b617/2024
Propunere legislativă pentru modificarea și completarea Legii învățământului preuniversitar nr.198/2023, modificarea și completarea Legii nr.504/2002, cu modificările și completările ulterioare, completarea Legii nr.272/2004, cu modificările și completările ulterioare, pentru completarea Legii nr.60/1991, cu modificările și completările ulterioare și pentru modificarea și completarea Legii nr.69/2000, cu modificările și completările ulterioare
|
Număr de înregistrare: |
197
|
Data de postare a opiniei: |
26.11.2024 12:50:00
|
De la: |
Bulintis Stefan
|
|
Textul opiniei: |
Doresc să îmi exprim îngrijorarea profundă și opoziția fermă față de propunerea legislativă pentru modificarea și completarea Legii învățământului preuniversitar nr. 198/2023 și a altor legi conexe, care vizează restrângerea drepturilor și libertăților fundamentale ale cetățenilor.
Argumente împotriva propunerii legislative:
- Propunerea legislativă încalcă drepturile garantate de Constituția României și de tratatele internaționale la care România este parte, inclusiv dreptul la liberă exprimare, dreptul la nediscriminare și dreptul la educație.
- Interzicerea promovării și diseminării informațiilor despre orientările sexuale netradiționale și identitatea de gen promovează discriminarea și stigmatizarea persoanelor LGBTQIA+, contribuind la marginalizarea acestora în societate.
- Restricționarea discuțiilor despre diversitatea sexuală și de gen în instituțiile de învățământ împiedică crearea unui mediu educațional incluziv și informativ, esențial pentru dezvoltarea armonioasă a tuturor elevilor.
- Contradicție cu valorile democratice și europene: Adoptarea unei astfel de legi ar reprezenta un pas înapoi pentru România în ceea ce privește respectarea valorilor democratice și a standardelor europene privind drepturile omului și egalitatea de șanse.
- Limitarea libertății mass-media și a dreptului la întrunire pașnică, prin interzicerea difuzării de conținut și organizarea de evenimente care promovează drepturile LGBTQIA+, constituie un precedent periculos care poate duce la restrângerea altor libertăți civile.
- Reducerea bullying-ului și a discriminării: Educația care include subiecte legate de LGBT+ poate reduce cazurile de bullying și hărțuire în școli, oferind elevilor o înțelegere mai bună a diversității și promovând acceptarea.
- Conform Convenției ONU cu privire la Drepturile Copilului, copiii au dreptul de a primi informații adecvate vârstei lor despre diferite aspecte ale vieții, inclusiv despre diversitatea umană.
- Multe țări au implementat cu succes programe educaționale incluzive, observând beneficii precum reducerea discriminării și îmbunătățirea climatului școlar.
- Studiile științifice arată că educația sexuală inclusivă nu influențează negativ orientarea sexuală sau identitatea de gen a copiilor, ci le oferă cunoștințe pentru a lua decizii informate și responsabile.
Concluzie:
Vă solicit respectuos să respingeți această propunere legislativă care contravine principiilor fundamentale ale unei societăți democratice și care ar avea consecințe negative semnificative asupra drepturilor și libertăților cetățenilor români. Este esențial ca legislația noastră să reflecte valorile toleranței, egalității și respectului pentru demnitatea umană.
Vă mulțumesc pentru atenție și sper că veți lua în considerare aceste argumente în procesul legislativ.
|
|
|
|
b617/2024
Propunere legislativă pentru modificarea și completarea Legii învățământului preuniversitar nr.198/2023, modificarea și completarea Legii nr.504/2002, cu modificările și completările ulterioare, completarea Legii nr.272/2004, cu modificările și completările ulterioare, pentru completarea Legii nr.60/1991, cu modificările și completările ulterioare și pentru modificarea și completarea Legii nr.69/2000, cu modificările și completările ulterioare
|
Număr de înregistrare: |
196
|
Data de postare a opiniei: |
26.11.2024 12:24:00
|
De la: |
Ilinca Manolache
|
|
Textul opiniei: |
Aceasta propunere este inacceptabila. Nu se poate sa traim intr-o tara libera si europeana si sa propunem astfel de legi.
|
|
|
|