Proiect | Opinie |
L236/2016
Propunere legislativă pentru modificarea art.3 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului 9/2013 privind timbrul de mediu pentru autovehicule
|
Număr de înregistrare: |
135
|
Data de postare a opiniei: |
29.03.2016 10:04:00
|
De la: |
Muresan Ovidiu
|
|
Textul opiniei: |
Parerea mea, aceasta taxa ar trebui inlaturata COMPLET si introdusa in combustibil. RAR are baza de date cu toate autoturismele si celelalte vehicule inmatriculate in Romania, se poate face o statistica cu privire la normele de poluare si se poate stabili o valoare medie pentru fiecare litru de combustibil. Ar fi simplu.... Circuli ? Platesti. Stai in parcare ? Nu platesti. In felul asta s-ar incasa mult mai multi bani decit idiotenia asta de taxa si nu s-ar mai ajunge la situatia penibila cu zeci de mii de masini inscrise in Bulgaria. Si alte zeci sau sute de mii care circula cu contracte de comodat, masini ramase pe numele vechilor proprietari. Deci, s-ar evita si situatiile neconforme cu realitatea in ceea ce priveste detinerea vehiculelor.
|
|
|
|
L236/2016
Propunere legislativă pentru modificarea art.3 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului 9/2013 privind timbrul de mediu pentru autovehicule
|
Număr de înregistrare: |
127
|
Data de postare a opiniei: |
25.03.2016 10:52:00
|
De la: |
Cristian Bologan
|
|
Textul opiniei: |
Propun introducerea taxei de poluare in pretul combustibilului. Orice masina arde benzina/motorina, deci polueaza. Taxarea combustibililor trebuie oricum ajustata, fiind printre cele mai mari din Europa. Ar trebui eliminata si taxa de 7 eurocenti introdusa pt constructia autostrazilor, taxa care s-a dovedit comp[let redundanta!
|
|
|
|
L236/2016
Propunere legislativă pentru modificarea art.3 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului 9/2013 privind timbrul de mediu pentru autovehicule
|
Număr de înregistrare: |
113
|
Data de postare a opiniei: |
11.03.2016 15:33:00
|
De la: |
Chirita Daniel
|
|
Textul opiniei: |
Buna ziua, Asa cum spune si denumirea legii "taxa de mediu" atunci trebuie sa respectam mediu si sa fie o lege corecta. Taxa de mediu din prezent ar trebui sa dispara, in schimb ar trebui sa existe o taxa la fiecare masina care circula pe drumurile publice. Aceasta taxa trebuie calculata o data la un an sau la 2 ani cand se face ITP ul masinii. Se va inregistra numarul de km parcursi intre reviziile ITP uri, se va inmulti cu nr. de grame CO2 luati din catalog sau de pe site ul www.mobile.de pentru fiecare model de masina si apoi se va inmulti cu pretul de CO2 si astfel va rezulta cat a poluat respectiva masina in anul respectiv. Propietarul va trebui sa plateasca poluarea ca sa obtina ITP ul.Ca exemplu de calcul daca a poluat intr-un an 20kg CO2 (la o masina cu 200gCO2/100km) sa plateasca undeva la 100 lei. In prezent nu mi se pare normal ca o masina de 2000-3000cm3 sa aiba taxa de mediu 5000-8000 lei si poate va parcurge 1000km intr un an cu 250gCO2, iar alta masina care are 1500 cm3 si 130gCO2 sa plateasca taxa 300lei dar sa mearga 40000 km intr un an. E aberant si ilogica taxa din prezent. Legat de inregistrarea nr de km se poate verifica cu laptopul in calculatorul masinii si in acelasi timp se poate adauga un sistem de inregistrat km la cutia de viteza, bineinteles sa fie sigilat ca nimeni sa nu modifice nr de km. Nr de km se vor adauga intr o baza de date pe un site pentru fiecare masina in parte. Legat tot de mediu, sunt foarte multe masini parasite de ani de zile prin parcarile blocurilor. Propietarii acestestor masini nu au deloc bun simt. Sub aceste masini nici iarba nu mai creste. Ei ar trebui sa faca dovada ca au ITP ul valabil si ca au minim 1000 de km parcursi intr un an, astfel vor fi ridicate de catre primarie aceste rable. Orice propietar de masina va trebui instiintat prin mail si sms inainte cu o luna ca ii va expira itp ul. Cand se face ITP ul masinii, verificatorul masinii trebuie sa adauge in baza de date a site ului poza cu nr de km parcursi in anul respectiv. Tot in poza mai trebuie sa apara si buletinul acestuia si talonul masinii.
|
|
|
|