L271/2017
Propunere legislativă pentru modificarea Legii nr.254/2013 privind executarea pedepselor şi a măsurilor privative de libertate dispuse de organele judiciare în cursul procesului penal
|
Număr de înregistrare: |
235
|
Data de postare a opiniei: |
27.05.2017 13:31:00
|
De la: |
Liviu POPESCU
|
|
Textul opiniei: |
In opinia mea,orice persoana de buna credinta din Romania poate constata cu usurinta ca atitudinea putin prietenoasa a statului impotriva cetatenilor se manifesta cel mai puternic prin conditiile pe care acesta le ofera persoanelor incarcerate. Aceasta atitudine ar trebui sa fie mai umana si datorita faptului ca nu putem fugi de realitatea ca de cele mai multe ori societatea naste monstrii de care se lovesc victimele si ca multe persoane care ajung sa fie condamnate penal ajung in aceasta situatie si datorita statului,care prin politicile aberante de deznationalizare a romanilor (prin distrugerea industriei romanesti), de desertificare a teritoriului national (prin defrisarea salbatica a padurilor patriei) nu ofera o sansa la o viata fericita tuturor locuitorilor acestei tari, prin lipsa locurilor de munca in principal , cu toate ca in constitutie este stipulata foarte clar aceasta obligatie din partea statului . Este cunoscut faptul ca multe infractiuni pleaca de la lipsuri care induc o stare de furie, frustare ,stima redusa de sine etc.,iar de la aceste stari la comiterea unor infractiuni drumul este foarte scurt. Prin urmare, pentru a incerca sa se termine o data pentru totdeauna cu aceasta atitudine si a intra in randul tarilor civilizate, pe langa alte opinii pe care le-am trims va mai trimit si detalierea uneia pe care am facut-o la proiectul de modificare a codului penal initiat de un grup de senatori UDMR. In acea opinie am introdus conceptul de inchisoare comunala ,oraseneasca si judeteana. Ei bine, aici aduc in completare conceptul de inchisoare euro-regionala unor penitenciare deja existente si conceptul de inchisoare nationala,aprofundand si argumentand totodata celelalte concepte. Pentru infiintarea inchisorilor comunale,orasenesti si judetene rolul principal il vor avea consiliile locale :comunale,orasenesti si judetene prin finantarea si intretinerea acestora in limita infiintarii unui loc de detentie la mia de locuitori. Exemplu: Daca o comuna care are 3000 de locuitori va fi obligata sa aiba 3 locuri de detentie (unde isi pot executa pedeapsa detinutii pentru infractiuni de pana in cinci ani) ,un oras daca are 13000 de locuitori sa aiba 13 locuri de detentie (infractiuni pana in 8 ani),iar un judet care are o populatie de 600000 de locuitori sa aiba 600 de locuri de detentie (pentru infractiuni de pana in 10 ani). Aceste locuri de detentie pot fi construite sau amenajate si separat in cateva luni de zile… De exemplu o camera de detentie a unei comune va putea fi amenajata intr-un imobil ,iar altele in alte imobile,cu toate ca ar fi de preferat sa fie in acelasi imobil pentru o mai buna administrare si paza a acestora. Acestea pot fi amenajate numai pe raza teritoriala a entitatii administrative respective. Prin exceptie, inchisorile judetene vor fi amenajate cat mai central in teritoriul judetului pentru a facilita vizitarea detinutilor,accesul acestora la spitale,locuri de munca etc. Locul de detinere sa fie luminos (pe timpul zilei sa aiba lumina naturala printr-o fereastra de cel putin 4 metri patrati),sa aiba cel putin 16 metri patrati si sa fie dotat cu toaleta,dus,televizor ,frigider,dulap de haine si pat. Orice detinut sa fie cazat individual. Iarna sa beneficieze de caldura in limita a cel putin 23 de grade celsius ,iar pe timp de vara sa aiba posibilitatea de a-si racori atmosfera din camera cu o instalatie de aer conditionat sau ventilator.Detinutul va beneficia de trei mese pe zi si o gustare,apa dupa necesar. Daca familia sau cunostintele acestuia au posibilitatea de a-l hrani zilnic pot sa o faca cu mancare gatita acasa. Orice detinut poate detine un telefon mobil in camera de retinere cu acest dispozitiv avand doar posibilitatea de a primi apeluri telefonice de la o lista de cunoscuti agreati de conducerea locului de detentie. Initierea de apeluri telefonice se poate face de la telefonul special din locul de detinere. Acesta sa beneficieze de o iesire la aer de cel putin 3 ore pe zi intr-un spatiu de cel putin 100 de metri patrati cu vedere directa si neingradita la cer. Asadar ,comuna din exemplu ar trebui sa aiba un loc de detinere cu suprafata camerelor de 48 de metri patrati ,iar pentru paza ,bucatarie si alte dependinte consider ca 52 de metri ar fi suficienti. Prin urmare,intr-o comuna oare nu s-ar gasi o casa nelocuita de cel putin 100 de metri patrati sau patru de cel putin 25 de metri patrati pentru a fi transformate in inchisori? Deci cu un minim de efort financiar s-ar putea scapa foarte usor de aceasta tara a conditiilor inumane pentru detinuti. La nivel euro-regional sa existe cate un penitenciar cu cate 1000 de locuri (pentru infractiuni de peste 10 ani ,dar mai mici de 15 ani),iar la nivel national sa fie 3 penitenciare de maxima siguranta pentru incarcerarea celor condamnati pentru crime,violuri si alte fapte foarte foarte grave (pentru infractiuni de peste 15 ani),cu cel putin 500 de locuri fiecare. Locurile de detinere din penitenciarele euro-regionale si nationale sa aiba aceleasi standarde ca cele de la nivel comuna,oras si judet. Consider ca prin executarea pedepselor de pana in 10 ani cat mai aproape de casa se realizeaza o mai buna adaptare a detinutului la viata in detentie, nu se rupe legatura cu familia,prietenii si cunostintele, iar vizitarea acestuia de catre familie fiind mult mai facila datorita apropierii de casa. Copii detinutului sa aiba drept de vizita zilnic!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!chiar neinsotiti de un adult,la inchisorile comunale si orasenesti,iar la cele judetene,euro-regionale si nationale ori de cate ori au posibilitatea,iar costul drumului sa fie decontat de catre stat pentru ei si pentru adultul care-i insoteste, la familiile lipsite de venituri sau a caror venituri familiale sunt sub nivelul salariului mediu brut pe economie la familiile formate din 3 membrii (inclusiv persoana detinuta),iar la cele mai numeroase nivelul salariului mediu brut pe economie plus 25 % din acesta pentru fiecare membru in plus . Astfel,acesta se va putea reintegra mai usor in societate dupa liberare,iar sistemul actual represiv de detinere ar fi mai imblanzit,mai uman. Daruind iubire,compasiune si interes unor oameni care au gresit avem o sansa mai mare de a-i recupera pentru societate decat ca in acest moment , cand locul de detentie in sine este o tortura prin dezumanizarea data de conditiile existente in locurile de detentie,uitandu-se faptul ca prin incarcerarea unui membru al unei familii, de fapt insasi posibilitatea de supravietuire a acesteia este deseori pusa sub semnul intrebarii,cei ramasi in libertate,celalalt parinte si copii raman deseori ai nimanui fara nici o posibilitate financiara… De aceea, pedeapsa cu inchisoarea ar trebui pronuntata foarte foarte rar,numai la infractiunile cu violenta,iar pentru celelalte infractiuni amenda penala si recuperarea prejudiciului la primele doua infractiuni de acelasi tip sa fie regula.Abia la a treia infractiune sa fie avuta in vedere pedeapsa cu inchisoarea. Paza detinutilor la nivel comunal ,orasenesc si judetean se va transfera politiei nationale ,politiei locale si jandarmeriei. Efective sunt suficiente.In perioada socialista erau 15-20 de militieni la nivelul unui oras de 15000 de locuitori care stapaneau fenomenul infractional foarte bine, asa ca de ce nu s-ar putea si in prezent la fel? Locuitorii unei tari libere ,democrate si cu un potential urias ca al Romaniei nu pot si nu ar trebui sa fie condusi decat cu vorba buna, cu crearea locurilor de munca si cu asigurarea unui climat bland din partea institutiilor de forta ale statului pentru ca nimeni nu s-a nascut infractor. Numai ganduri bune pentru aceast popor atat de incercat. P.S. Merita citit articolul lui Radul TUTULAN:#Dizgratiatii.Scrisoarea unui detinut catre autoritati, publicat in ziarul Gandul din 26 mai a.c.
|
|
|
|