Proiect | Opinie |
L209/2019
Propunere legislativă pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr.82/2006 pentru recunoaşterea meritelor personalului armatei participant la acţiuni militare şi acordarea unor drepturi acestuia şi urmaşilor celui decedat
|
Număr de înregistrare: |
103
|
Data de postare a opiniei: |
25.03.2019 21:17:00
|
De la: |
Tutunaru Florin Catalin
|
|
Textul opiniei: |
Va felicit pentru aceasta propunere de completare binevenita a OUG 82/2006. Totu?i va propun o necesara completare a art. 8.1 cu un nou aliniat referitor la diferen?ierea acordarii unor drepturi, conform ierarhiei decora?iilor de razboi prevazuta în Legea nr.29/2000, constând în acordarea unor rente viagere lunare militarilor decora?i cu Ordine ?i medalii na?ionale in cuantum de 2 salarii medii brute pentru cei decora?i cu Ordinul Mihai Viteazul, Ordinul National Steaua României, Ordinul Na?ional Serviciul Credincios ?i Ordinul Na?ional Pentru Merit cu însemn de razboi care se confera de catre Pre?edintele României conform art. 76 alin. 2 din Legea 29/2000 privind sistemul na?ional de decora?ii, pentru fapte de arme cu totul excep?ionale, curaj, ini?iativa ?i spirit de sacrificiu in indeplinirea misiunilor de lupta cu cota ridicata de risc, 1,5 salarii medii brute pentru Ordinul Virtutea Militara cu însemn de razboi ?i 1 salariu mediu brut pentru cei decora?i cu cruci ?i medalii na?ionale cu însemn de razboi. Men?ionam faptul ca nu ar constitui un efort financiar deosebit în compara?ie cu meritele acestora, fiind în numar mic conform Cancelariei Ordinelor, respectiv 29 militari, cazuri la datorie ?i decora?i postmortem, 36 rani?i ?i sub 100 a celor remarca?i ?i decora?i de razboi pentru merite excep?ionale. Men?ionam faptul ca exista legisla?ie asemanatoare pentru acordarea acestor rente pentru veteranii din cele 2 razboaie mondiale, respectiv Legea 44/1994, sportivii de performan?a medalia?i la campionatele europene ?i mondiale conform Legii sportului Nr. 69/2000 care sunt recompensa?i ?i de catre Guvern ?i sponsori sau revolu?ionarii în numar de câtava mii care beneficiaza ?i de multe alte drepturi conform Legii 341/2004. Oare ace?ti militari modesti care nu pot solicita solicita drepturi ?i a?teapta justa apreciere de la clasa politica sunt uita?i ?i beneficiaza doar de loc de veci in mod gratuit conform Legii 29/2000 ?i câteva drepturi simbolice in mare parte inaplicabile prevazute în prezent în OUG 82/2006? În speran?a unei juste analize, recunoa?tere a meritelor acestora ?i legiferari macar acum, va mul?umim anticipat!
|
|
|
|
L209/2019
Propunere legislativă pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr.82/2006 pentru recunoaşterea meritelor personalului armatei participant la acţiuni militare şi acordarea unor drepturi acestuia şi urmaşilor celui decedat
|
Număr de înregistrare: |
100
|
Data de postare a opiniei: |
24.03.2019 11:17:00
|
De la: |
Necula Marin
|
|
Textul opiniei: |
Propun ca veteranii defini?i în condi?iile OUG nr. 82/2006 sa fie scuti?i de impozitul pe venituri din pensii . Îndraznesc sa fac aceasta propunere având în vedere , comparativ , multe alte categorii de pensionari sau salaria?i care au acest privilegiu ?i ca ?i noi veteranii participanti în teatrele de opera?ii meritam acest lucru . Va mul?umesc anticipat pt. sprijin . Cu stima , c-dor(r) ing. Marin Necula , veteran al teatrelor de opera?ii .
|
|
|
|
L209/2019
Propunere legislativă pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr.82/2006 pentru recunoaşterea meritelor personalului armatei participant la acţiuni militare şi acordarea unor drepturi acestuia şi urmaşilor celui decedat
|
Număr de înregistrare: |
67
|
Data de postare a opiniei: |
24.02.2019 20:39:00
|
De la: |
Emilian-George State
|
|
Textul opiniei: |
Stimate doamne/stimati domni,
Actualmente, prin faptul ca O.G. 82/2006 se aplica doar personalului din cadrul MAPN s-a creat o discriminare nejustificata, probabil datorita faptului ca nu sunt pe deplin si indeajuns cunoscute atributiile personalului din cadrul M.A.I. participant in teatrele de operatii in zone de conflict si post-conflict: Bosnia, Kosovo, Afganistan, Mali, Congo, Haiti, Sudan, etc. in misiunile desfasurate sub egida ONU, UE, NATO, OSCE. Un alt factor care a contribuit probabil la neincluderea personalului MAI ca beneficiar al prevederilor O.G. 82/2006 a fost si numarul mai redus al participantilor, in comparatie cu personalul din M.Ap.N., si implicit numarul incidentelor cu consecinte grave, care ar fi atras atentia opiniei publice si astfel ar fi creat o presiune in cadrul societatii pentru aceasta modificarea legislativa. Argumentarea cu privire la extinderea aplicabilitatii ordonantei si asupra personalului M.A.I., prin modificarea art.2 este una logica si simpla totodata. Un anumit segment al muncii desfasurate in teatrele de razboi respectiv cel de consiliere/pregatire (MONITORING/ADVISING/TRAINING) este realizat atat de personalul din cadrul M.Ap.N. cat si de personalul din cadrul M.A.I. Solicitarea unui punct de vedere din partea M.A.I. - Directia Generala Afaceri Europene Schengen si Relatii Internationale si a I.G.P.R. – Directia Afaceri Europene, Misiuni si Relatii Internationale cu privire la activitatile desfasurate de catre participanti poate proba acest argument. Prin luarea in considerare a acestei modificari legislative s-ar recunoaste totodata meritele dar si profesionalismul personalului M.A.I. manifestat odata cu indeplinirea misiunilor din teatrele de razboi, fapt ce a dus la reprezentarea cu cinste a Romaniei, in randul natiunilor participante. In speranta unei dezbateri juste care sa conduca la modificarea legislativa prin extinderea aplicabilitatii O.G.nr.82/2006 si asupra personalului din M.A.I., va multumesc anticipat!
Cu deosebita stima,
Emilian State
|
|
|
|
L209/2019
Propunere legislativă pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr.82/2006 pentru recunoaşterea meritelor personalului armatei participant la acţiuni militare şi acordarea unor drepturi acestuia şi urmaşilor celui decedat
|
Număr de înregistrare: |
60
|
Data de postare a opiniei: |
23.02.2019 11:54:00
|
De la: |
Cristian Virna
|
|
Textul opiniei: |
Stimati parlamentari, Asa cum am mentionat si in opinia trimisa catre dvs la propunerea legislativa B2/2019,inca de la apari?ia Ordonan?ei 82/2006 demersul prin care sunt recunoscute meritele personalului MAPN participanti la misiuni in teatrele de operatii de pe teritoriul strain . Salut initiativele dumneavoastra prin care intentionati sa reparati nedreptatea facuta celor din sistemul national de ordine publica si siguranta nationala. Motivele pentru care aceasta initiativa legislativa trebuie luata in considerare si adoptata in forma propusa sunt mult mai vaste si cuprind aspecte privind caracteristica activitatilor operative desfasurate de angajatii MAI , participarea la operatiuni comune cu militarii NATO, decoratii militare obtinute de politisti si jandarmi , numarul de afectiuni fizice si psihice dobandite ca urmare a prezentei in teatrele de operatiuni. Exemplele pe care participantii la misiuni ar putea sa le enumere, oricarei persoane interesate, ar demonstra caracterul militar al actiunilor desfasurate in aceste zone. Implicarea si devotamentul acestor profesionisti a atras mereu aprecierea partenerilor internationali si a facut ca Romania sa devina o voce importanta in succesul misiunilor internationale. E momentul ca Parlamentul Romaniei sa-si uneasca eforturile si sa adopte legislatia necesara recunoasterii meritelor si a acestei categorii de participanti in teatrele de operatii. Multumesc.
|
|
|
|
L209/2019
Propunere legislativă pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr.82/2006 pentru recunoaşterea meritelor personalului armatei participant la acţiuni militare şi acordarea unor drepturi acestuia şi urmaşilor celui decedat
|
Număr de înregistrare: |
57
|
Data de postare a opiniei: |
22.02.2019 10:20:00
|
De la: |
Dan Chirchiboi
|
|
Textul opiniei: |
Stimate Domnule Senator, In calitate de fost participant la misiuni in afara teritoriului statului roman, din cadrul MAI (5 ani de misiune, 2 misiuni sub egida ONU si una sub egida Uniunii Europene), salut demersul ds. pe care il consider ca o reparatie morala si numai pentru toti participantii la misiunile si operatiunile desfasurate in afara teritoriului statului roman, personal care isi desfasoara activitatea in cadrul institutiilor din sistemul national de ordine publica si siguranta nationala. Dupa cum bine cunoasteti, initial, personalul MAI (politisti si jandarmi) si nu numai, nu a fost inclus printre beneficiarii OuG 82/2006, in contextul in care am participat impreuna cu personalul MApN la aceleasi misiuni si operatii, fiind expusi la aceleasi riscuri, amenintari, etc. Mai mult, in contextul in care personalul armatei a avut protectia si securitatea asigurata, in cadrul bazelor militare in care erau dislocati, politistii si jandarmii nu au avut aceste beneficii, fiind cazati in zonele de conflict, fara a fi protejati in vreun fel, fiind vulnerabili si predispusi la atacuri si violente din partea celor implicati in zona de conflict. Ca si un aspect pur informativ, dpd statistic, contributia MAI cu personal (politisti si jandarmi) la misiuni individuale este superioara contributiei MApN, in domenii de activitatea in care MApN nu detine specializarea necesara (ex.: pe site-ul oficial la ONU, la data de 30.04.2017, cu privire la situatia personalului dislocat in misiunile din teren ale acestei organizatii internationale, din totalul celor 86 de reprezentanti ai Romaniei, 48 erau politisti si/sau jandarmi si doar 35 observatori militari). Reamintesc faptul ca participarea la misiuni si operatii in afara teritoriului statului roman nu reprezinta un obiectiv in sine ci un instrument pentru promovarea si sustinerea politicii externe a Romaniei. Cu toate acestea, cadrul normativ actual nu acopera in intregime si recunoasterea meritelor personalului MAI participant la misiuni, fapt ce constituie premisa unei discriminari evidente cand vine vorba de personalul MAI, comparativ cu situatia personalului din MApN. De asemenea, perioada post-conflict, ulterior retragerii fortelor combatante si instaurarea statului de drept si a institutiilor sale este chiar mai importanta decat conflictul armat in sine, perioada in care implicarea personalului MApN este limitata intrucat nu detine specializarea necesara acestei perioade: instruirea fortelor locale de politie, consiliere, mentorat, reconstructia institutiilor de formare si a materialelor educationale, etc. Imi doresc din tot sufletul si sper ca sa reparati aceasta nedreptate, prin includerea in calitatea de beneficiari ai Oug 82 si a politistilor si jandarmilor, inclusiv in ceea ce priveste acordarea statului de veteran. Din punct de vedere al tehnicii legislative va supun atentie analizarea posibilitatii completarii lit. d din art. 2 in sensul mentionarii a sintagmei personal civil si functionari publici cu statut special - pentru claritate in exprimare si pentru a evita eventuale interpretari si aplicari gresite a actului normativ. Cu deosebita consideratie,
|
|
|
|