L475/2019
Propunere legislativă pentru modificarea Ordonanţei Guvernului nr.21/1992 privind protecţia consumatorilor
|
Număr de înregistrare: |
621
|
Data de postare a opiniei: |
15.07.2019 15:42:00
|
De la: |
Drfin Richard
|
|
Textul opiniei: |
Privind incalcarea drepturilor si nerespectarea protectiei consumatorilor. Cand acestea sunt constatate, si intr-un final se dau amenzi, practic beneficiarul direct al acestor penalizari e statul si niciodata cetateanul ale carui drepturi/protectie au/a fost incalcat(e). Astfel desi individul are de suferit, statul e cel care iese in castig. Iar cetateanul afectat, in baza caruia statul a aplicat si incasat amenda, este nevoit sa-si incerce norocul in instanta, unde sansele sunt infime si targiversarile sunt infinite. Logic ar fi ca cel care "sufera", la randul lui sa fie si despagubit, intr-o forma sau alta. Mai ales daca luam in considerare ca sesizarea cetateanului a facut posibila aplicarea amenzii. Daca la noi "amenda e rupta din Rai", ar fi normal ca un anumit procent sa mearga catre persoana/persoanele afectata(e) negativ de incalcarea legii respective. Nu doar ca ar fi o masura corecta fata de toate partile interesate/afectate, ci chiar mai mult, ar creste gradul de constientizare in randul populatiei privind semnalarea justa a acestor incalcari.
|
|
|
|