Raportul Comisiei asupra petiţiilor primite în Trimestrul I 2023
Fişier Raportul Comisiei asupra petiţiilor primite în Trimestrul I 2023
Raport petitii trim IV 2022
Fişier Raport petitii trim IV 2022
Raportul Comisiei pentru  trimestrul II, 2022
Fişier Raportul Comisiei pentru  trimestrul II, 2022
Raportul Comisiei pentru  trimestrul III, 2022
Fişier Raportul Comisiei pentru  trimestrul III, 2022
Raportul Comisiei pentru  trimestrul I, 2022
Fişier Raport Trimestrul I 2022
Tema noua!
Fişier Raport Trim. IV 2021.
Tema noua!
Fişier Raport asupra petițiilor primite în trimestrul al III-lea, 2021.
Raportul Comisiei asupra petițiilor primite în Trimestrul al doilea din anul 2021
Fişier Raportul Comisiei asupra petițiilor primite în Trimestrul al doilea din anul 2021!
Tema noua!
Fişier

Raportul Comisiei asupra petiţiilor primite în Trimestrul I 2021 

Tema noua!
Fişier Raportul Comisiei asupra petiţiilor primite în Trimestrul IV 2020
Tema noua!
Fişier Raportul Comisiei asupra petiţiilor primite în Trimestrul III 2020
Tema noua!
Fişier Raportul Comisiei asupra petiţiilor primite în Trimestrul II 2020
Tema noua!
Fişier

Raportul Comisiei asupra petiţiilor primite în Trimestrul I 2020

Fişier Raportul Comisiei asupra petiţiilor primite in Trimestrul IV 2019
Raport asupra petițiilor primite și analizate în Trimestrul III, 2019
Fişier
Raportul Comisiei pe Trimestrul II, 2019
Fişier Raport Comisie Trimestrul II, 2019
Tema noua!
Fişier Raportul Comisiei pentru Trimestrul I din 2019
Fişier Raport Trimestrul IV 2018
Fişier Raportul Comisiei pe trimestrul III, 2018 
Fişier Raport Trim II 2018
Fişier Raport Trim I 2018
Fişier Raport Trim IV 2017
Fişier Raport Trim III 2017
Fişier Raport Trim II 2017
Fişier Raport Trim I 2017
Fişier Raport trim IV 2016
Tema noua!
Fişier Raport trim.III 2016
Fişier Raport trim.II 2016
Fişier Raport trim.I 2016
Aici upload fisier nou!
Fişier Raport trim.III 2015
Fişier Raport semestrul I 2015
Tema noua!
Aici upload fisier nou!
Fişier Raport trim.II 2015
Tema noua!
Fişier Raport trim.I 2015
Tema noua!
Fişier Raport semestrul II 2014
Tema noua!
Fişier Raport trim. IV 2014
Tema noua!
Fişier Raport trim. III 2014
Tema noua!
Aici upload fisier nou! 
 
Către: Biroul permanent al Senatului
 
Raport
asupra petiţiilor înregistrate la Comisia pentru cercetarea  abuzurilor, 
combaterea corupţiei şi petiţii în  anul 2013
 
      În perioada  1 ianuarie – 31 decembrie 2013, Comisia pentru cercetarea abuzurilor, combaterea corupţiei şi petiţii a  fost sesizată pentru a analiza şi soluţiona  798 de petiţii.
      Din cele  798 de  petiţii analizate,  753 de  petiţii au fost luate în consideraţie  şi   45 de   petiţii au fost clasate[1]. În  298 din cazuri, au fost sesizate organele competente pentru analiză şi soluţionare a problemelor care fac obiectul petiţiilor (evidenţiate în Anexele II-IV) iar în 392 de cazuri , Comisia s-a adresat direct petiţionarilor - pentru a  răspunde la întrebările formulate, la solicitările de comunicare a unor informaţii sau a unui punct de vedere, la cererile de audiere sau de iniţiere a unor anchete parlamentare efectuate în cadrul Comisiei, de înfiinţare a unor comisii parlamentare de anchetă etc. ori  pentru a le prezenta explicaţii sau îndrumări, când soluţionarea petiţiilor excede competenţa Parlamentului, după caz[2].             
                      Aşa cum relevă Anexele II-IV, dintre cele  298 de  petiţii înaintate altor organe sau structuri, 220 vizează organele administraţiei publice , 50 vizează organe ale puterii judecătoreşti şi 28 vizează   alte comisii permanente, grupuri parlamentare sau instituţii aflate sub control parlamentar.
       Considerăm că, este relevantă o scurtă prezentare generică a problemelor care fac obiectul celor mai numeroase cereri, reclamaţii, sesizări şi propuneri, după cum urmează:  
             I. Cereri privind cercetarea unor pretinse abuzuri ale autorităţilor publice, reclamaţii împotriva autorităţilor administraţiei publice şi judecătoreşti, sesizări asupra unor presupuse acte de corupţie ;                                                                        
            În această categorie au fost incluse petiţiile care semnalează presupuse abuzuri ale statului împotriva persoanelor fizice sau juridice, aspecte care ţin de încălcarea legalităţii, în general, cu referire la : acte şi fapte administrative ale autorităţilor publice, prin care s-au încălcat drepturile sau interesele legitime ale petiţionarilor, tăcerea organelor administraţiei publice şi emiterea tardivă a actelor, acte şi fapte ale autorităţii judecătoreşti, ale membrilor Guvernului, altor demnitari, funcţionari publici etc.
              O pondere importantă o reprezintă petiţiile având ca obiect: contestarea hotărârilor judecătoreşti, a soluţiilor pronunţate de procurori şi a răspunsului primit la memoriile adresate Consiliului Superior al Magistraturii, reclamaţii la adresa magistraţilor, notarilor publici şi executorilor judecătoreşti, precum şi cereri a căror soluţionare vizează calea acţiunii în justiţie ori acordarea unor consultaţii juridice. Comisia a înaintat petiţiile instituţiilor sistemului judiciar (evidenţiate în Anexa III) iar la celelalte petiţii, Comisia a răspuns petiţionarilor, informându-i asupra motivelor pentru care soluţionarea cererilor şi reclamaţiilor excede competenţa Parlamentului       
      II  Cereri, reclamaţii, sesizări şi propuneri care vizează dreptul la un trai decent); Invocarea dreptului persoanei vătămate de o autoritate publică, printr-un act administrativ sau prin nesoluţionarea în termenul legal a unei cereri este asociată, de regulă, cu reclamarea încălcării unuia sau mai multor drepturi – de exemplu, cu încălcarea dreptului de proprietate privată, dreptului la un trai decent, dreptului la ocrotirea sănătăţii etc.  În această categorie am inclus petiţiile care ridică probleme legate de aplicarea legilor proprietăţii - legile care stabilesc dispoziţii privind reconstituirea sau constituirea dreptului de proprietate asupra imobilelor şi legile care reglementează acordarea de compensaţii sau despăgubiri cetăţenilor români, pentru bunurile trecute în proprietatea statului.
            În  aceeaşi categorie am inclus şi petiţiile care ridică probleme   legate de nivelul de trai, care vizează:
     a) problemele legate de aplicarea unor legi care stabilesc drepturi pentru diferite categorii de beneficiari - pensionari (aceste petiţii sunt cele mai numeroase), luptători pentru victoria Revoluţiei din decembrie 1989, persoane persecutate din motive politice, veterani de război, invalizi şi văduve de război, - cererile privind acordarea de ajutoare sociale sau materiale, cererile privind repartizarea de locuinţe din fondul locativ de stat, cererile pentru asigurarea medicamentelor în regim compensat sau gratuit, cererile privind scutirea de la plata unor taxe sau impozite, cererile privind acordarea unor facilităţi stabilite prin dispoziţii legale, etc.
     b) solicitări de alt gen, spre exemplu, rezolvarea unor probleme edilitar gospodăreşti, donaţii, etc.
               III  Cereri şi propuneri formulate “de lege ferenda”
 În majoritatea cazurilor, Comisia a răspuns petiţionarilor informându-i asupra stadiului în care se află proiectul de lege vizat sau asupra condiţiilor cerute de lege pentru exercitarea dreptului de iniţiativă legislativă. În anumite cazuri, ca excepţie de la regulă, petiţiile au fost trimise la comisiile permanente competente, potrivit domeniului de activitate, pentru a fi avute în vedere propunerile sau amendamentele supuse atenţiei Senatului.
 De cele mai multe ori, cererile privind realizarea unui drept sau interes legitim sunt însoţite de reclamaţii împotriva autorităţilor publice abilitate pentru soluţionarea acestor cereri, invocându-se dreptul persoanei vătămate de a obţine recunoaşterea dreptului pretins sau a interesului legitim, anularea actului şi repararea pagubei (conform prevederilor art. 52 din Constituţia României). Autoritatea competentă pentru soluţionarea cererii, potrivit legii, este reclamată la Parlament care, în opinia petiţionarului, urmează să cerceteze şi să dispună, substituindu-se astfel organelor puterii executive sau judecătoreşti
   Ca urmare a demersurilor efectuate de Comisie, de cele mai multe ori, autorităţile sesizate răspund că: susţinerile petiţionarilor se dovedesc a fi neîntemeiate, faptele semnalate nu se confirmă, actele contestate sunt temeinice şi legale, verificările efectuate demonstrează că măsurile stabilite se conformează dispoziţiilor legale, cererile sunt tardive sau că, nu au fost soluţionate favorabil, deoarece nu sunt îndeplinite condiţiile stabilite de reglementările legale în materie etc. În puţine cazuri, răspunsul este favorabil petiţionarilor, în sensul că, se comunică măsurile stabilite pentru intrare în legalitate.  Precizăm că, autorităţile sesizate de Comisie, de regulă, au răspuns în termen.  Sunt şi cazuri în care, autorităţile sesizate răspund  prin structurile din subordine.
        De asemenea, Comisia a analizat, dezbătut şi avizat proiectele de lege cu care a fost sesizată :
 
1. Adoptarea avizului la Proiectul de lege privind executarea pedepselor şi a măsurilor privative de libertate dispuse de organele judiciare în cursul procesului penal (L7/2013)
2. Adoptarea avizului la Proiectul de lege privind executarea pedepselor, a măsurilor educative şi a altor măsuri neprivative de libertate dispuse de organele judiciare în cursul procesului penal (L8/2013) 
3. Adoptarea avizului la Proiectul de lege privind organizarea şi funcţionarea sistemului de probaţiune (L9/2013)
4. Adoptarea avizului la Proiectul de lege pentru aprobarea Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 23/2012 pentru modificarea şi completarea Legii nr. 303/2004 privind statutul judecătorilor şi procurorilor, precum şi pentru prorogarea termenului prevăzut la art. III din Titlul XVI al Legii nr. 247/2005 privind reforma în domeniul proprietăţii şi justiţiei,precum şi unele măsuri adiacente(L281/2012)

             5. Adoptarea avizului la Proiectul de lege privind aprobarea Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr.81/2012 pentru modificarea Legii nr.303/2004 privind statutul judecătorilor şi procurorilor, precum şi pentru modificarea art.136 din Legea nr.304/2004 privind organizarea judiciară (L65/2013)
6. Adoptarea avizului la Proiectul de lege privind aprobarea Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr.19/2013 pentru modificarea şi completarea Ordonanţei Guvernului nr.137/2000 privind prevenirea şi sancţionarea tuturor formelor de discriminare(L78/2013)
7. Adoptarea avizului la Propunerea legislativă pentru modificarea Legii nr.275/2006 privind executarea pedepselor şi a măsurilor dispuse de organele judiciare în cursul procesului penal( L85/2013)
8. Adoptarea avizului la  Propunerea legislativă pentru amnistierea unor infracţiuni şi graţierea unor pedepse ( L 92/2013)
9.Adoptarea avizului la  Proiectul de lege pentru aprobarea Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 94/2007 pentru modificarea şi completatea Ordonanţei de urgenţă nr.34/2006 privind atribuirea contractelor de achiziţie publică, a contractelor de concesiune de lucrări publice şi a contractelor de concesiune de servicii.(L692/2007)
10.Adoptarea avizului la Propunerea legislativă pentru modificarea Ordonanţei Guvernului nr.21/1992 privind protecţia consumatorilor şi (L466/2013)
 11.Adoptarea avizului la Proiectul de lege privind stabilirea plăţii unor despăgubiri în sarcina persoanelor condamnate definitiv pentru săvârşirea unor fapte împotriva persoanelor persecutate din motive politice de dictatura instaurată la data de 6 martie 1945.(L508/2013).
 
Depunem urmatoarele anexe:
-Anexa I-Situaţie petiţii
-Anexa II-Structuri ale Parlamentului şi instituţii aflate sub control parlamentar
+Anexa III-Instituţii ale sistemului judiciar
-Anexa IV-Organe ale administraţiei publice centrale şi locale 
 
                Preşedinte                                         Secretar       
         Gheorghe Flutur                            Cristian Petru Bodea 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Comisia pentru cercetarea abuzurilor, combaterea corupţiei şi petiţii
 
  
 
 Anul 2013                                                                               Anexa I
                                                                                   
 
 
 
Petiţii primite 798
Petiţii analizate 798
Petiţii luate în consideraţie 753
Petiţii clasate 45
Petiţii transmise instituţiilor statului şi altor organe 298
Petiţii soluţionate prin răspuns petentului 392
Altele 63
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Comisia pentru cercetarea abuzurilor, combaterea corupţiei şi petiţii
 
                  
 Anul 2013                                                                        Anexa II
                  
Structuri ale Parlamentului şi instituţii aflate sub control parlamentar
                               
                                                                                      Număr petiţii              
Preşedinţia României 1
Preşedinte Senat 1
Consiliul Naţional Combatere Discriminare 2
Comisia pentru munca, familie si protectie sociala 7
Comisia juridică, de numiri, disciplină, imunităţi şi validări 3
Comisia parlamentară a revoluţionarilor din Decembrie 1989 1
Comisia pentru buget, finanţe, activitate bancară şi piaţă de capital 1
Comisia pentru apărare, ordine publică şi siguranţă naţională 1
Comisia pentru administraţie publică şi organizarea teritoriului 1
Comisia pentru cercetarea abuzurilor, corupţiei şi pentru petiţii 1
Avocatul poporului 4
Autoritatea Nationala de Integritate 1
Alte comisii permanente 3
Grupuri parlamentare 1
TOTAL 28
 
 
Comisia pentru cercetarea abuzurilor, combaterea corupţiei şi petiţii
 
 
Anul 2013                                                                        Anexa III
 
 
Instituţii ale sistemului judiciar
 
                                                                                                                                                                            Număr petiţii
Consiliul Superior al Magistraturii 34
Parchetele de pe lângă- judecătorii, tribunale, curţi de apel, Inalta Curte de Casatie şi Justitie 14
Unuinea Naţională a Executorilor Judecătoreşti 2
Total 50
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Comisia pentru cercetarea abuzurilor, combaterea corupţiei şi petiţii
 
 
Anul 2013                                                                       Anexa IV                                            
 
 
      Organe ale administraţiei publice centrale şi locale       
 
        
                                                                              Număr petiţii
Agenţia Natională pentru Restituirea Proprietatilor 22
Prim-ministru Guvernul României 2
Secretariat de Stat Probleme Revolutionari 1989 2
Autoritatea pentru Valorificarea Activelor Statului 1
Ministerul Justitiei 2
Agentia Nationala a Penitenciarelor 26
Autoritatea Naţională pentru Cetăţenie 1
Ministerul Apărării Naţionale 1
Ministerul Administraţiei şi Internelor 15
Inspectoratul General al Politiei Române 14
Inspectorate Judetene de Politie 7
Ministerul Sănătăţii 5
Ministerul Agriculturii şi Dezvoltarii Rurale 4
Ministerul Muncii, Familiei si Protectiei Sociale 14
Casa Nationala de Pensii si alte Drepturi de Asigurari Sociale 4
Case judetene pensii 1
Agenţia pentru ocuparea forţei de muncă 1
Ministerul mediului 4
Ministerul Economiei, Comertului, Mediu Afaceri 1
Ministerul Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului 6
Garda Naţională de Mediu 1
Avocatul Poporului 1
Ministerul Fondurilor Europene 1
Administraţie centrală-altele 11
Administraţie locală-altele 3
Consilii Judetene 1
Agentia de Supraveghere Financiara 2
Ministerul Finantelor Publice 3
Ministerul Culturii 2
Alte institutii 5
Administraţia publică locală  
Prefecturi 29
Primarii 28
Total 220
 
 


[1]  Anonime, nesemnate ( petiţiile nesemnate au fost clasate numai în cazurile când, în mod evident, pe fond nu există posibilitatea soluţionării favorabile), fără adresă, obiect confuz (scriere ilizibilă), fără obiect (conţin  aprecieri critice, reproşuri, expresii ireverenţioase, declaraţii de aprobare ori exprimări de opinii -  fără a se formula o cerere expresă), apelurile la donaţii băneşti pentru diferite trebuinţe şi la donaţii de bunuri casnice de folosinţă îndelungată ori alte bunuri, adresate senatorilor, în general, sau Preşedintelui Senatului, în mod formal sau expres (Considerăm că apelurile de acest fel, deşi sunt relevante pentru nivelul scăzut de trai, nu pot fi considerate petiţii propriu-zise, deoarece, prin aceste cereri nu se solicită recunoaşterea sau realizarea unui drept subiectiv ori a unui interes legitim cu caracter personal sau public şi nu se solicită nici restabilirea unui drept subiectiv sau interes legitim care a fost încălcat), petiţii clasate conform dispoziţiilor art. 10 din O.U.G. nr. 27/2002 ( după ce a primit răspuns la o petiţie sau mai multe petiţii cu acelaşi obiect, petiţionarul revine cu una sau mai multe petiţii care au acelaşi conţinut, fără a prezenta date suplimentare).     

Tema noua!
Aici upload fisier nou!Către:  Biroul Permanent al Senatului
 
 
       În temeiul prevederilor art. 170 alin. 4 teza a II-a din Regulamentul Senatului, vă înaintăm prezentul
 
Raport
asupra petiţiilor primite la Comisia pentru cercetarea  abuzurilor, 
combaterea corupţiei şi petiţii în  semestrul  I al anului 2014
 
      În perioada  1 ianuarie – 31 iunie 2014, Comisia pentru cercetarea abuzurilor, combaterea corupţiei şi petiţii a  fost sesizată pentru a analiza şi soluţiona  336 de petiţii.
              Din cele  336 de  petiţii analizate,  304 de  petiţii au fost luate în consideraţie  şi   32 de   petiţii au fost clasate. În  109 din cazuri, au fost sesizate organele competente pentru analiză şi soluţionare a problemelor care fac obiectul petiţiilor (evidenţiate în Anexele II-IV) iar în 148 de cazuri , Comisia s-a adresat direct petiţionarilor - pentru a  răspunde la întrebările formulate, la solicitările de comunicare a unor informaţii sau a unui punct de vedere, la cererile de audiere sau de iniţiere a unor anchete parlamentare efectuate în cadrul Comisiei, de înfiinţare a unor comisii parlamentare de anchetă etc. ori  pentru a le prezenta explicaţii sau îndrumări, când soluţionarea petiţiilor excede competenţa Parlamentului, după caz.              
                Aşa cum relevă Anexele II-IV, dintre cele  109 de  petiţii înaintate altor organe sau structuri, 82 vizează organele administraţiei publice , 12 vizează organe ale puterii judecătoreşti şi 15 vizează   alte comisii permanente sau grupuri parlamentare.
       Considerăm că, este relevantă o scurtă prezentare generică a problemelor care fac obiectul celor mai numeroase cereri, reclamaţii, sesizări şi propuneri, după cum urmează:  
             I. Cereri privind cercetarea unor pretinse abuzuri ale autorităţilor publice, reclamaţii împotriva autorităţilor administraţiei publice şi judecătoreşti, sesizări asupra unor presupuse acte de corupţie ;                                                                         
            În această categorie au fost incluse petiţiile care semnalează presupuse abuzuri ale statului împotriva persoanelor fizice sau juridice, aspecte care ţin de încălcarea legalităţii, în general, cu referire la : acte şi fapte administrative ale autorităţilor publice, prin care s-au încălcat drepturile sau interesele legitime ale petiţionarilor, tăcerea organelor administraţiei publice şi emiterea tardivă a actelor, acte şi fapte ale autorităţii judecătoreşti, ale membrilor Guvernului, altor demnitari, funcţionari publici etc.
              O pondere importantă o reprezintă petiţiile având ca obiect: contestarea hotărârilor judecătoreşti, a soluţiilor pronunţate de procurori şi a răspunsului primit la memoriile adresate Consiliului Superior al Magistraturii, reclamaţii la adresa magistraţilor, notarilor publici şi executorilor judecătoreşti, precum şi cereri a căror soluţionare vizează calea acţiunii în justiţie ori acordarea unor consultaţii juridice. Comisia a înaintat petiţiile instituţiilor sistemului judiciar (evidenţiate în Anexa III) iar la celelalte petiţii, Comisia a răspuns petiţionarilor, informându-i asupra motivelor pentru care soluţionarea cererilor şi reclamaţiilor excede competenţa Parlamentului       
      II  Cereri, reclamaţii, sesizări şi propuneri care vizează dreptul la un trai decent); Invocarea dreptului persoanei vătămate de o autoritate publică, printr-un act administrativ sau prin nesoluţionarea în termenul legal a unei cereri este asociată, de regulă, cu reclamarea încălcării unuia sau mai multor drepturi – de exemplu, cu încălcarea dreptului de proprietate privată, dreptului la un trai decent, dreptului la ocrotirea sănătăţii etc.  În această categorie am inclus petiţiile care ridică probleme legate de aplicarea legilor proprietăţii - legile care stabilesc dispoziţii privind reconstituirea sau constituirea dreptului de proprietate asupra imobilelor şi legile care reglementează acordarea de compensaţii sau despăgubiri cetăţenilor români, pentru bunurile trecute în proprietatea statului.
            În  aceeaşi categorie am inclus şi petiţiile care ridică probleme   legate de nivelul de trai, care vizează:
     a) problemele legate de aplicarea unor legi care stabilesc drepturi pentru diferite categorii de beneficiari - pensionari (aceste petiţii sunt cele mai numeroase), funcţionari, militari, luptători pentru victoria Revoluţiei din decembrie 1989, persoane persecutate din motive politice, veterani de război, invalizi şi văduve de război, - cererile privind acordarea de ajutoare sociale sau materiale, cererile privind repartizarea de locuinţe din fondul locativ de stat, cererile pentru asigurarea medicamentelor în regim compensat sau gratuit, cererile privind scutirea de la plata unor taxe sau impozite, cererile privind acordarea unor facilităţi stabilite prin dispoziţii legale, etc.
     b) solicitări de alt gen, spre exemplu, rezolvarea unor probleme edilitar gospodăreşti, donaţii, etc.
               III  Cereri şi propuneri formulate “de lege ferenda”
 În majoritatea cazurilor, Comisia a răspuns petiţionarilor informându-i asupra stadiului în care se află proiectul de lege vizat sau asupra condiţiilor cerute de lege pentru exercitarea dreptului de iniţiativă legislativă. În anumite cazuri, ca excepţie de la regulă, petiţiile au fost trimise la comisiile permanente competente, potrivit domeniului de activitate, pentru a fi avute în vedere propunerile sau amendamentele supuse atenţiei Senatului.
                    De cele mai multe ori, cererile privind realizarea unui drept sau interes legitim sunt însoţite de reclamaţii împotriva autorităţilor publice abilitate pentru soluţionarea acestor cereri, invocându-se dreptul persoanei vătămate de a obţine recunoaşterea dreptului pretins sau a interesului legitim, anularea actului şi repararea pagubei (conform prevederilor art. 52 din Constituţia României). Autoritatea competentă pentru soluţionarea cererii, potrivit legii, este reclamată la Parlament care, în opinia petiţionarului, urmează să cerceteze şi să dispună, substituindu-se astfel organelor puterii executive sau judecătoreşti
                   Ca urmare a demersurilor efectuate de Comisie, de cele mai multe ori, autorităţile sesizate răspund că: susţinerile petiţionarilor se dovedesc a fi neîntemeiate, faptele semnalate nu se confirmă, actele contestate sunt temeinice şi legale, verificările efectuate demonstrează că măsurile stabilite se conformează dispoziţiilor legale, cererile sunt tardive sau că, nu au fost soluţionate favorabil, deoarece nu sunt îndeplinite condiţiile stabilite de reglementările legale în materie etc. În puţine cazuri, răspunsul este favorabil petiţionarilor, în sensul că, se comunică măsurile stabilite pentru intrare în legalitate.  Precizăm că, autorităţile sesizate de Comisie, de regulă, au răspuns în termen.
                     De asemenea, Comisia a analizat, dezbătut şi avizat proiectele de lege cu care a fost sesizată :
-L 298/2014 –Propunere legislativă pentru completarea art.20 din Ordonanţa Guvernului nr.137/2000 privind prevenirea şi sancţionarea tuturor formelor de discriminare.
- L 299/2014 - Propunere legislativă pentru completarea art.1 din Ordonanţa Guvernului nr.27/2002   privind   reglementarea activităţii de soluţionare a petiţiilor
Depunem urmatoarele anexe:
-Anexa I-Situaţie petiţii
-Anexa II-Structuri ale Parlamentului şi instituţii aflate sub control parlamentar
+Anexa III-Instituţii ale sistemului judiciar
-Anexa IV-Organe ale administraţiei publice centrale şi locale 
                Preşedinte                                         Secretar      
         Gheorghe Flutur                            Cristian Petru Bodea 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Comisia pentru cercetarea abuzurilor, combaterea corupţiei şi petiţii
 
  
 
 Semestrul 1/2014                                               Anexa I
                                                                                   
 
 
 
Petiţii primite 336
Petiţii analizate 336
Petiţii luate în consideraţie 304
Petiţii clasate 32
Petiţii transmise instituţiilor statului şi altor organe 109
Petiţii soluţionate prin răspuns petiţionarului 148
Altele 47
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Comisia pentru cercetarea abuzurilor, combaterea corupţiei şi petiţii
 
                  
               Semestrul 1/2014                                                Anexa II
                  
 
Structuri ale Parlamentului şi instituţii aflate sub control parlamentar
                               
                                                                                                     Număr petiţii
Preşedinte Senat 1
Grup parlamentar PSD 1
Consiliul Naţional Combatere Discriminare 1
Comisia pentru munca, familie si protectie sociala 1
Comisia juridică, de numiri, disciplină, imunităţi şi validări 1
Comisia parlamentară a revoluţionarilor din Decembrie 1989 1
Comisia pentru buget, finanţe, activitate bancară şi piaţă de capital 1
Comisia pentru apărare, ordine publică şi siguranţă naţională 2
Comisia pentru administraţie publică şi organizarea teritoriului 3
Comisia pentru cercetarea abuzurilor, corupţiei şi pentru petiţii 2
Comisia pentru învăţământ, ştiinţă, tineret şi sport 1
TOTAL 15
 
                   Semestrul 1/2014                                             Anexa III
 
 
Instituţii ale sistemului judiciar
 
                                                                                                                                  Număr petiţii
Consiliul Superior al Magistraturii 6
Parchetele de pe lângă- judecătorii, tribunale, curţi de apel, Inalta Curte de Casatie şi Justitie 2
Unuinea Naţională a Executorilor Judecătoreşti 4
Total 12
 
 
 
Comisia pentru cercetarea abuzurilor, combaterea corupţiei şi petiţii
 
 
         Semestrul 1/2014                                             Anexa IV                                           
 
      Organe ale administraţiei publice centrale şi locale     
 
        
                                                                                    Număr petiţii
Guvernul României 1
Agenţia Naţională pentru Restituirea Proprietatilor 7
Agentia Naţională a Penitenciarelor 13
Ministerul Apărării Naţionale 1
Ministerul Administraţiei şi Internelor 3
Inspectoratul General al Politiei Române 5
Inspectorate Judetene de Politie 2
Ministerul Sănătăţii 1
Ministerul Agriculturii şi Dezvoltarii Rurale 1
Ministerul Muncii, Familiei si Protectiei Sociale 3
Casa Nationala de Pensii si alte Drepturi de Asigurari Sociale 5
Ministerul Mediului 2
Ministerul Public 1
Ministerul Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului 3
Ministerul Finantelor Publice 1
Ministerul Afacerilor Externe 1
Ministerul Transporturilor 1
Jandarmeria Română 1
Administraţia publică locală  
Consilii judeţene 3
Prefecturi 12
Primarii 15
Total 82
 
 
Tema noua!
Tema noua!
Aici upload fisier nou! 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Către:  Biroul  permanent al Senatului
 
 
       În temeiul prevederilor art. 170 alin. 4 teza a I-a din Regulamentul Senatului, vă înaintăm prezentul
 
Raport
asupra petiţiilor primite la Comisia pentru cercetarea  abuzurilor, 
combaterea corupţiei şi petiţii în trimestrul al II- lea  2014
 
 
      În perioada 1 aprilie – 31 iulie 2014, Comisia pentru cercetarea abuzurilor, combaterea corupţiei şi petiţii a  fost sesizată pentru a analiza şi soluţiona  164  de petiţii.
              Din cele 164 de petiţii analizate,  155  de petiţii au fost luate în consideraţie  şi 9 petiţii au fost clasate. În  55 din cazuri, au fost sesizate organele competente pentru analiză şi soluţionare a problemelor care fac obiectul petiţiilor (evidenţiate în Anexele II-IV) iar în 77 de cazuri , Comisia s-a adresat direct petiţionarilor - pentru a  răspunde la întrebările formulate, la solicitările de comunicare a unor informaţii sau a unui punct de vedere, la cererile de audiere sau de iniţiere a unor anchete parlamentare efectuate în cadrul Comisiei, de înfiinţare a unor comisii parlamentare de anchetă etc. ori  pentru a le prezenta explicaţii sau îndrumări, când soluţionarea petiţiilor excede competenţa Parlamentului, după caz.             
                Aşa cum relevă Anexele II-IV, dintre cele 55 de petiţii înaintate altor organe sau structuri,40 vizează organele administraţiei publice  , 6 vizează organe ale puterii judecătoreşti , iar 9 vizează structuri ale Parlamentului.
       Un număr de 23 de petiţii au fost transmise unor destinatari gen bănci, societăţi comerciale, etc.
Considerăm că este relevantă o scurtă prezentare generică a problemelor care fac obiectul celor mai numeroase cereri, reclamaţii, sesizări şi propuneri, după cum urmează:  
             I. Cereri privind cercetarea unor pretinse abuzuri ale autorităţilor publice, reclamaţii împotriva autorităţilor administraţiei publice şi judecătoreşti, sesizări asupra unor presupuse acte de corupţie ;                                                                         
            În această categorie au fost incluse petiţiile care semnalează presupuse abuzuri ale statului împotriva persoanelor fizice sau juridice, aspecte care ţin de încălcarea legalităţii, în general, cu referire la : acte şi fapte administrative ale autorităţilor publice, prin care s-au încălcat drepturile sau interesele legitime ale petiţionarilor, tăcerea organelor administraţiei publice şi emiterea tardivă a actelor, acte şi fapte ale autorităţii judecătoreşti, ale membrilor Guvernului, altor demnitari, funcţionari publici etc.
              O pondere importantă o reprezintă petiţiile având ca obiect: contestarea hotărârilor judecătoreşti, a soluţiilor pronunţate de procurori şi a răspunsului primit la memoriile adresate Consiliului Superior al Magistraturii, reclamaţii la adresa magistraţilor, notarilor publici şi executorilor judecătoreşti, precum şi cereri a căror soluţionare vizează calea acţiunii în justiţie ori acordarea unor consultaţii juridice. Comisia a înaintat petiţiile instituţiilor sistemului judiciar (evidenţiate în Anexa III) iar la celelalte petiţii, Comisia a răspuns petiţionarilor, informându-i asupra motivelor pentru care soluţionarea cererilor şi reclamaţiilor excede competenţa Parlamentului       
      II  Cereri, reclamaţii, sesizări şi propuneri care vizează dreptul la un trai decent); Invocarea dreptului persoanei vătămate de o autoritate publică, printr-un act administrativ sau prin nesoluţionarea în termenul legal a unei cereri este asociată, de regulă, cu reclamarea încălcării unuia sau mai multor drepturi – de exemplu, cu încălcarea dreptului de proprietate privată, dreptului la un trai decent, dreptului la ocrotirea sănătăţii etc.  În această categorie am inclus petiţiile care ridică probleme legate de aplicarea legilor proprietăţii - legile care stabilesc dispoziţii privind reconstituirea sau constituirea dreptului de proprietate asupra imobilelor şi legile care reglementează acordarea de compensaţii sau despăgubiri cetăţenilor români, pentru bunurile trecute în proprietatea statului.
            În  aceeaşi categorie am inclus şi petiţiile care ridică probleme   legate de nivelul de trai, care vizează:
     a) problemele legate de aplicarea unor legi care stabilesc drepturi pentru diferite categorii de beneficiari - pensionari , luptători pentru victoria Revoluţiei din decembrie 1989, militari, funcţionari etc.
     b) solicitări de alt gen, spre exemplu, rezolvarea unor probleme edilitar gospodăreşti, donaţii, etc.
               III  Cereri şi propuneri formulate “de lege ferenda”
 În majoritatea cazurilor, Comisia a răspuns petiţionarilor informându-i asupra stadiului în care se află proiectul de lege vizat sau asupra condiţiilor cerute de lege pentru exercitarea dreptului de iniţiativă legislativă. În anumite cazuri, ca excepţie de la regulă, petiţiile au fost trimise la comisiile permanente competente, potrivit domeniului de activitate, pentru a fi avute în vedere propunerile sau amendamentele supuse atenţiei Senatului.
                    De cele mai multe ori, cererile privind realizarea unui drept sau interes legitim sunt însoţite de reclamaţii împotriva autorităţilor publice abilitate pentru soluţionarea acestor cereri, invocându-se dreptul persoanei vătămate de a obţine recunoaşterea dreptului pretins sau a interesului legitim, anularea actului şi repararea pagubei (conform prevederilor art. 52 din Constituţia României). Autoritatea competentă pentru soluţionarea cererii, potrivit legii, este reclamată la Parlament care, în opinia petiţionarului, urmează să cerceteze şi să dispună, substituindu-se astfel organelor puterii executive sau judecătoreşti
                   Ca urmare a demersurilor efectuate de Comisie, de cele mai multe ori, autorităţile sesizate răspund că: susţinerile petiţionarilor se dovedesc a fi neîntemeiate, faptele semnalate nu se confirmă, actele contestate sunt temeinice şi legale, verificările efectuate demonstrează că măsurile stabilite se conformează dispoziţiilor legale, cererile sunt tardive sau că, nu au fost soluţionate favorabil, deoarece nu sunt îndeplinite condiţiile stabilite de reglementările legale în materie etc. În puţine cazuri, răspunsul este favorabil petiţionarilor, în sensul că, se comunică măsurile stabilite pentru intrare în legalitate.  Precizăm că, autorităţile sesizate de Comisie, de regulă, au răspuns în termen. 
De asemenea, Comisia a analizat, dezbătut şi avizat proiectele de lege cu care a fost sesizată :
-L 298/2014 –Propunere legislativă pentru completarea art.20 din Ordonanţa Guvernului nr.137/2000 privind prevenirea şi sancţionarea tuturor formelor de discriminare.
- L 299/2014 - Propunere legislativă pentru completarea art.1 din Ordonanţa Guvernului nr.27/2002   privind   reglementarea activităţii de soluţionare a petiţiilor
Depunem urmatoarele anexe:
-Anexa I-Situaţie petiţii
-Anexa II-Structuri ale Parlamentului şi instituţii aflate sub control parlamentar
+Anexa III-Instituţii ale sistemului judiciar
-Anexa IV-Organe ale administraţiei publice centrale şi locale 
 
                Preşedinte                                         Secretar      
         Gheorghe Flutur                            Cristian Petru Bodea 
 
 
Comisia pentru cercetarea abuzurilor, combaterea coruptiei §i petitii

Trimestrul 2

2014

Anexa I

 
Petitii primite 164
Petitii analizate 164
Petitii luate in consideratie 155
Petitii clasate 9
Petitii transmise institutiilor statului si altor organe 55
Petitii solutionate prin raspuns petitionarului 77
Altele 23

Comisia pentru cercetarea abuzurilor, combaterea coruptiei si petitii
Trimestrul 2 2014                                                       Anexa II
Structuri ale Parlamentului si institutii aflate sub control parlamentar
Numar petitii
Comisia pentru administrate publica §i organizarea teritoriului •     »
2
Comisia pentru buget, finante, activitate bancara sj piata de capital 1
Comisia pentru aparare nationala, ordine publica sj siguranta nationals 2
Comisia pentru munca, familie §i protectie sociala 1
Comisia pentru cercetarea abuzurilor, coruptie §i pentru petitii 2
Co,isia revolutionarilor din Decembrie 1989 1
Total 9
Trimestrul 2 2014                                                        Anexa III
Institutii ale sistemului judiciar
Numar petitii
Consiliul Superior al Magistraturii 4
Parchetele de pe langa- judecatorii, tribunale, curti de apel, Inalta Curte de Casatie §i Justitie 1
Tribunale 1
Total 6

Comisia pentru cercetarea abuzurilor, combaterea coruptiei si petitii
Trimestrul2  2014                                                 AnexalV
Organe ale administrate! publice centrale si locale
Numar petitii
Agentia Nationala pentru Restituirea Proprietatilor 4
Agentia Nationala a Penitenciarelor 9
Ministrul Administratiei si Internelor 2
Ministerul Apararii Nationale 1
Inspectoratul General al Politiei Romane 3
Inspectorate Judetene de Politie 1
Ministerul Muncii, Familiei si Protectiei Sociale 2
Casa Nationala de Pensii si alte Drepturi de Asigurari Sociale 2
Ministerul Public 1
Ministerul Sanatatii 1
Ministerul Agriculturii si Dezvoltarii Rurale 1
Ministerul Mediului 1
Administratia publica locala  
Consilii judetene 2
Prefecturi 5
Primarii 5
Total 40
 
 
Tema noua!
Aici upload fisier nou! 
Către:  Biroul  permanent al Senatului
 
 
       În temeiul prevederilor art. 170 alin. 4 teza a I-a din Regulamentul Senatului, vă înaintăm prezentul
 
Raport
asupra petiţiilor primite la Comisia pentru cercetarea  abuzurilor, 
combaterea corupţiei şi petiţii în trimestrul  I -2014
 
 
      În perioada 3 ianuarie – 31 martie 2014, Comisia pentru cercetarea abuzurilor, combaterea corupţiei şi petiţii a  fost sesizată pentru a analiza şi soluţiona  172  de petiţii.
              Din cele 172 de petiţii analizate,  149  de petiţii au fost luate în consideraţie  şi 23 de petiţii au fost clasate[1]. În  54 din cazuri, au fost sesizate organele competente pentru analiză şi soluţionare a problemelor care fac obiectul petiţiilor (evidenţiate în Anexele II-IV) iar în 71 de cazuri , Comisia s-a adresat direct petiţionarilor - pentru a  răspunde la întrebările formulate, la solicitările de comunicare a unor informaţii sau a unui punct de vedere, la cererile de audiere sau de iniţiere a unor anchete parlamentare efectuate în cadrul Comisiei, de înfiinţare a unor comisii parlamentare de anchetă etc. ori  pentru a le prezenta explicaţii sau îndrumări, când soluţionarea petiţiilor excede competenţa Parlamentului, după caz[2].             
                Aşa cum relevă Anexele II-IV, dintre cele 54 de petiţii înaintate altor organe sau structuri,42 vizează organele administraţiei publice  , 6 vizează organe ale puterii judecătoreşti , iar 6 vizează structuri ale Parlamentului sau instituţii aflate sub control parlamentar.
       Un număr de 24 de petiţii au fost transmise unor destinatari gen bănci, societăţi comerciale, etc.
Considerăm că, este relevantă o scurtă prezentare generică a problemelor care fac obiectul celor mai numeroase cereri, reclamaţii, sesizări şi propuneri, după cum urmează:  
             I. Cereri privind cercetarea unor pretinse abuzuri ale autorităţilor publice, reclamaţii împotriva autorităţilor administraţiei publice şi judecătoreşti, sesizări asupra unor presupuse acte de corupţie ;                                                                         
            În această categorie au fost incluse petiţiile care semnalează presupuse abuzuri ale statului împotriva persoanelor fizice sau juridice, aspecte care ţin de încălcarea legalităţii, în general, cu referire la : acte şi fapte administrative ale autorităţilor publice, prin care s-au încălcat drepturile sau interesele legitime ale petiţionarilor, tăcerea organelor administraţiei publice şi emiterea tardivă a actelor, acte şi fapte ale autorităţii judecătoreşti, ale membrilor Guvernului, altor demnitari, funcţionari publici etc.
              O pondere importantă o reprezintă petiţiile având ca obiect: contestarea hotărârilor judecătoreşti, a soluţiilor pronunţate de procurori şi a răspunsului primit la memoriile adresate Consiliului Superior al Magistraturii, reclamaţii la adresa magistraţilor, notarilor publici şi executorilor judecătoreşti, precum şi cereri a căror soluţionare vizează calea acţiunii în justiţie ori acordarea unor consultaţii juridice. Comisia a înaintat petiţiile instituţiilor sistemului judiciar (evidenţiate în Anexa III) iar la celelalte petiţii, Comisia a răspuns petiţionarilor, informându-i asupra motivelor pentru care soluţionarea cererilor şi reclamaţiilor excede competenţa Parlamentului       
      II  Cereri, reclamaţii, sesizări şi propuneri care vizează dreptul la un trai decent); Invocarea dreptului persoanei vătămate de o autoritate publică, printr-un act administrativ sau prin nesoluţionarea în termenul legal a unei cereri este asociată, de regulă, cu reclamarea încălcării unuia sau mai multor drepturi – de exemplu, cu încălcarea dreptului de proprietate privată, dreptului la un trai decent, dreptului la ocrotirea sănătăţii etc.  În această categorie am inclus petiţiile care ridică probleme legate de aplicarea legilor proprietăţii - legile care stabilesc dispoziţii privind reconstituirea sau constituirea dreptului de proprietate asupra imobilelor şi legile care reglementează acordarea de compensaţii sau despăgubiri cetăţenilor români, pentru bunurile trecute în proprietatea statului bulgar sau pentru bunurile sechestrate, reţinute sau rămase în Basarabia, Bucovina de Nord şi Ţinutul Herţa:Legea fondului funciar nr. 18/1991, Legea nr. 1/2000 pentru reconstituirea dreptului de proprietate asupra terenurilor agricole şi forestiere, solicitate potrivit prevederilor Legii nr. 18/1991 şi Legii nr. 169/1997, Legea nr. 10/2001 privind regimul juridic al unor imobile preluate în mod abuziv în perioada 6 martie 1945-22 decembrie 1989, Legea nr. 247/2005 privind reforma în domeniile proprietăţii şi justiţiei, precum şi unele măsuri adiacente, Legea nr. 9/1998 privind acordarea de compensaţii cetăţenilor români pentru bunurile trecute în proprietatea statului bulgar în urma aplicării Tratatului dintre România şi Bulgaria, semnat la Craiova la 7 septembrie 1940 şi Legea nr. 290/2003 privind acordarea de despăgubiri sau compensaţii cetăţenilor români pentru bunurile proprietatea acestora, sechestrate, reţinute sau rămase în Basarabia, Bucovina de Nord şi Ţinutul Herţa, ca urmare a stării de război şi a aplicării Tratatului de Pace între România şi Puterile Aliate şi Asociate, semnat la Paris la 10 februarie 1947, Legea nr 165/2013 privind măsurile pentru finalizarea procesului de restituire, în natură sau prin echivalent, a imobilelor preluate în mod abuziv în perioada regimului comunist în România
            În  aceeaşi categorie am inclus şi petiţiile care ridică probleme   legate de nivelul de trai, care vizează:
     a) problemele legate de aplicarea unor legi care stabilesc drepturi pentru diferite categorii de beneficiari - pensionari , luptători pentru victoria Revoluţiei din decembrie 1989, persoane persecutate din motive politice, veterani de război, invalizi şi văduve de război, - cererile privind acordarea de ajutoare sociale sau materiale, cererile privind repartizarea de locuinţe din fondul locativ de stat, cererile pentru asigurarea medicamentelor în regim compensat sau gratuit, cererile privind scutirea de la plata unor taxe sau impozite, cererile privind acordarea unor facilităţi stabilite prin dispoziţii legale, etc.
     b) solicitări de alt gen, spre exemplu, rezolvarea unor probleme edilitar gospodăreşti, donaţii, etc.
               III  Cereri şi propuneri formulate “de lege ferenda”
 În majoritatea cazurilor, Comisia a răspuns petiţionarilor informându-i asupra stadiului în care se află proiectul de lege vizat sau asupra condiţiilor cerute de lege pentru exercitarea dreptului de iniţiativă legislativă. În anumite cazuri, ca excepţie de la regulă, petiţiile au fost trimise la comisiile permanente competente, potrivit domeniului de activitate, pentru a fi avute în vedere propunerile sau amendamentele supuse atenţiei Senatului.
                    De cele mai multe ori, cererile privind realizarea unui drept sau interes legitim sunt însoţite de reclamaţii împotriva autorităţilor publice abilitate pentru soluţionarea acestor cereri, invocându-se dreptul persoanei vătămate de a obţine recunoaşterea dreptului pretins sau a interesului legitim, anularea actului şi repararea pagubei (conform prevederilor art. 52 din Constituţia României). Autoritatea competentă pentru soluţionarea cererii, potrivit legii, este reclamată la Parlament care, în opinia petiţionarului, urmează să cerceteze şi să dispună, substituindu-se astfel organelor puterii executive sau judecătoreşti
                   Ca urmare a demersurilor efectuate de Comisie, de cele mai multe ori, autorităţile sesizate răspund că: susţinerile petiţionarilor se dovedesc a fi neîntemeiate, faptele semnalate nu se confirmă, actele contestate sunt temeinice şi legale, verificările efectuate demonstrează că măsurile stabilite se conformează dispoziţiilor legale, cererile sunt tardive sau că, nu au fost soluţionate favorabil, deoarece nu sunt îndeplinite condiţiile stabilite de reglementările legale în materie etc. În puţine cazuri, răspunsul este favorabil petiţionarilor, în sensul că, se comunică măsurile stabilite pentru intrare în legalitate.  Precizăm că, autorităţile sesizate de Comisie, de regulă, au răspuns în termen. 
Depunem urmatoarele anexe:
-Anexa I-Situaţie petiţii
-Anexa II-Structuri ale Parlamentului şi instituţii aflate sub control parlamentar
+Anexa III-Instituţii ale sistemului judiciar
-Anexa IV-Organe ale administraţiei publice centrale şi locale 
                Preşedinte                                         Secretar      
         Gheorghe Flutur                            Cristian Petru Bodea 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Comisia pentru cercetarea abuzurilor, combaterea corupţiei şi petiţii
 
 
  
 
 
 
    Trimestrul 1    2014                                                                  Anexa I
 
 
 
Petitii primite 172
Petitii analizate 172
Petitii luate in consideratie 149
Petitii clasate 23
Petitii transmise institutiilor statului si altor organe 54
Petitii solutionate prin raspuns petitionarului 71
Altele 24
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
                              
 
 
                                                                                                                                                                                                                            
 
 
    
Comisia pentru cercetarea abuzurilor, combaterea corupţiei şi petiţii
 
                  
               Trimestrul 1 2014                                                     Anexa II
 
 
Structuri ale Parlamentului şi instituţii aflate sub control parlamentar
 
                                                                                              Număr petiţii
Grup parlamentar PSD 1
Presedinte Senat 1
Consiliul National Combatere Discriminare 1
Comisia pentru administraţie publică şi amenajarea teritoriului 1
Comisia pentru învăţământ, ştiinţă, tineret şi sport 1
Comisia juridică, numiri, disciplină, imunităţi şi validări 1
Total 6
 
 
 
 
 
 
 
                                                                                                                                         Trimestrul 1 2014                                                              Anexa III
 
 
Instituţii ale sistemului judiciar
 
                                                                                               Număr petiţii
Consiliul Superior al Magistraturii 2
Parchetele de pe langa- judecatorii, tribunale, curti de appel, Inalta Curte de Casatie si Justitie 1
Tribunale 3
Total 6
 
 
 
 
 
Comisia pentru cercetarea abuzurilor, combaterea corupţiei şi petiţii
                                                                                                      Trimestrul 1   2014                                               Anexa IV
 
 
Organe ale administraţiei publice centrale şi locale
 
                                                                                                    Număr petiţii
Guvern 1
Agentia Nationala pentru Restituirea Proprietatilor 3
Agentia Nationala a Penitenciarelor 4
Ministrul Administratiei si Internelor 1
Inspectoratul General al Politiei Romane 2
Inspectorate Judetene de Politie 1
Ministerul Muncii, Familiei si Protectiei Sociale 1
Casa Nationala de Pensii si alte Drepturi de Asigurari Sociale 3
Ministerul Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului 3
Ministerul Finantelor Publice 1
Ministrul Afacerilor Externe 1
Ministerul Mediului 1
Ministerul Transporturilor 1
Jandarmeria Română 1
Administratia publica locala  
Consilii judeţene 1
Prefecturi 7
Primarii 10
Total 42
 
 
 
 
 


[1]  Anonime, nesemnate ( petiţiile nesemnate au fost clasate numai în cazurile când, în mod evident, pe fond nu există posibilitatea soluţionării favorabile), fără adresă, obiect confuz (scriere ilizibilă), fără obiect (conţin  aprecieri critice, reproşuri, expresii ireverenţioase, declaraţii de aprobare ori exprimări de opinii -  fără a se formula o cerere expresă), apelurile la donaţii băneşti pentru diferite trebuinţe şi la donaţii de bunuri casnice de folosinţă îndelungată ori alte bunuri, adresate senatorilor, în general, sau Preşedintelui Senatului, în mod formal sau expres (Considerăm că apelurile de acest fel, deşi sunt relevante pentru nivelul scăzut de trai, nu pot fi considerate petiţii propriu-zise, deoarece, prin aceste cereri nu se solicită recunoaşterea sau realizarea unui drept subiectiv ori a unui interes legitim cu caracter personal sau public şi nu se solicită nici restabilirea unui drept subiectiv sau interes legitim care a fost încălcat), petiţii clasate conform dispoziţiilor art. 10 din O.U.G. nr. 27/2002 ( după ce a primit răspuns la o petiţie sau mai multe petiţii cu acelaşi obiect, petiţionarul revine cu una sau mai multe petiţii care au acelaşi conţinut, fără a prezenta date suplimentare).     

Tema noua!
Tema noua!
Aici uploa 
Către:  Biroul Permanent al Senatului
 
 
Raport
asupra petiţiilor înregistrate la Comisia pentru cercetarea  abuzurilor, 
combaterea corupţiei şi petiţii în  semestrul I al anului 2013
 
      În perioada  1 ianuarie – 30 iunie 2013, Comisia pentru cercetarea abuzurilor, combaterea corupţiei şi petiţii a  fost sesizată pentru a analiza şi soluţiona  460 de petiţii.
              Din cele  460 de  petiţii analizate,  438 de  petiţii au fost luate în consideraţie  şi   22 de   petiţii au fost clasate[1]. În  181 din cazuri, au fost sesizate organele competente pentru analiză şi soluţionare a problemelor care fac obiectul petiţiilor (evidenţiate în Anexele II-IV) iar în 198 de cazuri , Comisia s-a adresat direct petiţionarilor - pentru a  răspunde la întrebările formulate, la solicitările de comunicare a unor informaţii sau a unui punct de vedere, la cererile de audiere sau de iniţiere a unor anchete parlamentare efectuate în cadrul Comisiei, de înfiinţare a unor comisii parlamentare de anchetă etc. ori  pentru a le prezenta explicaţii sau îndrumări, când soluţionarea petiţiilor excede competenţa Parlamentului, după caz[2].             
                Aşa cum relevă Anexele II-IV, dintre cele  181 de  petiţii înaintate altor organe sau structuri, 129 vizează organele administraţiei publice , 28 vizează organe ale puterii judecătoreşti şi 24 vizează   alte comisii permanente sau instituţii aflate sub control parlamentar.
       Considerăm că, este relevantă o scurtă prezentare generică a problemelor care fac obiectul celor mai numeroase cereri, reclamaţii, sesizări şi propuneri, după cum urmează:  
             I. Cereri privind cercetarea unor pretinse abuzuri ale autorităţilor publice, reclamaţii împotriva autorităţilor administraţiei publice şi judecătoreşti, sesizări asupra unor presupuse acte de corupţie ;                                                                        
            În această categorie au fost incluse petiţiile care semnalează presupuse abuzuri ale statului împotriva persoanelor fizice sau juridice, aspecte care ţin de încălcarea legalităţii, în general, cu referire la : acte şi fapte administrative ale autorităţilor publice, prin care s-au încălcat drepturile sau interesele legitime ale petiţionarilor, tăcerea organelor administraţiei publice şi emiterea tardivă a actelor, acte şi fapte ale autorităţii judecătoreşti, ale membrilor Guvernului, altor demnitari, funcţionari publici etc.
              O pondere importantă o reprezintă petiţiile având ca obiect: contestarea hotărârilor judecătoreşti, a soluţiilor pronunţate de procurori şi a răspunsului primit la memoriile adresate Consiliului Superior al Magistraturii, reclamaţii la adresa magistraţilor, notarilor publici şi executorilor judecătoreşti, precum şi cereri a căror soluţionare vizează calea acţiunii în justiţie ori acordarea unor consultaţii juridice. Comisia a înaintat petiţiile instituţiilor sistemului judiciar (evidenţiate în Anexa III) iar la celelalte petiţii, Comisia a răspuns petiţionarilor, informându-i asupra motivelor pentru care soluţionarea cererilor şi reclamaţiilor excede competenţa Parlamentului       
      II  Cereri, reclamaţii, sesizări şi propuneri care vizează dreptul la un trai decent; Invocarea dreptului persoanei vătămate de o autoritate publică, printr-un act administrativ sau prin nesoluţionarea în termenul legal a unei cereri este asociată, de regulă, cu reclamarea încălcării unuia sau mai multor drepturi – de exemplu, cu încălcarea dreptului de proprietate privată, dreptului la un trai decent, dreptului la ocrotirea sănătăţii, etc.  În această categorie am inclus petiţiile care ridică probleme legate de aplicarea legilor proprietăţii - legile care stabilesc dispoziţii privind reconstituirea sau constituirea dreptului de proprietate asupra imobilelor şi legile care reglementează acordarea de compensaţii sau despăgubiri cetăţenilor români, pentru bunurile trecute în proprietatea statului.
            În  aceeaşi categorie am inclus şi petiţiile care ridică probleme   legate de nivelul de trai, care vizează:
     a) problemele legate de aplicarea unor legi care stabilesc drepturi pentru diferite categorii de beneficiari - pensionari (aceste petiţii sunt cele mai numeroase), luptători pentru victoria Revoluţiei din decembrie 1989, persoane persecutate din motive politice, veterani de război, invalizi şi văduve de război,- cererile privind acordarea de ajutoare sociale sau materiale, cererile privind repartizarea de locuinţe din fondul locativ de stat, cererile pentru asigurarea medicamentelor în regim compensat sau gratuit, cererile privind scutirea de la plata unor taxe sau impozite, cererile privind acordarea unor facilităţi stabilite prin dispoziţii legale, etc.
     b) solicitări de alt gen, spre exemplu, rezolvarea unor probleme edilitar gospodăreşti, donaţii, etc.
               III  Cereri şi propuneri formulate “de lege ferenda”
 În majoritatea cazurilor, Comisia a răspuns petiţionarilor informându-i asupra stadiului în care se află proiectul de lege vizat sau asupra condiţiilor cerute de lege pentru exercitarea dreptului de iniţiativă legislativă. În anumite cazuri, ca excepţie de la regulă, petiţiile au fost trimise la comisiile permanente competente, potrivit domeniului de activitate, pentru a fi avute în vedere propunerile sau amendamentele supuse atenţiei Senatului.
                    De cele mai multe ori, cererile privind realizarea unui drept sau interes legitim sunt însoţite de reclamaţii împotriva autorităţilor publice abilitate pentru soluţionarea acestor cereri, invocându-se dreptul persoanei vătămate de a obţine recunoaşterea dreptului pretins sau a interesului legitim, anularea actului şi repararea pagubei (conform prevederilor art. 52 din Constituţia României). Autoritatea competentă pentru soluţionarea cererii, potrivit legii, este reclamată la Parlament care, în opinia petiţionarului, urmează să cerceteze şi să dispună, substituindu-se astfel organelor puterii executive sau judecătoreşti.
                   Ca urmare a demersurilor efectuate de Comisie, de cele mai multe ori, autorităţile sesizate răspund că: susţinerile petiţionarilor se dovedesc a fi neîntemeiate, faptele semnalate nu se confirmă, actele contestate sunt temeinice şi legale, verificările efectuate demonstrează că măsurile stabilite se conformează dispoziţiilor legale, cererile sunt tardive sau că, nu au fost soluţionate favorabil, deoarece nu sunt îndeplinite condiţiile stabilite de reglementările legale în materie etc. În puţine cazuri, răspunsul este favorabil petiţionarilor, în sensul că, se comunică măsurile stabilite pentru intrare în legalitate.  Precizăm că, autorităţile sesizate de Comisie, de regulă, au răspuns în termen.  Sunt şi cazuri în care, autorităţile sesizate răspund  prin structurile din subordine.
                     De asemenea, Comisia a analizat, dezbătut şi avizat proiectele de lege cu care a fost sesizată :
 
1. Adoptarea avizului la Proiectul de lege privind executarea pedepselor şi a măsurilor privative de libertate dispuse de organele judiciare în cursul procesului penal (L7/2013)
2. Adoptarea avizului la Proiectul de lege privind executarea pedepselor, a măsurilor educative şi a altor măsuri neprivative de libertate dispuse de organele judiciare în cursul procesului penal (L8/2013) 
3. Adoptarea avizului la Proiectul de lege privind organizarea şi funcţionarea sistemului de probaţiune (L9/2013)
4. Adoptarea avizului la Proiectul de lege pentru aprobarea Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 23/2012 pentru modificarea şi completarea Legii nr. 303/2004 privind statutul judecătorilor şi procurorilor, precum şi pentru prorogarea termenului prevăzut la art. III din Titlul XVI al Legii nr. 247/2005 privind reforma în domeniul proprietăţii şi justiţiei,precum şi unele măsuri adiacente(L281/2012)

5. Adoptarea avizului la Proiectul de lege privind aprobarea Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr.81/2012 pentru modificarea Legii nr.303/2004 privind statutul judecătorilor şi procurorilor, precum şi pentru modificarea art.136 din Legea nr.304/2004 privind organizarea judiciară (L65/2013)
6. Adoptarea avizului la Proiectul de lege privind aprobarea Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr.19/2013 pentru modificarea şi completarea Ordonanţei Guvernului nr.137/2000 privind prevenirea şi sancţionarea tuturor formelor de discriminare(L78/2013)
7. Adoptarea avizului la Propunerea legislativă pentru modificarea Legii nr.275/2006 privind executarea pedepselor şi a măsurilor dispuse de organele judiciare în cursul procesului penal( L85/2013)
8. Adoptarea avizului la  Propunerea legislativă pentru amnistierea unor infracţiuni şi graţierea unor pedepse ( L 92/2013)
 
Depunem urmatoarele anexe:
-Anexa I-Situaţie petiţii
-Anexa II-Structuri ale Parlamentului şi instituţii aflate sub control parlamentar
+Anexa III-Instituţii ale sistemului judiciar
-Anexa IV-Organe ale administraţiei publice centrale şi locale 
                Preşedinte                                         Secretar      
         Gheorghe Flutur                            Cristian Petru Bodea 
 
Comisia pentru cercetarea abuzurilor, combaterea corupţiei şi petiţii
 
  
 
 Semestrul 1/2013                                                        Anexa I
                                                                                   
 
 
 
Petiţii primite 460
Petiţii analizate 460
Petiţii luate în consideraţie 438
Petiţii clasate 22
Petiţii transmise instituţiilor statului şi altor organe 181
Petiţii soluţionate prin răspuns petiţionarului 198
Altele 59
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Comisia pentru cercetarea abuzurilor, combaterea corupţiei şi petiţii
 
                  
               Semestrul 1/2013                                                Anexa II
                  
 
Structuri ale Parlamentului şi instituţii aflate sub control parlamentar
                               
                                                                                                     Număr petiţii
Preşedinţia României 1
Preşedinte Senat 1
Consiliul Naţional Combatere Discriminare 2
Comisia pentru munca, familie si protectie sociala 7
Comisia juridică, de numiri, disciplină, imunităţi şi validări 3
Comisia parlamentară a revoluţionarilor din Decembrie 1989 1
Comisia pentru buget, finanţe, activitate bancară şi piaţă de capital 1
Comisia pentru apărare, ordine publică şi siguranţă naţională 1
Comisia pentru administraţie publică şi organizarea teritoriului 1
Comisia pentru cercetarea abuzurilor, corupţiei şi pentru petiţii 1
Avocatul poporului 4
Autoritatea Nationala de Integritate 1
TOTAL 24
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
                   Semestrul 1/2013                                             Anexa III
 
 
Instituţii ale sistemului judiciar
 
                                                                                                                                 Număr petiţii
Consiliul Superior al Magistraturii 20
Parchetele de pe lângă- judecătorii, tribunale, curţi de apel, Inalta Curte de Casatie şi Justitie 7
Unuinea Naţională a Executorilor Judecătoreşti 1
Total 28
 
 
 
 
Comisia pentru cercetarea abuzurilor, combaterea corupţiei şi petiţii
 
 
         Semestrul 1/2013                                             Anexa IV                                           
 
 
      Organe ale administraţiei publice centrale şi locale     
 
        
                                                                                    Număr petiţii
Agenţia Natională pentru Restituirea Proprietatilor 14
Prim-ministru Guvernul României 1
Secretariat de Stat Probleme Revolutionari 1989 2
Autoritatea pentru Valorificarea Activelor Statului 1
Ministerul Justitiei 1
Agentia Nationala a Penitenciarelor 14
Autoritatea Naţională pentru Cetăţenie 1
Ministerul Apărării Naţionale 1
Ministerul Administraţiei şi Internelor 11
Inspectoratul General al Politiei Române 13
Inspectorate Judetene de Politie 3
Ministerul Sănătăţii 4
Ministerul Agriculturii şi Dezvoltarii Rurale 2
Ministerul Muncii, Familiei si Protectiei Sociale 10
Casa Nationala de Pensii si alte Drepturi de Asigurari Sociale 3
Case judetene pensii 1
Agenţia pentru ocuparea forţei de muncă 1
Ministerul mediului 2
Ministerul Economiei, Comertului, Mediu Afaceri 1
Ministerul Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului 4
Ministerul Finantelor Publice 1
Ministerul Culturii 2
Administraţia publică locală  
Prefecturi 19
Primarii 17
Total 129
 
 
 
 
 


[1]  Anonime, nesemnate ( petiţiile nesemnate au fost clasate numai în cazurile când, în mod evident, pe fond nu există posibilitatea soluţionării favorabile), fără adresă, obiect confuz (scriere ilizibilă), fără obiect (conţin  aprecieri critice, reproşuri, expresii ireverenţioase, declaraţii de aprobare ori exprimări de opinii -  fără a se formula o cerere expresă), apelurile la donaţii băneşti pentru diferite trebuinţe şi la donaţii de bunuri casnice de folosinţă îndelungată ori alte bunuri, adresate senatorilor, în general, sau Preşedintelui Senatului, în mod formal sau expres (Considerăm că apelurile de acest fel, deşi sunt relevante pentru nivelul scăzut de trai, nu pot fi considerate petiţii propriu-zise, deoarece, prin aceste cereri nu se solicită recunoaşterea sau realizarea unui drept subiectiv ori a unui interes legitim cu caracter personal sau public şi nu se solicită nici restabilirea unui drept subiectiv sau interes legitim care a fost încălcat), petiţii clasate conform dispoziţiilor art. 10 din O.U.G. nr. 27/2002 ( după ce a primit răspuns la o petiţie sau mai multe petiţii cu acelaşi obiect, petiţionarul revine cu una sau mai multe petiţii care au acelaşi conţinut, fără a prezenta date suplimentare).     
d fisier nou!
                                                                                                   Raport
                                                       asupra petiţiilor primite la Comisia pentru cercetarea  abuzurilor, 
                                                     combaterea corupţiei şi petiţii în  semestrul al II-lea al anului 2013
 
      În perioada  1 iulie – 31 decembrie 2013, Comisia pentru cercetarea abuzurilor, combaterea corupţiei şi petiţii a  fost sesizată pentru a analiza şi soluţiona  338 de petiţii.
              Din cele  338 de  petiţii analizate,  315 de  petiţii au fost luate în consideraţie  şi   23 de   petiţii au fost clasate
[1]. În  117 din cazuri, au fost sesizate organele competente pentru analiză şi soluţionare a problemelor care fac obiectul petiţiilor (evidenţiate în Anexele II-IV) iar în 194 de cazuri , Comisia s-a adresat direct petiţionarilor - pentru a  răspunde la întrebările formulate, la solicitările de comunicare a unor informaţii sau a unui punct de vedere, la cererile de audiere sau de iniţiere a unor anchete parlamentare efectuate în cadrul Comisiei, de înfiinţare a unor comisii parlamentare de anchetă etc. ori  pentru a le prezenta explicaţii sau îndrumări, când soluţionarea petiţiilor excede competenţa Parlamentului, după caz[2].             
                Aşa cum relevă Anexele II-IV, dintre cele  117 de  petiţii înaintate altor organe sau structuri, 91 vizează organele administraţiei publice , 22 vizează organe ale puterii judecătoreşti şi 4 vizează   alte comisii permanente sau grupuri parlamentare.
       Considerăm că, este relevantă o scurtă prezentare generică a problemelor care fac obiectul celor mai numeroase cereri, reclamaţii, sesizări şi propuneri, după cum urmează:  
             I. Cereri privind cercetarea unor pretinse abuzuri ale autorităţilor publice, reclamaţii împotriva autorităţilor administraţiei publice şi judecătoreşti, sesizări asupra unor presupuse acte de corupţie ;                                                                        
            În această categorie au fost incluse petiţiile care semnalează presupuse abuzuri ale statului împotriva persoanelor fizice sau juridice, aspecte care ţin de încălcarea legalităţii, în general, cu referire la : acte şi fapte administrative ale autorităţilor publice, prin care s-au încălcat drepturile sau interesele legitime ale petiţionarilor, tăcerea organelor administraţiei publice şi emiterea tardivă a actelor, acte şi fapte ale autorităţii judecătoreşti, ale membrilor Guvernului, altor demnitari, funcţionari publici etc.
              O pondere importantă o reprezintă petiţiile având ca obiect: contestarea hotărârilor judecătoreşti, a soluţiilor pronunţate de procurori şi a răspunsului primit la memoriile adresate Consiliului Superior al Magistraturii, reclamaţii la adresa magistraţilor, notarilor publici şi executorilor judecătoreşti, precum şi cereri a căror soluţionare vizează calea acţiunii în justiţie ori acordarea unor consultaţii juridice. Comisia a înaintat petiţiile instituţiilor sistemului judiciar (evidenţiate în Anexa III) iar la celelalte petiţii, Comisia a răspuns petiţionarilor, informându-i asupra motivelor pentru care soluţionarea cererilor şi reclamaţiilor excede competenţa Parlamentului       
      II  Cereri, reclamaţii, sesizări şi propuneri care vizează dreptul la un trai decent); Invocarea dreptului persoanei vătămate de o autoritate publică, printr-un act administrativ sau prin nesoluţionarea în termenul legal a unei cereri este asociată, de regulă, cu reclamarea încălcării unuia sau mai multor drepturi – de exemplu, cu încălcarea dreptului de proprietate privată, dreptului la un trai decent, dreptului la ocrotirea sănătăţii etc.  În această categorie am inclus petiţiile care ridică probleme legate de aplicarea legilor proprietăţii - legile care stabilesc dispoziţii privind reconstituirea sau constituirea dreptului de proprietate asupra imobilelor şi legile care reglementează acordarea de compensaţii sau despăgubiri cetăţenilor români, pentru bunurile trecute în proprietatea statului bulgar sau pentru bunurile sechestrate, reţinute sau rămase în Basarabia, Bucovina de Nord şi Ţinutul Herţa:Legea fondului funciar nr. 18/1991, Legea nr. 1/2000 pentru reconstituirea dreptului de proprietate asupra terenurilor agricole şi forestiere, solicitate potrivit prevederilor Legii nr. 18/1991 şi Legii nr. 169/1997, Legea nr. 10/2001 privind regimul juridic al unor imobile preluate în mod abuziv în perioada 6 martie 1945-22 decembrie 1989, Legea nr. 247/2005 privind reforma în domeniile proprietăţii şi justiţiei, precum şi unele măsuri adiacente, Legea nr. 9/1998 privind acordarea de compensaţii cetăţenilor români pentru bunurile trecute în proprietatea statului bulgar în urma aplicării Tratatului dintre România şi Bulgaria, semnat la Craiova la 7 septembrie 1940 şi Legea nr. 290/2003 privind acordarea de despăgubiri sau compensaţii cetăţenilor români pentru bunurile proprietatea acestora, sechestrate, reţinute sau rămase în Basarabia, Bucovina de Nord şi Ţinutul Herţa, ca urmare a stării de război şi a aplicării Tratatului de Pace între România şi Puterile Aliate şi Asociate, semnat la Paris la 10 februarie 1947, Legea nr 165/2013 privind măsurile pentru finalizarea procesului de restituire, în natură sau prin echivalent, a imobilelor preluate în mod abuziv în perioada regimului comunist în România.
            În  aceeaşi categorie am inclus şi petiţiile care ridică probleme   legate de nivelul de trai, care vizează:
     a) problemele legate de aplicarea unor legi care stabilesc drepturi pentru diferite categorii de beneficiari - pensionari (aceste petiţii sunt cele mai numeroase), luptători pentru victoria Revoluţiei din decembrie 1989, persoane persecutate din motive politice, veterani de război, invalizi şi văduve de război, - cererile privind acordarea de ajutoare sociale sau materiale, cererile privind repartizarea de locuinţe din fondul locativ de stat, cererile pentru asigurarea medicamentelor în regim compensat sau gratuit, cererile privind scutirea de la plata unor taxe sau impozite, cererile privind acordarea unor facilităţi stabilite prin dispoziţii legale, etc.
     b) solicitări de alt gen, spre exemplu, rezolvarea unor probleme edilitar gospodăreşti, donaţii, etc.
               III  Cereri şi propuneri formulate “de lege ferenda”
 În majoritatea cazurilor, Comisia a răspuns petiţionarilor informându-i asupra stadiului în care se află proiectul de lege vizat sau asupra condiţiilor cerute de lege pentru exercitarea dreptului de iniţiativă legislativă. În anumite cazuri, ca excepţie de la regulă, petiţiile au fost trimise la comisiile permanente competente, potrivit domeniului de activitate, pentru a fi avute în vedere propunerile sau amendamentele supuse atenţiei Senatului.
                    De cele mai multe ori, cererile privind realizarea unui drept sau interes legitim sunt însoţite de reclamaţii împotriva autorităţilor publice abilitate pentru soluţionarea acestor cereri, invocându-se dreptul persoanei vătămate de a obţine recunoaşterea dreptului pretins sau a interesului legitim, anularea actului şi repararea pagubei (conform prevederilor art. 52 din Constituţia României). Autoritatea competentă pentru soluţionarea cererii, potrivit legii, este reclamată la Parlament care, în opinia petiţionarului, urmează să cerceteze şi să dispună, substituindu-se astfel organelor puterii executive sau judecătoreşti
                   Ca urmare a demersurilor efectuate de Comisie, de cele mai multe ori, autorităţile sesizate răspund că: susţinerile petiţionarilor se dovedesc a fi neîntemeiate, faptele semnalate nu se confirmă, actele contestate sunt temeinice şi legale, verificările efectuate demonstrează că măsurile stabilite se conformează dispoziţiilor legale, cererile sunt tardive sau că, nu au fost soluţionate favorabil, deoarece nu sunt îndeplinite condiţiile stabilite de reglementările legale în materie etc. În puţine cazuri, răspunsul este favorabil petiţionarilor, în sensul că, se comunică măsurile stabilite pentru intrare în legalitate.  Precizăm că, autorităţile sesizate de Comisie, de regulă, au răspuns în termen.  Sunt şi cazuri în care, autorităţile sesizate răspund  prin structurile din subordine.
                     De asemenea, Comisia a analizat, dezbătut şi avizat proiectele de lege cu care a fost sesizată :
                      - L 692/2007 -Proiect de lege pentru aprobarea Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 94/2007 pentru modificarea şi completatea Ordonanţei de urgenţă nr.34/2006 privind atribuirea contractelor de achiziţie publică, a contractelor de concesiune de lucrări publice şi a contractelor de concesiune de servicii.
 - L 466/2013 Propunere legislativă pentru modificarea Ordonanţei Guvernului nr.21/1992 privind protecţia consumatorilor şi
                    - L 508/2013 Proiect de lege privind stabilirea plăţii unor despăgubiri în sarcina persoanelor condamnate definitiv pentru săvârşirea unor fapte împotriva persoanelor persecutate din motive politice de dictatura instaurată la data de 6 martie 1945.
Depunem urmatoarele anexe:
-Anexa I-Situaţie petiţii
-Anexa II-Structuri ale Parlamentului şi instituţii aflate sub control parlamentar
+Anexa III-Instituţii ale sistemului judiciar
-Anexa IV-Organe ale administraţiei publice centrale şi locale 
                Preşedinte                                         Secretar      
         Gheorghe Flutur                            Cristian Petru Bodea 
 
 
Comisia de Cercetare a Abuzurilor, Combaterea Coruptiei si Petitii
 
 
 
                                                                                                                                                                                                                                                                                      Anexa I
 
 
 
Petitii primite 338
Petitii analizate 338
Petitii luate in consideratie 315
Petitii clasate   23
Petitii transmise institutiilor statului si altor organe 117
Petitii solutionate prin raspuns petentului 194
Altele     4
 
 
                                
 
    
                                                                                                                                                                                                                                                                                  Anexa II
 
 
      Structuri ale Parlamentului si institutii aflate sub control parlamentar                   
                                                                              
 
Comisii permanente 3
Grupuri parlamentare 1
Total 4
 
 
 
                                                                                                                                                                                                                                                                                Anexa III
  
      Institutii ale sistemului judiciar                                                                                                                                               
 
Consiliul Superior al Magistraturii 14
Parchetele de pe langa- judecatorii, tribunale, curti de appel, Inalta Curte de Casatie si Justitie  7
Uniunea Naţională a Notarilor Publici 1
Total 22
              
                                                                                                                                                                                                                                                                                 Anexa IV
 
      Organe ale administratiei publice centrale si locale                                                     
 
Agentia Nationala pentru Restituirea Proprietatilor 8
Garda Naţională de Mediu 1
Agentia Nationala a Penitenciarelor 12
Ministerul Justiţiei 1
Ministerul Administratiei si Internelor 4
Ministerul Sănătăţii 1
Inspectoratul General al Politiei Romane 1
Inspectorate Judetene de Politie 4
Ministrul  Mediului şi Pădurilor 2
CNPAS 1
Avocatul  Poporului 1
Ministerul Fondurilor Europene 1
Ministerul Muncii, Familiei si Protectiei Sociale 4
Ministerul Agriculturii 2
Ministerul Educaţiei 2
Administraţie centrală-altele 11
Administraţie locală-altele 3
Consilii judeţene 1
Ministrul Finantelor Publice 2
Agenţia de Supraveghere Financiară 2
Alte instituţii 5
Prefecturi 10
Primarii 11
Guvern 1
Total 91
 
 
 
 


[1]  Anonime, nesemnate ( petiţiile nesemnate au fost clasate numai în cazurile când, în mod evident, pe fond nu există posibilitatea soluţionării favorabile), fără adresă, obiect confuz (scriere ilizibilă), fără obiect (conţin  aprecieri critice, reproşuri, expresii ireverenţioase, declaraţii de aprobare ori exprimări de opinii -  fără a se formula o cerere expresă), apelurile la donaţii băneşti pentru diferite trebuinţe şi la donaţii de bunuri casnice de folosinţă îndelungată ori alte bunuri, adresate senatorilor, în general, sau Preşedintelui Senatului, în mod formal sau expres (Considerăm că apelurile de acest fel, deşi sunt relevante pentru nivelul scăzut de trai, nu pot fi considerate petiţii propriu-zise, deoarece, prin aceste cereri nu se solicită recunoaşterea sau realizarea unui drept subiectiv ori a unui interes legitim cu caracter personal sau public şi nu se solicită nici restabilirea unui drept subiectiv sau interes legitim care a fost încălcat), petiţii clasate conform dispoziţiilor art. 10 din O.U.G. nr. 27/2002 ( după ce a primit răspuns la o petiţie sau mai multe petiţii cu acelaşi obiect, petiţionarul revine cu una sau mai multe petiţii care au acelaşi conţinut, fără a prezenta date suplimentare).     

Go to top