Site-ul Senatului României folosește cookie. Navigând în continuare, vă exprimați acordul asupra folosiri cookie-urilor conform OUG 13/24.04.2012 și REGULAMENTUL (UE) 2016/679. OK


Lista opiniilor exprimate pentru propunerea legislativă
L486/2020 Propunere legislativă privind protecția și promovarea drepturilor familiilor numeroase
Data Start interval
Data Sfărșit interval
Text:
Numar de înregistrare al opiniei:

ProiectOpinie
L486/2020
Propunere legislativă privind protecția și promovarea drepturilor familiilor numeroase
Număr de înregistrare: 51
Data de postare a opiniei: 16.07.2020 0:44:00
De la: Varga Silviu Adrian
Textul opiniei: Sugestie: Felicitari pentru initiativa legislativa propusa de dumneavoastra.As dori cu permisiunea dumneavoastra sa adaug unele sugestii care consider oportune inainte de a fi adoptata forma initiatorului,pentru a identifica conceptul de "Familie Numerose" in forma propusa de dumneavoastra consider oportun introducerea unui nou aliniat cu caracter special ,de exemplu:1) Dizabilitate ?i familie numeroasa Dizabilitate ?i familie numeroasa. Când ?i cum se poate ob?ine titlul de familie numeroasa?
2)Dizabilitatea unui copil sau a unui parinte face ca unitatea familiala sa poata accesa titlul oficial de familie numeroasa. Fiul sau fiica cu un grad de handicap de cel pu?in "Accentuat" ,iar unitatea familia sa fie de mimim 2 copii in acest caz special,unul minim cu dizabilitati din cei doi ai unitatii familiale.Procedura de aplicabilitate un cazurile speciale va fi autorizata odata cu eliberearea certificatului de Dizabilitate,oferind sprijin informativ parintilor pe parcursul trecerii catre viata de adult al copiilor cu dizabilitati . 3)Va multumesc pentru analizarea sugestiei personale, formulez in drept aceasta sugestie conform : Constitutiei Romaniei Articolul 50,Conventia de Protectie a Copiilor cu Dizabilitati Articolul 7 Organizatia Natiunilor Unite.

L486/2020
Propunere legislativă privind protecția și promovarea drepturilor familiilor numeroase
Număr de înregistrare: 52
Data de postare a opiniei: 16.07.2020 0:00:00
De la: Luminita Stoian
Textul opiniei: Vă mulțumesc pentru această inițiativă ce o aștept de 20 de ani. 
 
Vă rog să luați în considerare faptul că nedeplasabilii din motive medicale, dependenți de cărucioare rulante electrice nepliabile nu sunt în niciun fel protejați de legislație deși Constituția României prevede la articolul 50 atât protecția persoanei cu handicap cat și a familiei  acestuia. 
Încadrarea în grad de handicap nu asigură măsuri și pentru familie deși există obligație .
 
Vă rog să luați în considerare aplicarea prevederilor acestui proiect și pentru familiile monoparentale formate dintr-un singur părinte angajat împreună cu un singur copil cu handicap grav fără asistent personal , dependent de cărucior, nedeplasabil din motive medicale . 
Vă rog să aveți în vedere și faptul că, pentru utilizatorul de cărucior rulant, nedeplasabil din motive medicale, sunt necesare vehicule special adaptate, dispozitive de urcat verticalității pentru cărucior și adult în vederea integrării pe piața muncii cat și asistentă la nevoie si Romania nu dă nimic dintre acestea iar parintele rămâne singurul ținut sa facă. 
Legislația prevede obligația asistenței sociale să asigure “asistență personală” 24 de ore din 24  de ore și 7 zile din 7 cu dispozitive de lifting și totodată “îngrijiri la domiciliu” însă asistenții personali nu sunt formați profesional pentru ridicat greutăți așa cum are nevoie nedeplasabilul din motive medicale, iar firmele de îngrijiri la domiciliu nu sunt acreditate niciuna pentru “adulții cu handicap”, nu au  si nu pun la dispoziție  dispozitive de ridicare pe verticală de tip lifting , absolut necesare la mobilitatea nedeplasabilului . Parintele este singurul care rămâne ținut sa facă si “ mobilitatea “ si “mobilizările” . 
Una este asistența personală și alta este asistența la nevoie. 
Una este asistența socială și alta este asistența  de mobilitate pe orizontala si verticală. . 
Una este părintele singur care crește deplasabilul  și alta este părintele singur care crește nedeplasabilul  și îl ridică împreună cu căruciorul său pe verticală pe brațele părintelui , acolo unde nu este accesibilitatea legal construită așa cum sunt majoritatea bordurilor trotuarelor, etajelor fără lift și parterului fără rampă. 
Pentru că asistența socială nu este asigurată sub toate aspectele și formele ei, asistența personală nu este asigurată de către specialiști, nu există firme de îngrijiri la domiciliu adulți cu handicap acreditate și licențiate ( in Bucuresti nu e niciuna) , accesibilitatea nu este asigurată, sunt bariere multe pe verticală, toate aceste pretinse obligatii cad exclusiv in sarcina părintelui , in mod injust si nedrept, care ( părinte)  rămâne singurul obligat să asigure mobilitatea si asistența. 
Prin proiectul dumneavoastră vă rog să înlăturați obligația mea de îmi căra în cârcă la propriul copilul meu adult către locul de muncă, la locul de muncă și înapoi acasă în lipsa asigurării transportului accesibil dependenților de cărucioare si a acceselor accesibile .
Vă rog să aveți în vedere efortul disproporționat la care este supus părintele singur al copilului nedeplasabil  și faptul că eu sunt oncologică, operată și nu îl mai pot ridica darămite să-l mai car în cărcă.  
Vă reamintesc că pe toată durata școlarizării am făcut același efort, fiul meu este student, școlarizarea nu a încetat, iar angajarea lui este îngrădită. Nu are salariu și nici acces la hrană. 
Din munca și salariul meu plătesc contribuțiile copilului la pensia lui 15 ani vechime și la asigurările de sănătate ceea ce nu e normal pentru că și eu sunt bolnavă , oncologică , operată de-a latul pe burtă și nu sunt nemuritoare. 
Si nu mai am putere sa car . 
 
 



Go to top