b33/2019
Propunere legislativă privind eliminarea pensiilor de serviciu
|
Număr de înregistrare: |
21
|
Data de postare a opiniei: |
17.02.2019 09:25:00
|
De la: |
Gagniuc Mircea Bogdan
|
|
Textul opiniei: |
Domnilor ini?iatori ai acestui proiect legislativ, întregul dumneavoastra demers, are la baza o expunere de motive complet eronata, rezultând astfel, un demers la fel de eronat ?i gre?it. Mai exact, înca din primul paragraf al expunerii de motive , se fac o serie de confuzii, premisa de la care se pleaca fiind eronata, întregul dvs. demers va fi eronat.
Astfel: - prima eroare, egalitatea între pensiile de serviciu si pensiile speciale: pensiile de serviciu nu sunt totuna cu pensiile speciale, pensiile de serviciu compenseaza restrângerea anumitor drepturi specifica unor categorii socioprofesionale în timp ce pensia speciala, e exact ceea ce spune?i dvs. acolo, o forma de recompensa, un privilegiu care recompenseaza fara criterii clare, transparente si obiective, diverse categorii socioprofesionale. Iar echivalen?a dintre pensii se serviciu ?i pensii speciale, e repetata obsedant, pe tot parcursul expunerii de motive. - a doua eroare, lipsa unor criterii clare, obiective ?i transparente privind acordarea PENSIILOR DE SERVICIU EXISTA DOAR ÎN MINTEA DVS., ini?iatorii acestui demers legislativ, caci criteriul este/ar trebui sa fie clar, transparent ?i obiectiv: LA PENSIA DE SERVICIU AU DREPTUL TOATE ?I DOAR ACELE CATEGORII PROFESIONALE, AL CAROR STATUT OBLIGA LA RENUN?AREA EXERCITARII ANUMITOR DREPTURI ?I LIBERTA?I, CUM ESTE, DE EXEMPLU, DREPTUL LA MUNCA. Un militar, poli?ist, judecator sau procuror, un func?ionar public cu statut special, NU ARE VOIE SA DESFA?OARE ?I ACTIVITA?I ECONOMICE în timp ce activeaza în acele func?ii. Astfel, spre deosebire de un beneficiar al sistemului public de pensii sau al sistemului de pensii speciale, el NU POATE §Í NU ARE VOIE sa-?i mareasca veniturile prin mai multe job-uri simultane. A?a ca, neputând avea contribu?ii mai mari la fondurile de pensii, nu-?i poate controla sub nicio forma pensia la care va avea dreptul. Aceasta pensie de serviciu, are exact scopul de a elimina discriminarea care ar exista, FARA EXISTENTA NO?IUNII DE PENSIE DE SERVICIU, dintre un beneficiar al sistemului de pensii publice, care cel putin teoretic (depinde ?i de harnicia ?i capacitatea lui intelectuala) are posibilitatea sa contribuie mai mult la fondul de pensii asigurându-?i poate o pensie chiar mai mare decât salariul. În timp ce, pentru anumite categorii, dupa cum spuneam, STATUTUL PROFESIONAL LE INTERZICE aceasta forma de a-?i mari contribu?ia la fondul public de pensii. Practic, în afara de salariu/solda, ei nu AU DREPTUL sa aiba alte venituri. - a treia eroare, CARE MI SE PARE CEA MAI GRAVA ?I CARE DEMONSTREAZA CA OAMENI CU MODUL DVS. DE A GÂNDI POT DEVENI UN PERICOL DACA AJUNG CUMVA LA GUVERNARE, este argumentul cuantumului fondurilor necesare pentru plata acestor pensii. Cu alte cuvinte, Statul român cheltuie 1 miliard de euro pentru plata pensiilor de serviciu, pai hai sa nu le mai platim ! Pe aceea?i teorie, putem ajunge la concluzia ca sunt prea scumpe sanatatea, educa?ia, infrastructura, a?adar, sa le taiem fondurile, a?a este ? ESTE CEA MAI CLARA DOVADA DE INCAPACITATE ADMINISTRATIVA ?I MANAGERIALA: CÂND NU SUNT BANI, ORICE INCAPABIL (ca sa nu zic altfel) e ... capabil sa aplice taierea fondurilor, e nevoie de mai multa minte, pricepere ?i efort sa fie gasiti banii, trebuie sa recunoa?tem, nu oricine poate gasi solutii mai complexe. Ca sa nu mai vorbesc, ca în exemplificarea cuantumului pensiilor, iara?i se face confuzie intre pensiile de serviciu si cele speciale, se spune acolo ca pentru plata pensiilor de serviciu Statul cheltuie 1 mld euro. In realitate pentur PENSIILE DE SEREVICIU se cheltuie mai putin, se ajunge la un miliard de euro dupa ce se adauga categoriile de "speciali" mai nou aparute: primarii, consilierii locali, parlamentarii, etc., care ?ti?i dvs. mai bine decât mine câte posibilita?i de câ?tiguri ave?i, CONCOMITENT CU INDEMNIZA?IILE FUNCTIILOR, reu?ind astfel sa contribuiti la fondul de pensii intr-un mandat, cât un militar, poli?ist, judecator sau procuror ori func?ionar public cu statut special, în doua vie?i poate.... A?adar, iata, întreaga dvs. expunere de motive, pleaca numai de la premise false, inexistente. Motivele ini?ierii acestui demers fiind inexistente, cred ca cel mai inteligent mod de a ac?iona ar fi sa retrage?i acest proiect ?i de a propune altul (daca chiar va pasa ca, într-adevar, acest sistem de pensii actual din România este NESUSTENABIL) cu solu?ii reale, nu cu "solu?ia" pe care o poate aplica orice incapabil, solu?ia taierilor de pla?i.
?i daca totu?i ve?i insista în demersul dvs., va mai atrag aten?ia asupra unei alte erori, la fel de grave ca cele enumerate. Prin art. 9 din proiectul de lege, da?i timp guvernului doar 30 de zile, sa revizuiasca sistemul de calcul al tuturor pensiilor din România !!! Pleca?i probabil de la premisa ca, dvs. daca a?i fi la guvernare, a?i reu?i în 30 de zile sa modifica?i ni?te simple formule de calcul, nu-i a?a, ca e doar matematica, ce atâta dificultate, ce trebuie mai multe zile ?!? Nici nu mai are rost sa argumentez ca ?i UN AN ar fi putin sa se poata elabora regulile de aplicare ECHITABILA a celorlalte 8 articole ale demersului dvs., ... mai pot doar sa spun Fereasca-ne Dumnezeu !....
|
|
|
|
b33/2019
Propunere legislativă privind eliminarea pensiilor de serviciu
|
Număr de înregistrare: |
19
|
Data de postare a opiniei: |
15.02.2019 12:52:00
|
De la: |
Adrian
|
|
Textul opiniei: |
Domnilor senatori, lasa?i legile a?a cum sunt. Daca vre?i sa a?eza?i lucrurile într-o normalitate care sa confere statutului român toate caracteristicile legiferate de Costitu?ia României , lasa?i odata pentru totdeauna aceste sisteme de baza ale statului, sa se dezvolte natural ?i într-un concept de înalt profesionalism ?i moral, astfel încât, acestea sa nu mai fie afectate de atâtea schimbari. Nu mai ?tie nimeni cât de importanta este justi?ia, armata ?i poli?ia în România? Tocmai acum, când sunt atâtea probleme care au legatura cu nerespectarea legilor ?i cu toata situa?ia asta complicata de securitate atât pe plan na?ional cât ?i interna?ional? Nici chiar dumneavoastra, ale?ii poporului, care ar trebui sa vede?i lucrurile din alte perspective ?i nu cele din expunerea de motive? Pai în ce sa mai creada un lucrator din aceste sisteme, la ce sa se mai a?tepte un tânar capabil sa acceada în aceste structuri, cum î?i mai proiecteaza ei ?i ?ara aceasta viitorul daca dumneavostra tot schimba?i legi în func?ie de conjuncturi? Un stat puternic are nevoie de institu?ii de for?a în care sa activeze persoane foarte capabile ?i foarte bine pregatite. Pentru acesta, trebuie sa recruteze aceste persoane care sa fie motivate, altfel, o sa aducem sa ne apere ?ara persoane din alte ?ari a?a cum s-a ajuns acum în pia?a for?ei de munca din România. Daca vre?i sa distruge?i institu?iile de baza, modifica?i legile în continuare.
|
|
|
|