Proiect | Opinie |
L103/2018
Propunere legislativă privind modificarea alin.(2) al art.470 din Legea nr.227/2015 privind Codul fiscal
|
Număr de înregistrare: |
13
|
Data de postare a opiniei: |
08.01.2018 00:00:00
|
De la: |
Corici Petre
|
|
Textul opiniei: |
Salut aceasta initiativa buna, corecta (si morala) care asaza calculul impozitului auto, si mai ales la autoturisme, pe o baza rationala . Felicitari si cinste pentru initiatorii ei !
Aceasta prevedere va elimina complet, intre altele, si neplacuta practica de inmatriculare in Bulgaria cat si alte tertipuri, intr-un fel evazioniste de neinscriere a masinilor.
Este si un mare ajutor si avantaj pentru zonele rurale, mai ales de deal si munte, unde este nevoie de masini de teren care au o capacitate cilindrica ceva mai mare; pentru ca Romania nu este este formata doar din Bucurestiul aglomerat auto ci si din mii de sate si catune departate unde se circula greu prin noroaie si zapezi.
Pana acum impozitul auto era fundamentat pentru autoturisme cu capacitate de peste 2ooo cmc in absurd, irational, (chiah in bataie de joc!) si nimeni nu a putut sa explice, de exemplu, de ce pentru o masina cu capacitate cilindrica de 2800 cmc se plateste un impzit de peste 35 de ori mai mare decat pentru o masina cu capacitate cilindrica la jumatate, adica de 1400 cmc .
Aceasta lege este asteptata cu mare interes de catre foarte multi romani.
|
|
|
|
L103/2018
Propunere legislativă privind modificarea alin.(2) al art.470 din Legea nr.227/2015 privind Codul fiscal
|
Număr de înregistrare: |
5
|
Data de postare a opiniei: |
04.01.2018 11:29:00
|
De la: |
Alexandru Radu
|
|
Textul opiniei: |
Este o initiativa buna si chiar necesara in conditiile in care aceasta va fi corelata cu introducerea unui timbru de mediu platit anual in functie de norma de poluare si emisiile de CO2 precum si alte noxe (ex. cele provenite de la motoarele diesel). Spun asta deoarece contextul introducerii unei masuri de genul timbrului de mediu ar insemna in primul rand faptul ca sistemul timbrului de mediu va prelua responsabilitatea stimularii detinerii de autovehicule "verzi". De asemenea, mentinerea sistemului vechi de impozitare in conditiile coexistentei cu trimbrul de mediu ar putea fi interpretata chiar ca o dubla-impozitare.
|
|
|
|
L103/2018
Propunere legislativă privind modificarea alin.(2) al art.470 din Legea nr.227/2015 privind Codul fiscal
|
Număr de înregistrare: |
319
|
Data de postare a opiniei: |
28.12.2017 11:14:00
|
De la: |
Asociatia Civicus Romania
|
|
Textul opiniei: |
Propunerea va avea ca efect cresterea numarului de autovehicule cu capacitate cilindrica mare la mana a doua, aglomerarea si mai accentuata a oraselor, cresterea poluarii si, nu in ultimul rand, cresterea numarului de accidente grave. Este inacceptabil sa crestem impozitele pentru autovehiculele cu capacitati mici si in schimb sa fie incurajata umplerea strazilor, si asa stramte, cu "vapoare si locomotive". Consideram ca daca proprietarii isi permit sa cumpere si sa intretina astfel de vehicule, este normal sa plateasca si taxele pe masura, neavand nevoie de acte de caritate din partea statului.
|
|
|
|
L103/2018
Propunere legislativă privind modificarea alin.(2) al art.470 din Legea nr.227/2015 privind Codul fiscal
|
Număr de înregistrare: |
318
|
Data de postare a opiniei: |
28.12.2017 10:54:00
|
De la: |
Asociatia Civicus Romania
|
|
Textul opiniei: |
Consideram ca propunerea legislativa nu are nicio justificare in date si statistici. In nota justificativa a propunerii legislative nu se regaseste niciun calcul si nicio justificare cuantificata a afirmatiilor. Nu exista statistici cu numarul masinilor cu capacitate cilindrica mare si nici valori ale impozitelor colectate. Nu exista nicio legatura intre timbrul/taxa de mediu si situatia autovehiculelor cu capacitate cilindrica mare. Nu exista nicio data privind numarul de accidente grave in care sunt implicate autovehicule de capacitate cilindrica mare si totalul accidentelor grave; nici date privind varsta conducatorilor auto implicati in accidente grave care conduceau autovehicule cu motoare mari. Faptul ca autovehiculele de capacitate cilindrica mare ar fi mai ieftine nu este nicidecum adevarat. Autovehiculele cu cilindree mica sunt mult mai ieftine, dupa cum se poate constata pe site-ul dedicat www.mobile.de
|
|
|
|
L103/2018
Propunere legislativă privind modificarea alin.(2) al art.470 din Legea nr.227/2015 privind Codul fiscal
|
Număr de înregistrare: |
317
|
Data de postare a opiniei: |
12.12.2017 21:56:00
|
De la: |
Emil Ivan
|
|
Textul opiniei: |
O propunere excelenta. Situatia actuala a facut foarte multe masini imposibil de vandut sau de detinut. In realitate principiul "poluatorul plateste" nu se respecta prin actuala forma de impozitare. In ziua de astazi capacitatea cilindrica nu mai este un indicator al pretului masinii, sau al poluarii din cauza tehnologiilor care se folosesc, (supraalimentarea in principiu). O masina cu un motor de 2000 cm cubi poate sa fie vast mai scumpa si mai puternica decat una de 3500 de cm cubi iar diferenta de impozit este de 5000 de lei. In plus nivelul actual de impozitare nu este unul corelat cu castigurile cetatenilor. E ok sa platesti ceva mai mult pentru o masina mai puternica sau mai scumpa dar momentan raportul este disproportionat. O masina cu motor de 4000 de cmc nu polueaza si nici nu uzeaza drumurile de 30-50 de ori mai mult. E doar un mod abuziv de a taxa pasiunile cetatenilor, nu sunt multe astfel de masini in circulatie si de cand s-au marit impozitele, circa 2009, aceste masini practic au devenit doar apanajul celor foarte bogati, iar cei ce le aveau deja au gasit solutii alternative. O masura binevenita si luand in considerare ca la multe masini de acest gen impozitul ajungea sa fie 15-20% sau chiar mai mult din valoarea masinii. Iarasi mai exista considerentul cresterii valorii lor in timp. Unele astfel de masini vor ajunge la un moment dat in viitor sa fie destul de valoroase prin prisma raritatii, doar ca romanii nu isi vor permite sa tina o astfel de masina platind un asemenea impozit si parcul si cultura auto locala pierd valoare. Aplaud aceasta initiativa, si sper ca parlamentul sa gaseasca intelepciuna sa o aprobe.
|
|
|
|
L103/2018
Propunere legislativă privind modificarea alin.(2) al art.470 din Legea nr.227/2015 privind Codul fiscal
|
Număr de înregistrare: |
315
|
Data de postare a opiniei: |
11.12.2017 00:00:00
|
De la: |
Zarnescu Dragos Mihai
|
|
Textul opiniei: |
De acord cu propunerea, asa se va renunta la discriminarea ce exista in prezent.
Este absurd ca un posesor de auto de 4L sa plateasca impozit cat 100 de posesori de auto cu motor de 1.2!
Toata lumea sa plateasca acelasi impozit, in functie de capacitatea cilindrica sau greutatea masinii, nu in functie de CO2, pentru ca aceasta valoare poate fi gresita de producatorul masinii (vedeti cazul VW!). In plus motoarele mari polueaza mai putin ca cele mici pentru ca lucreaza la turatii mult mai joase si sunt diferente intre cele diesel si cele pe benzina!
Astept cu interes schimbarea impozitului auto conform cu aceasta propunere!
Va multumesc!
|
|
|
|
L103/2018
Propunere legislativă privind modificarea alin.(2) al art.470 din Legea nr.227/2015 privind Codul fiscal
|
Număr de înregistrare: |
314
|
Data de postare a opiniei: |
09.12.2017 15:16:00
|
De la: |
Mihai Marius Gabriel
|
|
Textul opiniei: |
Propunerea legislativa în dezbatere este de o deosebita importan?a întrucât are poten?ialul de a debloca o parte importanta din tranzac?iile auto cu capacitate cilindrica peste 2600, tranzac?ii ce nu sunt finalizate sau ajung sa fie finalizatte în Bulgaria. Un autovehicul de 3000 cmc care este transcris din Bulgaria în România va trece prin RAR, unde achita taxele de examinare, apoi plate?te asigurare cu TVA 19%, apoi face ITP în România. În plus va fi obligat sa achite ?i Rovinieta, iar în caz de dauna este mult simplifcat procesul de solu?ionare. Motivul principal de adoptare al acestui proiect legislativ este urmatorul: Beneficiile colaterale (transparentizare fiscala, facilitarea tranzac?iilor, majorarea semnificativa a gradului de colectare) vor depa?i pe termen mediu ?i lung orice aparente pierderi imediate (diminuarea încasarilor de pe urma celor ce achita impozitele dispropor?ionate din prezent). Succes!
|
|
|
|
L103/2018
Propunere legislativă privind modificarea alin.(2) al art.470 din Legea nr.227/2015 privind Codul fiscal
|
Număr de înregistrare: |
313
|
Data de postare a opiniei: |
09.12.2017 15:06:00
|
De la: |
Ovidiu Muresan
|
|
Textul opiniei: |
Salut aceasta initiativa, cu precizarea ca de multa vreme era necesara o ajustare a impozitelor pentru autoturismele cu capacitate cilindrica mai mare. Modalitatea actuala de calcul este absolut aberanta, cel putin pt. masinile care trec de 2.6 litri . Varianta propusa este una cat se poate de echitabila fara sa mai existre pragurile acelea idioate. De multa vreme capacitatea cilindrica a unei masini nu prea mai are legatura cu luxul...in orice caz nu se justifica un impozit de 10 ori mai mare de exemplu la un motor de 3.0 fata de unul de 2.0, mai ales ca de cele mai multe ori acelasi tip de masina are disponibile in paleta de motorizari motoare de 2.0 sau 3.0 la preturi asemanatoare. Legea asta ii va determina pe cei cu masinile inscrise in alte state sa se "intoarca" acasa, iar pe cei care nu si-au inscris masinile la "fisc" pe numele lor sa o faca, ambele variante fiind benefice pentru traficul si situatiile din Romania. Dragi initatori, nu stiu daca aveti idee cam cate masini circula in Romania (ma refer la cele cu motoare peste 2.0 litri) care au fost radiate de proprietarul de drept pe baza unui contract de vanzare, iar cumparatorul circula cu masina fara o sa o declare la primaria unde are el domiciliul. Sau poate aveti si de aceea ati initiat o astfel de lege. In orice caz, sper sa intre cat mai repede in vigoare.
|
|
|
|
L103/2018
Propunere legislativă privind modificarea alin.(2) al art.470 din Legea nr.227/2015 privind Codul fiscal
|
Număr de înregistrare: |
312
|
Data de postare a opiniei: |
07.12.2017 09:34:00
|
De la: |
Turcu Cerasela
|
|
Textul opiniei: |
As fi de acord cu propunerea de modificare a modului de calcul a impozitului auto in varianta propusa de initiatori doar in situatia in care, pe langa capacitatea cilindrica, s-ar lua in calcul si emisiile de CO2 pentru ca pana la urma urmarim sa imbunatatim calitatea mediului in care traim, nu sa ii favorizam pe cei care isi permit masini cu capacitati mai mari, in detrimentul celor care au masini cu capacitati mai mici.
|
|
|
|