Integritatea instituțională la nivelul Serviciilor Senatului României are în vedere creşterea integrităţii, reducerea vulnerabilităţilor şi a riscurilor de corupţie.

 

MENIU

 

 

Principiile şi normele de etică şi de conduită care guvernează activitatea profesională a funcţionarilor publici parlamentari şi a personalului contractual din serviciile Senatului României (SENAT) sunt:
 

  1. principiul legalităţii – principiu conform căruia personalul din SENAT respectă Constituţia şi legile ţării.
  2. principiul imparţialităţii - principiu conform căruia personalul din SENAT are o atitudine obiectivă şi neutră faţă de orice interes, altul decât interesul public, în exercitarea funcţiei deţinute.
  3. principiul obiectivităţii - principiu conform căruia personalul din SENAT aplică acelaşi regim juridic în situaţii identice sau similare.
  4. principiul subordonării ierarhice - principiu conform căruia personalul din SENAT se conformează dispoziţiilor primite de la şefii ierarhici superiori sau de la şefii ierarhici ai acestuia, rezolvă în termenul stabilit lucrările repartizate şi la un nivel de calitate corespunzător.
  5. integritatea morală - principiu conform căruia personalului din SENAT îi este interzis să solicite sau să accepte, direct ori indirect, pentru ei sau pentru alţii, vreun avantaj ori beneficiu în considerarea funcţiei pe care o deţin sau să abuzeze în vreun fel de această funcţie.
  6. profesionalismul - principiu conform căruia personalul din SENAT are obligaţia de a îndeplini atribuţiile de serviciu cu responsabilitate, competenţă, eficienţă, corectitudine şi conştiinciozitate.
  7. libertatea gândirii şi a exprimării - principiu conform căruia personalul din SENAT îşi poate exprima şi fundamenta opiniile, cu respectarea ordinii de drept şi a bunelor moravuri.
  8. cinstea şi corectitudinea - principiu conform căruia personalul din cadrul SENAT trebuie să aibă o atitudine bazată pe bună-credinţă, corectitudine şi amabilitate în relaţiile de serviciu, precum şi cu alte persoane cu care intră în contact, în exercitarea funcţiei.
  9. deschiderea şi transparenţa - principiu conform căruia activităţile desfăşurate în exercitarea diferitelor categorii de funcţii de către personalul din SENAT sunt publice şi pot fi supuse monitorizării cetăţenilor.
  10. responsabilitatea şi răspunderea - personalul din SENAT răspunde în conformitate cu prevederile legale atunci când atribuţiile de serviciu nu sunt îndeplinite corespunzător.
  11. personalul din SENAT are o ţinută îngrijită şi decentă.
  12. personalul din SENAT nu ştirbeşte prestigiul Senatului României şi al funcţiei deţinute în orice împrejurare, prin activitatea desfăşurată şi conduita personală şi se abţine de la orice act sau fapt ce poate produce prejudicii imaginii sau intereselor legale ale Senatului României.

Persoană desemnată în înţelesul Legii nr.361/2022 privind protecţia avertizorilor în interes public

Mijloace de raportare:

  • e-mail: persoana.desemnata@senat.ro
  • la adresa poştală: Palatul Parlamentului, Calea 13 Septembrie nr. 1-3, sector 5, București, cod poștal: 050711, cu menţiunea: Avertizor în interes public


Go to top