviciu. Apreciez ca sunt excesive și creează un obstacol semnificativ pentru mulți dintre cei interesați. Înțeleg preocuparea de a reduce costurile de întreținere și mentenanță cu locuințele de serviciu, însă cred că aceste condiții restrictive ar putea împiedica personalul armatei și de ordine publică să beneficieze de dreptul la achiziționarea locuințelor în care au locuit și investit în decursul anilor.
Sugerez respectuos ca punctele d) și f) să fie revizuite astfel încât acestea să se aplice doar la orașul în care se află locuința de serviciu, respectiv daca au deținut sau dețin o locuința în localitatea în care se afla locuința de serviciu. Această ajustare ar putea menține obiectivul de reducere a costurilor de întreținere pentru locuințele de serviciu, în timp ce ar asigura personalului armatei și de ordine publică o oportunitate echitabilă de a-și achiziționa locuințele în care au locuit în decursul anilor.
În plus, arăt faptul ca o parte din personalul activ din sistem beneficiază de compensarea chiriei de catre instituțiile de apărare pentru locuințele închiriate de pe piața liberă, sumă care poate fi folosită și pentru compensarea ratei la achiziționarea unui apartament, pe cand cei care sunt chiriași în locuințe de serviciu, nu au acest beneficiu, iar dacă aleg să renunțe la locuința de serviciu pentru a închiria un apartament pe piața libera nu au dreptul la compensarea chiriei, implicit nici a ratei sau a unei parți din ea daca la achiziționarea unei locuințe.
Un alt articol pentru care sugerez modificarea este articolul 6, pentru care sugerez o completare. Mai exact, acesta să includă păstrarea calității de chiriaș și de către personalul in activitate care nu poate achiziționa locuința de serviciu, inclusiv ulterior trecerii în rezervă a persoanei.
Prin această scrisoare, vă îndemn să reevaluați aceste condiții și să luați în considerare posibilitatea de a oferi soluții mai echitabile și accesibile pentru cei interesați să achiziționeze locuințele de serviciu. O abordare mai flexibilă ar putea asigura un echilibru între obiectivele propuse ale proiectului de lege și drepturile legitime ale personalului respectiv.
Vă mulțumesc pentru atenția acordată acestei chestiuni importante. Sunt convins că, prin dialog și colaborare, putem găsi soluții care să satisfacă toate părțile implicate.
Cu respect, Bordeianu Andrei
|
|
|
|