Site-ul Senatului României folosește cookie. Navigând în continuare, vă exprimați acordul asupra folosiri cookie-urilor conform OUG 13/24.04.2012 și REGULAMENTUL (UE) 2016/679. OK

Senatorul Radu Mihail a discutat cu absolvenți ai unor prestigioase universități din Franța depre căile de încurajare a antreprenoriatului românesc peste hotare


La inițiativa senatorului de diaspora Radu Mihail, președintele Comisiei pentru românii de pretutindeni și vice-președintele Comisiei pentru politică externă, a avut loc la Grupul parlamentar USR de la Senat o dezbatere pe tema relațiilor comerciale franco-române, cu titlul: “Cum pot alumnii școlilor franceze de business să susțină inițiativele companiilor locale pentru a se extinde în internațional.” 

Discuția și-a propus să reunească părerile alumnilor români și francezi de la înalte școli din Franța. Au participat absolvenți de la Haute Ecole de Commerce, INSEAD, ESCP European Business School, Școala Militară de la Saint Cyr precum și alți absolvenți români și francezi cu bogată experiență profesională în mediul afacerilor române și franceze. A fost un prilej de reconectare a alumnilor, dar și de socializare și networking pentru cei prezenți. 

Participanții au discutat despre experiențele întreprinderilor din România care fac eforturi să convingă angajații să nu plece în străinătate, oferindu-le formare și concentrându-și afacerile prioritar pe export. Un alt subiect abordat a fost ordonanța corporativă nr. 109/2011 și ultimele modificări aduse acesteia. Este vorba de profesionalizarea funcției de manager în companiile de stat, care a fost introdusă în vigoare în timpul guvernului tehnocrat. Ultimele modificări aduse ordonanței au făcut posibilă introducerea unor manageri interimari numiți politic, practică care a fost sesizată în marile companii publice pentru a se reține numirile politice în posturile de manageri. În cadrul sesiunii de întrebări și răspunsuri s-a discutat despre susținerea antreprenoriatului, despre stadiul programului Diaspora Start Up, sistemul de educație românesc și despre exploatarea potențialului piețelor de nișă din România.



Go to top