Lista opiniilor exprimate pentru propunerea legislativă
L116/2016 Propunere legislativă pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr.9/2013 privind timbrul de mediu pentru autovehicule
Data Start interval
Data Sfărșit interval
Text:
Numar de înregistrare al opiniei:

ProiectOpinie
L116/2016
Propunere legislativă pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr.9/2013 privind timbrul de mediu pentru autovehicule
Număr de înregistrare: 64
Data de postare a opiniei: 01.02.2016 21:31:00
De la: un cetatean
Textul opiniei: Din moment ce nu am reusit sa gasesc anexele care se specifica in proiectul de lege, iar valoarea totala si cea partiala ca timp este calculata fara variabilele mentionate anterior ci doar dupa aceea integrala care estimeaza doar taxa de mediu nu pot sa o consider ca o lege facuta cu o limita de decenta , credibilitate si de gandire logica; Iar cel mai deranjat lucru nu se mentioneaza moneda de plata se face doar o vaga referire la euro, mentionez ca noi traim in ROMANIA iar moneda este LEU nu EURO.

L116/2016
Propunere legislativă pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr.9/2013 privind timbrul de mediu pentru autovehicule
Număr de înregistrare: 680
Data de postare a opiniei: 06.01.2016 17:56:00
De la: Sorin Dumitrescu
Textul opiniei: Aceasta taxa trebuie desfiintata de tot si nu inlocuita cu o taxa anuala. Solicit retragerea propunerii de modificare din urmatoarele motive: 1) este retroactiva. Cineva care a inmatriculat acum 10 ani o masina EURO3, care atunci era de ultima tehnologie, nu poate fi obligat sa renunte la masina doar pentru ca in fiecare an trebuie sa achite o taxa corespunzatoare unui parametru de ajustare maxim. 2) nu respecta principiul "poluatorul plateste" pentru ca nu adreseaza situatia in care masina este tinuta in garaj si nu este in circulatie. O astfel de taxa ar trebui perceputa doar impreuna cu taxa de drum. Posesia in sine a unui astfel de autoturism nu produce poluare. Poate cineva vrea sa-l pastreze fara sa circule pe drumurile publice, de ce trebuie sa plateasca taxa de poluare odata cu impozitul pe proprietate? 3) Valorile taxei nu respecta poluarea produsa efectiv, in sensul ca diferenta in emisia de CO2 intre un autoturism sa zicem EURO5 si EURO3 nu este nici pe de parte asa mare cat este diferenta de taxare. Ce facem cand se ajunge la EURO7? Cat va ajunge taxa la EURO4? 4) cel mai mare beneficiu produs mediului este sa mentii o masina cat mai mult in circulatie. Aceasta asa-zisa reducere a noxelor nu este decat lobby al producatorilor de automobile interesati sa-si vanda produsele. Se gandeste cineva cat se polueaza ca sa produci un autoturism nou si sa-l reciclezi pe cel vechi? 5) Incalca dreptul la proprietate, impunand practic celor cu masini mai vechi sa renunte la posesie din pricina impozitelor excesive care cresc de la an la an. 6) vechea taxa presupunea o durat a vehiculului de 15 ani. De ce atunci taxa nu se sisteaza dupa anul 15 de viata, considerand ca pana atunci s-a platit toata taxa? Daca cineva vrea sa tine masina 40 de ani? Are aceast drept, nu, de ce sa fie penalizat? 7) Insasi presupunerea ca poluarea creste de la an la an este aberanta. Din moment ce autoturismul face periodic o inspectie tehnica care verifica intre altele si ca valorile de poluare sunt in parametrii de fabricatie, atunci de ce se creste taxa de la an la an si nu este constanta? Daca masina primeste revizia, insemana ca polueaza la fel ca atunci cand era noua. De altfel, sistemul OBD monitorizeaza constant poluarea produsa si avertizeaza asupra depasirilor. Consultati si un inginer auto inainte sa propuneti legi.

L116/2016
Propunere legislativă pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr.9/2013 privind timbrul de mediu pentru autovehicule
Număr de înregistrare: 650
Data de postare a opiniei: 15.12.2015 06:43:00
De la: Muresan Ovidiu-Cornel
Textul opiniei: Aberanta aceasta propunere de modificare, care are un puternic caracter retroactiv, ca de altfel si norma pe care o modifica. Cum adica cei care au achitat deja timbrul de mediu au optiunea sa...... Adica cei care au achitat timbrul de mediu si au inscris autovehiculele trebuie sa plateasca diferenta daca e cazul ? Pai asta este deja dubla impunere ceea ce nu este chiar in regula. Sa va dau exemplul meu....am achitat 6244 RON timbru de mediu, am inscris masina. Dupa calculele acestei legi trebuie sa achit aprox. 680 EUR / an pina face masina 15 ani in Romania, adica peste 4 ani. Aceasta lege este de o imbecilitate cum mai rar se gaseste. Ma mir ca au semnat-o asa multi. Probabil au mers pe principiul primarului. Va solicit respectuos revizuirea acestei legi care va da nastere la mai multe inmatriculari in alte tari...



Go to top