Site-ul Senatului României folosește cookie. Navigând în continuare, vă exprimați acordul asupra folosiri cookie-urilor conform OUG 13/24.04.2012 și REGULAMENTUL (UE) 2016/679. OK


Lista opiniilor exprimate pentru propunerea legislativă
L732/2023 Propunere legislativă pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr.195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice
Data Start interval
Data Sfărșit interval
Text:
Numar de înregistrare al opiniei:

ProiectOpinie
L732/2023
Propunere legislativă pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr.195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice
Număr de înregistrare: 485
Data de postare a opiniei: 18.11.2023 00:24:00
De la: Dragu Vlad Andrei
Textul opiniei: Consider ca limitarea începătorilor la mașini cu maxim 100 de cai putere este nedreapta,cel putin pentru cei care au luat permisul pana acum și la momentul actual sunt începători,sau cei care conduc deja mașini ce depășesc puterea de 100 de cai putere(a familiei sau cea personala),sau chiar cei care sunt angajați la firme de curierat sau alte societăți comerciale unde masinile flotelor au peste 100 de cai putere.Prin aplicarea acestei legi se retrage competenta obținută in urma examinării teoretice și practice,ceea ce creeaza neplăceri celor menționați anterior.Consider ca se impune obligatoriu in textul legii prevederea ca se aplica celor ce urmeaza sa obțină permisul de conducere dupa intrarea in vigoare a legii pentru a nu îi forța pe cei care au deja mașini peste 100 de cai putere sa renunțe la ele sau sa renunțe la locul de munca pe care il au.In plus oferta de automobile noi putin poluante cu putere pana 100 de cai respectiv 75 de kw este foarte limitată in mare parte la mașini de clasa mica și compacta care in general nu ofera un grad ridicat de protecție in cazul unui impact.

L732/2023
Propunere legislativă pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr.195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice
Număr de înregistrare: 484
Data de postare a opiniei: 13.11.2023 10:34:00
De la: Jecu Diana
Textul opiniei: In legatura cu Art. 1, punctul 5., articolul propus 28^3, alin. (2), consider ca introducerea obligatiei pentru administratorul drumului public de a amplasa semafoare si refugii pentru pietoni la TOATE trecerile de pietoni aflate pe drumuri cu minimum 2 benzi de circulatie pe sens este nerezonabila, ba chiar absurda, din punct de vedere atat economic cat si logistic.
In primul rand, folosind exemplul drumului comunal 86 aflat pe raza oraselor Constanta si Navodari, binecunoscutul Bulevard Mamaia, pe traseul dintre intrarea in statiunea Mamaia si podul de la ecluza Navodari sunt amplasate peste 30 de treceri de pietoni. Pe langa costurile exagerate aferente amplasarii refugiilor si semafoarelor la toate aceste treceri, in cazul in care semafoarele sunt temporizate si nu sunt actionate pe baza de buton apasat de catre pietoni, s-ar produce ambuteiaje insemnate pe acest traseu.
Mai mult, traficul urban ar fi practic oprit complet de introducerea a sute de semafoare noi in orice oras sau municipiu de dimensiuni medii sau mari.
Astfel, consider necesara eliminarea acestui alineat propus. In schimb, consider utila introducerea, spre exemplu, a obligatiei administratorului drumului public de a amplasa mijloace de iluminare si de semnalizare speciale pentru trecerile de pietoni, in acele zone unde este identificat un risc crescut de producere a accidentelor, pentru a creste vizibilitatea pietonilor care se angajaza in traversarea drumului.
De asemenea, in sensul prevenirii producerii accidentelor pe trecerile de pietoni, propun introducerea unor pedepse mai aspre aplicate soferilor care parcheaza intr-un mod ce blocheaza vizibilitatea pietonilor ce se afla in traversare sau se pregatesc sa traverseze.

L732/2023
Propunere legislativă pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr.195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice
Număr de înregistrare: 483
Data de postare a opiniei: 09.11.2023 10:03:00
De la: Năsoi Lucian
Textul opiniei: Aplicarea unei asemenea legi în condițiile în care mulți conducători auto cu vârsta sub 21 de ani au deja peste 1-3 ani de experiență pe mașini peste 100 CP ar însemna aplicarea retroactivă a unei legi civile, lucru inacceptabil. Aceasta inițiativă legislativa, în forma prezentă, ar retrage discreționar o competență dobândită anterior, în mod legal, prin examenul de obținere a permisului. Consider că se impune obligatoriu în textul legii prevederea că se aplică celor care dobândesc permisul de conducere după data intrării în vigoare a legii. Există societăți comerciale (vezi firme de curierat etc.) care au flote întregi de mașini peste 100 CP, foarte multe dintre ele conduse de tineri cu vârsta intre 18 și 21 de ani. În al doilea rând valoarea de 100 CP este prea restrictivă. În prezent mașinile cu puterea motorului mai mare de 100 CP sunt un lucru comun în România și nu reprezintă o excepție, în sensul că au o putere exagerat de mare. Automobilele hibrid, la care se calculează puterea maximă ca fiind suma puterii motorului termic și a celui electric au practic toate peste 100 CP. S-ar ajunge la situația absurdă în care nici un tânăr cu vârsta intre 18 și 21 de ani nu ar avea voie sa conducă mașini hibride.



Go to top