Site-ul Senatului României folosește cookie. Navigând în continuare, vă exprimați acordul asupra folosiri cookie-urilor conform OUG 13/24.04.2012 și REGULAMENTUL (UE) 2016/679. OK

Senatorul USR Ștefan Pălărie: ”În școli domnește Legea Junglei, nu legile educației”

Senatorul USR Ștefan Pălărie acuză ministerul educației că prin lipsa de reacție adecvată, a transformat școala dintr-un loc al educației într-un loc al violenței și al fărădelegii.

Într-o declarație politică, senatorul USR Ștefan Pălărie, care este membru al comisiei pentru învățământ din Senat, susține că legile educației sunt înlocuite în școli de Legea Junglei – în care prădători de tot felul, violatori, agresori, traficanți, hărțuitori acționează fără grijă că li se va întâmpla ceva.

Ștefan Pălărie: ”Luați știrile doar din ultimele câteva zile și veți avea zilnic cel puțin câte un exemplu de acte de violență sau agresiune asupra vreunului elev. Uneori și mai multe. Luați aceleași știri din ultimele luni bune de zile și veți vedea că din toate lipsește un lucru, cel mai important: Reacția Ministerului și ministrului educației. Strălucește prin ignoranță.”

În declarația sa politică, senatorul USR de București, Ștefan Pălărie, concluzionează că lipsa de leadership și de asumare, frica de a lupta cu aceste probleme năruiește ea însăși sistemul de învățământ din România din interior și cea mai mare parte a vinei revine doamnei Ligia Deca.

În continuare, textul integral al declarației politice:
 
 ”Legea Junglei domnește în școli, nu legile educației
Am spus, la dezbaterile pentru legile educației, că noile acte normative sunt făcute pentru un sistem din care scapă cine poate. Un sistem în care doar cei cu bani, cei cu posibilități ajung să finalizeze anii de școală sau să reușească să treacă examenele.
Nu îmi imaginam atunci, însă, că vorba cu pricina va ajunge în scurt timp să însemne la propriu că, din școlile din România, se pune la propriu problema să scapi teafăr ca elev și chiar ca profesor, că tot mai multe școli vor rupe breaking-newsuri cu tragedii care mai de care.
Pas cu pas, legile educației sunt înlocuite în școli de Legea Junglei – în care prădători de tot felul, violatori, agresori, traficanți, hărțuitori acționează fără grijă că li se va întâmpla ceva.
Luați știrile doar din ultimele câteva zile și veți avea zilnic cel puțin câte un exemplu din cele de mai sus. Uneori și mai multe.
Luați aceleași știri din ultimele luni bune de zile și veți vedea că din toate lipsește un lucru, cel mai important: Reacția Ministerului și ministrului educației. Strălucește prin ignoranță.
Ca în orice poveste de acest gen, se potrivește vorba: unde nu-i cap, vai de picioare. Lipsa de leadership și de asumare, frica de a lupta cu aceste probleme năruiește ea însăși sistemul de învățământ din România din interior. Doamna Ligia Deca este dispărută în misiune, încă de atunci de când a declarat că rezultatele dezastru de la testările PISA... ar fi un succes. Oribil!
Ruperea de realitate este totală. Iar în realitatea școlilor, tragediile sunt încurajate de acest absenteism instituțional groaznic.
 
Domnilor și doamnelor colegi,
Treziți-o pe Doamna Ligia Deca. Rugați-o să fie ministru cu adevărat, sau puneți pe altcineva care poate mai mult decât mesaje optimiste pe Facebook.
Explicați-i, de exemplu, că doar ieri, când ea făcea urări elevilor pe Facebook pentru simularea națională, din nou subiectele de la examenul text pare că au „transpirat” către oameni care au dat fuga să le caute explicații pe dexonline. Își mai aduce cineva aminte de asta, de Comisia de anchetă din Parlament la care doamna ministru a evitat strategic să vină și și-a trimis un secretar de stat? E doar un alt fir din multele care arată ca se deșiră educația din România.
Doamna Deca a dispărut din peisaj, în timp ce totul se întâmplă la voia întâmplării prin domeniul condus de dumneaei. Începând cu incapacitatea de a operaționaliza niște legi pe care și le-a făcut după dorința proprie, dar, iată, și cu incapacitatea de a asigura lucruri elementare în școli, precum siguranța și integritatea fizică a elevilor.
Da, am ajuns în doisprezecelea ceas!”



Go to top