Comunicate de presă

Selectarea proiectului ,,Soluții digitale pentru creșterea capacității administrative a Senatului României" în baza de date digitală a OCDE - OPSI

Proiectul ,,Soluții digitale pentru creșterea capacității administrative a Senatului României" (cod SIPOCA 1271/cod MySMIS 158231, cofinanțat prin Programul Operațional Capacitate Administrativă 2014-2020 ) derulat în anul 2023  a fost inclus de către Observatorul pentru Inovare în Sectorul Public (OPSI), parte a Organizației pentru Cooperare și Dezvoltare Economică (OCDE), în baza de date digitală a organizației ca exemplu de bune practici în domeniul inovație în sectorul public.
 
Organizația internațională a lansat, în intervalul 27 noiembrie 2023- 7 februarie 2024, un apel dedicat inovațiilor în sectorul public, competiție la care au fost înscrise 800 de studii de caz din 83 de state. Scopul apelului a vizat rolul esențial al inovației în proiectarea și furnizarea de servicii publice de calitate pentru a răspunde cât mai bine nevoilor cetățenilor, a îmbunătăți rezultatele politicilor publice și a consolida încrederea cetățenilor  în sectorul public.
 
Potrivit OCDE, apelul a ajutat la identificarea de noi perspective care sunt esențiale pentru furnizarea de servicii publice eficiente. De asemenea, raportul OCDE privind tendințele globale în inovarea guvernamentală, lansat la finalul anului trecut, reflectă o înțelegere comună a faptului că serviciile publice nu trebuie să fie doar eficiente ci și incluzive, accesibile și adaptabile la nevoile cetățenilor.
 
Din toate cele 800 de proiectele depuse, în urma evaluării specialiștilor OCDE - OPSI, proiectul derulat de Senatul României a obținut recunoaștere internațională și a fost inclus în primele 100 studii de caz alese drept exemplu de bune practici în baza date digitală a organizației.
 
Detalii privind prezentarea proiectului Senatului României pe site-ul OCDE în link-ul următor:
https://oecd-opsi.org/innovations/digital-solutions-for-increasing-the-administrative-capacity-of-the-romanian-senate/
 
Elemente de context:
 
Senatul României a derulat, în perioada 30 ianuarie - 30 decembrie 2023, proiectul ,,Soluții digitale pentru creșterea capacității administrative a Senatului României", al cărui obiectivul general a vizat creșterea capacității instituționale și eficientizarea activității din structurile organizatorice a serviciilor instituției prin implementarea unor soluții informatice inovative în vederea simplificării furnizării serviciilor către beneficiari.
 
#eSenat este portalul de servicii online, dedicat cetățenilor care cuprinde nu mai puțin de șapte servicii online:
 
  • Flux pentru petiții;
  • Flux pentru solicitările formulate în baza Legii nr.544/2001;
  • Flux pentru consultarea publică a inițiativelor legislative;
  • Flux pentru solicitările de acces la ședințele publice ale Senatului;
  • Flux pentru solicitarea de copii ale documentelor din arhiva instituției;
  • Flux pentru acreditarea jurnaliștilor;
  • Flux pentru sesiunile de internship la Senat.
 
Pe durata proiectului au fost instruiți 270 de angajați ai instituției, a fost realizată reconstrucția bazei de date legislative, inclusiv a Biroului permanent și a fost implementată o tehnologie de inteligență artificială pentru transcrierile automate, o platformă dezvoltată integral de specialiști IT din România.
 
Au fost derulate activități de retrodigitalizare a documentelor (peste 600.000 de pagini – legi, hotărâri și stenograme) din arhiva Senatului din perioada 1990-2001.
Proiectul a inclus și o componentă de modernizare a paginii web a Senatului, cu accent pe un design modern, unitar și flexibil, care integrează platforma dedicată serviciilor online.
 
 


Go to top