Senatul României
Limba:
RO EN
Lista opiniilor exprimate pentru propunerea legislativă
L176/2019 Propunere legislativă pentru recunoaşterea meritelor personalului participant la acţiuni militare în afara teritoriului statului român şi acordarea unor drepturi acestuia şi urmaşilor celui decedat
Data Start interval
Data Sfărșit interval
Text:
Numar de înregistrare al opiniei:

ProiectOpinie
L176/2019
Propunere legislativă pentru recunoaşterea meritelor personalului participant la acţiuni militare în afara teritoriului statului român şi acordarea unor drepturi acestuia şi urmaşilor celui decedat
Număr de înregistrare: 99
Data de postare a opiniei: 23.03.2019 20:31:00
De la: Tutunaru Florin Catalin
Textul opiniei: Felicitari pentru ini?iativa care este foarte binevenita în sensul completarii ?i modificarii OUG 82/2006 care de?i s a dorit a veni in sprijinul militarilor deceda?i sau rani?i a omis militarii participan?i decora?i cu însemn de razboi care de?i nu au fost rani?i dar au fost remarca?i pentru ini?iativa, curaj ?i ini?iativa in indeplinirea mis. De lupta au fost total ignora?i ?i acordanduli de câteva drepturi simbolice in mare parte inaplicabile dupa mai bine de 10 ani. Se impune imperios necesara diferen?ierea meritelor celor decora?i cu însemn de razboi care sunt în numar foarte mic sub 200 în compara?ie cu cineva mii de militari participan?i la ac?iuni militare în afara statului român dupa 1990. Este necesar ca în afara celor 400 lei neimpozabili propu?i a li se acorda tuturor, se impune ?i ar constitui un exemplu acordarea unor rente viagere lunare neimpozabile militarilor decora?i cu Ordine ?i medalii na?ionale cu însemn de razboi conform ierarhiei decora?iilor de razboi prevazute în Legea Nr. 29/2000 a?a cum beneficiaza veteranii de razboi din cele 2 razboaie mondiale conform Legii 44/1994 sau cum beneficiaza sportivii de performanta care au rente viagere în func?ie de medalia câ?tigata la campionate prevazute în Legea 69/2000 sau mii de revolu?ionari cu multe alte drepturi ?i rente lunare prevazute în Legea 341/2004. Consideram ca macar acum dupa 11 ani dupa încercarea de a se recunoa?te meritele militarilor participan?i ?i eviden?ia?i ar constitui o recunoa?tere morala ?i prea pu?in financiara comparativ cu meritele acestora ?i nu mai acordarea de loc de veci in mod gratuit cum prevede Legea 29/2000. Cu speran?a unei juste analize ?i legiferare va mul?umim anticipat!

L176/2019
Propunere legislativă pentru recunoaşterea meritelor personalului participant la acţiuni militare în afara teritoriului statului român şi acordarea unor drepturi acestuia şi urmaşilor celui decedat
Număr de înregistrare: 83
Data de postare a opiniei: 09.03.2019 18:53:00
De la: VIOREL GHEORGHE
Textul opiniei: Stimate doamne/stimati domni senatori, va rog sa imi permiteti sa va prezint un singur EXEMPLU(bazat pe metoda comparatiei simple) care merita a fi analizat in favoarea validarii propunerii de extindere a aplicabilitatii O.G.nr.82/2006 si asupra personalului MAI. EXEMPLU: Se poate foarte usor realiza de catre oricine ca personalul MAI care a participat la misiuni in Afganistan a fost expus la infinit mai multe pericole in comparatie cu personalul M.Ap.N care a participat la misiuni in Balcani (gen.Bosnia sau Kosovo). Alte COMPARATII, este drept mai putin evidente, se pot face chiar si intre personalul MAI si M.Ap.N participant la misiuni efectuate in acelasi teatru de operatii, functie de momentul la care personalul respectiv a fost prezent in teatru sau functie de durata sau specificul misiunii individuale a fiecaruia. Pentru a evita nedreptatirea flagranta a unora sau altora, este necesara extinderea aplicabilitatii O.G.nr.82/2006 asupra personalului MAI participant la misiuni efectuate in zone post-conflict. VA MULTUMESC.

L176/2019
Propunere legislativă pentru recunoaşterea meritelor personalului participant la acţiuni militare în afara teritoriului statului român şi acordarea unor drepturi acestuia şi urmaşilor celui decedat
Număr de înregistrare: 81
Data de postare a opiniei: 03.03.2019 18:30:00
De la: BOGHIU OCTAVIAN
Textul opiniei: Stimate doamne/stimati domni senatori In perioada august 1999 – decembrie 2010, in calitate de politist, am participat, alaturi de colegi militari din cadrul M.Ap.N, la 4 misiuni de mentinere a pacii in KOSOVO. Ulterior lecturarii proiectului legislativ, constat faptul ca aplicarea prevederilor O.G. 82/2006 numai personalului din cadrul M.Ap.N. genereaza o discriminare nejustificata fata de politistii romani din cadrul M.A.I. care au participat la misiunile din teatrele de operatii. Cu respectul cuvenit, va solicit analizarea si modificarea prevederilor Art. 2 prin extinderea aplicabilitatii ordonantei si asupra personalului participant la misiuni internationale provenit din M.A.I, respectiv includerea in aria de reglementare a O.U.G. 82/2006 a calitatii de veteran pentru aceasta categorie de politisti, avand in vedere urmatoarele argumente: 1. Politistii care au participat la misiuni internationale in zonele post-conflict anterior anului 2002, au avut calitatea de militari, la fel ca personalul provenit din cadrul M.Ap.N; 2. Ordinele si distiinctiile acordate de Presedintele Romaniei prin Cancelaria Ordinelor politistilor participanti la misiuni extene au fost din categoria celor cu insemne de razboi; 3. Chiar si ulterior demilitarizarii Politiei Romane, in conformitate cu Rezolutia 1244 a Consiliului de Securitate al O.N.U, participarea politistilor la misiuni in zonele post-conflict a fost circumscrisa activitatilor operationale reglementate si coordonate de entitati militare; 4. In zona de misiune, pentru exercitarea atributiilor functionale, politistii romani au purtat armamentul din dotare, cu munitie de razboi; 5. Expunerea politistilor la pericolele caracteristice zonelor post-conflict prin aceea ca asigurarea securitatii personale trebuia facuta in mod individual, in contrast cu celelalte categorii de personal militar romanesc, gazduite in cazarmi militare securizate; 6. Potrivit atributiilor specifice, politistii romani au avut un aport esential la infiintarea Serviciului de Politie din Kosovo, prin selectia, instruirea si pregatirea viitorilor politisti, pe principii militare; 7. Participarea politistilor romani la misiunile externe a fost aprobata de C.S.A.T, hotararile adoptate fiind in concordanta cu directiile de actiune ale comunitatii internationale si cu respectarea angajamentelor internationale si din considerente, inclusiv militare, legate de Strategia Nationala de Securitate; 8. Managementul operational al activitatilor politistilor romani dislocati in Kosovo a fost elaborat pe baza reglementarilor stabilite de componenta militara a misiunii. In raport cu aceasta argumentatie, cadrul normativ actual nu include si recunoasterea meritelor politistilor si personalului M.A.I. participant la misiunile din zonele post-cinflict, fapt care genereaza discriminari evidente la adresa politistilor/personalului M.A.I, fata de personalul din cadrul M.Ap.N. In vederea documentarii aprofundate a problematicii, va sugerez solicitarea unor puncte de vedere din partea Directiei Afaceri Europene, Misiuni si Relatii Internationale din cadrul Inspectoratului General al Politiei Romane si Directiei Afaceri Europene din cadrul Ministerului Afacerilor Interne.

L176/2019
Propunere legislativă pentru recunoaşterea meritelor personalului participant la acţiuni militare în afara teritoriului statului român şi acordarea unor drepturi acestuia şi urmaşilor celui decedat
Număr de înregistrare: 66
Data de postare a opiniei: 24.02.2019 15:45:00
De la: Sutic Ion Valeriu
Textul opiniei: Stimate doamne/stimati domni, ca fost participant din cadrul MAI la 3 misiuni de mentinere a pacii, consider faptul ca aplicarea O.G. 82/2006 doar personalului din cadrul MAPN a creat o discriminare nejustificata, probabil datorita faptului ca nu sunt cunoscute atributiile personalului din cadrul MAI participant in teatrele de razboi: Bosnia, Kosovo, Afganistan, Mali, Congo, Haiti, etc, in misiunile desfasurate sub egida UE, NATO, OSCE. Un alt factor care a contribuit probabil la neincluderea personalului MAI ca beneficiar a O.G. 82/2006 a fost si numarul redus al participantilor, in comparatie cu MAPN, si implicit numarul incidentelor cu consecinte grave, care ar fi atras atentia opiniei publice si astfel ar fi creat o presiune in cadrul societatii pentru aceasta modificarea legislativa. Argumentarea cu privire la extinderea aplicabilitatii ordonantei si asupra personalului MAI , prin modificarea art.2 este una logica si simpla totodata. Un anumit segment al muncii desfasurate in teatrele de razboi respectiv cel de consiliere/pregatire (MONITORING/ADVISING/TRAINING) este realizat atat de personalul din cadrul MAPN cat si de personalul din cadrul MAI. Solicitarea unui punct de vedere din cadrul I.G.P.R. – Directia Afaceri Europene, Misiuni si Relatii Internationale cu privire la activitatile desfasurate de catre participanti poate proba acest argument. Prin luarea in considerare a acestei modificari legislative s-ar recunoaste profesionalismul personalului MAI manifestat odata cu indeplinirea misiunilor din teatrele de razboi, fapt ce a dus la reprezentarea cu cinste a Romaniei, in randul natiunilor participante. In speranta unei dezbateri juste care sa conduca la modificarea legislativa prin extinderea aplicabilitatii O.G.nr.82/2006 si asupra personalului MAI, va multumesc.

L176/2019
Propunere legislativă pentru recunoaşterea meritelor personalului participant la acţiuni militare în afara teritoriului statului român şi acordarea unor drepturi acestuia şi urmaşilor celui decedat
Număr de înregistrare: 64
Data de postare a opiniei: 24.02.2019 10:47:00
De la: Emilian-George STATE
Textul opiniei: Stimate doamne/stimati domni,
Actualmente, prin faptul ca O.G. 82/2006 se aplica doar personalului din cadrul MAPN s-a creat o discriminare nejustificata, probabil datorita faptului ca nu sunt pe deplin si indeajuns cunoscute atributiile personalului din cadrul M.A.I. participant in teatrele de operatii in zone de conflict si post-conflict: Bosnia, Kosovo, Afganistan, Mali, Congo, Haiti, Sudan, etc. in misiunile desfasurate sub egida ONU, UE, NATO, OSCE. Un alt factor care a contribuit probabil la neincluderea personalului MAI ca beneficiar al prevederilor O.G. 82/2006 a fost si numarul mai redus al participantilor, in comparatie cu personalul din M.Ap.N., si implicit numarul incidentelor cu consecinte grave, care ar fi atras atentia opiniei publice si astfel ar fi creat o presiune in cadrul societatii pentru aceasta modificarea legislativa. Argumentarea cu privire la extinderea aplicabilitatii ordonantei si asupra personalului M.A.I., prin modificarea art.2 este una logica si simpla totodata. Un anumit segment al muncii desfasurate in teatrele de razboi respectiv cel de consiliere/pregatire (MONITORING/ADVISING/TRAINING) este realizat atat de personalul din cadrul M.Ap.N. cat si de personalul din cadrul M.A.I. Solicitarea unui punct de vedere din partea M.A.I. - Directia Generala Afaceri Europene Schengen si Relatii Internationale si a I.G.P.R. – Directia Afaceri Europene, Misiuni si Relatii Internationale cu privire la activitatile desfasurate de catre participanti poate proba acest argument. Prin luarea in considerare a acestei modificari legislative s-ar recunoaste totodata meritele dar si profesionalismul personalului M.A.I. manifestat odata cu indeplinirea misiunilor din teatrele de razboi, fapt ce a dus la reprezentarea cu cinste a Romaniei, in randul natiunilor participante. In speranta unei dezbateri juste care sa conduca la modificarea legislativa prin extinderea aplicabilitatii O.G.nr.82/2006 si asupra personalului din M.A.I., va multumesc anticipat!
Cu deosebita stima,
Emilian State

L176/2019
Propunere legislativă pentru recunoaşterea meritelor personalului participant la acţiuni militare în afara teritoriului statului român şi acordarea unor drepturi acestuia şi urmaşilor celui decedat
Număr de înregistrare: 56
Data de postare a opiniei: 22.02.2019 10:19:00
De la: Florin-Marius MUNTEANU
Textul opiniei: Stimati initiatori ai legii,
Ma numesc Florin-Marius MUNTEANU si am participat la trei misiuni de mentinere a pacii sub egida O.N.U., secondat de Ministerul Afacerilor Interne, doua in Haiti – MINUSTAH si una in Republica Democrata Congo – MONUSCO. Din experienta acumulata pe perioada de 4 ani in cadrul acestor misiuni, am remarcat o practica neunitara a structurilor din sistemul de aparare, ordine publica si siguranta nationala in privinta statutului, regulilor de angajare in cadrul misiunilor, dar si a drepturilor si obligatiilor personalului participant la astfel de operatii, care in teatrele de operatiuni, datorita conditiilor specifice din statele respective au pentru toti participantii un pronuntat caracter militar. In acest sens pot exemplifica situatia creata in Haiti in anul 2010, cand pe fondul producerii cutremurului care a destabilizat semnificativ functionarea misiunii MINNUSTAH prin distrugerea fizica a sediilor si moartea factorilor decizionali ai acesteia (seful misiunii, seful componentei de politie, s.a.), contingentul roman de politie a desfasurat actiuni de salvare a supravietuitorilor si de asigurare a securitatii fizice proprii, dar si a personalului neinarmat ramas, cat si a populatiei locale (potrivit masurilor de securitate majoritatea personalului civil a fost evacuat din zona de misiune, pe cand contingentele de politie au ramas, deoarece statutul de personal inarmat ii incadra in categoria de personal esential). In perioada de criza ce a urmat evenimentului, statele membre U.E. si NATO prezente in zona de misiune au efectuat operatii de suport pentru contingentele proprii. Astfel, S.U.A., Franta si Canada au trimis pe cale aeriana produse de prima necesitate – apa, medicamente si hrana si au asigurat evacuarea din zona catre tarile lor a personalului afectat, in conditiile in care aeroportul local nu a mai putut asigura pentru circa 3 luni traficul aerian civil, datorita afectarii instalatiilor de control aerian. Federatia Rusa a asigurat pe cale navala un spital militar de campanie in capitala Port au Prince, cea mai grav afectata de cutremur (s-au inregistrat circa 250000 morti dintre care 118 membrii ai MINUSTAH). Din discutiile ulterioare cu colegi din cadrul Ministerului Apararii Nationale participanti la misiuni de mentinere a pacii, am inteles ca acesta avea capacitatea tehnica de a asigura suport contingentului roman, dar nu a existat o coordonare a M.A.I. cu M.Ap.N. Totodata, dupa incheierea misiunii, membrilor contingentului roman de politie nu li s-a acordat niciun fel de recunoastere a meritelor gestionarii unei astfel de situatii de criza majora, desi la nivelul factorilor de decizie a MINUSTAH acest lucru a fost remarcat. Din aceste considerente, opinia mea personala este ca Ministerul Apararii Nationale, care are cea mai extinsa experienta in participarea personalului in misiuni cu caracter militar in afara teritoriului tarii, dar si mijloacele tehnice si infrastructura necesare, sa fie considerat ca sediu al materiei in acest domeniu, iar reglementarile de la nivelul acestuia sa fie obligatorii si pentru celelalte institutii din domeniul apararii, ordinii publice si sigurantei nationale. Cu stima, Lt. Col. (r) Florin Marius MUNTEANU

L176/2019
Propunere legislativă pentru recunoaşterea meritelor personalului participant la acţiuni militare în afara teritoriului statului român şi acordarea unor drepturi acestuia şi urmaşilor celui decedat
Număr de înregistrare: 55
Data de postare a opiniei: 21.02.2019 22:00:00
De la: Mirel Eugen CIOBOTARIU
Textul opiniei: Stima?i membri ai Parlamentului României, prin prezenta, în calitate de participant la 5 misiuni interna?ionale de men?inere a pacii cu Organiza?ia Natiunile Unite dar ?i cu Uniunea Europeana, atât în Europa cât ?i în Africa ?i Asia, ma alatur colegilor mei ?i sus?in demersul în vederea recunoa?terii meritelor personalului MAI prin acordarea calita?ii de veteran participan?ilor la misiuni în teatrele de opera?ii de pe teritoriul strain.
În baza prevederilor OUG nr.82/2006, cu modificarile ?i completarile ulterioare, ale Ordinului ministrului apararii na?ionale nr. M.88/2016 privind aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Ordonan?ei de Urgen?a a Guvernului nr. 82/2006 militez pentru recunoa?terea meritelor personalului armatei participant la ac?iuni militare ?i acordarea cadrelor MAI, a acelora?i drepturi ?i obliga?ii ce le revin cadrelor MAPN, prin includerea în calitate de beneficiari ai OUG 82 a poli?i?tilor ?i jandarmilor, inclusiv a acordarii statutului de veteran.
Va asigur de întreaga mea disponibilitate în sprijinirea ?i fundamentarea demersului Dvs. Cu deosebita considera?ie, Mirel Eugen CIOBOTARIU

L176/2019
Propunere legislativă pentru recunoaşterea meritelor personalului participant la acţiuni militare în afara teritoriului statului român şi acordarea unor drepturi acestuia şi urmaşilor celui decedat
Număr de înregistrare: 53
Data de postare a opiniei: 21.02.2019 13:23:00
De la: Sindicatul Independent al Politistilor din Romania SIPOL
Textul opiniei: Sindicatul Independent al Poli?i?tilor din România (SIPOL) reprezinta interesele profesionale ale func?ionarilor publici cu statut special poli?i?ti din Ministerul Afacerilor Interne, care desfa?oara activita?i în cadrul misiunilor interna?ionale, în afara teritoriului statului român, în zone de conflict ?i post-conflict.
SIPOL apreciaza ca deosebit de benefica ini?iativa legislativa propusa de domnul senator Tit-Liviu Brailoiu pentru recunoa?terea meritelor personalului participant la misiuni în afara teritoriului statului român.
Propunerea legislativa cuprinde, în mod deplin justificat, în categoria personalului participant (Art. 2 lit. a) ?i func?ionarii publici cu statut special, fiind numeroase situa?ii în care poli?i?tii au participat alaturi de personalul Ministerului Apararii Na?ionale la acela?i tip de misiune interna?ionala (Resolute Support Mission – NATO Afganistan, EUSEC RD Congo, Misiunea Speciala de Monitorizare OSCE Ucraina, MINUSMA, etc).
Având în vedere ca func?ionarii publici cu statut special, poli?i?ti, î?i desfa?oara activitatea în cadrul Ministerului Afacerilor Interne, pentru claritatea textului propus ?i pentru a evita o serie de neconcordan?e, avem onoarea sa va propunem includerea unei precizari la Articolul 2, litera d), dupa cum urmeaza:
Forma actuala Art. 2 lit. d) Misiunile ?i opera?iile executate în afara teritoriului statului roman, pentru contracararea ?i limitarea efectelor ac?iunilor teroriste, cele de poli?ie aeriana ?i de interven?ie cu nave, precum ?i alte misiuni cu poten?ial ridicat de risc, stabilite prin ordin al ministrului apararii na?ionale, începând cu anul 1990, se asimileaza ac?iunilor militare desfa?urate în afara teritoriului statului român;
Forma propusa Art. 2 lit. d) Misiunile ?i opera?iile executate în afara teritoriului statului roman, pentru contracararea ?i limitarea efectelor ac?iunilor teroriste, cele de poli?ie aeriana ?i de interven?ie cu nave, precum ?i alte misiuni cu poten?ial ridicat de risc, stabilite prin ordin al ministrului apararii na?ionale sau, dupa caz, prin ordin comun al ministrului apararii na?ionale ?i al ministrului afacerilor interne, începând cu anul 1990, se asimileaza ac?iunilor militare desfa?urate în afara teritoriului statului român;
Clarificarea propusa are rolul de a elimina eventualele discriminari între persoanele care ?i-au asumat riscuri deosebite, servindu-?i cu profesionalism ?ara, în afara teritoriului na?ional, în cadrul aceleia?i misiuni interna?ionale sau în acela?i teatru de opera?ii.

Vicepre?edinte SIPOL Radu PETRE

L176/2019
Propunere legislativă pentru recunoaşterea meritelor personalului participant la acţiuni militare în afara teritoriului statului român şi acordarea unor drepturi acestuia şi urmaşilor celui decedat
Număr de înregistrare: 45
Data de postare a opiniei: 20.02.2019 11:33:00
De la: Costandache Marian
Textul opiniei: Stimate doamne/Stimati domni ai Parlamentului Romaniei, Recunoasterea meritelor participantilor din cadrul altor institutii din afara Ministerului Apararii Nationale la misiuni in afara teritoriului statului roman reprezinta o reparatie morala pentru acestia. Participarea acestor categorii de personal la misiuni in afara teritoriului statului roman s-a realizat in urma aprobarii CSAT si in calitate de reprezentant secondat din partea statului roman. Avand in vedere prezenta propunere legislativa supusa dezbaterii publice as dori sa aduc in atentie faptul ca Legea 42/2004, Legea 121/2011 si OUG 82/2006 definesc participarile la actiuni militare exclusiv prin prisma personalului Ministerului Apararii Nationale. Din acest motiv consider ca este necesara revizuirea si modificarea intregului cadru legislativ in materie. Legea propusa spre dezbatere introduce, pe langa alte categorii de personal, functionarii publici cu statut special in categoriile de personal care beneficiaza de recunoasterea meritelor si contributiei la misiunile si operatiile in afara teritoriului statului roman dar mentine prerogativele acordarii statutului si a recunoasterii acestor calitati la Ministerul Apararii Nationale si angajeaza raspunderi exclusiv pentru acest minister. In acest sens, va propun analizarea modificarii continutului alin. 2 al art. 24 in sensul stabilirii atributiilor specifice ministrului apararii in sarcina conducatorului institutiei din care provin participantii la aceste misiuni internationale (ministrul afacerilor interne, directorul SPP, SIE, SRI, etc.)

L176/2019
Propunere legislativă pentru recunoaşterea meritelor personalului participant la acţiuni militare în afara teritoriului statului român şi acordarea unor drepturi acestuia şi urmaşilor celui decedat
Număr de înregistrare: 44
Data de postare a opiniei: 19.02.2019 23:39:00
De la: cristian dinu
Textul opiniei: Doamnelor si Domnilor, Am la activ 8 ani in care mi-am servit tara in misiuni de politie internationala desfasurate in teatre de operatiuni din zone postconflict. Ma raliez opiniilor colegilor mei postate pe acest site si nu am sa repet motivatiile acestora care din punctul meu de vedere sunt pertinente si descriu situatii reale in care atat personalul militar cat si cel cu statut special sau civil, trimis in aceste tipuri de misuni pentru a reprezenta Romania sunt tratate in mod diferit, inegal si nedrept. In continuare am sa iterez 4 aspecte pentru care consider ca politistii ar trebui sa beneficieze drepturi egale cu militarii si anume: 1. Toti politistii care au participat la misiuni ONU si OSCE pina in anul 2002, cand a avut loc demilitarizarea Politiei Romane au fost militari iar participarea acestora misiuni externe s-a circumscris ariei misiunilor militare; 2. Incepand cu anul 2005, Presedintele Romaniei a acordat unui numar insemnat de politisti participant la misiuni internationale, ordine si distiinctii militare, cu insemne de razboi (verificabil in Cancelaria ordinelor)- ceea ce presupune ca faptele pentru care au fost acordate aceste distinctii au un pronuntat caracter militar ori s-au datorat unor circumstante si imprejurari de natura militara; 3. Din punct de vedere al situatiei operative din majoritatea zonelor postconflict, fortele de politie, desi efectuaza misiuni diferite, se circumscriu unor arii operationale coordonate de state majore militare; 4. Din punct de vedere personal consider ca politistii au fost mult mai expusi pericolelor iminente zonelor postconflict ( arii minate, crima organizata constituita pe principii militare ale fostelor forte combatante, atacuri de tip terorist, infractionalitate, securizarea convoaielor, transport detinuti, etc) decat militarii, intrucat politiistii si-au desfasurat activitatea specifica in mod individual, locuind de regula in locuinte inchiriate de la elemente locale, nesecurizate si trebuind sa-si asigure in mod constant securitatea personala in mod individual, spre deosebire de personalul militar de toate tipurile care actiona numai grupat, locuia in cazarmi ultrasecurizate si care desfasura in principal activitati de tip preventiv. Sunt convins ca argumentatia colegilor care si-au exprimat opiniile pe acest site, precum si umila mea contributie, pot reprezenta pentru niste minti luminate, care doresc sa indrepte o situatie determinata de acte normative si proceduri “facute pe genunchi”, suficiente temeiuri de natura logica menite a pune in drepturi niste oameni care si-au facut pe deplin datoria si au reprezentat tara, atragand atentia partenerilor externi ca Romania nu este nicidecum o tara “second hand”, ci un partener care a adus plus valoare in ecuatia complicata a politicii globale de securitate. Cu respect, Comisar sef de politie Cristian DINU

>>>

Go to top