Site-ul Senatului României folosește cookie. Navigând în continuare, vă exprimați acordul asupra folosiri cookie-urilor conform OUG 13/24.04.2012 și REGULAMENTUL (UE) 2016/679. OK

USR a depus la Senat o serie de inițiative legislative de eliminare a statului de demnitar pentru membrii conducerilor a 27 de instituții publice

Senatoarea USR Ramona Dinu și deputatul Dan Barna au depus la Senat 27 de inițative legislative de modificare a tot atâtor legi de organizare și funcționare a unor instituții publice, inițiative menite să elimine statutul de demnitar public pentru o parte dintre funcţiile de conducere din cadrul acestora, în total 27 de instituții. Eliminarea statutului de demnitar public pentru mai mult de 100 de funcții ar rezulta în reduceri considerabile ale cheltuielilor la bugetul de stat.

În toate aceste instituții ale administrației de stat, președintele și vicepreședinții au statut de demnitar public, de secretar de stat și, respectiv, subsecretar de stat, fiecare cu propriul cabinet de lucru: 4 posturi pentru Președinte/secretar de stat și 2 posturi pentru Vicepreședinte/subsecretar de stat. Salarizarea personalului din cadrul cabinetului se face potrivit legii privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice, iar fondurile necesare asigurării bunei desfășurări a activității cabinetului se asigură din bugetul anual aprobat instituției de către conducătorul acesteia. Aceste cabinete de lucru vin în completarea posturilor aprobate în organigrama fiecărei instituţii.

De asemenea, potrivit reglementării generale, Regia Autonomă "Administraţia Patrimoniului Protocolului de Stat" pune la dispoziția demnitarului locuinţe complet dotate, inclusiv cu mobilier. Chiria, cheltuielile de întreţinere a locuinţelor de serviciu şi amortizarea bunurilor din dotarea acestora, inclusiv a mobilierului, se asigură de instituţiile publice în care îşi desfăşoară activitatea beneficiarii.

În plus, Hotărârea nr. 69 din 21 ianuarie 2005 pentru stabilirea unor măsuri privind cazarea şi transportul persoanelor care ocupă funcţii de demnitate publică numite sau funcţii asimilate funcţiilor de demnitate publică stipulează că pentru aceste persoane, suportarea cheltuielilor de cazare în municipiul Bucureşti să se realizeze de către ordonatorii principali de credite bugetare, prin plata unei sume forfetare pe lună, fără a fi necesară decontarea acesteia.
 
Ramona Dinu: ”Vorbim de zeci de locuinţe de serviciu complet mobilate, de cheltuieli de întreţinere şi de amortizare a bunurilor din dotarea acestora; vorbim de sume forfetare lunare, fără a fi necesară decontarea acestora; vorbim de decontarea lunară a cheltuielilor de deplasare dus-întors din București la localitatea de domiciliu etc, la care se adaugă cheltuielile cu cabinetele de lucru cu mai multe posturi, salarii, sporuri, indemnizaţii, pe măsura funcției ocupate. Desigur, sunt domenii și zone în care acordarea acestor facilități sunt fundamentate pe realități obiective, de importanța, atribuţiile și solicitările funcţiei ocupate, dar în totală contradicție se află și posturi sau funcţii pentru care nu se justifică acordarea unor facilități suplimentare, generate de statutul de demnitar sau de funcţii asimilate funcţiilor de demnitate publică. Apreciez că asimilarea de funcţii pentru considerente legate de stabilire a nivelului de salarizare este suficientă, celelalte beneficii fiind exagerate şi în discrepanţă cu posibilităţile restrânse date de bugetul de stat în România.”
 
Printre instituțiile vizate se numără: Autoritatea pentru Supravegherea Publică a Activității de Audit Statutar, Autoritatea Competentă de Reglementare a Operațiunilor Petroliere Offshore la Marea Neagră, Inspectoratul de Stat in Construcții, Casa Națională de Pensii Publice, Oficiul Național pentru Jocuri de Noroc, Agenția Națională Anti-Doping, Oficiul Național de Cadastru, Geodezie și Cartografie, Autoritatea Națională pentru Formare Profesională Inițială în Sistem Dual din România, Agenția Națională pentru Achiziții Publice, Consiliul de monitorizare a implementării Convenției privind drepturile persoanelor cu dizabilități, Autoritatea Națională pentru Cetățenie, Oficiul Național de Prevenire și Combatere a Spălării Banilor, Autoritatea Națională de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal, Fondul pentru mediu, Agenția Domeniilor Statului, Agenția Națională de Cadastru și Publicitate Imobiliară, Agenția Națională pentru Ocuparea Forței de Muncă.
 



Go to top