Site-ul Senatului României folosește cookie. Navigând în continuare, vă exprimați acordul asupra folosiri cookie-urilor conform OUG 13/24.04.2012 și REGULAMENTUL (UE) 2016/679. OK


Lista opiniilor exprimate pentru propunerea legislativă
L310/2015 Propunere legislativă pentru modificarea art.56 şi art.57 din Legea nr.263/2010 privind sistemul unitar de pensii publice
Data Start interval
Data Sfărșit interval
Text:
Numar de înregistrare al opiniei:

ProiectOpinie
L310/2015
Propunere legislativă pentru modificarea art.56 şi art.57 din Legea nr.263/2010 privind sistemul unitar de pensii publice
Număr de înregistrare: 215
Data de postare a opiniei: 30.05.2015 23:14:00
De la: Haragas mariana
Textul opiniei: In calitate de vatman sofer in transport local otl .sa oradea sunt de acord cu legea pensi publice

L310/2015
Propunere legislativă pentru modificarea art.56 şi art.57 din Legea nr.263/2010 privind sistemul unitar de pensii publice
Număr de înregistrare: 216
Data de postare a opiniei: 30.05.2015 20:19:00
De la: Costu? Marinel
Textul opiniei: Subscriu propunerii facute de d-l. Ghiulai - Pop Gheorhe, pentru acordarea grupei speciale de munca conducatorilor de tramvaie , autobuze ?i trolebuze, motivele prezentate sunt temeinice ?i la obiect.

L310/2015
Propunere legislativă pentru modificarea art.56 şi art.57 din Legea nr.263/2010 privind sistemul unitar de pensii publice
Număr de înregistrare: 217
Data de postare a opiniei: 30.05.2015 20:00:00
De la: JUHASZ JANOS
Textul opiniei: Subsemnatul JUHASZ JANOS ocupind functia de VATMAN cu o vechime de 20 de ani la SC.OTL.SA si fiind reprezentantul sindicatului in calitate de vicepresedinte sustinem propunerea legislativa înregistrata cu nr.214 din 26.05.2015,datorita conditiilor de munca din acest domeniu de activitate.Conducatorii de tramvaie,autobuze si troleibuze isi desfasoara activitatea in conditii de stres,de izolare, munca este sedentara si monotona care determina o uzura fizica si psihica accentuata care conduce la imbatrinire prematura fata de populatia acitiva generala.Pricipalele pericole si riscuri fizice includ :expunere la vibratii,radiatii electromagnetice,noxe si la o pozitie asezata indelungata. Alti factori care contribuie la imbatrinirea prematura sunt:munca in schimburi -trezitul de dimineata incepind la ora 3:30 pt. schimbul 1 respectiv 24:35 pt. incheierea programului la schimbul 2,pe specificului activitati durata programului de munca este inegal,spre ex.:4,8,10,11,12 ore pe zi. Densitatea autovehiculelor din trafic impune autoritatilor locale sa reglementeze prioritatea unda verde a autovehiculelor,situatie care anuleaza timpii alocati la program pt. refacerea fizica si psihica,necesitati fiziologice,ei fiind intrebuintati pt. reglarea graficului de circulatie(program). Conditia legii de a efectua anlize medicale perieodic(cel putin o data pe an),subliniaza in clar ca nu este un exces sa acordati GRUPA SPECIALA de munca(grupa 1).

L310/2015
Propunere legislativă pentru modificarea art.56 şi art.57 din Legea nr.263/2010 privind sistemul unitar de pensii publice
Număr de înregistrare: 218
Data de postare a opiniei: 30.05.2015 08:55:00
De la: Dinca Tereza
Textul opiniei: propunere privind modificarea art.65 al.4 din Legea nr.263/2010 privind sistemul unitar de pensii publice:diminuarea sau anularea penalizarii de 0,75% pentru fiecare luna de anticipare in cazul pensiei anticipate partiale pentru femeile care au realizat stagiul complet de cotizare cerut de lege.Sunt persoane care au lucrat pe salarii mici si in momentul pensionarii le revine o pensie mica prin aplicarea acestei penalizari de 0,75%.

L310/2015
Propunere legislativă pentru modificarea art.56 şi art.57 din Legea nr.263/2010 privind sistemul unitar de pensii publice
Număr de înregistrare: 219
Data de postare a opiniei: 29.05.2015 21:20:00
De la: Gulya Attila
Textul opiniei: In calitate de presedinte al Sindicatului Liber Transurban Satu Mare

L310/2015
Propunere legislativă pentru modificarea art.56 şi art.57 din Legea nr.263/2010 privind sistemul unitar de pensii publice
Număr de înregistrare: 214
Data de postare a opiniei: 26.05.2015 19:10:00
De la: Ghiulai-Pop Gheorghe
Textul opiniei: Propunere legislativa
Având în vedere, ca prin modificarile aduse la legea pensionarii, prin adoptarea legii 263 din 2010, în urma careia rezulta înlocuirea denumirii grupelor de munca, respectiv : grupa 1 cu grupa speciala, grupa 2-a cu grupa deosebita si grupa 3-a cu grupa normala si cu calcularea marita a perioadelor de cotizatii prin punctaje, dorim sa va sesizam urmatoarele : În urma clasificarii meseriilor din unele domenii de activitate, mentionate în anexele 2 si 4 a Legii 263/2010, care beneficiaza de incadrare în grupa speciala de munca, am remarcat faptul ca conducatorii de autobuze, troleibuze si tramvaie, din transportul urban din România, nu sunt mentiona-ti în acea clasificare. Dorim sa aducem în atentia d-voastra, faptul ca asemeni celor ce desfasoara activitati profesionale cu mari responsabilitati în transportul de persoane din domeniul maritim, aviatic, feroviar si noi conducatorii de autobuze, troleibuze si tramvaie din transportul urban, desfasuram o activitate, cu un grad mare de responsabilitate, ce duce la uzura prematura a sanatatii noastre, datorita mediului stresant în care muncim de la cele mai matinale ore, pâna la cele mai târzii ore ale zilei. În pofida aparentei, ca fiind o munca banala, în realitate exista o multime de factori nocivi, care duc la scurtarea vietii noastre. Prin urmare, dorim ca în buletinele de determinari ale noxelor sa fie mentionate criteriile de baza în urma carora sa se faca evaluarea conditiilor de munca din cadrul transportului urban. Respectiv : Desteptarea la ore matinale, punctualitatea pe trasee, zgomotul creat de motor si celelalte componente al mijlocului de transport, zgomotul creat de unii calatori ce se afla sub influenta alcolului sau al drogurilor, stresul timpiilor ce trebuiesc acordati cu mare atentie calatorilor cu probleme locomotorii, având în vedre ca pentru fiecare traseu se acorda un timp limitat pentru efectuarea lui, care trebuie respectat. De asemenea, alti factori nocivi îi reprezinta fumul esapamentelor din trafic, gazele catalizatoarelor din trafic, praful creat in trafic si la oprirea în statii, expunerea la diverse boli contagioase din rândul calatorilor si nu în ultimul rând traficul aglomerat în unele zone, unde suntem nevoiti sa supotam diverse sfidari din partea unor participanti în trafic. De asemenea va solicitam acordarea sporului de noapte, pentru toate orele muncite zilnic pe întuneric, de la apusul si pâna la rasaritul soarelui, în baza declaratiilor oficiale zilnice. Pentru personalul de la întretinere din ateliere, care muncesc în picioare cu mîinile ridicate deasupra capului si pentru personalul din corpul de control al biletelor si abonamentelor, care îsi risca viata si integritatea corporala, ne-având un cadru legal, care sa-i protejeze în fata infractorilor si recalcitrantilor. În urma conditiilor prezenate mai sus, un mare numar dintre cei ce au muncit în aceste conditii, au decedat la o vârsta mult înainte de vârsta pensionarii, sau au fost nevoiti sa se pensioneze de boala, sau sunt nevoiti sa desfasoare o alta munca fiind declarati inapti medicali. Ca urmare ale acestor aspecte prezentate mai sus, cu respect va rugam sa se introduca în anexa 2 din Legea 263/2010 si activitatea de transport urban din România, sa se mentioneze dreptul de incadrare în grupa speciala al conducatorilor de autobuze, troleibuze si tramvaie din transportul urban, care au activat si cotizat nentrerupt timp de cel putin 25 de ani, cu vârsta minima de 50 de ani si au activat în orase cu cel putin 100000 de locuitori. dreptul de incadrare în grupa deosebita a celor ce au activat si cotizat neîntrerupt ca conducatori de autovehicole de peste 7,5 tone si au vârsta minima de 55 de ani. De asemenea, sa se mentioneze dreptul la incadrarea în grupa deosebita, al personalului din sectorul de întretinere si din sectorul de control care au activat neîntrerupt 30 de ani si au vârsta minima de 55 de ani. Consideram ca activitatea profesionala din cadrul transportului urban din România, este mult mai îndreptatita la acordarea acestor drepturi.în comparatie cu alte profesii din domeniul forestier sau cel artistic. Mai mentionam faptul ca, înbunatatirea conditiilor de munca, ceruta de noua legislatie a muncii,în cadrul transportului urban din România, ce au fost efectuate în unele orase, nu pot acoperii si conditiile nocive prezentate mai sus. În speranta ca odata cu modificarile art.56 si art.57 din Legea 263/2010, ve-ti implementa si acest drept imperativ pentru transportul urban din România.

L310/2015
Propunere legislativă pentru modificarea art.56 şi art.57 din Legea nr.263/2010 privind sistemul unitar de pensii publice
Număr de înregistrare: 212
Data de postare a opiniei: 25.05.2015 15:02:00
De la: MARIANA IONESCU
Textul opiniei: Va solicit a tine cont si de proiectul de lege pt reducerea varstei standard de pensionare pt FEMEI, cu un an pt fiecare copil nascut.Cu respect,Mariana Ionescu

L310/2015
Propunere legislativă pentru modificarea art.56 şi art.57 din Legea nr.263/2010 privind sistemul unitar de pensii publice
Număr de înregistrare: 122
Data de postare a opiniei: 21.04.2015 15:21:00
De la: Bobesiu d.Danila
Textul opiniei: propunere:personalul muncitor civil incadrat in munca in M.Ap.N. si celelante sisteme din MAI ,SRI.CST sa beneficieze de reducerea virstei de pensionare daca au realizat stagiul complet de cotizare prevazut de anexa 5 astfel: peste 30ani cu 5 ani: 25-30ani cu 3 ani, 20-25 cu 2 ani. si o majorare suplimentara a punctajului mediu anual rezultat din calcul la stabilirea pensiei pentru limita de varsata , o sindura data la stabilirea puntajului mediu ,prevazut L 263/2010 la iesirea in pensie astfel: peste 30ani cu 7 % cei cu o vechime de 25-30ani=5% cei cu o vechime de 20-25 ani=3% Pentru cei care doresc sa iasa la pensie anticipata sa nu mai fie penalizati la pensionarea anticipata daca au stagiul complet de cotizare prevazut de legea 263/2010.Propunerea se datoreaza conditilor grele de munca, stresului in care isi desfasoara activitatea personalul civil incadrat in unitatile militare la fel precum cadrele militare care beneficiaza si de alt nivel de salarizare fata de personalul civil.

L310/2015
Propunere legislativă pentru modificarea art.56 şi art.57 din Legea nr.263/2010 privind sistemul unitar de pensii publice
Număr de înregistrare: 99
Data de postare a opiniei: 16.04.2015 09:53:00
De la: hertanu gheorghita
Textul opiniei: trebuie revenit cu intraga lege la conditiile din 1990 pentru elininarea inechitatilor existente. exemplu:perioada de contributie la anticipata partiala barbati de la 40 ani in care era inclusa armata la 43 ani in care nu este inclusa armata si impartirea punctelor realizate la numarul de luni aferente 35 ani si nu la numarul de luni aferente la 30 ani. -pentru femei cresterea la anticipata partiala este si mai mare de la 35 ani (25+10) la peste 40 ani si la fel numarul de luni la care se imparte punctele realizate,



Go to top