b533/2024
Propunere legislativă pentru modificarea și completarea Legii nr.50/1991 privind autorizarea executării lucrărilor de construcții - „Bucureștiul oamenilor, înainte de toate"
|
Număr de înregistrare: |
189
|
Data de postare a opiniei: |
06.11.2024 09:03:00
|
De la: |
ONCESCU RAMONA
|
|
Textul opiniei: |
Solicit respingerea acestei propuneri legislative, prin raportare la următoarele motive: 1. Primarul Municipiului București și-a dovedit deja incapacitatea de a se ocupa de spațiile verzi din capitală, aspect care rezultă din împrejurarea că, în ultimii anii, Parcurile din Municipiul București au ajuns să fie intr-o stare deplorabilă. A se vedea: https://www.digi24.ro/video/nicusor-dan-a-anuntat-solutiile-pentru-dezastrul-din-parcuri-1646275 . 2. Dezvoltarea Municipiului București nu este fragmentată între 7 entități administrative distincte, având în vedere faptul că Autorizațiile emise de către Sectoarele Municipiului București, sunt emise în baza PLANULUI URBANISTIC GENERAL adoptat de Consiliul General al Municipiului București. Prin raportare la acestea nu există interpretări diferite ale normelor urbanistice; 3. Proiectele de infrastructură care traversează mai multe sectoare nu sunt îngreunate de necesitatea obținerii de autorizații multiple, având în vedere că demersurile sunt inițiate de la un PUG unitar la nivel de Municipiu. Și numărul acestor proiecte este infim; 4. Referitor la corupție, arăt că aceasta va crește, dacă autorizarea construcțiilor va depinde în mod exclusiv de decizia unui om, respectiv a Primarului Muncipiului București, care astfel va monopoliza aceasta situație juridică, și-i va putea șantaja mai usor pe solicitanții de autorizații, pentru că nu va mai exista o descentralizare; 5. Fie că autorizațiile s-ar emite de către Primarul Municipiului București, fie că sunt emise de către Primarii de Sectoare, resursele publice trebuie să fie aceleași, pentru că se va lucra în funcție de numărul solicitărilor. Numărul sectoarelor nu are relevanță în acest sens; 6. Nu lipsește perspectiva integrată pe termen lung, a dezvoltării orașului, având în vedere că autorizațiile se emit în baza Planului Urbanistic General aprobat de către Primarul Municipiului București; 7. Primarul Municipiului Bucuresti nu are resursele umane pentru un număr atât de mare de solicitări, și nici nu va avea, prin raportare la împrejurarea că nu are capacitatea de a răspunde în termen solicitanților și petiționarilor care i s-au adresat deja.
Scopul acestui proiect de lege este ca Primarul Municipiului București să blocheze proiectele de construcții, din orgoliu, sau interese ascunse, aspect care rezultă din zecile de procese pe care le-a intentat pentru anularea a zeci de autorizații. Centralizarea procesului de autorizare a construcțiilor va reprezenta un REGRES în ceea ce priveste procesul de descentralizare a autorităților publice locale. A se vedea: https://www.gandul.ro/exclusiv/exclusiv-nicusor-dan-pierde-proces-saga-juridica-autorizatii-construire-sector-2-avocat-edilul-incalca-constitutia-legile-20203972
|
|
|
|