Site-ul Senatului României folosește cookie. Navigând în continuare, vă exprimați acordul asupra folosiri cookie-urilor conform OUG 13/24.04.2012 și REGULAMENTUL (UE) 2016/679. OK
Dreptul la petiţionare este garantat de Constituţia României. Cetăţenii pot să adreseze, în mod individual sau în asociere cu alte persoane, petiţii Senatului României în legătură cu subiecte care îi privesc în mod direct şi care au legătură cu domeniile de activitate ale instituţiei parlamentare. De asemenea, orice societate, organizaţie sau asociaţie îşi poate exercita dreptul de a adresa petiţii. 

Cele mai multe dintre petiţiile pe care Senatul României le primește privesc:
  • drepturile cetăţeneşti, inclusiv cele ale minorităţilor şi cultelor, aşa cum sunt stabilite de Constituţia României şi de alte acte normative în vigoare;
  • probleme legate de administraţie şi ordine publică, fond funciar, protecţia mediului;
  • aspecte referitoare la muncă şi protecţie socială;
  • probleme de administrare a justiţiei;
  • probleme de învăţământ, ştiinţă, tineret, cultură;
  • aspecte ce privesc viaţa politică internă şi externă.
Petiţia va trebui să fie semnată şi să includă informaţii cu privire la numele petentului şi adresa la care dorește să primească răspunsul. În cazul unei petiţii colective, aceasta trebuie să cuprindă, cel puţin, numele şi adresa unuia dintre semnatari.
Referitor la conţinutul petiţiei, aceasta trebuie să cuprindă toate elementele relevante referitoare la subiectul abordat. Dacă este cazul, se vor anexa copii ale documentelor justificative. Este de dorit ca petiţia să fie redactată clar şi lizibil.
Petiţiile pot fi adresate Senatului României astfel:
  • prin poştă;
  • poştă electronică;
  • direct la sediul Senatului.
Petiţia trimisă prin poştă va fi expediată la adresa: Senatul României, Calea 13 septembrie, nr.1-3, Sector 5, Bucureşti.
Petiția trimisă prin poșta electronică poate fi adresată unui senator sau unei comisii permanente consultând informațiile de contact din secțiunile respective ale site-ului Senatului.
Se pot depune petiţii la sediul Senatului României, fie în nume personal, fie printr-o persoană împuternicită. Detalii la telefon: 021 414 2709 sau 021 414 2721 (Biroul Relații Publice).

Ce se intâmplă cu petiţiile dumneavoastră?

Dacă petiţia priveşte unul dintre domeniile de activitate ale Senatului României. Aceasta este, de regulă, declarată admisibilă în conformitate cu prevederile Regulamentului Senatului. Senatul vă va informa în termen legal despre decizia luată, oricare ar fi aceasta.
Dacă petiţia dumneavoastră nu priveşte domeniile de activitate ale Senatului, instituția va raspunde că o va trimite autorităţilor publice competente, acestea urmând să vă comunice direct soluţia adoptată.
Senatul României, nefiind o autoritate judiciară, nu poate pronunţa sentinţe şi nici nu poate revoca hotărâri ale instanţelor judecătoreşti. Prin urmare, petiţiile trimise Senatului în acest scop sunt declarate inadmisibile.
Go to top