Site-ul Senatului României folosește cookie. Navigând în continuare, vă exprimați acordul asupra folosiri cookie-urilor conform OUG 13/24.04.2012 și REGULAMENTUL (UE) 2016/679. OK

Comunicate de presă

„Transformarea digitală a serviciilor publice locale la nivel european - Oportunități și perspective", dezbatere organizată sub patronajul Comisiei pentru comunicații, tehnologia informației și inteligență artificială

Sub patronajul Comisiei pentru comunicații, tehnologia informației și inteligență artificială, condusă de senatorul Marius Humelnicu, Asociația Administratorilor Publici din România (AAPRO), în parteneriat cu European Federation of Local Government Chief Executives, au organizat vineri, 12 mai a.c., o dezbatere care a vizat Schimbul de experiență pe tema "Transformarea digitală a serviciilor publice locale la nivel european - Oportunități și perspective".  
Transformarea digitală a serviciilor publice reprezintă un concept nou pentru toate  administrațiile publice locale din Europa iar evenimentul organizat la Senat a reprezentat o oportunitate de modernizare a managementului public local;  ca urmare, la dezbatere au participat 25 de reprezentanți ai Asociațiilor administratorilor publici din Europa, city manageri, mediul academic, reprezentanți ai camerelor de comerț, ambasadori, experți și consultanți din diferite țări.
Senatorul Marius Humelnicu a declarat, în deschiderea evenimentului, că ”orașele și regiunile din întreaga lume apelează la inovațiile tehnologice pentru a gestiona provocările datorate urbanizării și pentru a ține pasul cu evoluția economică și socială, multe orașe începând deja propriile călătorii de transformare digitală, pe măsură ce înțeleg potențialul vast și varietatea de oportunități create de tehnologiile digitale, în special în scopul facilitării interacțiunii dintre oameni, instituții și evenimente”.
 
Dezbaterile au reliefat faptul că transformarea digitală a sectorului public din România este determinată de politica publică în domeniul e-guvernării pentru perioada 2021-2030 iar scopul acțiunii politice este acela de a furniza:
· o viziune și o foaie de parcurs pentru digitalizarea serviciilor publice în următorii 10 ani;
· un mecanism de monitorizare, evaluare și ajustare periodice, dacă este necesar;
· un instrument de sprijin pentru programare și negociere.
 
În cadrul dezbaterilor au fost identificate cele mai importante priorităţi:
  1. Digitalizarea interacțiunii administrației publice locale cu cetățenii, pornind de la nevoile cetățenilor;
  2. Digitalizarea funcționării interne a autorităților publice; optimizarea și simplificarea proceselor existente în cadrul autorităților;
  3. Digitalizarea operațiunilor legate de servicii publice locale oferite cetățenilor: colectarea gunoaielor și a deșeurilor, iluminatul inteligent, parcarea inteligentă, dezvoltarea școlilor digitale, implementarea conceptului „smart village” ca soluție de digitalizare a serviciilor publice și de dezvoltare a satului românesc;
  4. Transparența și accesul facil la informații de interes public, în format digital: facilitarea accesului cetățenilor la informații de interes public prin intermediul mijloacelor electronice reprezintă, ca obligație în direcția respectării prevederilor legale în vigoare și a standardelor minime de transparență în relația dintre stat și cetățean; 
  5. Stabilirea unui set de principii și reguli cu privire la identificarea electronică a cetățenilor, care să fie aliniate cu principiile și cerințele tehnice stabilite de Regulamentele UE.
  6. Oportunități si perspective.



Go to top