Site-ul Senatului României folosește cookie. Navigând în continuare, vă exprimați acordul asupra folosiri cookie-urilor conform OUG 13/24.04.2012 și REGULAMENTUL (UE) 2016/679. OK

Actele adoptate de Comisia pentru Afaceri Europene a Senatului României în urma şedinţei din 20 noiembrie 2013

În data de 20 noiembrie a.c. a avut loc şedinţa săptămânală a Comisiei pentru Afaceri Europene a Senatului României. Lucrările comisiei au fost conduse de doamna senator Anca Daniela Boagiu, Preşedinte al Comisiei pentru Afaceri Europene.
Pe ordinea de zi au fost supuse dezbaterii următoarele proiecte legislative:
 
1. Proiect de lege pentru modificarea şi completarea Legii nr. 369/2004 privind aplicarea Convenţiei asupra aspectelor civile ale răpirii internaţionale de copiii, adoptată la Haga la 25 octombrie 1980, la care România a aderat prin Legea nr. 100/1992 – L537/2013
Prezentul proiect de modificare şi completare a legii urmăreşte uniformizarea practicii în soluţionarea cererilor formulate în temeiul convenţiei, asigurarea soluţionării cu celeritate a acestora, stabilirea clară a atribuţiilor autorităţilor  şi instituţiilor competente rmâne cu rol în aplicarea convenţiei.
Membrii Comisiei pentru Afaceri Europene au dezbătut propunerea și au hotărât cu majoritate de voturi să adopte aviz favorabil fără amendamente.
 
2. Proiect de lege pentru modificarea şi completarea Legii nr.490/2004 privind stimularea financiară a personalului care gestionează fonduri comunitare (L607/2013)
Proiectul de lege are ca obiect de reglementare: modificarea şi completarea Legii nr.490/2004 privind stimularea financiară a personalului care gestionează fonduri comunitare, în sensul introducerii unor noi categorii de persoane care gestionează astfel de fonduri, respectiv personalul de specialitate din cadrul structurilor care îndeplinesc efectiv activități de gestionare a două instrumente financiare nerambursabile, cum ar fi funcționarii publici cu statul special, militarii și categorii de specialitate juridică asimilați judecătorilor și procurorilor.
Membrii Comisiei pentru Afaceri Europene au dezbătut propunerea și au hotărât cu majoritate de voturi să adopte aviz favorabil fără amendamente.
 
 
3. Propunere legislativă pentru completarea art.II din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 14/2003 pentru modificarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr.142/2000 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Agenţiei SAPARD pentru implementarea tehnică şi financiară a Instrumentului special de preaderare pentru agricultură şi dezvoltare rurală. (L633/2013)
Propunerea legislativă are ca obiect de reglementare completarea Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 14/2003 pentru modificarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr.142/2000 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Agenţiei SAPARD pentru implementarea tehnică şi financiară a Instrumentului special de preaderare pentru agricultură şi dezvoltare rurală în sensul includerii și personalului contractual al Agenției de Plăți pentru Dezvoltare Rurală și Pescuit ca beneficiari ai prevederilor art. 45 și ai prevederilor Anexei I, Cap. II, Secțiunea 1 din Legea Cadru nr.284 din 28 decembrie 2010 privind salarizarea unitară a personalului plătit din fonduri publice iar prorogarea unor termene din acte normative precum și unele măsuri fiscal-bugetare vor fi suportate din bugetul Ministerului Agriculturii.
Membrii Comisiei pentru Afaceri Europene au dezbătut propunerea și au hotărât cu majoritate de voturi să adopte aviz favorabil fără amendamente.
 
4. Proiect de lege privind aprobarea Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr.94/2013 pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr.93/2012 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Autorităţii de Supraveghere Financiară, precum şi pentru modificarea şi completarea Legii nr.136/1995 privind asigurările şi reasigurările în România – articol unic+ordonanţă (7 articole) – L 642/2013
Schimbările preconizate:
            Se propune reducerea numărului de membri, ASF urmând a fin condusă de un Consiliu format dinn 9 membri, dintre care un președinte, un prim-vicepreședinte și 3 vicepreședinți, care sunt membri executivi. Ceilalți 4 membri sunt membri neexecutivi.
            Pentru a veni în sprijinul asiguraților, persoanelor fizice și juridice, se instituie posibilitatea ASF de a interveni în procesele civile, în scopul protejării drepturilor asigurațolor.
            În vederea stabilirii unor criterii determinate ale calificării profesionale minime pe care trebuie să o aibă membrii Consiliului ASF, se propune ca, la art.9, după lit. a1 ) să se introducă o literă, lit. a2) care să prevadă condiția ca membrii Consiliului ASF să îndeplinească și condiția de a avea „o expedriență profesională în domeniul financiar, al instituțiilor de credit și/sau al instituțiilor financiare nebancare de minimum 9 ani de la data absolvirii studiilor prevăzute la lit. a1”.
            Se introduc prevederi concrete în ceea ce privește regimul incompatibilităților și al conflictului de interese, astfel, membrii Consiliului să nu poată fi soți și nici rude ori afini până la gradul al treilea cu membrii Biroului Permanent al Parlamentului 
            Prin acest proiect de act normativ se reglementează și un termen de 15 zile în care să fie transmis avizul asupra oricărui proiect de act normativ al autorităților publice centrale, cu excepția celor inițiate de către membrii Parlamentului, care privește ASF și domeniile în care aceasta are atribuții.
Membrii Comisiei pentru Afaceri Europene au dezbătut propunerea și au hotărât cu majoritate de voturi să adopte aviz favorabil fără amendamente.
 
 
5. COM (2013) 722 final - Propunere de DIRECTIVĂ A PARLAMENTULUI EUROPEAN ŞI A CONSILIULUI de modificare a Directivei 2003/87/CE a Parlamentului European şi a Consiliului de stabilire a unui sistem de comercializare a cotelor de emisie de gaze cu efect de seră în cadrul Comunităţii în vederea punerii în aplicare, din 2020, a unui acord internaţional privind aplicarea unei măsuri unice mondiale bazate pe piaţă pentru emisiile generate de aviaţia internaţională
Comisia Europeană propune includerea emisiilor generate de aviaţie în spaţiul aerian regional european, în sistemul UE de comercializare a emisiilor de gaze cu efect de seră, prin modificarea acestuia. Modificarea reflectă asumarea responsabilităţii Europei de a reduce emisiile în propriul spaţiu aerian, până la aplicarea unei măsuri globale. Schema ETS, revizuită prin această propunere, prezintă următoarele caracteristici principale:
● Zborurile dintre aerodromurile din cadrul Spaţiului Economic European (SEE, care cuprinde 28 de state membre ale UE, plus Norvegia şi Islanda) rămân acoperite integral;
● Pentru a răspunde circumstanţelor speciale ale ţărilor în curs de dezvoltare, zborurile spre şi dinspre ţări terţe, care nu sunt ţări dezvoltate şi care emit mai puţin de 1 % din emisiile generate de aviaţie la nivel mondial, ar fi exceptate. Ar fi excluse, astfel, rute către aproximativ 80 de ţări, fără discriminare;
● Pentru zborurile spre şi dinspre ţările din afara SEE, din 2014 până în 2020, sunt luate în calcul numai emisiile generate deasupra ţărilor din SEE. Se propune o procedură simplificată pentru  stabilirea părţii din emisiile generate de un anumit zbor care să fie acoperită de ETS, precum şi posibilitatea ca operatorii să poată alege între diferite abordări în ceea ce priveşte metodologia MRV pentru asigurarea conformităţii;
● Sunt exceptate survolurile ţărilor din SEE, precum şi emisiile generate de zborurile dintre aeroporturile din ţările terţe şi aeroporturile din SEE în ceea ce priveşte teritoriile dependente şi teritoriile asociate europene şi zborurile spre şi dinspre aeroporturile din SEE şi teritoriile respective.
În urma analizei proiectului de legislație europeană, membrii Comisiei pentru Afaceri Europene au adoptat, cu majoritate de voturi, raport de admitere.


Go to top