Site-ul Senatului României folosește cookie. Navigând în continuare, vă exprimați acordul asupra folosiri cookie-urilor conform OUG 13/24.04.2012 și REGULAMENTUL (UE) 2016/679. OK


Lista opiniilor exprimate pentru propunerea legislativă
L261/2019 Propunere legislativă privind interzicerea organizaţiilor, simbolurilor şi faptelor cu caracter comunist
Data Start interval
Data Sfărșit interval
Text:
Numar de înregistrare al opiniei:

ProiectOpinie
L261/2019
Propunere legislativă privind interzicerea organizaţiilor, simbolurilor şi faptelor cu caracter comunist
Număr de înregistrare: 374
Data de postare a opiniei: 09.04.2019 16:31:00
De la: Boznea Marcela
Textul opiniei: Imi doresc sa fie o grila unica de salarizare pentru toti asistentii medicali din cabinetele medicilor de familie.SA se tina cont de vechimea in munca si grad principal .

L261/2019
Propunere legislativă privind interzicerea organizaţiilor, simbolurilor şi faptelor cu caracter comunist
Număr de înregistrare: 235
Data de postare a opiniei: 03.04.2019 14:24:00
De la: Grig Carla
Textul opiniei: Buna ziua sunt asistent medical generalist cu grad principal.luat si platita cu minimul pe economie. Din acest minim nu numai ca trebuie sa imi platesc benzina care e 300 lei pe luna dar mai am si casa de intretinut (taxe, mancare, si nu mai zic de haine ca nu-mi ajunge de mancare dar de haine). E penibil sa fim platiti cu minimul pe economie ca un muncitor necalificat! Suntem si noi oameni, avem casa, rate la banca, taxe de platit la stat, mai trebuie sa fi mancam si haine ne trebuie, plus ca avem obligatia sa ne crestem copii frumos si corect! Mi rusine de salariul pe care il am! Nasa mea ca femeie de serviciu are 3000 lei in mana, mi si rusine cu salariul meu de 1200 lei. Vrem salarizare separata, sa fim platiti corect pentru munca ce o facem si sa fie recunoscute toate examenele ce le avem!!! Va rog schinbati legea aceasta! Va multumim

L261/2019
Propunere legislativă privind interzicerea organizaţiilor, simbolurilor şi faptelor cu caracter comunist
Număr de înregistrare: 106
Data de postare a opiniei: 27.03.2019 17:38:00
De la: Dumitrescu Roxana
Textul opiniei: Sunt intru totul de acord cu cele scrise de dl.Traian Delca, dupa a carui interventie mie nu imi mai ramane aproape nimic de spus. Doresc sa atrag atentia asupra repetarii acestui tip de demers legislativ promovat de USR care, in zelul sau, cade el insusi in categoria celor de tip totalitar. O societate democrata este aparata prin apararea ordinii constitutionale. In aceasta ordine se inscriu drepturile si libertatile fundamentale. Or, aceasta propunere reprezinta o incalcalcare a acestora. Constitutia si Codul Penal ofera toate mijloacele pentru ca un regim totalitar ca cel pe care Romania l-a suportat (instaurat si mentinut intr-o conjunctura internationala fara de care nu cred ca ar fi fost posibil) sa fie evitat. Ceea ce ma face sa consider ca aceasta propunere, B108/2019, ar fi bine sa fie retrasa iar daca nu, respinsa.

L261/2019
Propunere legislativă privind interzicerea organizaţiilor, simbolurilor şi faptelor cu caracter comunist
Număr de înregistrare: 104
Data de postare a opiniei: 27.03.2019 01:59:00
De la: traian delca
Textul opiniei: În comentariul prezent doresc sa atrag aten?ia asupra unei serii de deficien?e fundamentale în litera ?i spiritul propunerii legislative B108/2019.
În primul rând este necesar sa amintesc ini?iatorilor acestei propuneri ca îngradirea dreptului la libera exprimare ?i libera asociere este foarte rar permisibila într-o societate deschisa, moderna ?i democratica. Orice limitare legala a acestor liberta?i fundamentale trebuie sa fie solid justificata ?i foarte clar restrânsa strict la cazurile care pot provoca tulburari sociale grave. În acest sens doresc sa semnalez caracterul prea general ?i vag al Art. 2, care nu define?te clar tipul de discurs care va fi interzis, ci ofera doar o serie ne-exhaustiva de exemple. Astfel de ambiguita?i pot permite ulterior adoptarii legii ca sub umbrela „ideilor, concep?iilor sau doctrinelor comuniste" sa fie incluse (?i implicit pedepsite) o serie larga de politici de stânga cu caracter redistributiv, orientate spre dreptate ?i incluziune sociala, mutualism etc. Astfel de idei nu sunt prin natura lor violente împotriva vreunui grup social ?i trebuie permise într-o dezbatere publica democratica.
Este apoi necesar sa atrag aten?ia asupra unei false analogii între prezenta propunere ?i mai vechea Ordonan?a 31/2002 (completata ulterior de legea 217/2015) privind interzicerea organiza?iilor ?i simbolurilor cu caracter fascist, rasist sau xenofob. Deputatul USR Cristian Ghinea men?ioneaza: „Este anormal ca România, care a fost o ?ara abuzata, descompusa de cele doua totalitarisme, sa îl condamne doar pe unul dintre ele, sa aiba o politica doar împotriva unuia dintre ele. Este anormal ?i da ?i un semnal foarte prost. Ce în?eleg copiii no?tri, ca nu ai voie sa faci propaganda pentru Hitler sau pentru Codreanu, dar este ok sa faci propaganda pentru Mao sau Ceau?escu? De ce cele doua rânduri de criminali nu ar trebui sa arate la fel?” (interviu complet: https://romania.europalibera.org/a/ghinea-interviu-interzicerera-comunismului-este-o-forma-de-limitare-a-ce-se-poate-vorbi-in-romania-este-/29839352.html).
Diferen?ele între cele doua derapaje men?ionate sunt subtile, dar decisive. Episodul legionar/fascist a fost într-o mult mai mare masura imanent ?i reprezentativ pentru cultura ?i societatea româneasca din perioada interbelica. Teoreticienii ?i simpatizan?ii de extrema dreapta erau mult mai bine reprezenta?i în toate straturile sociale, fapt care este probat nu numai de seria lunga de intelectuali anti-semi?i sau filo-legionari (Nae Ionescu, Petre ?u?ea, Mircea Eliade, Emil Cioran etc.), ci ?i de scorul electoral foarte bun al partidului Totul Pentru ?ara la alegerile din 1937 (https://ro.wikipedia.org/wiki/Alegeri_generale_%C3%AEn_Rom%C3%A2nia,_1937). În acela?i timp, extrema stânga era practic inexistenta din punct de vedere politic.
În cazul României totalitarismul de stânga a fost introdus ?i impus din exterior ?i într-o mare masura împotriva voin?ei populare. Dat fiind contextul istoric, este foarte greu de crezut ca în România s-ar fi instaurat o dictatura comunista în absen?a ocupa?iei sovietice de dupa Al Doilea Razboi Mondial. Chiar ?i în prezent propaganda filo-legionara este mult mai prezenta ?i mai violenta decât cea filo-comunista. Are astfel sens ca România sa limiteze în primul rând derapajele de extrema dreapta, dar sa nu restric?ioneze la fel de dur discursul de stânga. Daca dorim totu?i sa mergem în continuarea ideii Deputatului Ghinea, a? sugera mai degraba relaxarea sau eliminarea Ordonan?ei 31/2002 decât contrabalansarea acesteia cu interdic?ii ?i pedepse suplimentare.
Pe lânga toate acestea, prezenta propunere se dovede?te în mare masura ?i redundanta, întrucât Articolul 30 Alin. 7 din Constitu?ie interzice explicit ura de clasa, iar Articolul 3, Litera h din Legea 51/1991 men?ioneaza ac?iunile de sorgine comunista ca amenin?are la adresa siguran?ei na?ionale.
În final ma simt nevoit sa men?ionez ?i suspiciunea ca aceasta propunere nu este facuta întru totul cu buna credin?a ?i în spiritul societa?ii deschise ?i democratice men?ionate mai sus. Astfel, în acela?i interviu Deputatul Ghinea remarca: „Aceasta lege pe care o propunem noi nu merge în acea direc?ie, merge spre evacuarea din spa?iul public a acestor idei. Este o forma de limitare a ce se poate vorbi în România? Este! Este necesara? Eu cred ca este.” Lejeritatea acestor spuse ma înfioara. În?elege oare Deputatul Ghinea importan?a dreptului la libera exprimare? În?elege oare Deputatul Ghinea cât de grea ?i de prudenta trebuie sa fie orice fel de limitare a acestui drept?
Ideile slabe sau daunatoare trebuie sa fie combatute liber, prin argumente clare ?i bine fundamentate, nu ascunse prin cenzura. O pia?a libera a ideilor, o dezbatere publica viguroasa întaresc societatea ?i ajuta la construirea unor institu?ii puternice care sa reprezinte fidel interesele ?i voin?a tuturor ceta?enilor ?arii. Daca dorim ca România sa se maturizeze ca o societate puternica, deschisa ?i toleranta nu este permis sa ne temem de idei ?i sa cenzuram exprimarea ceta?enilor.
Date fiind toate acestea, cer retragerea urgenta sau respingerea propunerii legislative B108/2019.



Go to top