L388/2016
Propunere legislativă pentru modificarea Legii nr.161 din 2003 privind unele măsuri pentru asigurarea transparenţei în exercitarea demnităţilor publice, a funcţiilor publice şi în mediul de afaceri, prevenirea şi sancţionarea corupţiei
|
Număr de înregistrare: |
321
|
Data de postare a opiniei: |
13.04.2016 21:30:00
|
De la: |
Spirescu Iulian
|
|
Textul opiniei: |
Va rog sa considerati propunerea legislativa atasata acestui mesaj, mentionându-va ca folosind acest serviciu de protectie statala (S.P.S.), se vor face economii foarte multe în activitatea de control si munca în aceasta activitate nu va mai fi redundanta si rezolva si propunerea expusa în propunerea dumneavoastra de modificare.
----- Serviciul de Protectie Statala ----- S.P.S. --- cu activitate voluntara/temporara/institutorie 1. - nu functioneaza când este decretata urgenta nationala 2. - serviciul poate încalca oricând imunitatea functiilor respective dar nu o poate înlatura 3. - serviciul suspenda temporar activitatea prestata a persoanei respective si o redistribuie altor persoane din acea functiune a Statului Român. Motivatie: deoarece aproape în toate functiunile statului cât si ale altor state se paractica un consum (aproape legal) de resurse si acestea sunt platite de respectivele state prin intârzierea multor decizii sau prin folosirea unor scapari legale (tertipuri) sau alte metode folosite si pastrate pentru a fi folosite, atunci am gândit ca este necesara activitatea legiferata a unui serviciu cetatenesc care este permanent ca serviciu si temporar ca si componenta si institutoriu superior de grad cel mai mare si care asigura permanenta si întâietatea dreapta statala si anume: Propunere: Oricare cetatean/a cu drepturi depline are dreptul legal împreuna cu alti cetateni/e sau singur/a sa foloseasca acest Serviciu de Protectie Statala (S.P.S.) care este cu activitate temporara si neplatita dar poate aduce beneficii imediate statului si cetatenilor chiar si acelora care formeaza temporar Serviciul de Protectie Statala, prin folosirea atributiilor legale care permit sa ceara si sa se execute încetarea temporara a activitatii oricarui angajat al statului, prezentând dovezi pentru cererea respectiva si suportând în caz contrar, daca nu sunt justificate sau adevarate acele dovezi, legile în vigoare, inclusiv prevederile acestei legi sau eventual articol de Constitutie. Practic: Daca Presedintele Statului sau alti alesi în oricare functii (nu neaparat functii mai reprezentative în Stat) nu îsi îndeplinesc functiile sau fac abateri, oricare ar fi ele, sa poata fi înlaturati si înlocuiti temporar din functii (se preiau atributiile functiei ca si atunci când pleaca în concediu), pâna se rezolva problemele semnalate de Serviciul de Protectie Statala. În cazul în care nu se dovedeste fapta respectiva sau a fost facuta cu rea credinta cei care au folosit S.P.S. prin prevederile legale vor suporta toate legile tarii aplicabile în diferitele cazuri iar daca se verifica cele cerute .... acei angajati sunt înlaturati definitiv din functii si ramân în functiile respective persoanele care le-au înlocuit în activitate pâna la numirea sau alegerea unei alte persoane pentru functia respectiva. (-Un fel de judecata colectiva-) În cazul în care nu se dovedesc mai târziu faptele prezentate care au dus la aplicareaprevederilor legale a S.P.S. cei care sustin acele cereri de înlocuire temporara din functii a persoanelor vizate, vor suporta si cheltuiele salariale pentru acele functii pentru toata perioada în care persoanele înlocuite temporar nu si-au îndeplinit functiile iar munca a trebuit sa fie preluata de alte persoane din acele functiuni. Aceste dovezi vor fi publicate în Monitorul Oficial cu întâietate la publicare si în prezentarile functiunilor respective împreuna cu dovezile cu care se sustin cererea si afirmatiile si sunt cu stadiu de initiere cerere si dovedire –- probatoriu acceptat si verificat – trimitere în judecata si eliberare din functie. În acest fel se rezolva multe alte probleme iar functiile vor fi ocupate pe merit si de persoane capabile sa sustina munca si sa o efectueze corespunzator cerintelor posturilor respective. Colectivele de munca vor fi mai unite si multumite iar toti cetatenii vor fi mai responsabili. Astfel toti cetatenii cu drepturi depline sunt responsabili de statalitate si au oricând drept legal de actiune în pastrarea si propasirea statala si a neamului. Acest serviciu este valabil si în functiunile în care sunt aplicabile ordine directe ale superiorilor (armata, politie, jandarmerie etc. – cu respectarea legilor în vigoare si a prevederii lipsei urgentei nationale când de aplica legea S.P.S). Mentionez ca este necesar ca în cazul în care nu este stare de urgenta nationala – oricare angajat sa poata sa refuze motivat un ordin al superiorilor prezentând dovezi pentru motivarea refuzului de a eczecuta (sau executa) un ordin. Persoanele care au fost înlaturate temporar din functii au posibilitatea sa ocupe aceeasi functie (daca au maxim trei abateri sau suspendari temporare) daca legile permit sau alte functii doar dupa ce se reexamineaza competentele profesionale si respectarea deontologiei meseriei. În cazurile grave se propune retragerea temporara a diplomelor care au fost folosite la ocuparea functiei si reexaminarea în institutiile care au emis diplomele respective pentru a avea posibilitatea continuarii activitatii. Printre alte beneficii ale acestui serviciu cetatenesc mentionez si faptul ca nu vor mai fi functii ocupate abuziv de persoane incapabile sau care au resusit sa pacaleasca sau sa îsi cumpere o functie si nu vor mai exista abuzuri si nici ilegalitati si nici nu mai exista posibilitatea ca functiile sa fie ocupate de persoane cu caractere tiranice sau dictatoriale. Concluzionând vor fi în functii doar persoanele capabile si cu merite pentru acele functii iar ierarhia organizatorica va fi cea normala si acceptata de întreg colectivul si de toti cetatenii români cu drepturi depline. Va multumesc anticipat pentru un raspuns mai detaliat. P.S. Va rog sa analizati si situatia mea din justitie (cazierul fara probleme) si procese de aproape trei ani pentru o amenda, fara rezultate concrete în alte dosare si multe nereguli în activitatea instantelor permanente si de judecata, consumând resursele tuturor si ale mele. Cu deosebita stima si consideratie,
|
|
|
|