L611/2015
Propunere legislativă pentru completarea Legii nr.263/2010 privind sistemul unitar de pensii publice
|
Număr de înregistrare: |
629
|
Data de postare a opiniei: |
25.10.2015 22:26:00
|
De la: |
JUHASZ JANOS
|
|
Textul opiniei: |
PROPUNERE DE INCADRAREA IN GRUPA SPECIALA SAU DEOSEBITA PT CONDUCATORII DE BORD(SOFER AUTOBUZ SI TROLEBUZE,VATMANI,SI ALTE CATEGORII DE INTRTINERE DIN REGIILE SAU SOCIETATILE DIN TRANSPORT PUBLIC LOCAL,JUDETEAN ) ACESTEA SUNT MOTIVELE:
Daca analiza-ti cu atentie fisele de identificare a factorilor de risc, profesionali, ve-ti observa ca, cei mai importanti factori de risc pentru personalul de bord, sunt inexistenti în aceste fise. EXEMPLU : Bolile contagioase, desteptarile repetate la ore matinale, praful din trafic, agresiunile verbale din partea calatorilor si ai participantilor din trafic, munca în conditii de întuneric, încordarea permanenta la volan al întregului corp, solicitând în permanenta : Muschii membrelor inferioare, actionând cu multa prudenta pedalele podului pedalier. Muschii membrelor superioare, în perfecta sincronizare cu cele inferioare. Muschii Dorsali ai spatelui, solicitati la efectuarea virajelor. Afectiunile coloanei vertebrale, datorate trepidatiilor, cauzate de starea mijlocului de transport si ale denivelarilor de pe carosabil. Muschii Cervicali, care sunt în permanenta supra solicitati, rotind capul în stânga si în dreapta. Supra solicitarea câmpului vizual, pentru prevenirea accidentelor rutiere. Supra solicitarea auditiva, ascultând în permanenta zgomotul mijlocului de transport, pentru a descoperii, în timpul mersului, unele zgomote imprevizibile, care pot semnala unele defectiuni aparute în timpul cursei. Zgomotul calatorilor, Zgomotul participantilor din trafic. De asemenea, nu este mentionat supra solicitarea sistemului nervos, care prin solicitarile repetate, genereaza, o multime de boli interne, ( Tensiune oscilanta, degradarea circulatiei sanguine, comotii cerebrale, infarctul miocardic, ulcerul stomacal, diabetul, hepatita, boli renale, boli reumatice si boli neuropsihiatrice ). Expunerea permanenta la accidente rutiere, printr-o tamponare, suntem supusi tuturor formelor de vatamare. Mai mult, nu sunt mentionati, factorii suplimentari de stres,numit Mobbing, creat de catre sefii ierarhici pe baza fisei postului : Punctualitatea, Starea tehnica al mijlocului de transport, Starea drumurilor si ai timpilor de efectuare a curselor, Pauza de masa si conditiile igienico-sanitare, Echipamentul de protectie, Climatizarea cabinei, Nivelul de salarizare si sporurile aferente, Lipsa unui concediu suplimentar pentru tratarea bolilor profesionale, etc. De asemenea, nu se regasesc toti factorii nocivi al personalului de la întretinere, care sunt nevoiti sa munceasca în conditii de : efort fizic în frig, umezeala, intuneric, canicula, praf, fum, rugina, în pozitii incomode din canalele de reparatii, sau la înaltime de pe platformele de întretinerea liniilor electrice, dând dovada de responsabilitate în fata legii, pentru siguranta transportului urban de suprafata din România. Cu câte dintre aceste aspecte se confrunta Metroul, Tractoristii forestieri, Drujbistii, Clownii, Balerinii sau Jongleorii, care în comparatie cu noi, dumnealor detin cadrul legal în anexa 2 si 4 din Legea 263/2010, pentru a beneficia de GRUPA SPECIALA ? Gradul marit de responsabilitate, de care trebuie sa dam dovada, în transportul urban de suprafata, ne expune la toti acesti factori nocivi, în urma carora, multi colegi au decedat, înaite de vârsta pensionarii si alti colegi au fost nevoiti sa se pensioneze pe caz de boala.
Cu respect JUHASZ JANOS
|
|
|
|