|
|
Raportul Comisiei asupra petiţiilor primite în Trimestrul I 2023
|
|
|
|
|
Raport petitii trim IV 2022
|
|
|
|
|
Raportul Comisiei pentru trimestrul II, 2022
|
|
|
|
|
Raportul Comisiei pentru trimestrul III, 2022
|
|
|
|
|
Raport Trimestrul I 2022
|
|
|
|
|
Raport Trim. IV 2021.
|
|
|
|
|
Raport asupra petițiilor primite în trimestrul al III-lea, 2021.
|
|
|
|
|
Raportul Comisiei asupra petițiilor primite în Trimestrul al doilea din anul 2021!
|
|
|
|
|
Raportul Comisiei asupra petiţiilor primite în Trimestrul I 2021
|
|
|
|
|
Raportul Comisiei asupra petiţiilor primite în Trimestrul IV 2020
|
|
|
|
|
Raportul Comisiei asupra petiţiilor primite în Trimestrul III 2020
|
|
|
|
|
Raportul Comisiei asupra petiţiilor primite în Trimestrul II 2020
|
|
|
|
|
Raportul Comisiei asupra petiţiilor primite în Trimestrul I 2020
|
|
|
|
|
Raportul Comisiei asupra petiţiilor primite in Trimestrul IV 2019
|
|
|
|
|
|
Raport Comisie Trimestrul II, 2019
|
|
|
|
|
Raportul Comisiei pentru Trimestrul I din 2019
|
Raport Trimestrul IV 2018
|
Raportul Comisiei pe trimestrul III, 2018
|
Raport Trim II 2018
|
Raport Trim I 2018
|
Raport Trim IV 2017
|
Raport Trim III 2017
|
Raport Trim II 2017
|
Raport Trim I 2017
|
Raport trim IV 2016
|
|
|
|
|
Raport trim.III 2016
|
Raport trim.II 2016
|
Raport trim.I 2016
|
Aici upload fisier nou!
|
Raport trim.III 2015
|
Raport semestrul I 2015
|
|
|
|
|
Aici upload fisier nou!
|
Raport trim.II 2015
|
|
|
|
|
Raport trim.I 2015
|
|
|
|
|
Raport semestrul II 2014
|
|
|
|
|
Raport trim. IV 2014
|
|
|
|
|
Raport trim. III 2014
|
|
|
|
|
Aici upload fisier nou!
Către: Biroul permanent al Senatului
Raport
asupra petiţiilor înregistrate la Comisia pentru cercetarea abuzurilor,
combaterea corupţiei şi petiţii în anul 2013
În perioada 1 ianuarie – 31 decembrie 2013, Comisia pentru cercetarea abuzurilor, combaterea corupţiei şi petiţii a fost sesizată pentru a analiza şi soluţiona 798 de petiţii.
Din cele 798 de petiţii analizate, 753 de petiţii au fost luate în consideraţie şi 45 de petiţii au fost clasate [1]. În 298 din cazuri, au fost sesizate organele competente pentru analiză şi soluţionare a problemelor care fac obiectul petiţiilor (evidenţiate în Anexele II-IV) iar în 392 de cazuri , Comisia s-a adresat direct petiţionarilor - pentru a răspunde la întrebările formulate, la solicitările de comunicare a unor informaţii sau a unui punct de vedere, la cererile de audiere sau de iniţiere a unor anchete parlamentare efectuate în cadrul Comisiei, de înfiinţare a unor comisii parlamentare de anchetă etc. ori pentru a le prezenta explicaţii sau îndrumări, când soluţionarea petiţiilor excede competenţa Parlamentului, după caz [2].
Aşa cum relevă Anexele II-IV, dintre cele 298 de petiţii înaintate altor organe sau structuri, 220 vizează organele administraţiei publice , 50 vizează organe ale puterii judecătoreşti şi 28 vizează alte comisii permanente, grupuri parlamentare sau instituţii aflate sub control parlamentar.
Considerăm că, este relevantă o scurtă prezentare generică a problemelor care fac obiectul celor mai numeroase cereri, reclamaţii, sesizări şi propuneri, după cum urmează:
I. Cereri privind cercetarea unor pretinse abuzuri ale autorităţilor publice, reclamaţii împotriva autorităţilor administraţiei publice şi judecătoreşti, sesizări asupra unor presupuse acte de corupţie ;
În această categorie au fost incluse petiţiile care semnalează presupuse abuzuri ale statului împotriva persoanelor fizice sau juridice, aspecte care ţin de încălcarea legalităţii, în general, cu referire la : acte şi fapte administrative ale autorităţilor publice, prin care s-au încălcat drepturile sau interesele legitime ale petiţionarilor, tăcerea organelor administraţiei publice şi emiterea tardivă a actelor, acte şi fapte ale autorităţii judecătoreşti, ale membrilor Guvernului, altor demnitari, funcţionari publici etc.
O pondere importantă o reprezintă petiţiile având ca obiect: contestarea hotărârilor judecătoreşti, a soluţiilor pronunţate de procurori şi a răspunsului primit la memoriile adresate Consiliului Superior al Magistraturii, reclamaţii la adresa magistraţilor, notarilor publici şi executorilor judecătoreşti, precum şi cereri a căror soluţionare vizează calea acţiunii în justiţie ori acordarea unor consultaţii juridice. Comisia a înaintat petiţiile instituţiilor sistemului judiciar (evidenţiate în Anexa III) iar la celelalte petiţii, Comisia a răspuns petiţionarilor, informându-i asupra motivelor pentru care soluţionarea cererilor şi reclamaţiilor excede competenţa Parlamentului
II Cereri, reclamaţii, sesizări şi propuneri care vizează dreptul la un trai decent); Invocarea dreptului persoanei vătămate de o autoritate publică, printr-un act administrativ sau prin nesoluţionarea în termenul legal a unei cereri este asociată, de regulă, cu reclamarea încălcării unuia sau mai multor drepturi – de exemplu, cu încălcarea dreptului de proprietate privată, dreptului la un trai decent, dreptului la ocrotirea sănătăţii etc. În această categorie am inclus petiţiile care ridică probleme legate de aplicarea legilor proprietăţii - legile care stabilesc dispoziţii privind reconstituirea sau constituirea dreptului de proprietate asupra imobilelor şi legile care reglementează acordarea de compensaţii sau despăgubiri cetăţenilor români, pentru bunurile trecute în proprietatea statului.
În aceeaşi categorie am inclus şi petiţiile care ridică probleme legate de nivelul de trai, care vizează:
a) problemele legate de aplicarea unor legi care stabilesc drepturi pentru diferite categorii de beneficiari - pensionari (aceste petiţii sunt cele mai numeroase), luptători pentru victoria Revoluţiei din decembrie 1989, persoane persecutate din motive politice, veterani de război, invalizi şi văduve de război, - cererile privind acordarea de ajutoare sociale sau materiale, cererile privind repartizarea de locuinţe din fondul locativ de stat, cererile pentru asigurarea medicamentelor în regim compensat sau gratuit, cererile privind scutirea de la plata unor taxe sau impozite, cererile privind acordarea unor facilităţi stabilite prin dispoziţii legale, etc.
b) solicitări de alt gen, spre exemplu, rezolvarea unor probleme edilitar gospodăreşti, donaţii, etc.
III Cereri şi propuneri formulate “de lege ferenda”
În majoritatea cazurilor, Comisia a răspuns petiţionarilor informându-i asupra stadiului în care se află proiectul de lege vizat sau asupra condiţiilor cerute de lege pentru exercitarea dreptului de iniţiativă legislativă. În anumite cazuri, ca excepţie de la regulă, petiţiile au fost trimise la comisiile permanente competente, potrivit domeniului de activitate, pentru a fi avute în vedere propunerile sau amendamentele supuse atenţiei Senatului.
De cele mai multe ori, cererile privind realizarea unui drept sau interes legitim sunt însoţite de reclamaţii împotriva autorităţilor publice abilitate pentru soluţionarea acestor cereri, invocându-se dreptul persoanei vătămate de a obţine recunoaşterea dreptului pretins sau a interesului legitim, anularea actului şi repararea pagubei (conform prevederilor art. 52 din Constituţia României). Autoritatea competentă pentru soluţionarea cererii, potrivit legii, este reclamată la Parlament care, în opinia petiţionarului, urmează să cerceteze şi să dispună, substituindu-se astfel organelor puterii executive sau judecătoreşti
Ca urmare a demersurilor efectuate de Comisie, de cele mai multe ori, autorităţile sesizate răspund că: susţinerile petiţionarilor se dovedesc a fi neîntemeiate, faptele semnalate nu se confirmă, actele contestate sunt temeinice şi legale, verificările efectuate demonstrează că măsurile stabilite se conformează dispoziţiilor legale, cererile sunt tardive sau că, nu au fost soluţionate favorabil, deoarece nu sunt îndeplinite condiţiile stabilite de reglementările legale în materie etc. În puţine cazuri, răspunsul este favorabil petiţionarilor, în sensul că, se comunică măsurile stabilite pentru intrare în legalitate. Precizăm că, autorităţile sesizate de Comisie, de regulă, au răspuns în termen. Sunt şi cazuri în care, autorităţile sesizate răspund prin structurile din subordine.
De asemenea, Comisia a analizat, dezbătut şi avizat proiectele de lege cu care a fost sesizată :
1. Adoptarea avizului la Proiectul de lege privind executarea pedepselor şi a măsurilor privative de libertate dispuse de organele judiciare în cursul procesului penal (L7/2013)
2. Adoptarea avizului la Proiectul de lege privind executarea pedepselor, a măsurilor educative şi a altor măsuri neprivative de libertate dispuse de organele judiciare în cursul procesului penal (L8/2013)
3. Adoptarea avizului la Proiectul de lege privind organizarea şi funcţionarea sistemului de probaţiune (L9/2013)
4. Adoptarea avizului la Proiectul de lege pentru aprobarea Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 23/2012 pentru modificarea şi completarea Legii nr. 303/2004 privind statutul judecătorilor şi procurorilor, precum şi pentru prorogarea termenului prevăzut la art. III din Titlul XVI al Legii nr. 247/2005 privind reforma în domeniul proprietăţii şi justiţiei,precum şi unele măsuri adiacente(L281/2012)
5. Adoptarea avizului la Proiectul de lege privind aprobarea Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr.81/2012 pentru modificarea Legii nr.303/2004 privind statutul judecătorilor şi procurorilor, precum şi pentru modificarea art.136 din Legea nr.304/2004 privind organizarea judiciară (L65/2013)
6. Adoptarea avizului la Proiectul de lege privind aprobarea Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr.19/2013 pentru modificarea şi completarea Ordonanţei Guvernului nr.137/2000 privind prevenirea şi sancţionarea tuturor formelor de discriminare(L78/2013)
7. Adoptarea avizului la Propunerea legislativă pentru modificarea Legii nr.275/2006 privind executarea pedepselor şi a măsurilor dispuse de organele judiciare în cursul procesului penal( L85/2013)
8. Adoptarea avizului la Propunerea legislativă pentru amnistierea unor infracţiuni şi graţierea unor pedepse ( L 92/2013)
9.Adoptarea avizului la Proiectul de lege pentru aprobarea Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 94/2007 pentru modificarea şi completatea Ordonanţei de urgenţă nr.34/2006 privind atribuirea contractelor de achiziţie publică, a contractelor de concesiune de lucrări publice şi a contractelor de concesiune de servicii.(L692/2007)
10.Adoptarea avizului la Propunerea legislativă pentru modificarea Ordonanţei Guvernului nr.21/1992 privind protecţia consumatorilor şi (L466/2013)
11.Adoptarea avizului la Proiectul de lege privind stabilirea plăţii unor despăgubiri în sarcina persoanelor condamnate definitiv pentru săvârşirea unor fapte împotriva persoanelor persecutate din motive politice de dictatura instaurată la data de 6 martie 1945.(L508/2013).
Depunem urmatoarele anexe:
-Anexa I-Situaţie petiţii
-Anexa II-Structuri ale Parlamentului şi instituţii aflate sub control parlamentar
+Anexa III-Instituţii ale sistemului judiciar
-Anexa IV-Organe ale administraţiei publice centrale şi locale
Preşedinte Secretar
Gheorghe Flutur Cristian Petru Bodea
Comisia pentru cercetarea abuzurilor, combaterea corupţiei şi petiţii
Anul 2013 Anexa I
Petiţii primite |
798 |
Petiţii analizate |
798 |
Petiţii luate în consideraţie |
753 |
Petiţii clasate |
45 |
Petiţii transmise instituţiilor statului şi altor organe |
298 |
Petiţii soluţionate prin răspuns petentului |
392 |
Altele |
63 |
Comisia pentru cercetarea abuzurilor, combaterea corupţiei şi petiţii
Anul 2013 Anexa II
Structuri ale Parlamentului şi instituţii aflate sub control parlamentar
Număr petiţii
Preşedinţia României |
1 |
Preşedinte Senat |
1 |
Consiliul Naţional Combatere Discriminare |
2 |
Comisia pentru munca, familie si protectie sociala |
7 |
Comisia juridică, de numiri, disciplină, imunităţi şi validări |
3 |
Comisia parlamentară a revoluţionarilor din Decembrie 1989 |
1 |
Comisia pentru buget, finanţe, activitate bancară şi piaţă de capital |
1 |
Comisia pentru apărare, ordine publică şi siguranţă naţională |
1 |
Comisia pentru administraţie publică şi organizarea teritoriului |
1 |
Comisia pentru cercetarea abuzurilor, corupţiei şi pentru petiţii |
1 |
Avocatul poporului |
4 |
Autoritatea Nationala de Integritate |
1 |
Alte comisii permanente |
3 |
Grupuri parlamentare |
1 |
TOTAL |
28 |
Comisia pentru cercetarea abuzurilor, combaterea corupţiei şi petiţii
Anul 2013 Anexa III
Instituţii ale sistemului judiciar
Număr petiţii
Consiliul Superior al Magistraturii |
34 |
Parchetele de pe lângă- judecătorii, tribunale, curţi de apel, Inalta Curte de Casatie şi Justitie |
14 |
Unuinea Naţională a Executorilor Judecătoreşti |
2 |
Total |
50 |
Comisia pentru cercetarea abuzurilor, combaterea corupţiei şi petiţii
Anul 2013 Anexa IV
Organe ale administraţiei publice centrale şi locale
Număr petiţii
Agenţia Natională pentru Restituirea Proprietatilor |
22 |
Prim-ministru Guvernul României |
2 |
Secretariat de Stat Probleme Revolutionari 1989 |
2 |
Autoritatea pentru Valorificarea Activelor Statului |
1 |
Ministerul Justitiei |
2 |
Agentia Nationala a Penitenciarelor |
26 |
Autoritatea Naţională pentru Cetăţenie |
1 |
Ministerul Apărării Naţionale |
1 |
Ministerul Administraţiei şi Internelor |
15 |
Inspectoratul General al Politiei Române |
14 |
Inspectorate Judetene de Politie |
7 |
Ministerul Sănătăţii |
5 |
Ministerul Agriculturii şi Dezvoltarii Rurale |
4 |
Ministerul Muncii, Familiei si Protectiei Sociale |
14 |
Casa Nationala de Pensii si alte Drepturi de Asigurari Sociale |
4 |
Case judetene pensii |
1 |
Agenţia pentru ocuparea forţei de muncă |
1 |
Ministerul mediului |
4 |
Ministerul Economiei, Comertului, Mediu Afaceri |
1 |
Ministerul Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului |
6 |
Garda Naţională de Mediu |
1 |
Avocatul Poporului |
1 |
Ministerul Fondurilor Europene |
1 |
Administraţie centrală-altele |
11 |
Administraţie locală-altele |
3 |
Consilii Judetene |
1 |
Agentia de Supraveghere Financiara |
2 |
Ministerul Finantelor Publice |
3 |
Ministerul Culturii |
2 |
Alte institutii |
5 |
Administraţia publică locală |
|
Prefecturi |
29 |
Primarii |
28 |
Total |
220 |
[1] Anonime, nesemnate ( petiţiile nesemnate au fost clasate numai în cazurile când, în mod evident, pe fond nu există posibilitatea soluţionării favorabile), fără adresă, obiect confuz (scriere ilizibilă), fără obiect (conţin aprecieri critice, reproşuri, expresii ireverenţioase, declaraţii de aprobare ori exprimări de opinii - fără a se formula o cerere expresă), apelurile la donaţii băneşti pentru diferite trebuinţe şi la donaţii de bunuri casnice de folosinţă îndelungată ori alte bunuri, adresate senatorilor, în general, sau Preşedintelui Senatului, în mod formal sau expres (Considerăm că apelurile de acest fel, deşi sunt relevante pentru nivelul scăzut de trai, nu pot fi considerate petiţii propriu-zise, deoarece, prin aceste cereri nu se solicită recunoaşterea sau realizarea unui drept subiectiv ori a unui interes legitim cu caracter personal sau public şi nu se solicită nici restabilirea unui drept subiectiv sau interes legitim care a fost încălcat), petiţii clasate conform dispoziţiilor art. 10 din O.U.G. nr. 27/2002 ( după ce a primit răspuns la o petiţie sau mai multe petiţii cu acelaşi obiect, petiţionarul revine cu una sau mai multe petiţii care au acelaşi conţinut, fără a prezenta date suplimentare).
.
|
|
|
|
|
Aici upload fisier nou!Către: Biroul Permanent al Senatului
În temeiul prevederilor art. 170 alin. 4 teza a II-a din Regulamentul Senatului, vă înaintăm prezentul
Raport
asupra petiţiilor primite la Comisia pentru cercetarea abuzurilor,
combaterea corupţiei şi petiţii în semestrul I al anului 2014
În perioada 1 ianuarie – 31 iunie 2014, Comisia pentru cercetarea abuzurilor, combaterea corupţiei şi petiţii a fost sesizată pentru a analiza şi soluţiona 336 de petiţii.
Din cele 336 de petiţii analizate, 304 de petiţii au fost luate în consideraţie şi 32 de petiţii au fost clasate. În 109 din cazuri, au fost sesizate organele competente pentru analiză şi soluţionare a problemelor care fac obiectul petiţiilor (evidenţiate în Anexele II-IV) iar în 148 de cazuri , Comisia s-a adresat direct petiţionarilor - pentru a răspunde la întrebările formulate, la solicitările de comunicare a unor informaţii sau a unui punct de vedere, la cererile de audiere sau de iniţiere a unor anchete parlamentare efectuate în cadrul Comisiei, de înfiinţare a unor comisii parlamentare de anchetă etc. ori pentru a le prezenta explicaţii sau îndrumări, când soluţionarea petiţiilor excede competenţa Parlamentului, după caz.
Aşa cum relevă Anexele II-IV, dintre cele 109 de petiţii înaintate altor organe sau structuri, 82 vizează organele administraţiei publice , 12 vizează organe ale puterii judecătoreşti şi 15 vizează alte comisii permanente sau grupuri parlamentare.
Considerăm că, este relevantă o scurtă prezentare generică a problemelor care fac obiectul celor mai numeroase cereri, reclamaţii, sesizări şi propuneri, după cum urmează:
I. Cereri privind cercetarea unor pretinse abuzuri ale autorităţilor publice, reclamaţii împotriva autorităţilor administraţiei publice şi judecătoreşti, sesizări asupra unor presupuse acte de corupţie ;
În această categorie au fost incluse petiţiile care semnalează presupuse abuzuri ale statului împotriva persoanelor fizice sau juridice, aspecte care ţin de încălcarea legalităţii, în general, cu referire la : acte şi fapte administrative ale autorităţilor publice, prin care s-au încălcat drepturile sau interesele legitime ale petiţionarilor, tăcerea organelor administraţiei publice şi emiterea tardivă a actelor, acte şi fapte ale autorităţii judecătoreşti, ale membrilor Guvernului, altor demnitari, funcţionari publici etc.
O pondere importantă o reprezintă petiţiile având ca obiect: contestarea hotărârilor judecătoreşti, a soluţiilor pronunţate de procurori şi a răspunsului primit la memoriile adresate Consiliului Superior al Magistraturii, reclamaţii la adresa magistraţilor, notarilor publici şi executorilor judecătoreşti, precum şi cereri a căror soluţionare vizează calea acţiunii în justiţie ori acordarea unor consultaţii juridice. Comisia a înaintat petiţiile instituţiilor sistemului judiciar (evidenţiate în Anexa III) iar la celelalte petiţii, Comisia a răspuns petiţionarilor, informându-i asupra motivelor pentru care soluţionarea cererilor şi reclamaţiilor excede competenţa Parlamentului
II Cereri, reclamaţii, sesizări şi propuneri care vizează dreptul la un trai decent); Invocarea dreptului persoanei vătămate de o autoritate publică, printr-un act administrativ sau prin nesoluţionarea în termenul legal a unei cereri este asociată, de regulă, cu reclamarea încălcării unuia sau mai multor drepturi – de exemplu, cu încălcarea dreptului de proprietate privată, dreptului la un trai decent, dreptului la ocrotirea sănătăţii etc. În această categorie am inclus petiţiile care ridică probleme legate de aplicarea legilor proprietăţii - legile care stabilesc dispoziţii privind reconstituirea sau constituirea dreptului de proprietate asupra imobilelor şi legile care reglementează acordarea de compensaţii sau despăgubiri cetăţenilor români, pentru bunurile trecute în proprietatea statului.
În aceeaşi categorie am inclus şi petiţiile care ridică probleme legate de nivelul de trai, care vizează:
a) problemele legate de aplicarea unor legi care stabilesc drepturi pentru diferite categorii de beneficiari - pensionari (aceste petiţii sunt cele mai numeroase), funcţionari, militari, luptători pentru victoria Revoluţiei din decembrie 1989, persoane persecutate din motive politice, veterani de război, invalizi şi văduve de război, - cererile privind acordarea de ajutoare sociale sau materiale, cererile privind repartizarea de locuinţe din fondul locativ de stat, cererile pentru asigurarea medicamentelor în regim compensat sau gratuit, cererile privind scutirea de la plata unor taxe sau impozite, cererile privind acordarea unor facilităţi stabilite prin dispoziţii legale, etc.
b) solicitări de alt gen, spre exemplu, rezolvarea unor probleme edilitar gospodăreşti, donaţii, etc.
III Cereri şi propuneri formulate “de lege ferenda”
În majoritatea cazurilor, Comisia a răspuns petiţionarilor informându-i asupra stadiului în care se află proiectul de lege vizat sau asupra condiţiilor cerute de lege pentru exercitarea dreptului de iniţiativă legislativă. În anumite cazuri, ca excepţie de la regulă, petiţiile au fost trimise la comisiile permanente competente, potrivit domeniului de activitate, pentru a fi avute în vedere propunerile sau amendamentele supuse atenţiei Senatului.
De cele mai multe ori, cererile privind realizarea unui drept sau interes legitim sunt însoţite de reclamaţii împotriva autorităţilor publice abilitate pentru soluţionarea acestor cereri, invocându-se dreptul persoanei vătămate de a obţine recunoaşterea dreptului pretins sau a interesului legitim, anularea actului şi repararea pagubei (conform prevederilor art. 52 din Constituţia României). Autoritatea competentă pentru soluţionarea cererii, potrivit legii, este reclamată la Parlament care, în opinia petiţionarului, urmează să cerceteze şi să dispună, substituindu-se astfel organelor puterii executive sau judecătoreşti
Ca urmare a demersurilor efectuate de Comisie, de cele mai multe ori, autorităţile sesizate răspund că: susţinerile petiţionarilor se dovedesc a fi neîntemeiate, faptele semnalate nu se confirmă, actele contestate sunt temeinice şi legale, verificările efectuate demonstrează că măsurile stabilite se conformează dispoziţiilor legale, cererile sunt tardive sau că, nu au fost soluţionate favorabil, deoarece nu sunt îndeplinite condiţiile stabilite de reglementările legale în materie etc. În puţine cazuri, răspunsul este favorabil petiţionarilor, în sensul că, se comunică măsurile stabilite pentru intrare în legalitate. Precizăm că, autorităţile sesizate de Comisie, de regulă, au răspuns în termen.
De asemenea, Comisia a analizat, dezbătut şi avizat proiectele de lege cu care a fost sesizată :
-L 298/2014 –Propunere legislativă pentru completarea art.20 din Ordonanţa Guvernului nr.137/2000 privind prevenirea şi sancţionarea tuturor formelor de discriminare.
- L 299/2014 - Propunere legislativă pentru completarea art.1 din Ordonanţa Guvernului nr.27/2002 privind reglementarea activităţii de soluţionare a petiţiilor
Depunem urmatoarele anexe:
-Anexa I-Situaţie petiţii
-Anexa II-Structuri ale Parlamentului şi instituţii aflate sub control parlamentar
+Anexa III-Instituţii ale sistemului judiciar
-Anexa IV-Organe ale administraţiei publice centrale şi locale
Preşedinte Secretar
Gheorghe Flutur Cristian Petru Bodea
Comisia pentru cercetarea abuzurilor, combaterea corupţiei şi petiţii
Semestrul 1/2014 Anexa I
Petiţii primite |
336 |
Petiţii analizate |
336 |
Petiţii luate în consideraţie |
304 |
Petiţii clasate |
32 |
Petiţii transmise instituţiilor statului şi altor organe |
109 |
Petiţii soluţionate prin răspuns petiţionarului |
148 |
Altele |
47 |
Comisia pentru cercetarea abuzurilor, combaterea corupţiei şi petiţii
Semestrul 1/2014 Anexa II
Structuri ale Parlamentului şi instituţii aflate sub control parlamentar
Număr petiţii
Preşedinte Senat |
1 |
Grup parlamentar PSD |
1 |
Consiliul Naţional Combatere Discriminare |
1 |
Comisia pentru munca, familie si protectie sociala |
1 |
Comisia juridică, de numiri, disciplină, imunităţi şi validări |
1 |
Comisia parlamentară a revoluţionarilor din Decembrie 1989 |
1 |
Comisia pentru buget, finanţe, activitate bancară şi piaţă de capital |
1 |
Comisia pentru apărare, ordine publică şi siguranţă naţională |
2 |
Comisia pentru administraţie publică şi organizarea teritoriului |
3 |
Comisia pentru cercetarea abuzurilor, corupţiei şi pentru petiţii |
2 |
Comisia pentru învăţământ, ştiinţă, tineret şi sport |
1 |
TOTAL |
15 |
Semestrul 1/2014 Anexa III
Instituţii ale sistemului judiciar
Număr petiţii
Consiliul Superior al Magistraturii |
6 |
Parchetele de pe lângă- judecătorii, tribunale, curţi de apel, Inalta Curte de Casatie şi Justitie |
2 |
Unuinea Naţională a Executorilor Judecătoreşti |
4 |
Total |
12 |
Comisia pentru cercetarea abuzurilor, combaterea corupţiei şi petiţii
Semestrul 1/2014 Anexa IV
Organe ale administraţiei publice centrale şi locale
Număr petiţii
Guvernul României |
1 |
Agenţia Naţională pentru Restituirea Proprietatilor |
7 |
Agentia Naţională a Penitenciarelor |
13 |
Ministerul Apărării Naţionale |
1 |
Ministerul Administraţiei şi Internelor |
3 |
Inspectoratul General al Politiei Române |
5 |
Inspectorate Judetene de Politie |
2 |
Ministerul Sănătăţii |
1 |
Ministerul Agriculturii şi Dezvoltarii Rurale |
1 |
Ministerul Muncii, Familiei si Protectiei Sociale |
3 |
Casa Nationala de Pensii si alte Drepturi de Asigurari Sociale |
5 |
Ministerul Mediului |
2 |
Ministerul Public |
1 |
Ministerul Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului |
3 |
Ministerul Finantelor Publice |
1 |
Ministerul Afacerilor Externe |
1 |
Ministerul Transporturilor |
1 |
Jandarmeria Română |
1 |
Administraţia publică locală |
|
Consilii judeţene |
3 |
Prefecturi |
12 |
Primarii |
15 |
Total |
82 |
|
|
|
|
|
|
Aici upload fisier nou!
Către: Biroul permanent al Senatului
În temeiul prevederilor art. 170 alin. 4 teza a I-a din Regulamentul Senatului, vă înaintăm prezentul
Raport
asupra petiţiilor primite la Comisia pentru cercetarea abuzurilor,
combaterea corupţiei şi petiţii în trimestrul al II- lea 2014
În perioada 1 aprilie – 31 iulie 2014, Comisia pentru cercetarea abuzurilor, combaterea corupţiei şi petiţii a fost sesizată pentru a analiza şi soluţiona 164 de petiţii.
Din cele 164 de petiţii analizate, 155 de petiţii au fost luate în consideraţie şi 9 petiţii au fost clasate. În 55 din cazuri, au fost sesizate organele competente pentru analiză şi soluţionare a problemelor care fac obiectul petiţiilor (evidenţiate în Anexele II-IV) iar în 77 de cazuri , Comisia s-a adresat direct petiţionarilor - pentru a răspunde la întrebările formulate, la solicitările de comunicare a unor informaţii sau a unui punct de vedere, la cererile de audiere sau de iniţiere a unor anchete parlamentare efectuate în cadrul Comisiei, de înfiinţare a unor comisii parlamentare de anchetă etc. ori pentru a le prezenta explicaţii sau îndrumări, când soluţionarea petiţiilor excede competenţa Parlamentului, după caz.
Aşa cum relevă Anexele II-IV, dintre cele 55 de petiţii înaintate altor organe sau structuri,40 vizează organele administraţiei publice , 6 vizează organe ale puterii judecătoreşti , iar 9 vizează structuri ale Parlamentului.
Un număr de 23 de petiţii au fost transmise unor destinatari gen bănci, societăţi comerciale, etc.
Considerăm că este relevantă o scurtă prezentare generică a problemelor care fac obiectul celor mai numeroase cereri, reclamaţii, sesizări şi propuneri, după cum urmează:
I. Cereri privind cercetarea unor pretinse abuzuri ale autorităţilor publice, reclamaţii împotriva autorităţilor administraţiei publice şi judecătoreşti, sesizări asupra unor presupuse acte de corupţie ;
În această categorie au fost incluse petiţiile care semnalează presupuse abuzuri ale statului împotriva persoanelor fizice sau juridice, aspecte care ţin de încălcarea legalităţii, în general, cu referire la : acte şi fapte administrative ale autorităţilor publice, prin care s-au încălcat drepturile sau interesele legitime ale petiţionarilor, tăcerea organelor administraţiei publice şi emiterea tardivă a actelor, acte şi fapte ale autorităţii judecătoreşti, ale membrilor Guvernului, altor demnitari, funcţionari publici etc.
O pondere importantă o reprezintă petiţiile având ca obiect: contestarea hotărârilor judecătoreşti, a soluţiilor pronunţate de procurori şi a răspunsului primit la memoriile adresate Consiliului Superior al Magistraturii, reclamaţii la adresa magistraţilor, notarilor publici şi executorilor judecătoreşti, precum şi cereri a căror soluţionare vizează calea acţiunii în justiţie ori acordarea unor consultaţii juridice. Comisia a înaintat petiţiile instituţiilor sistemului judiciar (evidenţiate în Anexa III) iar la celelalte petiţii, Comisia a răspuns petiţionarilor, informându-i asupra motivelor pentru care soluţionarea cererilor şi reclamaţiilor excede competenţa Parlamentului
II Cereri, reclamaţii, sesizări şi propuneri care vizează dreptul la un trai decent); Invocarea dreptului persoanei vătămate de o autoritate publică, printr-un act administrativ sau prin nesoluţionarea în termenul legal a unei cereri este asociată, de regulă, cu reclamarea încălcării unuia sau mai multor drepturi – de exemplu, cu încălcarea dreptului de proprietate privată, dreptului la un trai decent, dreptului la ocrotirea sănătăţii etc. În această categorie am inclus petiţiile care ridică probleme legate de aplicarea legilor proprietăţii - legile care stabilesc dispoziţii privind reconstituirea sau constituirea dreptului de proprietate asupra imobilelor şi legile care reglementează acordarea de compensaţii sau despăgubiri cetăţenilor români, pentru bunurile trecute în proprietatea statului.
În aceeaşi categorie am inclus şi petiţiile care ridică probleme legate de nivelul de trai, care vizează:
a) problemele legate de aplicarea unor legi care stabilesc drepturi pentru diferite categorii de beneficiari - pensionari , luptători pentru victoria Revoluţiei din decembrie 1989, militari, funcţionari etc.
b) solicitări de alt gen, spre exemplu, rezolvarea unor probleme edilitar gospodăreşti, donaţii, etc.
III Cereri şi propuneri formulate “de lege ferenda”
În majoritatea cazurilor, Comisia a răspuns petiţionarilor informându-i asupra stadiului în care se află proiectul de lege vizat sau asupra condiţiilor cerute de lege pentru exercitarea dreptului de iniţiativă legislativă. În anumite cazuri, ca excepţie de la regulă, petiţiile au fost trimise la comisiile permanente competente, potrivit domeniului de activitate, pentru a fi avute în vedere propunerile sau amendamentele supuse atenţiei Senatului.
De cele mai multe ori, cererile privind realizarea unui drept sau interes legitim sunt însoţite de reclamaţii împotriva autorităţilor publice abilitate pentru soluţionarea acestor cereri, invocându-se dreptul persoanei vătămate de a obţine recunoaşterea dreptului pretins sau a interesului legitim, anularea actului şi repararea pagubei (conform prevederilor art. 52 din Constituţia României). Autoritatea competentă pentru soluţionarea cererii, potrivit legii, este reclamată la Parlament care, în opinia petiţionarului, urmează să cerceteze şi să dispună, substituindu-se astfel organelor puterii executive sau judecătoreşti
Ca urmare a demersurilor efectuate de Comisie, de cele mai multe ori, autorităţile sesizate răspund că: susţinerile petiţionarilor se dovedesc a fi neîntemeiate, faptele semnalate nu se confirmă, actele contestate sunt temeinice şi legale, verificările efectuate demonstrează că măsurile stabilite se conformează dispoziţiilor legale, cererile sunt tardive sau că, nu au fost soluţionate favorabil, deoarece nu sunt îndeplinite condiţiile stabilite de reglementările legale în materie etc. În puţine cazuri, răspunsul este favorabil petiţionarilor, în sensul că, se comunică măsurile stabilite pentru intrare în legalitate. Precizăm că, autorităţile sesizate de Comisie, de regulă, au răspuns în termen.
De asemenea, Comisia a analizat, dezbătut şi avizat proiectele de lege cu care a fost sesizată :
-L 298/2014 –Propunere legislativă pentru completarea art.20 din Ordonanţa Guvernului nr.137/2000 privind prevenirea şi sancţionarea tuturor formelor de discriminare.
- L 299/2014 - Propunere legislativă pentru completarea art.1 din Ordonanţa Guvernului nr.27/2002 privind reglementarea activităţii de soluţionare a petiţiilor
Depunem urmatoarele anexe:
-Anexa I-Situaţie petiţii
-Anexa II-Structuri ale Parlamentului şi instituţii aflate sub control parlamentar
+Anexa III-Instituţii ale sistemului judiciar
-Anexa IV-Organe ale administraţiei publice centrale şi locale
Preşedinte Secretar
Gheorghe Flutur Cristian Petru Bodea
Comisia pentru cercetarea abuzurilor, combaterea coruptiei §i petitii
Trimestrul 2
2014
Anexa I
Petitii primite |
164 |
Petitii analizate |
164 |
Petitii luate in consideratie |
155 |
Petitii clasate |
9 |
Petitii transmise institutiilor statului si altor organe |
55 |
Petitii solutionate prin raspuns petitionarului |
77 |
Altele |
23 |
Comisia pentru cercetarea abuzurilor, combaterea coruptiei si petitii
Trimestrul 2 2014 Anexa II
Structuri ale Parlamentului si institutii aflate sub control parlamentar
Numar petitii
Comisia pentru administrate publica §i organizarea teritoriului |
• »
2 |
Comisia pentru buget, finante, activitate bancara sj piata de capital |
1 |
Comisia pentru aparare nationala, ordine publica sj siguranta nationals |
2 |
Comisia pentru munca, familie §i protectie sociala |
1 |
Comisia pentru cercetarea abuzurilor, coruptie §i pentru petitii |
2 |
Co,isia revolutionarilor din Decembrie 1989 |
1 |
Total |
9 |
Trimestrul 2 2014 Anexa III
Institutii ale sistemului judiciar
Numar petitii
Consiliul Superior al Magistraturii |
4 |
Parchetele de pe langa- judecatorii, tribunale, curti de apel, Inalta Curte de Casatie §i Justitie |
1 |
Tribunale |
1 |
Total |
6 |
Comisia pentru cercetarea abuzurilor, combaterea coruptiei si petitii
Trimestrul2 2014 AnexalV
Organe ale administrate! publice centrale si locale
Numar petitii
Agentia Nationala pentru Restituirea Proprietatilor |
4 |
Agentia Nationala a Penitenciarelor |
9 |
Ministrul Administratiei si Internelor |
2 |
Ministerul Apararii Nationale |
1 |
Inspectoratul General al Politiei Romane |
3 |
Inspectorate Judetene de Politie |
1 |
Ministerul Muncii, Familiei si Protectiei Sociale |
2 |
Casa Nationala de Pensii si alte Drepturi de Asigurari Sociale |
2 |
Ministerul Public |
1 |
Ministerul Sanatatii |
1 |
Ministerul Agriculturii si Dezvoltarii Rurale |
1 |
Ministerul Mediului |
1 |
Administratia publica locala |
|
Consilii judetene |
2 |
Prefecturi |
5 |
Primarii |
5 |
Total |
40 |
|
|
|
|
|
Aici upload fisier nou!
Către: Biroul permanent al Senatului
În temeiul prevederilor art. 170 alin. 4 teza a I-a din Regulamentul Senatului, vă înaintăm prezentul
Raport
asupra petiţiilor primite la Comisia pentru cercetarea abuzurilor,
combaterea corupţiei şi petiţii în trimestrul I -2014
În perioada 3 ianuarie – 31 martie 2014, Comisia pentru cercetarea abuzurilor, combaterea corupţiei şi petiţii a fost sesizată pentru a analiza şi soluţiona 172 de petiţii.
Din cele 172 de petiţii analizate, 149 de petiţii au fost luate în consideraţie şi 23 de petiţii au fost clasate [1]. În 54 din cazuri, au fost sesizate organele competente pentru analiză şi soluţionare a problemelor care fac obiectul petiţiilor (evidenţiate în Anexele II-IV) iar în 71 de cazuri , Comisia s-a adresat direct petiţionarilor - pentru a răspunde la întrebările formulate, la solicitările de comunicare a unor informaţii sau a unui punct de vedere, la cererile de audiere sau de iniţiere a unor anchete parlamentare efectuate în cadrul Comisiei, de înfiinţare a unor comisii parlamentare de anchetă etc. ori pentru a le prezenta explicaţii sau îndrumări, când soluţionarea petiţiilor excede competenţa Parlamentului, după caz [2].
Aşa cum relevă Anexele II-IV, dintre cele 54 de petiţii înaintate altor organe sau structuri,42 vizează organele administraţiei publice , 6 vizează organe ale puterii judecătoreşti , iar 6 vizează structuri ale Parlamentului sau instituţii aflate sub control parlamentar.
Un număr de 24 de petiţii au fost transmise unor destinatari gen bănci, societăţi comerciale, etc.
Considerăm că, este relevantă o scurtă prezentare generică a problemelor care fac obiectul celor mai numeroase cereri, reclamaţii, sesizări şi propuneri, după cum urmează:
I. Cereri privind cercetarea unor pretinse abuzuri ale autorităţilor publice, reclamaţii împotriva autorităţilor administraţiei publice şi judecătoreşti, sesizări asupra unor presupuse acte de corupţie ;
În această categorie au fost incluse petiţiile care semnalează presupuse abuzuri ale statului împotriva persoanelor fizice sau juridice, aspecte care ţin de încălcarea legalităţii, în general, cu referire la : acte şi fapte administrative ale autorităţilor publice, prin care s-au încălcat drepturile sau interesele legitime ale petiţionarilor, tăcerea organelor administraţiei publice şi emiterea tardivă a actelor, acte şi fapte ale autorităţii judecătoreşti, ale membrilor Guvernului, altor demnitari, funcţionari publici etc.
O pondere importantă o reprezintă petiţiile având ca obiect: contestarea hotărârilor judecătoreşti, a soluţiilor pronunţate de procurori şi a răspunsului primit la memoriile adresate Consiliului Superior al Magistraturii, reclamaţii la adresa magistraţilor, notarilor publici şi executorilor judecătoreşti, precum şi cereri a căror soluţionare vizează calea acţiunii în justiţie ori acordarea unor consultaţii juridice. Comisia a înaintat petiţiile instituţiilor sistemului judiciar (evidenţiate în Anexa III) iar la celelalte petiţii, Comisia a răspuns petiţionarilor, informându-i asupra motivelor pentru care soluţionarea cererilor şi reclamaţiilor excede competenţa Parlamentului
II Cereri, reclamaţii, sesizări şi propuneri care vizează dreptul la un trai decent); Invocarea dreptului persoanei vătămate de o autoritate publică, printr-un act administrativ sau prin nesoluţionarea în termenul legal a unei cereri este asociată, de regulă, cu reclamarea încălcării unuia sau mai multor drepturi – de exemplu, cu încălcarea dreptului de proprietate privată, dreptului la un trai decent, dreptului la ocrotirea sănătăţii etc. În această categorie am inclus petiţiile care ridică probleme legate de aplicarea legilor proprietăţii - legile care stabilesc dispoziţii privind reconstituirea sau constituirea dreptului de proprietate asupra imobilelor şi legile care reglementează acordarea de compensaţii sau despăgubiri cetăţenilor români, pentru bunurile trecute în proprietatea statului bulgar sau pentru bunurile sechestrate, reţinute sau rămase în Basarabia, Bucovina de Nord şi Ţinutul Herţa:Legea fondului funciar nr. 18/1991, Legea nr. 1/2000 pentru reconstituirea dreptului de proprietate asupra terenurilor agricole şi forestiere, solicitate potrivit prevederilor Legii nr. 18/1991 şi Legii nr. 169/1997, Legea nr. 10/2001 privind regimul juridic al unor imobile preluate în mod abuziv în perioada 6 martie 1945-22 decembrie 1989, Legea nr. 247/2005 privind reforma în domeniile proprietăţii şi justiţiei, precum şi unele măsuri adiacente, Legea nr. 9/1998 privind acordarea de compensaţii cetăţenilor români pentru bunurile trecute în proprietatea statului bulgar în urma aplicării Tratatului dintre România şi Bulgaria, semnat la Craiova la 7 septembrie 1940 şi Legea nr. 290/2003 privind acordarea de despăgubiri sau compensaţii cetăţenilor români pentru bunurile proprietatea acestora, sechestrate, reţinute sau rămase în Basarabia, Bucovina de Nord şi Ţinutul Herţa, ca urmare a stării de război şi a aplicării Tratatului de Pace între România şi Puterile Aliate şi Asociate, semnat la Paris la 10 februarie 1947, Legea nr 165/2013 privind măsurile pentru finalizarea procesului de restituire, în natură sau prin echivalent, a imobilelor preluate în mod abuziv în perioada regimului comunist în România
În aceeaşi categorie am inclus şi petiţiile care ridică probleme legate de nivelul de trai, care vizează:
a) problemele legate de aplicarea unor legi care stabilesc drepturi pentru diferite categorii de beneficiari - pensionari , luptători pentru victoria Revoluţiei din decembrie 1989, persoane persecutate din motive politice, veterani de război, invalizi şi văduve de război, - cererile privind acordarea de ajutoare sociale sau materiale, cererile privind repartizarea de locuinţe din fondul locativ de stat, cererile pentru asigurarea medicamentelor în regim compensat sau gratuit, cererile privind scutirea de la plata unor taxe sau impozite, cererile privind acordarea unor facilităţi stabilite prin dispoziţii legale, etc.
b) solicitări de alt gen, spre exemplu, rezolvarea unor probleme edilitar gospodăreşti, donaţii, etc.
III Cereri şi propuneri formulate “de lege ferenda”
În majoritatea cazurilor, Comisia a răspuns petiţionarilor informându-i asupra stadiului în care se află proiectul de lege vizat sau asupra condiţiilor cerute de lege pentru exercitarea dreptului de iniţiativă legislativă. În anumite cazuri, ca excepţie de la regulă, petiţiile au fost trimise la comisiile permanente competente, potrivit domeniului de activitate, pentru a fi avute în vedere propunerile sau amendamentele supuse atenţiei Senatului.
De cele mai multe ori, cererile privind realizarea unui drept sau interes legitim sunt însoţite de reclamaţii împotriva autorităţilor publice abilitate pentru soluţionarea acestor cereri, invocându-se dreptul persoanei vătămate de a obţine recunoaşterea dreptului pretins sau a interesului legitim, anularea actului şi repararea pagubei (conform prevederilor art. 52 din Constituţia României). Autoritatea competentă pentru soluţionarea cererii, potrivit legii, este reclamată la Parlament care, în opinia petiţionarului, urmează să cerceteze şi să dispună, substituindu-se astfel organelor puterii executive sau judecătoreşti
Ca urmare a demersurilor efectuate de Comisie, de cele mai multe ori, autorităţile sesizate răspund că: susţinerile petiţionarilor se dovedesc a fi neîntemeiate, faptele semnalate nu se confirmă, actele contestate sunt temeinice şi legale, verificările efectuate demonstrează că măsurile stabilite se conformează dispoziţiilor legale, cererile sunt tardive sau că, nu au fost soluţionate favorabil, deoarece nu sunt îndeplinite condiţiile stabilite de reglementările legale în materie etc. În puţine cazuri, răspunsul este favorabil petiţionarilor, în sensul că, se comunică măsurile stabilite pentru intrare în legalitate. Precizăm că, autorităţile sesizate de Comisie, de regulă, au răspuns în termen.
Depunem urmatoarele anexe:
-Anexa I-Situaţie petiţii
-Anexa II-Structuri ale Parlamentului şi instituţii aflate sub control parlamentar
+Anexa III-Instituţii ale sistemului judiciar
-Anexa IV-Organe ale administraţiei publice centrale şi locale
Preşedinte Secretar
Gheorghe Flutur Cristian Petru Bodea
Comisia pentru cercetarea abuzurilor, combaterea corupţiei şi petiţii
Trimestrul 1 2014 Anexa I
Petitii primite |
172 |
Petitii analizate |
172 |
Petitii luate in consideratie |
149 |
Petitii clasate |
23 |
Petitii transmise institutiilor statului si altor organe |
54 |
Petitii solutionate prin raspuns petitionarului |
71 |
Altele |
24 |
Comisia pentru cercetarea abuzurilor, combaterea corupţiei şi petiţii
Trimestrul 1 2014 Anexa II
Structuri ale Parlamentului şi instituţii aflate sub control parlamentar
Număr petiţii
Grup parlamentar PSD |
1 |
Presedinte Senat |
1 |
Consiliul National Combatere Discriminare |
1 |
Comisia pentru administraţie publică şi amenajarea teritoriului |
1 |
Comisia pentru învăţământ, ştiinţă, tineret şi sport |
1 |
Comisia juridică, numiri, disciplină, imunităţi şi validări |
1 |
Total |
6 |
Trimestrul 1 2014 Anexa III
Instituţii ale sistemului judiciar
Număr petiţii
Consiliul Superior al Magistraturii |
2 |
Parchetele de pe langa- judecatorii, tribunale, curti de appel, Inalta Curte de Casatie si Justitie |
1 |
Tribunale |
3 |
Total |
6 |
Comisia pentru cercetarea abuzurilor, combaterea corupţiei şi petiţii
Trimestrul 1 2014 Anexa IV
Organe ale administraţiei publice centrale şi locale
Număr petiţii
Guvern |
1 |
Agentia Nationala pentru Restituirea Proprietatilor |
3 |
Agentia Nationala a Penitenciarelor |
4 |
Ministrul Administratiei si Internelor |
1 |
Inspectoratul General al Politiei Romane |
2 |
Inspectorate Judetene de Politie |
1 |
Ministerul Muncii, Familiei si Protectiei Sociale |
1 |
Casa Nationala de Pensii si alte Drepturi de Asigurari Sociale |
3 |
Ministerul Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului |
3 |
Ministerul Finantelor Publice |
1 |
Ministrul Afacerilor Externe |
1 |
Ministerul Mediului |
1 |
Ministerul Transporturilor |
1 |
Jandarmeria Română |
1 |
Administratia publica locala |
|
Consilii judeţene |
1 |
Prefecturi |
7 |
Primarii |
10 |
Total |
42 |
[1] Anonime, nesemnate ( petiţiile nesemnate au fost clasate numai în cazurile când, în mod evident, pe fond nu există posibilitatea soluţionării favorabile), fără adresă, obiect confuz (scriere ilizibilă), fără obiect (conţin aprecieri critice, reproşuri, expresii ireverenţioase, declaraţii de aprobare ori exprimări de opinii - fără a se formula o cerere expresă), apelurile la donaţii băneşti pentru diferite trebuinţe şi la donaţii de bunuri casnice de folosinţă îndelungată ori alte bunuri, adresate senatorilor, în general, sau Preşedintelui Senatului, în mod formal sau expres (Considerăm că apelurile de acest fel, deşi sunt relevante pentru nivelul scăzut de trai, nu pot fi considerate petiţii propriu-zise, deoarece, prin aceste cereri nu se solicită recunoaşterea sau realizarea unui drept subiectiv ori a unui interes legitim cu caracter personal sau public şi nu se solicită nici restabilirea unui drept subiectiv sau interes legitim care a fost încălcat), petiţii clasate conform dispoziţiilor art. 10 din O.U.G. nr. 27/2002 ( după ce a primit răspuns la o petiţie sau mai multe petiţii cu acelaşi obiect, petiţionarul revine cu una sau mai multe petiţii care au acelaşi conţinut, fără a prezenta date suplimentare).
.
|
|
|
|
|
|
Aici uploa
Către: Biroul Permanent al Senatului
Raport
asupra petiţiilor înregistrate la Comisia pentru cercetarea abuzurilor,
combaterea corupţiei şi petiţii în semestrul I al anului 2013
În perioada 1 ianuarie – 30 iunie 2013, Comisia pentru cercetarea abuzurilor, combaterea corupţiei şi petiţii a fost sesizată pentru a analiza şi soluţiona 460 de petiţii.
Din cele 460 de petiţii analizate, 438 de petiţii au fost luate în consideraţie şi 22 de petiţii au fost clasate [1]. În 181 din cazuri, au fost sesizate organele competente pentru analiză şi soluţionare a problemelor care fac obiectul petiţiilor (evidenţiate în Anexele II-IV) iar în 198 de cazuri , Comisia s-a adresat direct petiţionarilor - pentru a răspunde la întrebările formulate, la solicitările de comunicare a unor informaţii sau a unui punct de vedere, la cererile de audiere sau de iniţiere a unor anchete parlamentare efectuate în cadrul Comisiei, de înfiinţare a unor comisii parlamentare de anchetă etc. ori pentru a le prezenta explicaţii sau îndrumări, când soluţionarea petiţiilor excede competenţa Parlamentului, după caz [2].
Aşa cum relevă Anexele II-IV, dintre cele 181 de petiţii înaintate altor organe sau structuri, 129 vizează organele administraţiei publice , 28 vizează organe ale puterii judecătoreşti şi 24 vizează alte comisii permanente sau instituţii aflate sub control parlamentar.
Considerăm că, este relevantă o scurtă prezentare generică a problemelor care fac obiectul celor mai numeroase cereri, reclamaţii, sesizări şi propuneri, după cum urmează:
I. Cereri privind cercetarea unor pretinse abuzuri ale autorităţilor publice, reclamaţii împotriva autorităţilor administraţiei publice şi judecătoreşti, sesizări asupra unor presupuse acte de corupţie ;
În această categorie au fost incluse petiţiile care semnalează presupuse abuzuri ale statului împotriva persoanelor fizice sau juridice, aspecte care ţin de încălcarea legalităţii, în general, cu referire la : acte şi fapte administrative ale autorităţilor publice, prin care s-au încălcat drepturile sau interesele legitime ale petiţionarilor, tăcerea organelor administraţiei publice şi emiterea tardivă a actelor, acte şi fapte ale autorităţii judecătoreşti, ale membrilor Guvernului, altor demnitari, funcţionari publici etc.
O pondere importantă o reprezintă petiţiile având ca obiect: contestarea hotărârilor judecătoreşti, a soluţiilor pronunţate de procurori şi a răspunsului primit la memoriile adresate Consiliului Superior al Magistraturii, reclamaţii la adresa magistraţilor, notarilor publici şi executorilor judecătoreşti, precum şi cereri a căror soluţionare vizează calea acţiunii în justiţie ori acordarea unor consultaţii juridice. Comisia a înaintat petiţiile instituţiilor sistemului judiciar (evidenţiate în Anexa III) iar la celelalte petiţii, Comisia a răspuns petiţionarilor, informându-i asupra motivelor pentru care soluţionarea cererilor şi reclamaţiilor excede competenţa Parlamentului
II Cereri, reclamaţii, sesizări şi propuneri care vizează dreptul la un trai decent; Invocarea dreptului persoanei vătămate de o autoritate publică, printr-un act administrativ sau prin nesoluţionarea în termenul legal a unei cereri este asociată, de regulă, cu reclamarea încălcării unuia sau mai multor drepturi – de exemplu, cu încălcarea dreptului de proprietate privată, dreptului la un trai decent, dreptului la ocrotirea sănătăţii, etc. În această categorie am inclus petiţiile care ridică probleme legate de aplicarea legilor proprietăţii - legile care stabilesc dispoziţii privind reconstituirea sau constituirea dreptului de proprietate asupra imobilelor şi legile care reglementează acordarea de compensaţii sau despăgubiri cetăţenilor români, pentru bunurile trecute în proprietatea statului.
În aceeaşi categorie am inclus şi petiţiile care ridică probleme legate de nivelul de trai, care vizează:
a) problemele legate de aplicarea unor legi care stabilesc drepturi pentru diferite categorii de beneficiari - pensionari (aceste petiţii sunt cele mai numeroase), luptători pentru victoria Revoluţiei din decembrie 1989, persoane persecutate din motive politice, veterani de război, invalizi şi văduve de război,- cererile privind acordarea de ajutoare sociale sau materiale, cererile privind repartizarea de locuinţe din fondul locativ de stat, cererile pentru asigurarea medicamentelor în regim compensat sau gratuit, cererile privind scutirea de la plata unor taxe sau impozite, cererile privind acordarea unor facilităţi stabilite prin dispoziţii legale, etc.
b) solicitări de alt gen, spre exemplu, rezolvarea unor probleme edilitar gospodăreşti, donaţii, etc.
III Cereri şi propuneri formulate “de lege ferenda”
În majoritatea cazurilor, Comisia a răspuns petiţionarilor informându-i asupra stadiului în care se află proiectul de lege vizat sau asupra condiţiilor cerute de lege pentru exercitarea dreptului de iniţiativă legislativă. În anumite cazuri, ca excepţie de la regulă, petiţiile au fost trimise la comisiile permanente competente, potrivit domeniului de activitate, pentru a fi avute în vedere propunerile sau amendamentele supuse atenţiei Senatului.
De cele mai multe ori, cererile privind realizarea unui drept sau interes legitim sunt însoţite de reclamaţii împotriva autorităţilor publice abilitate pentru soluţionarea acestor cereri, invocându-se dreptul persoanei vătămate de a obţine recunoaşterea dreptului pretins sau a interesului legitim, anularea actului şi repararea pagubei (conform prevederilor art. 52 din Constituţia României). Autoritatea competentă pentru soluţionarea cererii, potrivit legii, este reclamată la Parlament care, în opinia petiţionarului, urmează să cerceteze şi să dispună, substituindu-se astfel organelor puterii executive sau judecătoreşti.
Ca urmare a demersurilor efectuate de Comisie, de cele mai multe ori, autorităţile sesizate răspund că: susţinerile petiţionarilor se dovedesc a fi neîntemeiate, faptele semnalate nu se confirmă, actele contestate sunt temeinice şi legale, verificările efectuate demonstrează că măsurile stabilite se conformează dispoziţiilor legale, cererile sunt tardive sau că, nu au fost soluţionate favorabil, deoarece nu sunt îndeplinite condiţiile stabilite de reglementările legale în materie etc. În puţine cazuri, răspunsul este favorabil petiţionarilor, în sensul că, se comunică măsurile stabilite pentru intrare în legalitate. Precizăm că, autorităţile sesizate de Comisie, de regulă, au răspuns în termen. Sunt şi cazuri în care, autorităţile sesizate răspund prin structurile din subordine.
De asemenea, Comisia a analizat, dezbătut şi avizat proiectele de lege cu care a fost sesizată :
1. Adoptarea avizului la Proiectul de lege privind executarea pedepselor şi a măsurilor privative de libertate dispuse de organele judiciare în cursul procesului penal (L7/2013)
2. Adoptarea avizului la Proiectul de lege privind executarea pedepselor, a măsurilor educative şi a altor măsuri neprivative de libertate dispuse de organele judiciare în cursul procesului penal (L8/2013)
3. Adoptarea avizului la Proiectul de lege privind organizarea şi funcţionarea sistemului de probaţiune (L9/2013)
4. Adoptarea avizului la Proiectul de lege pentru aprobarea Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 23/2012 pentru modificarea şi completarea Legii nr. 303/2004 privind statutul judecătorilor şi procurorilor, precum şi pentru prorogarea termenului prevăzut la art. III din Titlul XVI al Legii nr. 247/2005 privind reforma în domeniul proprietăţii şi justiţiei,precum şi unele măsuri adiacente(L281/2012)
5. Adoptarea avizului la Proiectul de lege privind aprobarea Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr.81/2012 pentru modificarea Legii nr.303/2004 privind statutul judecătorilor şi procurorilor, precum şi pentru modificarea art.136 din Legea nr.304/2004 privind organizarea judiciară (L65/2013)
6. Adoptarea avizului la Proiectul de lege privind aprobarea Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr.19/2013 pentru modificarea şi completarea Ordonanţei Guvernului nr.137/2000 privind prevenirea şi sancţionarea tuturor formelor de discriminare(L78/2013)
7. Adoptarea avizului la Propunerea legislativă pentru modificarea Legii nr.275/2006 privind executarea pedepselor şi a măsurilor dispuse de organele judiciare în cursul procesului penal( L85/2013)
8. Adoptarea avizului la Propunerea legislativă pentru amnistierea unor infracţiuni şi graţierea unor pedepse ( L 92/2013)
Depunem urmatoarele anexe:
-Anexa I-Situaţie petiţii
-Anexa II-Structuri ale Parlamentului şi instituţii aflate sub control parlamentar
+Anexa III-Instituţii ale sistemului judiciar
-Anexa IV-Organe ale administraţiei publice centrale şi locale
Preşedinte Secretar
Gheorghe Flutur Cristian Petru Bodea
Comisia pentru cercetarea abuzurilor, combaterea corupţiei şi petiţii
Semestrul 1/2013 Anexa I
Petiţii primite |
460 |
Petiţii analizate |
460 |
Petiţii luate în consideraţie |
438 |
Petiţii clasate |
22 |
Petiţii transmise instituţiilor statului şi altor organe |
181 |
Petiţii soluţionate prin răspuns petiţionarului |
198 |
Altele |
59 |
Comisia pentru cercetarea abuzurilor, combaterea corupţiei şi petiţii
Semestrul 1/2013 Anexa II
Structuri ale Parlamentului şi instituţii aflate sub control parlamentar
Număr petiţii
Semestrul 1/2013 Anexa III
Instituţii ale sistemului judiciar
Număr petiţii
Consiliul Superior al Magistraturii |
20 |
Parchetele de pe lângă- judecătorii, tribunale, curţi de apel, Inalta Curte de Casatie şi Justitie |
7 |
Unuinea Naţională a Executorilor Judecătoreşti |
1 |
Total |
28 |
Comisia pentru cercetarea abuzurilor, combaterea corupţiei şi petiţii
Semestrul 1/2013 Anexa IV
Organe ale administraţiei publice centrale şi locale
Număr petiţii
Agenţia Natională pentru Restituirea Proprietatilor |
14 |
Prim-ministru Guvernul României |
1 |
Secretariat de Stat Probleme Revolutionari 1989 |
2 |
Autoritatea pentru Valorificarea Activelor Statului |
1 |
Ministerul Justitiei |
1 |
Agentia Nationala a Penitenciarelor |
14 |
Autoritatea Naţională pentru Cetăţenie |
1 |
Ministerul Apărării Naţionale |
1 |
Ministerul Administraţiei şi Internelor |
11 |
Inspectoratul General al Politiei Române |
13 |
Inspectorate Judetene de Politie |
3 |
Ministerul Sănătăţii |
4 |
Ministerul Agriculturii şi Dezvoltarii Rurale |
2 |
Ministerul Muncii, Familiei si Protectiei Sociale |
10 |
Casa Nationala de Pensii si alte Drepturi de Asigurari Sociale |
3 |
Case judetene pensii |
1 |
Agenţia pentru ocuparea forţei de muncă |
1 |
Ministerul mediului |
2 |
Ministerul Economiei, Comertului, Mediu Afaceri |
1 |
Ministerul Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului |
4 |
Ministerul Finantelor Publice |
1 |
Ministerul Culturii |
2 |
Administraţia publică locală |
|
Prefecturi |
19 |
Primarii |
17 |
Total |
129 |
[1] Anonime, nesemnate ( petiţiile nesemnate au fost clasate numai în cazurile când, în mod evident, pe fond nu există posibilitatea soluţionării favorabile), fără adresă, obiect confuz (scriere ilizibilă), fără obiect (conţin aprecieri critice, reproşuri, expresii ireverenţioase, declaraţii de aprobare ori exprimări de opinii - fără a se formula o cerere expresă), apelurile la donaţii băneşti pentru diferite trebuinţe şi la donaţii de bunuri casnice de folosinţă îndelungată ori alte bunuri, adresate senatorilor, în general, sau Preşedintelui Senatului, în mod formal sau expres (Considerăm că apelurile de acest fel, deşi sunt relevante pentru nivelul scăzut de trai, nu pot fi considerate petiţii propriu-zise, deoarece, prin aceste cereri nu se solicită recunoaşterea sau realizarea unui drept subiectiv ori a unui interes legitim cu caracter personal sau public şi nu se solicită nici restabilirea unui drept subiectiv sau interes legitim care a fost încălcat), petiţii clasate conform dispoziţiilor art. 10 din O.U.G. nr. 27/2002 ( după ce a primit răspuns la o petiţie sau mai multe petiţii cu acelaşi obiect, petiţionarul revine cu una sau mai multe petiţii care au acelaşi conţinut, fără a prezenta date suplimentare).
. d fisier nou!
|
|
|
|
Raport
asupra petiţiilor primite la Comisia pentru cercetarea abuzurilor,
combaterea corupţiei şi petiţii în semestrul al II-lea al anului 2013
În perioada 1 iulie – 31 decembrie 2013, Comisia pentru cercetarea abuzurilor, combaterea corupţiei şi petiţii a fost sesizată pentru a analiza şi soluţiona 338 de petiţii.
Din cele 338 de petiţii analizate, 315 de petiţii au fost luate în consideraţie şi 23 de petiţii au fost clasate[1]. În 117 din cazuri, au fost sesizate organele competente pentru analiză şi soluţionare a problemelor care fac obiectul petiţiilor (evidenţiate în Anexele II-IV) iar în 194 de cazuri , Comisia s-a adresat direct petiţionarilor - pentru a răspunde la întrebările formulate, la solicitările de comunicare a unor informaţii sau a unui punct de vedere, la cererile de audiere sau de iniţiere a unor anchete parlamentare efectuate în cadrul Comisiei, de înfiinţare a unor comisii parlamentare de anchetă etc. ori pentru a le prezenta explicaţii sau îndrumări, când soluţionarea petiţiilor excede competenţa Parlamentului, după caz[2].
Aşa cum relevă Anexele II-IV, dintre cele 117 de petiţii înaintate altor organe sau structuri, 91 vizează organele administraţiei publice , 22 vizează organe ale puterii judecătoreşti şi 4 vizează alte comisii permanente sau grupuri parlamentare.
Considerăm că, este relevantă o scurtă prezentare generică a problemelor care fac obiectul celor mai numeroase cereri, reclamaţii, sesizări şi propuneri, după cum urmează:
I. Cereri privind cercetarea unor pretinse abuzuri ale autorităţilor publice, reclamaţii împotriva autorităţilor administraţiei publice şi judecătoreşti, sesizări asupra unor presupuse acte de corupţie ;
În această categorie au fost incluse petiţiile care semnalează presupuse abuzuri ale statului împotriva persoanelor fizice sau juridice, aspecte care ţin de încălcarea legalităţii, în general, cu referire la : acte şi fapte administrative ale autorităţilor publice, prin care s-au încălcat drepturile sau interesele legitime ale petiţionarilor, tăcerea organelor administraţiei publice şi emiterea tardivă a actelor, acte şi fapte ale autorităţii judecătoreşti, ale membrilor Guvernului, altor demnitari, funcţionari publici etc.
O pondere importantă o reprezintă petiţiile având ca obiect: contestarea hotărârilor judecătoreşti, a soluţiilor pronunţate de procurori şi a răspunsului primit la memoriile adresate Consiliului Superior al Magistraturii, reclamaţii la adresa magistraţilor, notarilor publici şi executorilor judecătoreşti, precum şi cereri a căror soluţionare vizează calea acţiunii în justiţie ori acordarea unor consultaţii juridice. Comisia a înaintat petiţiile instituţiilor sistemului judiciar (evidenţiate în Anexa III) iar la celelalte petiţii, Comisia a răspuns petiţionarilor, informându-i asupra motivelor pentru care soluţionarea cererilor şi reclamaţiilor excede competenţa Parlamentului
II Cereri, reclamaţii, sesizări şi propuneri care vizează dreptul la un trai decent); Invocarea dreptului persoanei vătămate de o autoritate publică, printr-un act administrativ sau prin nesoluţionarea în termenul legal a unei cereri este asociată, de regulă, cu reclamarea încălcării unuia sau mai multor drepturi – de exemplu, cu încălcarea dreptului de proprietate privată, dreptului la un trai decent, dreptului la ocrotirea sănătăţii etc. În această categorie am inclus petiţiile care ridică probleme legate de aplicarea legilor proprietăţii - legile care stabilesc dispoziţii privind reconstituirea sau constituirea dreptului de proprietate asupra imobilelor şi legile care reglementează acordarea de compensaţii sau despăgubiri cetăţenilor români, pentru bunurile trecute în proprietatea statului bulgar sau pentru bunurile sechestrate, reţinute sau rămase în Basarabia, Bucovina de Nord şi Ţinutul Herţa:Legea fondului funciar nr. 18/1991, Legea nr. 1/2000 pentru reconstituirea dreptului de proprietate asupra terenurilor agricole şi forestiere, solicitate potrivit prevederilor Legii nr. 18/1991 şi Legii nr. 169/1997, Legea nr. 10/2001 privind regimul juridic al unor imobile preluate în mod abuziv în perioada 6 martie 1945-22 decembrie 1989, Legea nr. 247/2005 privind reforma în domeniile proprietăţii şi justiţiei, precum şi unele măsuri adiacente, Legea nr. 9/1998 privind acordarea de compensaţii cetăţenilor români pentru bunurile trecute în proprietatea statului bulgar în urma aplicării Tratatului dintre România şi Bulgaria, semnat la Craiova la 7 septembrie 1940 şi Legea nr. 290/2003 privind acordarea de despăgubiri sau compensaţii cetăţenilor români pentru bunurile proprietatea acestora, sechestrate, reţinute sau rămase în Basarabia, Bucovina de Nord şi Ţinutul Herţa, ca urmare a stării de război şi a aplicării Tratatului de Pace între România şi Puterile Aliate şi Asociate, semnat la Paris la 10 februarie 1947, Legea nr 165/2013 privind măsurile pentru finalizarea procesului de restituire, în natură sau prin echivalent, a imobilelor preluate în mod abuziv în perioada regimului comunist în România.
În aceeaşi categorie am inclus şi petiţiile care ridică probleme legate de nivelul de trai, care vizează:
a) problemele legate de aplicarea unor legi care stabilesc drepturi pentru diferite categorii de beneficiari - pensionari (aceste petiţii sunt cele mai numeroase), luptători pentru victoria Revoluţiei din decembrie 1989, persoane persecutate din motive politice, veterani de război, invalizi şi văduve de război, - cererile privind acordarea de ajutoare sociale sau materiale, cererile privind repartizarea de locuinţe din fondul locativ de stat, cererile pentru asigurarea medicamentelor în regim compensat sau gratuit, cererile privind scutirea de la plata unor taxe sau impozite, cererile privind acordarea unor facilităţi stabilite prin dispoziţii legale, etc.
b) solicitări de alt gen, spre exemplu, rezolvarea unor probleme edilitar gospodăreşti, donaţii, etc.
III Cereri şi propuneri formulate “de lege ferenda”
În majoritatea cazurilor, Comisia a răspuns petiţionarilor informându-i asupra stadiului în care se află proiectul de lege vizat sau asupra condiţiilor cerute de lege pentru exercitarea dreptului de iniţiativă legislativă. În anumite cazuri, ca excepţie de la regulă, petiţiile au fost trimise la comisiile permanente competente, potrivit domeniului de activitate, pentru a fi avute în vedere propunerile sau amendamentele supuse atenţiei Senatului.
De cele mai multe ori, cererile privind realizarea unui drept sau interes legitim sunt însoţite de reclamaţii împotriva autorităţilor publice abilitate pentru soluţionarea acestor cereri, invocându-se dreptul persoanei vătămate de a obţine recunoaşterea dreptului pretins sau a interesului legitim, anularea actului şi repararea pagubei (conform prevederilor art. 52 din Constituţia României). Autoritatea competentă pentru soluţionarea cererii, potrivit legii, este reclamată la Parlament care, în opinia petiţionarului, urmează să cerceteze şi să dispună, substituindu-se astfel organelor puterii executive sau judecătoreşti
Ca urmare a demersurilor efectuate de Comisie, de cele mai multe ori, autorităţile sesizate răspund că: susţinerile petiţionarilor se dovedesc a fi neîntemeiate, faptele semnalate nu se confirmă, actele contestate sunt temeinice şi legale, verificările efectuate demonstrează că măsurile stabilite se conformează dispoziţiilor legale, cererile sunt tardive sau că, nu au fost soluţionate favorabil, deoarece nu sunt îndeplinite condiţiile stabilite de reglementările legale în materie etc. În puţine cazuri, răspunsul este favorabil petiţionarilor, în sensul că, se comunică măsurile stabilite pentru intrare în legalitate. Precizăm că, autorităţile sesizate de Comisie, de regulă, au răspuns în termen. Sunt şi cazuri în care, autorităţile sesizate răspund prin structurile din subordine.
De asemenea, Comisia a analizat, dezbătut şi avizat proiectele de lege cu care a fost sesizată :
- L 692/2007 -Proiect de lege pentru aprobarea Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 94/2007 pentru modificarea şi completatea Ordonanţei de urgenţă nr.34/2006 privind atribuirea contractelor de achiziţie publică, a contractelor de concesiune de lucrări publice şi a contractelor de concesiune de servicii.
- L 466/2013 Propunere legislativă pentru modificarea Ordonanţei Guvernului nr.21/1992 privind protecţia consumatorilor şi
- L 508/2013 Proiect de lege privind stabilirea plăţii unor despăgubiri în sarcina persoanelor condamnate definitiv pentru săvârşirea unor fapte împotriva persoanelor persecutate din motive politice de dictatura instaurată la data de 6 martie 1945.
Depunem urmatoarele anexe:
-Anexa I-Situaţie petiţii
-Anexa II-Structuri ale Parlamentului şi instituţii aflate sub control parlamentar
+Anexa III-Instituţii ale sistemului judiciar
-Anexa IV-Organe ale administraţiei publice centrale şi locale
Preşedinte Secretar
Gheorghe Flutur Cristian Petru Bodea
Comisia de Cercetare a Abuzurilor, Combaterea Coruptiei si Petitii
Anexa I
Petitii primite |
338 |
Petitii analizate |
338 |
Petitii luate in consideratie |
315 |
Petitii clasate |
23 |
Petitii transmise institutiilor statului si altor organe |
117 |
Petitii solutionate prin raspuns petentului |
194 |
Altele |
4 |
Anexa II
Structuri ale Parlamentului si institutii aflate sub control parlamentar
Comisii permanente |
3 |
Grupuri parlamentare |
1 |
Total |
4 |
Anexa III
Institutii ale sistemului judiciar
Consiliul Superior al Magistraturii |
14 |
Parchetele de pe langa- judecatorii, tribunale, curti de appel, Inalta Curte de Casatie si Justitie |
7 |
Uniunea Naţională a Notarilor Publici |
1 |
Total |
22 |
Anexa IV
Organe ale administratiei publice centrale si locale
Agentia Nationala pentru Restituirea Proprietatilor |
8 |
Garda Naţională de Mediu |
1 |
Agentia Nationala a Penitenciarelor |
12 |
Ministerul Justiţiei |
1 |
Ministerul Administratiei si Internelor |
4 |
Ministerul Sănătăţii |
1 |
Inspectoratul General al Politiei Romane |
1 |
Inspectorate Judetene de Politie |
4 |
Ministrul Mediului şi Pădurilor |
2 |
CNPAS |
1 |
Avocatul Poporului |
1 |
Ministerul Fondurilor Europene |
1 |
Ministerul Muncii, Familiei si Protectiei Sociale |
4 |
Ministerul Agriculturii |
2 |
Ministerul Educaţiei |
2 |
Administraţie centrală-altele |
11 |
Administraţie locală-altele |
3 |
Consilii judeţene |
1 |
Ministrul Finantelor Publice |
2 |
Agenţia de Supraveghere Financiară |
2 |
Alte instituţii |
5 |
Prefecturi |
10 |
Primarii |
11 |
Guvern |
1 |
Total |
91 |
[1] Anonime, nesemnate ( petiţiile nesemnate au fost clasate numai în cazurile când, în mod evident, pe fond nu există posibilitatea soluţionării favorabile), fără adresă, obiect confuz (scriere ilizibilă), fără obiect (conţin aprecieri critice, reproşuri, expresii ireverenţioase, declaraţii de aprobare ori exprimări de opinii - fără a se formula o cerere expresă), apelurile la donaţii băneşti pentru diferite trebuinţe şi la donaţii de bunuri casnice de folosinţă îndelungată ori alte bunuri, adresate senatorilor, în general, sau Preşedintelui Senatului, în mod formal sau expres (Considerăm că apelurile de acest fel, deşi sunt relevante pentru nivelul scăzut de trai, nu pot fi considerate petiţii propriu-zise, deoarece, prin aceste cereri nu se solicită recunoaşterea sau realizarea unui drept subiectiv ori a unui interes legitim cu caracter personal sau public şi nu se solicită nici restabilirea unui drept subiectiv sau interes legitim care a fost încălcat), petiţii clasate conform dispoziţiilor art. 10 din O.U.G. nr. 27/2002 ( după ce a primit răspuns la o petiţie sau mai multe petiţii cu acelaşi obiect, petiţionarul revine cu una sau mai multe petiţii care au acelaşi conţinut, fără a prezenta date suplimentare).
.
|
|
|
|
|