Senatul României
Limba:
RO EN
Lista opiniilor exprimate pentru propunerea legislativă
b14/2019 Propunere legislativă pentru modificarea şi completarea Legii nr.223 din 24 iulie 2015 privind pensiile militare de stat, cu modificările şi completările ulterioare
Data Start interval
Data Sfărșit interval
Text:
Numar de înregistrare al opiniei:

ProiectOpinie
b14/2019
Propunere legislativă pentru modificarea şi completarea Legii nr.223 din 24 iulie 2015 privind pensiile militare de stat, cu modificările şi completările ulterioare
Număr de înregistrare: 89
Data de postare a opiniei: 18.03.2019 13:14:00
De la: Ruja Robinson
Textul opiniei: Buna ziua! Stimate d-le senator! Din partea unui grup de politisti participati la misiuni internationale de mentinere/stabilizare a pacii sub egida ONU, UE, NATO facem urmatoarea propunere : - Solicitam clarificarea termenilor prevazuti in art.28, lit ‘n’din Legea 233/2015 (drepturile specifice acordate personalului care a participat la misiuni si operatii în afara teritoriului statului român). In fapt, in practica, la aplicarea legii, Casa de Pensii Sectoriala a MAI discrimineaza participantii la misiuni internationale prin neluarea in calculul pensiei militare a sporului/compensatiei acordat la functia de baza. Mentionam ca acest spor de misiune internationala este (a fost) impozitat cu impozitul pe venit de 10% (16%) si pentru acest spor s-au retinut CAS, CASS. Aceasta compensatie de misiune a fost prevazuta in Sectiunea a 9-a, art.77, pct2, lit c, din Legea 284/2010, ca fiind un drept salarial. - Printr-o interpretare discriminatorie din partea Casei de Pensii Sectoriale a MAI, intrucat in Legea 223/2015 nu sunt definiti termenii ’’drept salarial’’ si ‘drept specific’, acest drept salarial mentionat mai sus nu este inclus in calcul pensiei militare. Aratam faptul ca, in fapt, drepturile specifice se refera la sumele in valuta obtinute de participantii la misiuni cu titlu de diurna care, conform legislatiei nu sunt impozitate de statul roman si nu sunt contributii la pensie. In urma ambicuitatii definirii acestor termeni de drept salarial si drept specific, s-a ajuns in situatia aberanta ca un comisar sef de politie, participant la misiuni internationale sa beneficieze de o pensie militara mai mica sau egala cu a unui agent de politie pensionat cu o vechime de serviciu similara. In concluzie, va rugam ca prin modificarile pe care doriti sa le aduceti Legii nr.223/2015, sa clarificati cei doi termeni stipulati in lege, respectiv ’’drept salarial’’ si ‘drept specific’, care au adus confuzie în aplicarea legii, prejudiciind material ?i moral participantii la misiuni internationale.

b14/2019
Propunere legislativă pentru modificarea şi completarea Legii nr.223 din 24 iulie 2015 privind pensiile militare de stat, cu modificările şi completările ulterioare
Număr de înregistrare: 87
Data de postare a opiniei: 16.03.2019 21:22:00
De la: Oceanu Ionel
Textul opiniei: Pensia suplimentara,prin definitie este altceva decat pensia militara.De aceea trebuie sa se adauge la pensia calculata nu sa se includa in aceasta, lafel ca si OMM-ul.

b14/2019
Propunere legislativă pentru modificarea şi completarea Legii nr.223 din 24 iulie 2015 privind pensiile militare de stat, cu modificările şi completările ulterioare
Număr de înregistrare: 86
Data de postare a opiniei: 14.03.2019 11:16:00
De la: matei
Textul opiniei: o mare nedreptate celor care imbraca haina militara in opinia mea .Acest lucru are sa se vada la urmatoarele alegeri.

b14/2019
Propunere legislativă pentru modificarea şi completarea Legii nr.223 din 24 iulie 2015 privind pensiile militare de stat, cu modificările şi completările ulterioare
Număr de înregistrare: 84
Data de postare a opiniei: 10.03.2019 5:00:00
De la: Florin Nicolae
Textul opiniei: Va rog sa luati in calcul urmatorul aspect :cei declarati,, apt limitat "" de catre comisiile de evaluare a capacitatii muncii nu se incadreaza in grad de invaliditate. Ei pot fi mentinuti in activitate la cerere si cu acordul conducatorului unitatii conform art. 21 alin. 4 din legea 80/1995 privind statutului cadrelor militare. Dar in acelasi timp pot fi trecuti in rezerva in orice moment prin ordinul comandantului institutiei conform art 85 din aceasi lege.Mentionez faptul ca nu si-a inceput nimeni cariera,, apt limitat"" si toate fisele posturilor incadrate de militari solicita ca acestia sa fie,, apt medical" ". In timp ce de la militari ciuntiti mereu vad ca pentru alte categorii sociale se fac propuneri pentru acordarea unor sporuri. Asta e:drept la greva nu avem, drept la sindicat nu, nici manifestatii dar inca avem dreptul la vot.

b14/2019
Propunere legislativă pentru modificarea şi completarea Legii nr.223 din 24 iulie 2015 privind pensiile militare de stat, cu modificările şi completările ulterioare
Număr de înregistrare: 79
Data de postare a opiniei: 03.03.2019 8:47:00
De la: Marius
Textul opiniei: O propunere legislativa demna de un vot pe masura, NEGATIV. Domnul senator nu cunoaste deloc sistemul in care isi desfasoara activitatea militarii si politistii, ci doar problemele datorate lipsei de personal din sistem. Pe langa multitudinea de modificari legislative in domeniul militar referitor la salarizare si pensie, modificari care discrimineaza aceste categorii de personal (gen pensia primita de un militar iesit inainte de 15.09.2017 si unul iesit cu 01.10.2017, cu aceeasi vechime in munca si aceeasi varsta). Domnul senator doreste imbatranirea acestuia sau poate ca doreste ca prin aceasta propunere sa nu apucam pensia de serviciu din diferite motive plauzibile. Prin acest demers, domnul senator, demonstreaza ca nu-i va pasa de noi, ca militarilor romani nu le este asigurata o minima predictibilitate si stabilitate in cariera si ca legea poate fi schimbata oricand, oricum si de catre oricine, dupa bunul sau plac! De ce, domnule senator nu aveti o propunere legislativa ca in cazul dvs., senatori, deputati, primari, etc., prin care sa acordati militarilor cate 10% pentru fiecare OMM-uri primite. Doriti un sistem corect si eficient, introduceti varsta maxima de intrare in sistemul militar de 25 ani cu conditii de incadrare stricte, nu ca in aceti ani in care se pot incadra in sistem si la 40 ani cu grade pe umar pentru care altii au trecut ani pentru a le dobandi, si cu aceleasi probe pentru toti, nu ca acum cand daca candideaza pe un post din serviciu logistic nu sustine probele fizice si inca cate exemple as putea sa dau. Sistem plin de nepotisme si favoritisme, de nu ai loc de ei. Dar nu asta este subiectul. Deci, domnule senator, reevaluati corect aceasta propunere legislativa sau, daca nu intelegeti acest sistem, puteti cere sfaturi celor care lucreaza in el. Veti fi uimit de ce raspunsuri veti primi si cred ca o sa va schimbati in totalitate propunerile de modificare a acestei legi. Toate cele bune tuturor militarilor si politistilor.

b14/2019
Propunere legislativă pentru modificarea şi completarea Legii nr.223 din 24 iulie 2015 privind pensiile militare de stat, cu modificările şi completările ulterioare
Număr de înregistrare: 78
Data de postare a opiniei: 01.03.2019 16:29:00
De la: Radu Simona
Textul opiniei: Buna ziua! Doresc sa scriu un comentariu legat de aceste propuneri. Nu trebuie sa fie atata panica legat de modificarea legii 223 din 2015 pentru ca exista deja o decizie a CCR si anume decizia nr.20 din 02.02.2000 (in dosarul 5A/2000).Trebuie citita cu atentie.Se refera strict la magistrati si la militari,legat de pensii militare.Pensia militara de serviciu pentru militari/politisti nu reprezinta un privilegiu,ci este justificata in mod obiectiv,ea constituind o compensatie partiala a incovenientelor ce rezulta din rigoarea statutelor speciale carora trebuie sa se supuna militarii sau magistratii. Reducerea doar a 10 ani la varsta de pensionare daca militarul are deja 26 de ani se contesta la CCR. Cei cu pensii de serviciu(militarii sau magistratii) sunt,,cu o treapta mai sus" fata de cei din viata civila si citez: ,,impune celor doua categorii profesionale obligatii si interdictii severe,precum si riscuri sporite,ceea ce justifica in mod obiectiv si rezonabil o diferentiere a regimului juridic de pensionare fata de regimul stabilit pentru alti asigurati care nu sunt supusi acelorasi exigente,restrictii si riscuri."Deci daca militarilor,din 25 de ani de cariera militara li se reduc doar 10 ani din varsta standard de pensionare iar celorlalte categorii de civili (fie ca e miner,pilot sau otelar)din legea pensiilor unitare,L263(cu grupa 1)li se reduc din 26 de ani vechime ca civil cu grupa 1 jumate,adica13 ani din varsta de pensionare,se ataca la CCR pentru discriminare.Militarul e discriminat fata de un civil,cu aceiasi grupa 1 de munca. Unui militar care are deja 25 de ani nu are cum sa nu i se reduca 12 ani si 6 luni sau din 26 de ani sa i se reduca maxim 13 ani din varsta standard de pensionare. Acele exemple cu varste de pensionare din alte armate straine sunt luate dupa internet din statistica facuta de col.rezerva Dogaru,seful SCMD.Dar s-au luat de acolo doar acele varste de pensionare mai mari ale altor state membre NATO sau UE. Cautati pe google:,,varsta pensionare militari din statele membre NATO,statistica intocmita de SCMD". Veti gasi articole din diverse ziare online.De Italia,ca se iese la 45 de ani nu s-a specificat.De Turcia la fel. Nu se compara armata din Ro cu acele exemple din Belgia,Franta sau Germania unde speranta de viata e mult mai ridicata fata de militarii romani.Si ce salarii au aceia din vest si ce salarii au militarii romani. Exista o lege din 1977 in care se stipuleaza ca militarii si magistratii sa beneficieze obligatoiu de pensie de serviciu,daca fac parte din sistemul de aparare si ordine publica a unei tari in dezvoltare,cum e si Romania. Deci daca se doreste sa dispara pe viitor Legea 223 din 2015 se poate invoca aceasta lege din 1977. Normal o lege organica cum e L223/2015, 5 ani de zile nu ai voie sa o abrogi,doar mici modificari aduse legii. Daca sunt invocate probleme economice(cu banii la buget) se pot diminua din suplimentul acordat ca recunostinta de statul roman,peste contributia reala a acelui militar in decursul carierei lui. Pe asemenea probleme cu resursele bugetare nu se poate contesta mai nimic.Legat de varsta standard de pensionare a militarului trebuie uitat la legea pensiilor unitare.La cat iese un civil cu grupa 1 si la ce varsta iese un militar? Nu are cum sa fie favorizat un miner si defavorizat un militar.Mai ales ca in legea salarizarii unitare pe langa adaugarea si a altor categorii cu grupa 1 de munca carora sa li se reduca din varsta de pensionare,acestor civili li s-au redus si din perioada de contributie de la 30 de ani la 25 de ani. Nu are cum sa se aduca asemenea discriminari intre un civil si un militar. Ps. Cititi cu atentie din mai multe surse care sa fie complete decizia curtii constitutionale nr.20 din 02.02.2000 si vedeti ca pe tema acordarii de pensii militare,aceasta s-a pronuntat odata. La multi ani doamnelor politiste,d-nelor militar din toate structurile,cu ocazia zilei de 1 martie!

b14/2019
Propunere legislativă pentru modificarea şi completarea Legii nr.223 din 24 iulie 2015 privind pensiile militare de stat, cu modificările şi completările ulterioare
Număr de înregistrare: 77
Data de postare a opiniei: 01.03.2019 12:18:00
De la: D Ionescu
Textul opiniei: Buna ziua. Nu pot decat sa observ cu ingrijorare si tristete, modul superficial de a trata problema celor care pe timpul carierei militare dezvolta afectiuni medicale serioase (hernie de disc, accident vascular cerebral, preinfarct, ulcer, etc), si care apropo, nu sunt atat de multi pe cat doriti dumneavoastra sa ii faceti pe ceilalti sa creada. Generalizarile si modul superficial de a privi si trata lucrurile, nu-si gasesc locul aici. Dumneavoastra chiar credeti ca toti isi doresc sa se imbolnaveasca PENTRU TOT RESTUL VIETII, ca sa iasa la pensie anticipat partial si ca o fac special? Dar ce, suntem la razboi, unde in locul unei morti sigure, la vremea respectiva unii s-au automutilat? Si chiar si la razboi, cazurile celor care au apelat la un asemenea subterfugiu sunt foarte izolate. Nu. Permiteti-mi sa va informez ca marea majoritate a celor care au iesit anticipat partial, pe caz de boala, NU si-au dorit sub nicio forma sa se imbolnaveasca. Daca ati fi fost putin curios, ati fi aflat ca tocmai excesul de zel, atitudinea pro-activa, dorinta de a indeplini misiunea cu orice pret, de a rezolva sarcinile primite, atitudinea "pot eu sa fac asta, doar ca sa mearga bine", au facut ca un om perfect sanatos sa ajunga dependent de medicamente si programe de recuperare medicala. Si vin si va intreb, ce v-ati propus in cazul lor? Ce faceti cu un om care tocmai a trecut printr-un AVC? Dar cu unul care este operat de hernie de disc si pentru care deja orice pozitie de lucru, asezat sau in picioare (mai mult de cateva zeci de minute), vine la pachet cu dureri insuportabile, care nu trec decat temporar cu calmante (care la randu-le au efecte secundare serioase ce ingreuneaza indeplinirea atributiilor de serviciu - ameteala, somnolenta, tulburari de concentrare, etc)? Si exemplele pot continua. Da, poate pe cativa reusiti sa ii mai pititi printr-un birou cativa ani, dar ce faceti cu cei care au activitati fizice si/sau psihice pe perioade indelungate? Ce o sa ii spuneti scafandrului, pilotului, genistului, parasutistului, infanteristului: "La revedere, drum bun, multumim ca ti-ai distrus sanatatea pentru noi, acum mars acasa pe o pensie/renta de 2 lei!"? Aceasta este recunostinta pt acel amarat care si-a dedicat viata, care de nenumarate ori a pus munca in fata familiei? O renta ridicol de mica, din care sa traiasca la limita subzistentei? Pai atunci de ce sa ne mai zbatem, de ce sa ne mai sacrificam sanatatea, daca in caz de imbolnavire primim un sut in fund si 2 lei multumire (cum vi se sugereaza din partea unor oportunisti, a unora care nu au riscat nimic toata viata / cariera, a unora care au cautat toata viata calea mai usoara, mai ferita de riscuri)? Nu mai bine, il luam pe "Nu pot, n-am voie, nu risc!" in brate si ne vedem de interesul propriu? De ce sa ne sacrificam trup si suflet? Pentru cine? Pentru dumneavoastra, care vedem ca nu dati doi bani pe soarta noastra! Nu se mai justifica. Daca este sa fim mercenari, atunci sa fim pana la capat! Va rog sa priviti lucrurile mai in profunzime, pentru ca de superficialitate suntem satui.
P.S. Contraexemple la tarile alese de dvs, sunt ca fapt divers, tari ca: SUA, Canada, Polonia, unde se cere indeplinirea unui stagiu minim de 20 de ani efectivi de munca. Asta ca sa luam tari tot din UE si NATO. Altfel, putem veni si cu exemple de tari africane, din lumea a treia, unde se merge pe aceleasi principii (minim 20 de ani de activitate): Nigeria, Niger, Kenya, Zambia, Africa de Sud etc. Daca s-a putut intr-o tara bananiera si daca tot avem si emitem pretentii ca suntem peste ele, haideti s-o si demonstram! Cu respect!

b14/2019
Propunere legislativă pentru modificarea şi completarea Legii nr.223 din 24 iulie 2015 privind pensiile militare de stat, cu modificările şi completările ulterioare
Număr de înregistrare: 76
Data de postare a opiniei: 28.02.2019 15:59:00
De la: NAIDIN Constantin
Textul opiniei: Am onoarea sa va salut . In opinia mea cred ca s-a plecat complet gresit cu aceasta propunere legislativa. Ma iau ca exemplu pe mine si va spun ca am o vechime in sistem de 27 ani si 3 luni , totii anii fiind in grupa speciala , astfel castigand un spor de 13 ani in ceea ce priveste reducerea varstei de pensionare . Nu se poate veni acum ca din senin si conform propunerii legislative sa se reduca doar 10 ani din varsta de pensionare . Nu poate fi posibil asa ceva , in primul rand eu am muncit pentru obtinerea acestei reduceri , e un drept deja castigat , mai cu seama cred ca nu este nici constitutional dat fiind ca in sistemul public de pensii exista aceasta reducere de 13 ani conform grupei speciale . Privitor la varsta de pensionare de 50 ani , daca se doreste ca tinerii sa mai acceseze sistemul militar trebuie sa faceti ceva in acest sens si va pot spune si ce anume trebuie facut . Nu este posibil ca o persoana sa vina la varsta de 30 -35 ani in sistemul militar dintr-o slujba in civilie si sa acumuleze o vechime de doar 15 ani in sistemul militar ca apoi dat fiind ca are varsta de 50 ani sa se pensioneze , in timp ce noi militarii de cariera am venit in sistem la varste fragede si nu ne putem pensiona nici la o vechime de 30 ani in sistem . Aceasta varsta de 50 ani pentru pensionare nu ajuta deloc militarii de cariera cariera avatanjandu-i doar pe cei despre care vorbeam mai sus. Daca se doreste in mod expres marirea varstei de pensionare va propun ca textul legislativ sa sune in felul urmator -VECHIME 25 ANI DIN CARE 25 ANI IN SISTEMUL MILITAR , incurajand ca tinerii sa isi mai doreasca o cariera militara si se rezolva si cu varsta de pensionare in sensul ca un proaspat absolvent de academie intra in prima zi lui de munca la varsta de 25 ani , lucreaza in sistem 25 de ani si la pensionare are varsta de 50 ani. Cel care a venit din viata civila la 35 ani , daca a venit cu ganduri bune si chef de munca sa acumuleze vechimea necesara de 25 ani de militar. Va multumesc si am convingerea ca dvs veti cantari serios propunerile noastre si veti revizui textul legislativ .

b14/2019
Propunere legislativă pentru modificarea şi completarea Legii nr.223 din 24 iulie 2015 privind pensiile militare de stat, cu modificările şi completările ulterioare
Număr de înregistrare: 75
Data de postare a opiniei: 27.02.2019 22:58:00
De la: Toma Bogdan
Textul opiniei: Domnilor senatori o tara intreaga de militari se intreaba de ce le sunt restranse pe zi ce trece drepturile. Salariile militarilor sunt blocate la nivelul anului 2009 ceea ce nu s-a intamplat cu alte categorii profesionale. Ati venit cu o initiativa legislativa care vrea sa anuleze pensionarea anticipata partial ceea ce ii obliga pe cei cu probleme grave medicale (de regula dobandite la servici din cauza conditiilor in care lucreaza - stres, medii periculoase, teatre de operatiuni) sa stea fortat in servici. Foarte multi din acesti oameni sunt operativi si nu isi mai pot indeplini corespunzator menirea si va asigur ca nu este loc pentru ei la posturi de birou, ceea ce determina o blocare a sistemului in care lucreaza. Pensionarea anticipata partial permite eliberarea acelor posturi si ocuparea lor cu personal tanar si apt medical. Daca aceasta initiativa legislativa este aprobata vor suferi toti cetatenii care beneficiaza de serviciilor acelui personal operativ (adica o tara intreaga). Personal cred ca la alegeri votul oamenilor nu a fost pentru guvernul actual ci a fost un vot negativ pentru clasa politica care a fost schimbata. Va rog sa va ganditi cum va fi urmatorul vot daca domniile voastre veniti cu asemenea modificari legislative.

b14/2019
Propunere legislativă pentru modificarea şi completarea Legii nr.223 din 24 iulie 2015 privind pensiile militare de stat, cu modificările şi completările ulterioare
Număr de înregistrare: 74
Data de postare a opiniei: 27.02.2019 20:44:00
De la: Liviu Doban
Textul opiniei: Domnule senator PSD, Tit-Liviu BRAILOIU, presedinte al Comisiei pentru Aparare din Senat, in expunerea de motive ati facut comparatii legate de varsta militarilor si politistilor din Romania cu cea din alte state membre NATO/UE. Stiti cumva si ce salarii au colegii nostrii din vestul Europei? Stiti cumva si care este cuantumul sumelor compensatorii care li se acorda odata cu iesirea la pensie? Cunoasteti care este speranta de viata a militarilor romani? Informati-va corect in legatura cu aceste aspecte. Argumentati spunand ca initiativa dvs. legislativa constituie rezultatul unei analize temeinice, juste si urgente, dar uitati ca avem un an electoral complex cu doua randuri de alegeri, europarlamentare si prezidentiale, unde conteaza orice vot pentru dvs. Prin acest demers “patriotic”, domnule senator PSD, demonstrati ca nu va pasa de noi, ca militarilor romani nu le este asigurata o minima predictibilitate si stabilitate in cariera si ca legea poate fi schimbata oricand, oricum si de catre oricine, dupa bunul sau plac! Le doresc tuturor militarilor si politistilor multa sanatate, incredere si speranta de mai bine !!!

>>>

Go to top