Proiect | Opinie |
L185/2016
Propunere legislativă pentru completarea art.60 din Legea nr. 227/2015 privind Codul Fiscal
|
Număr de înregistrare: |
43
|
Data de postare a opiniei: |
21.01.2016 09:15:00
|
De la: |
Eduard Cretu
|
|
Textul opiniei: |
Buna ziua,
Va adresez un indemn si un puternic argument pentru a extinde efectele legii de scutire a impozitului pe venit la intrega ramura a cercetarii si dezvoltarii impreuna cu toate domeniile ei precum Mecanica, Electrica, Telecomunicatii, etc, si nu doar IT. De asemeni, scutit de impozit sa fie persoana care desfasoara activitatea de cercetare si aplicare indiferent de statutul de cercetator.
Compania la care lucrez are ca obiect de activitate cercetarea si dezvoltarea in domeniul transporturilor auto. Produsele acestei comanii sunt sisteme mecatronice complexe care implica cunostine nu doar din domeniu IT ci si alte domenii precum, Mecanica, Electronica si Telecomunicatii, etc. Toate aceste ramuri sunt critice pentru succesul produsului final si niciuna nu poate exclude pe cealalta. Succesul si munca cercetatorilor in domeniul IT se bazeaza pe infrastructura creata de ramurile mecanicii, electronicii, hydraulicii etc. Fara toate acestea activitatea celor din domeniul IT nu ar avea aplicabilitate domnilor. Ceea ce reprezinta un computer ori masina fara inteligenta, il reprezinta si inteligenta fara computer ori masina: niciuna nu se poate manifesta.
Mai mult decat atat, spre deosebire de un mecanic de service auto, cel din domeniul cercetarii si dezvoltarii nu sudeaza, loveste cu ciocanul ori repara, ci “creaza”, creaza fisiere electronice care nu sunt decat o insiruire logoca de biti de 1 si 0 exact ca ale celor din domeniul IT. Astfel un mecanic care creaza astazi un sistem ori produs, da de munca si celui din IT dar si mecanicului din service, adica celui care aplica si nu cerceteaza. Trebuie prin urmare facute aceste diferente intre ramurile cercetare pe de o parte si aplicare pe de alta parte. Cercetarea creaza locuri de munca incepand cu productia, exploatarea, intretinerea si in final reciclarea acelui produs.
In final, cei ce au indoiala in utilitatea unei astfel de decizii trebuie sa inteleaga ca pe deoparte chiar daca statul nu mai incaseaza acel impozit, ramura neimpozitata la care ne referim, cea a cercetarii nu inseamna decat un segment restrans al fortei de munca, un varf de lancie care creaza locuri de munca care la randul lor inseamna atat de necesarele contributii sociale si mai ales orientarea investitiilor catre Romania. Nu in ultimul rand aceasta diferenta neimpozitata se reintoarce prin TVA deoarece stimuleaza consumul. Cel mai evident exemplu de success al unei asftel de initiative il reprezinta segmental IT unde foarte multi investitori straini s-au orientat catre tara noastra tocmai datorita unor astfel de decizii. Haideti sa facem acelasi lucru la o scara mai extinsa.
|
|
|
|
L185/2016
Propunere legislativă pentru completarea art.60 din Legea nr. 227/2015 privind Codul Fiscal
|
Număr de înregistrare: |
40
|
Data de postare a opiniei: |
18.01.2016 15:05:00
|
De la: |
Damian Tudor
|
|
Textul opiniei: |
Consider ca aceasta Propunere legislativa pentru completarea art.60 din Legea nr. 227/2015 privind Codul Fiscal este necesara, dar ca aceasta ar trebui sa extinda scutirea/reducerea impozitului pentru toti angajatii care lucreaza pentru companii ale caror activitati sunt incadrate in domeniul Cercetare-Dezvoltare. Motivul este simplu: indiferent daca cerceteaza si dezvolta solutii software, hardware sau mecanice, angajatii trebuie tratati in mod egal pentru ca toti contribuie la “crearea de noi procese, produse si servicii si in imbunatatirea lor” asa cum se specifica in prezenta propunere.
|
|
|
|
L185/2016
Propunere legislativă pentru completarea art.60 din Legea nr. 227/2015 privind Codul Fiscal
|
Număr de înregistrare: |
39
|
Data de postare a opiniei: |
18.01.2016 12:18:00
|
De la: |
Adrian Homutescu
|
|
Textul opiniei: |
Domnilor parlamentari
Va indemn sa amendati legea in fraze simple si lipsite de ambiguitate, ca de exemplu:
“Sint scutiti de impozit toti cei care care lucreaza intr-un domeniu de cercetare-dezvoltare - indiferent de domeniul tehnic in care are loc cercetarea-dezvoltarea (transporturi: aeronautica, autovehicule, naval; medical, industrial, energetic, chimic, hidrotehnic etc. ) - indiferent de studiile finalizate de cei care desfasoara activitati tehnice de cercetare-dezvoltare (studii in mecanica, electronica, electrotehnica, informatica, automatica, hidrotehnica etc) - indiferent de incadrarea formala a meseriei la angajator (inginer mecanic, inginer electronist, programator, inginer de testare, tehnician de testare, dezvoltator de functii, sef de echipa la echipa de R&D, inginer de sistem, cercetator etc.) Incadrarea ca institutie de cercetare- dezvoltare a angajatorului atrage de la sine scutirea de impozit pentru toti angajatii care desfasoara activitati tehnice de cercetare-dezvoltare in cadrul respective institutii.”
Va indemn sa folositi acest amendament pentru a include pe toti cei care lucreaza in domenii de virf asimilabile cercetarii-dezvoltarii, anulind discriminarea actuala legata de tipul studiilor efectuate. Legea actuala, nici macar cu completarile din amendament (in varianta propusa), nu este incluziva, clara si usor aplicabila.
De ce? Legea actuala faciliteaza unui numar important de romani o viata mai apropiata de normalitate. Beneficiile acestei legi se rasfring si asupra celorlati cetateni ai Romaniei. Este misiunea dumneavoastra sa o optimizati, clarificati si extindeti astfel incit sa isi arate pe deplin roadele, ea fiind la baza o lege buna.
Fara a fi una de lux, viata celor care actualmente beneficiaza de aceasta scutire este totusi o viata in Romania, o viata care lasa multe de dorit dar cel putin ramine animata de speranta ca “a te realiza” si “a pleca din tara” nu este o regula. Acesti romani care activeaza in cercetare-dezvoltare (= ~proiectare = ~ IT= ~ R&D = ~ cercetare, sint multe etichete) si actualmente beneficiaza de scutirea de impozit au ales sa ramina in tara in ciuda faptului ca le sint deschise oriunde in lume portile angajatorilor de inteligenta, iar aceasta inteligenta este incomparabil mai bine rasplatita “in afara”.
Aceasta viata mai apropiata de normalitate le este posibila acestor cetateni romani in primul rind prin munca depusa in tara dar in al doilea rind de cadrul legislative actual.
O viata apropiata de normalitate, pentru o familie de tineri, inseamna ca, dupa o tinerete petrecuta pregatindu-se, odata agajati si odata dovedind o performanta de top acolo unde activeaza, acesti tineri sa poata: - sa isi cumpere un apartament (fie si in rate) - sa isi cumpere un autovehicul (fie si in rate) - sa petreaca in fiecare an un concediu (fie si de o saptamina, fie si in Romania) - sa poata creste doi copii (sau macar unul) pentru a perpetua neamul romanesc si implicit forta de munca fara sa primeasca iar si iar ajutoare banesti din partea parintilor strimtorati la rindul lor de lipsuri.
In situatia prabusirii si apoi mentinerii la nivele insuficiente a industriei, agriculturii si cercetarii romanesti, Romania se afla in tragica situatie de a NU se putea ridica prin forte proprii la un nivel de siguranta si demnitate. Neputindu-se percepe la bugetele de stat suficiente taxe pe venituri reale, in tara noastra s-a recurs iar si iar la marirea taxelor inevitabile, adica la prabusirea nivelului de trai al cetatenilor. Or, din marirea TVA, din exportul de materie prima, din accize de tot felul, din impozitarea salariatilor statului, impozitarea tichetelor de masa or a tichetelor–cadou pentru copii NU se creaza sau reabiliteaza economia unei tari.
Romania are nevoie de cit mai multi oameni bine pregatiti, desfasurind activitati in tara noastra dar la standarde inalte de performanta, care sa aiba toate veniturile la vedere si sa angreneze dupa ei alte ramuri ale economiei, fie ca e vorba de produse sau servicii locale. O familie care duce in Romania o viata apropiata de normalitate, isi cheltuie tot in tara aceste venituri si deci sustine in mod real si sanatos constructiile, industria alimentara, turismul, transporturile etc. . Nu mai putin important este si ca, acesti angajati in cercetare dezvoltare (IT, cercetare, R&D, proiectare etc.), in ciuda faptului ca sint scutiti de impozit pe venit, mai contribuie consistent si la fondul de pensii si la bugetul asigurarilor de sanatate, cu bani reali.
Legea actuala fost redactata defectuos, ducind la paradoxuri si angoase, dar si la alte urmari mai palpabile, cuantificabile. Este si motivul pentru care, fara indoiala, a aparut si aceasta initiativa de amendare a legii. Urmarile palpabile ale redactarii defectuoase au fost, in mod direct, parasirea in ultimii ani a tarii de catre multi cetateni valorosi, capabili de o munca de inalta complexitate si cautare pe piata mondiala, atasati sufleteste de tara dar incapabili sa asigure, lor si familiilor, un trai minimal decent prin munca in Romania in cadrul actual legislativ. Acesti cetateni valorosi nu si-au dorit sa plece. Acesti cetateni valorosi au fost fortati sa plece. Ei lucreaza acum in domeniile pentru care s-au pregatit si produc valoare, platesc taxe si contributii sociale in alte state. Este putin probabil sa se intoarca in tara noastra in cadrul actual legislativ, la fel cum e si putin probabil ca ai lor copii, nascuti in strainate, sa doreasca vreodata acest lucru. Ei proiecteaza avioane, autovehicule, nave, echipamente medicale sau miniere etc. , folosind in munca lor cele mai evoluate unelte CAD si CAE ale momentului. Unii din ei dezvolta chiar programe, toti insa finalizeaza munca intr-o cadru digital - adica concretizata in produse software, fie ca e vorba de linie de cod ori virtualizarea vectoriala a unui reper mecanic ori a unei placi de circuite. Multi din vei plecati au fost absolventi ai unor facultati de profil mecanic si electronic, ingineri priceputi, dar incadrati in afara cadrului de prevazut de lege pentru scutirea de impozit. Desigur, si multi alti specialisti au parasit tara, spre marele lor dezavantaj, spre dezavantajul statului roman si spre marele dezavantaj al cetatenilor ramasi in tara.
Alt efect nedorit al actualei legi este si faptul ca facultatile care nu dadeau (si nu dau) perspectivele scutirii de impozit dupa absolvirea studiilor au fost evitate de candidatii bine pregatiti, dezechilibrind astfel invatamintul superior si piata fortei de munca.
O lege incluziva pentru toti cei pot sustine, aici in tara, acum si in viitor, cercetarea romaneasca, bugetele de stat, o demografie sanatoasa, direct si indirect, o lege clara si usor aplicabila este ceea ce Romania are nevoie. Va ajuta, implicit, si pe ceilalti cetateni nu sint direct vizati.
Datoria dumneavoastra, domnilor parlamentari, este sa asigurati cadrul legislativ in care romanii sa traiasca in siguranta si demnitate pe teritoriul lor etnogenetic. Asigurarea unui trai decent este si obligatia constitutionala a statului fata de cetatenii sai. CUM sa fie asigurat acest trai decent a fost intrebarea la care nu au reusit sa raspunda parlamentele Romaniei de dupa ’89. Includerea tuturor inginerilor care lucreaza in cercetare – dezvoltare intre cei scutiti de impozit ar fi un pas in directia buna.
dr Adrian Homutescu, coordonator al unei echipe de ingineri mecanici la sediul din Ia?i al unei companii de cercetare-dezvoltare din domeniul auto. adrian.homutescu@googlemail.com
|
|
|
|
L185/2016
Propunere legislativă pentru completarea art.60 din Legea nr. 227/2015 privind Codul Fiscal
|
Număr de înregistrare: |
697
|
Data de postare a opiniei: |
14.01.2016 10:48:00
|
De la: |
Adrian Homutescu
|
|
Textul opiniei: |
Domnilor parlamentari
Va indemn sa amendati legea in fraze simple si lipsite de ambiguitate, ca de exemplu:
“Sint scutiti de impozit toti cei care care lucreaza intr-un domeniu de cercetare-dezvoltare - indiferent de domeniul tehnic in care are loc cercetarea-dezvoltarea (transporturi: aeronautica, autovehicule, naval; medical, industrial, energetic, chimic, hidrotehnic etc. ) - indiferent de studiile finalizate de cei care desfasoara activitati tehnice de cercetare-dezvoltare (studii in mecanica, electronica, electrotehnica, informatica, automatica, hidrotehnica etc) - indiferent de incadrarea formala a meseriei la angajator (inginer mecanic, inginer electronist, programator, inginer de testare, tehnician de testare, dezvoltator de functii, sef de echipa la echipa de R&D, inginer de sistem, cercetator etc.) Incadrarea ca institutie de cercetare- dezvoltare a angajatorului atrage de la sine scutirea de impozit pentru toti angajatii care desfasoara activitati tehnice de cercetare-dezvoltare in cadrul respective institutii.”
Va indemn sa folositi acest amendament pentru a include pe toti cei care lucreaza in domenii de virf asimilabile cercetarii-dezvoltarii, anulind discriminarea actuala legata de tipul studiilor efectuate. Legea actuala, nici macar cu completarile din amendament (in varianta propusa), nu este incluziva, clara si usor aplicabila.
De ce? Legea actuala faciliteaza unui numar important de romani o viata mai apropiata de normalitate. Beneficiile acestei legi se rasfring si asupra celorlati cetateni ai Romaniei. Este misiunea dumneavoastra sa o optimizati, clarificati si extindeti astfel incit sa isi arate pe deplin roadele, ea fiind la baza o lege buna.
Fara a fi una de lux, viata celor care actualmente beneficiaza de aceasta scutire este totusi o viata in Romania, o viata care lasa multe de dorit dar cel putin ramine animata de speranta ca “a te realiza” si “a pleca din tara” nu este o regula. Acesti romani care activeaza in cercetare-dezvoltare (= ~proiectare = ~ IT= ~ R&D = ~ cercetare, sint multe etichete) si actualmente beneficiaza de scutirea de impozit au ales sa ramina in tara in ciuda faptului ca le sint deschise oriunde in lume portile angajatorilor de inteligenta, iar aceasta inteligenta este incomparabil mai bine rasplatita “in afara”.
Aceasta viata mai apropiata de normalitate le este posibila acestor cetateni romani in primul rind prin munca depusa in tara dar in al doilea rind de cadrul legislative actual.
O viata apropiata de normalitate, pentru o familie de tineri, inseamna ca, dupa o tinerete petrecuta pregatindu-se, odata agajati si odata dovedind o performanta de top acolo unde activeaza, acesti tineri sa poata: - sa isi cumpere un apartament (fie si in rate) - sa isi cumpere un autovehicul (fie si in rate) - sa petreaca in fiecare an un concediu (fie si de o saptamina, fie si in Romania) - sa poata creste doi copii (sau macar unul) pentru a perpetua neamul romanesc si implicit forta de munca fara sa primeasca iar si iar ajutoare banesti din partea parintilor strimtorati la rindul lor de lipsuri.
In situatia prabusirii si apoi mentinerii la nivele insuficiente a industriei, agriculturii si cercetarii romanesti, Romania se afla in tragica situatie de a NU se putea ridica prin forte proprii la un nivel de siguranta si demnitate. Neputindu-se percepe la bugetele de stat suficiente taxe pe venituri reale, in tara noastra s-a recurs iar si iar la marirea taxelor inevitabile, adica la prabusirea nivelului de trai al cetatenilor. Or, din marirea TVA, din exportul de materie prima, din accize de tot felul, din impozitarea salariatilor statului, impozitarea tichetelor de masa or a tichetelor–cadou pentru copii NU se creaza sau reabiliteaza economia unei tari.
Romania are nevoie de cit mai multi oameni bine pregatiti, desfasurind activitati in tara noastra dar la standarde inalte de performanta, care sa aiba toate veniturile la vedere si sa angreneze dupa ei alte ramuri ale economiei, fie ca e vorba de produse sau servicii locale. O familie care duce in Romania o viata apropiata de normalitate, isi cheltuie tot in tara aceste venituri si deci sustine in mod real si sanatos constructiile, industria alimentara, turismul, transporturile etc. . Nu mai putin important este si ca, acesti angajati in cercetare dezvoltare (IT, cercetare, R&D, proiectare etc.), in ciuda faptului ca sint scutiti de impozit pe venit, mai contribuie consistent si la fondul de pensii si la bugetul asigurarilor de sanatate, cu bani reali.
Legea actuala fost redactata defectuos, ducind la paradoxuri si angoase, dar si la alte urmari mai palpabile, cuantificabile. Este si motivul pentru care, fara indoiala, a aparut si aceasta initiativa de amendare a legii. Urmarile palpabile ale redactarii defectuoase au fost, in mod direct, parasirea in ultimii ani a tarii de catre multi cetateni valorosi, capabili de o munca de inalta complexitate si cautare pe piata mondiala, atasati sufleteste de tara dar incapabili sa asigure, lor si familiilor, un trai minimal decent prin munca in Romania in cadrul actual legislativ. Acesti cetateni valorosi nu si-au dorit sa plece. Acesti cetateni valorosi au fost fortati sa plece. Ei lucreaza acum in domeniile pentru care s-au pregatit si produc valoare, platesc taxe si contributii sociale in alte state. Este putin probabil sa se intoarca in tara noastra in cadrul actual legislativ, la fel cum e si putin probabil ca ai lor copii, nascuti in strainate, sa doreasca vreodata acest lucru. Ei proiecteaza avioane, autovehicule, nave, echipamente medicale sau miniere etc. , folosind in munca lor cele mai evoluate unelte CAD si CAE ale momentului. Unii din ei dezvolta chiar programe, toti insa finalizeaza munca intr-o cadru digital - adica concretizata in produse software, fie ca e vorba de linie de cod ori virtualizarea vectoriala a unui reper mecanic ori a unei placi de circuite. Multi din vei plecati au fost absolventi ai unor facultati de profil mecanic si electronic, ingineri priceputi, dar incadrati in afara cadrului de prevazut de lege pentru scutirea de impozit. Desigur, si multi alti specialisti au parasit tara, spre marele lor dezavantaj, spre dezavantajul statului roman si spre marele dezavantaj al cetatenilor ramasi in tara.
Alt efect nedorit al actualei legi este si faptul ca facultatile care nu dadeau (si nu dau) perspectivele scutirii de impozit dupa absolvirea studiilor au fost evitate de candidatii bine pregatiti, dezechilibrind astfel invatamintul superior si piata fortei de munca.
O lege incluziva pentru toti cei pot sustine, aici in tara, acum si in viitor, cercetarea romaneasca, bugetele de stat, o demografie sanatoasa, direct si indirect, o lege clara si usor aplicabila este ceea ce Romania are nevoie. Va ajuta, implicit, si pe ceilalti cetateni nu sint direct vizati.
Datoria dumneavoastra, domnilor parlamentari, este sa asigurati cadrul legislativ in care romanii sa traiasca in siguranta si demnitate pe teritoriul lor etnogenetic. Asigurarea unui trai decent este si obligatia constitutionala a statului fata de cetatenii sai. CUM sa fie asigurat acest trai decent a fost intrebarea la care nu au reusit sa raspunda parlamentele Romaniei de dupa ’89. Includerea tuturor inginerilor care lucreaza in cercetare – dezvoltare intre cei scutiti de impozit ar fi un pas in directia buna.
dr Adrian Homutescu, coordonator al unei echipe de ingineri mecanici la sediul din Ia?i al unei companii de cercetare-dezvoltare din domeniul auto. adrian.homutescu@googlemail.com
|
|
|
|
L185/2016
Propunere legislativă pentru completarea art.60 din Legea nr. 227/2015 privind Codul Fiscal
|
Număr de înregistrare: |
686
|
Data de postare a opiniei: |
08.01.2016 10:29:00
|
De la: |
Adi Sirbu
|
|
Textul opiniei: |
Propunerea este una buna, deoarece ar elimina unele masuri discriminatorii actuale din domeniu. Inginerii IT-isti sunt scutiti de impozit, in timp ce colegii lor, cu studii superioare deasemenea (electronisti, mecanici, chimisti, fizicieni), desi lucreaza la aceleasi produse si fac munca de aceeasi complexitate. Odata cu aceasta lege, Romania va deveni mult mai atractiva pentru deschiderea de centre de cercetare din alte domenii (altele decat IT). Sa nu uitam ca un centru de cercetare atrage si linii de productie (ceea ce la IT nu se intampla). Ne putem imagina firme care produc componente electronice care ar putea deschide linii de productie in Romania; sau firme care produc piese din materiale compozite, care necesita cercetare... Productia si exportul de produse asigura crestere economica! Legea nu ar trebui sa se limiteze doar la cei care au titlul de Cercetator.. ea ar trebui extinsa catre TOT domeniul de Cercetare-Dezvoltare (de stat sau privat).
|
|
|
|
L185/2016
Propunere legislativă pentru completarea art.60 din Legea nr. 227/2015 privind Codul Fiscal
|
Număr de înregistrare: |
683
|
Data de postare a opiniei: |
07.01.2016 09:41:00
|
De la: |
Irina Bogu
|
|
Textul opiniei: |
Nu sunt din categoria celor ce vor beneficia de aceasta scutire dar o consider benefica si am sa explic de ce. Multi vor considera asta o pomana electorala sau altceva dar daca statul stimuleaza un domeniu tinerii nostri si implicit inteligenta tarii va ramane acasa si nu va pleca in strainatate sa-si caute un loc de munca care sa-o ofere un venit decent. Luati drept exemplu domeniul IT: ce era inainte de legea scutirii de impozit si ce e acum. Avem nevoie de astfel de legi si nu doar pe anumite domenii ci pe intreaga piata a fortei de munca ce necesita studii superioare. Sa pastram inteligenta in tara si nu doar forta bruta. In plus daca un tanar alege sa ramana in tara, el si firba lui vor contribui din plin cu taxe (CAS, CASS, pensie, + taxele pe care le plateste firma pentru angajat si impozit). Si in plus consumul pe care il genereaza acestia va stimula productia si economia. Scaderea de taxe si implicarile ei sunt vizibile si in statele vecine (cand Bulgarii au scazut taxele sau la noi au crescut au inceput sa plece investitorii de la noi spre ei sau alte state in care taxele sunt mai mici- Ex. Poiana, Coca Cola, etc). Eu personal as fi adepta unui paradis fiscal cu taxe mici in care sa vina toate firmele sa aduca bani. Felicitari de initiativa si celor ce sunt impotriva sa reflecte la ce am spus eu mai sus. O tara fara tineri si fara inteligenta este slaba chiar daca plateste impozite si taxe. Lasati tinerii sa traiasca in tara lor.
|
|
|
|
L185/2016
Propunere legislativă pentru completarea art.60 din Legea nr. 227/2015 privind Codul Fiscal
|
Număr de înregistrare: |
679
|
Data de postare a opiniei: |
06.01.2016 16:30:00
|
De la: |
Lucaci Sebastian
|
|
Textul opiniei: |
Propunerea aceasta legislativa este mai mult decat utila, este necesara. Pentru ca nu doar ingineri din domeniul automaticii si calculatoarelor sunt cei care contribuie la crearea unui produs finit si implicit cercetarea si dezvoltarea acestuia. Incurajarea investitorilor straini va fi accentuata prin acceptarea acestei masuri legislative, deoarece acestia vor putea oferi viitorilor angajati salarii nete mai mari.
|
|
|
|
L185/2016
Propunere legislativă pentru completarea art.60 din Legea nr. 227/2015 privind Codul Fiscal
|
Număr de înregistrare: |
678
|
Data de postare a opiniei: |
06.01.2016 15:54:00
|
De la: |
Ciprian Munteanu
|
|
Textul opiniei: |
Este clar ca beneficiul de care au parte programatorii este discriminant... Cum putem noi asigura ca atragem in facultati noi valuri de ingineri mecanici... ingineri electronisti... ingineri de orice tip...? "Lantul trofic" al oricarui produs al generatiei noastre (de exemplu... un telefon) este extrem de simplu si logic: Se ia "mecanica" pe care se pune "electronica" in care se pune "software-ul" dupa care se testeaza, iar la sfarsit, SISTEMUL este functional!!! una fara cealalta NU SUNT FUNCTIONALE!!! De ce am favoriza doar "software-ul"??? Sincer momentan simt ca al meu guvern inca are imense reminescente de favoritism preferential. Sunt inginer mecanic... si poate ca eu constientizez putin mai bine ca daca n-as proiecta cutiile in care se pune electronica in care intra softul... nimic n-ar functiona. Lucrez la o firma de Cercetare si Dezvoltare si nu cred ca am titulatura de Cercetator, insa, sper ca in cat mai scurt timp sa nu fiu considerat mai putin valoros decat colegul meu programator. Nu-mi este clar daca acest amendament ma influenteaza sau nu dar urez bafta tuturor care incerca sa corecteze aceasta lege a favoritismului si sa recunoasca valoarea adaugata pe care o aduc toti cei ce lucreaza in cercetare si dezvoltare in Romania!
|
|
|
|
L185/2016
Propunere legislativă pentru completarea art.60 din Legea nr. 227/2015 privind Codul Fiscal
|
Număr de înregistrare: |
677
|
Data de postare a opiniei: |
06.01.2016 14:27:00
|
De la: |
Sandy Bell
|
|
Textul opiniei: |
Orice scutire/micsorare de taxe are garantat si un efect de bumerang. Ganditi-va la ce plus-valoare aduce un domeniu oarecare la contributia la bugetul de stat. Hai sa le dam la petrolisti taxe zero..ca ei contribuie cel mai mult in mod real la PIB-ul Romaniei!(e corect asa??) Statutul de lucrator in IT/R&D nu este echivalent cu "adjunct a lui Sf. Petru". In mod sigur exista si alte domenii care merita "incurajate" prin toleranta fiscala >> dar atentie, daca o persoana nu plateste, sau plateste mai putin ...asta se va traduce automat printr-o compensare la nivel macroeconomic in detrimentul altor entitati platitoare de taxe, care sa platesca ce n-au platit altii. Mai sunt si medici, si chimisti, fizicieni..etc.. multe alte domenii de cercetare "vitregite" ...si multe alte persoane care aduc plus-valoare la tara asta si nu se milogesc in halul asta ..mda.. scutiri de taxe. NUMAI LA POMANA VISATI ... O SA DUCETI TARA LA RUINA ! .. mai emiteti pretentii de oameni "invatati" ... Mai bine negociati cu patronatul...pt. rotunjirea veniturilor(doar e firma privata). Castigul sub forma de POMANA de la stat e cam rusionos pt. un IT-ist.. si inseamna bani platiti de alti contribuabili ! ... demnitatea voastra lasa de dorit ...
|
|
|
|
L185/2016
Propunere legislativă pentru completarea art.60 din Legea nr. 227/2015 privind Codul Fiscal
|
Număr de înregistrare: |
676
|
Data de postare a opiniei: |
06.01.2016 14:06:00
|
De la: |
Mariu Stefan
|
|
Textul opiniei: |
Propunerea este foarte buna si ar ajuta retentiei de forta de munca in domeniul cercetarii in tara, insa eliminarea completa a impozitului ar putea dauna pe termen lung. Diminuarea lui ar putea fi o solutie mai buna.
De asemeni mi s-ar parea utila si extinderea asupra domeniului proiectarii, nu doar al cercetarii.
|
|
|
|