Site-ul Senatului României folosește cookie. Navigând în continuare, vă exprimați acordul asupra folosiri cookie-urilor conform OUG 13/24.04.2012 și REGULAMENTUL (UE) 2016/679. OK


Lista opiniilor exprimate pentru propunerea legislativă
b542/2016 Propunere legislativă pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului nr. 195/2002 republicată, privind circulaţia pe drumurile publice
Data Start interval
Data Sfărșit interval
Text:
Numar de înregistrare al opiniei:

ProiectOpinie
b542/2016
Propunere legislativă pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului nr. 195/2002 republicată, privind circulaţia pe drumurile publice
Număr de înregistrare: 484
Data de postare a opiniei: 04.12.2016 21:22:00
De la: LUNGU Sorin
Textul opiniei: Sincer sa fiu, aceasta modificare legislativa nu î?i are sensul, având în vedere: 1) numarul accidentelor rutiere ce au loc acum, cu limitele actuale de viteza; 2) o cre?tere de 20km/h în interiorul localita?ilor atrage implicit o distan?a de frânare mai mare, indiferent de vehicol-ul ce se deplaseaza ne?inând cont de al?i factori (meteo; vârsta conducatorului; unde este atent conducatorul).
Cu privire la specificarea orarului de lucru si a "termenului de valabilitate" al semnelor de circula?ie, având în vedere ca ?i în situa?ia în care nu se lucreaza efectiv, tot pot sa fie pe partea carosabila obstacole, aceasta valabilitate a însemnelor nu î?i are rostul. Eventual modificarea legisla?iei în sensul ca fiecare firma sa fie obligata sa afi?eze în mod VIZIBIl ?i ACCESIBIL datele cu privire la proiect; Cine a dispus proiectul; precum ?i alte informa?ii relevante, pentru o enevtuala sesizare a modalita?ii defectuase de desfa?urare a lucrarilor (cum este situa?ia Autoriza?iilor de Construc?ie).
Sincer sa fiu, pare o modalitate de a mai ajuta Vesta Investment ?i al?i producatori de semne de circula?ie sa-?i mai rotunjeasca veniturile în perioada sarbatorilir.

b542/2016
Propunere legislativă pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului nr. 195/2002 republicată, privind circulaţia pe drumurile publice
Număr de înregistrare: 483
Data de postare a opiniei: 22.11.2016 16:40:00
De la: Diaconu Bogdan
Textul opiniei: Este o masura buna. In plus, se evita reducerea brusca de la 100 km/h cat este pe un DN la 50 in localitate.

b542/2016
Propunere legislativă pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului nr. 195/2002 republicată, privind circulaţia pe drumurile publice
Număr de înregistrare: 482
Data de postare a opiniei: 21.11.2016 09:22:00
De la: Zamfir Marian
Textul opiniei: Pentru scaderea numarului de accidente rutiere, propun suspendarea dreptului de a coduce vehicule pe drumurile publice o perioada de cel putin 2 ani, pentru persoanele care nu corespund psihologic: 1. Persoanele care conduc cu o îmbibatie alcoolica mai mare de 0,8 g alcool la 1000 g de sange. 2. Conducatorii de vehicule rutiere care depasesc cu peste 50 km/h, viteza legala. 3. Conducatorii de autovehicule care circula fara a fi efectuat Inspectia tehnica periodica. 4. Conducatorii de autovehicule care circula cu defectiuni grave la sistemele de frânare si de directie.

b542/2016
Propunere legislativă pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului nr. 195/2002 republicată, privind circulaţia pe drumurile publice
Număr de înregistrare: 472
Data de postare a opiniei: 27.10.2016 11:05:00
De la: subtirelu valentina
Textul opiniei: La noi in oras, daca se intampla un eveniment pe vreo portiune de drum se ia intotdeauna masura de a se reduce viteza maxima cu care putem circula pe portiunea respectiva. Sa speram ca n-o sa ajungem sa impingem masinile pe sectorul respectiv. La prima vedere pare un act normativ bun dar.. soferii n-or sa fie ajutati pentru ca in localitati n-or sa poata merge cu aceasta viteza din cauza biciclistilor, gropilor din carosabil, pietonilor care merg pe carosabiul si asa foarte ingust si lista poate continua. De ce nu avem si noi centuri, autostrazi ca afara. Nu sunt tocmai de meserie dar in Austria am mers iarna si m-am dat jos din masina sa vad cum este facuta autostrada si am constatat ca noi din capul locului gresim. Ei AU CONSTRUIT AUTOSTRADA DIN BETON, STRATUL DE BITUM PROTEJEAZA DOAR SA NU SE INFILTREZE APA IN BETON!! Asa vom scapa de restrictiile impuse camioanelor mari de a circula pe canicula!!!Poate un constructor de meserie sa va dea mai multe sugestii.

b542/2016
Propunere legislativă pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului nr. 195/2002 republicată, privind circulaţia pe drumurile publice
Număr de înregistrare: 467
Data de postare a opiniei: 21.10.2016 09:47:00
De la: Florin Chirila
Textul opiniei: ?i în prezent limita de viteza în ora?e poate fi de 60 sau chiar 70 km/h, acolo unde condi?iile o permit. Însa generalizarea limitei la 70 km/h ar constitui un pericol real pe por?iunile unde inciden?a pietonala este mai ridicata. În plus, masura nu ar contribui la decongestionarea traficului, întrucât principala cauza a ambuteiajelor este numarul foarte mare de vehicule aflate în trafic, nu viteza de deplasare.

b542/2016
Propunere legislativă pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului nr. 195/2002 republicată, privind circulaţia pe drumurile publice
Număr de înregistrare: 465
Data de postare a opiniei: 13.10.2016 13:31:00
De la: Marian Adrian
Textul opiniei: O aberatie de lege. Construiti autostrazi si centuri de ocolire !

b542/2016
Propunere legislativă pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului nr. 195/2002 republicată, privind circulaţia pe drumurile publice
Număr de înregistrare: 463
Data de postare a opiniei: 12.10.2016 15:11:00
De la: Ovidiu Mihalcea
Textul opiniei: Nu sunt de acord cu aceasta masura, pentru ca mi se pare foarte inconstienta modificarea fara un studiu preliminar, tinand cont ca Romania este pe primul loc in Europa la procentul de morti din accidente la mia de locuitori, conform Eurostat. (http://ec.europa.eu/eurostat/tgm/graph.do?tab=graph&plugin=1&pcode=tps00165&language=en&toolbox=data)

b542/2016
Propunere legislativă pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului nr. 195/2002 republicată, privind circulaţia pe drumurile publice
Număr de înregistrare: 462
Data de postare a opiniei: 12.10.2016 15:04:00
De la: Miron Brezuleanu
Textul opiniei: Cum ajuta la fluidizare viteza mai mare atunci cand se circula bara la bara?
Nu cumva ar trebui consultata si Politia Rutiera? Nu ar trebui ca o astfel de initiativa sa porneasca de la Politia Rutiera si nu de la parlamentari?
Cu numarul de victime ale accidentelor rutiere cum ramane?
Rusine!

b542/2016
Propunere legislativă pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului nr. 195/2002 republicată, privind circulaţia pe drumurile publice
Număr de înregistrare: 460
Data de postare a opiniei: 12.10.2016 14:35:00
De la: olah florin
Textul opiniei: Nu sunt de acord cu propunerea legislativa de crestere a vitezei maxime de deplasare in localitati la 70 km/h deoarece expunerea de motive este superficiala si irelevanta . Subscriu la cele 2 obiective formulate - cresterea fluiditatii traficului si reducerea oboselii soferilor (prin scurtarea timpului petrecut la volan) - dar nu se pot atinge prin modificarea limitei maxime a vitezei de deplasare . Expun in continuarea cele 3 motive principale :
1. Din experienta mea de sofer , consider ca motivele traficului lipsit de fluiditate in orase sunt ,in ordinea relevantei : a. aglomeratia (numarul mare de participanti la trafic) b. indisciplina soferilor c. capacitatea insuficienta de transport a drumurilor d. lipsa rutelor alternative de ocolire a oraselor (sosele de centura) e. rutele principale de transport nu sunt optimizate (semafoare corelate, trecere de pietoni semaforizate, sensuri giratorii)
2. Din experienta mea , viteza medie de deplasare intr-un oras mare este de maxim 40 km/h , tinand cont de conditiile concrete in care circulam si de constrangerile enumerate la punctul 1. Astfel , orice majorare a limitei maxime a vitezei legale nu vad cum poate influenta viteza medie efectiva . Pe scurt , soferii se misca atat de incet prin orase nu pentru ca nu ii lasa legea , ci pentru ca nu pot .
3. Conform statisticilor Politiei Rutiere , majoritatea accidentelor care implica pietoni/masini au loc in orasele aglomerate . O viteza maxima legala majorata la 70km/h , coroborata cu indisciplina soferilor vor atrage cresterea numarului de accidente cu efecte grave in care sunt implicati pietonii , domeniu in care Romania este in topul statisticilor negative .
In consecinta , consider ca propunerea legislativa trebui respinsa .

b542/2016
Propunere legislativă pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului nr. 195/2002 republicată, privind circulaţia pe drumurile publice
Număr de înregistrare: 461
Data de postare a opiniei: 12.10.2016 14:34:00
De la: Liviu Condriuc
Textul opiniei: Nu sunt de acord cu cresterea limitei de viteza pentru motociclete / autovehocole in localitati, avand in vedere numarul ridicat de accidente inregistrat in prezent. Nu sunt de acord cu motivatia prezentata - "fluidizarea traficului pe drumurile aglomerate din Romania si reducerea timpilor de condus pentru soferi, reducandu-se oboseala acestora" - nu se justifica riscurile crescute de accidente cu consecinte grave - raniri, decese. Solutia corecta este mutarea traficului in afara localitatilor - centuri de ocolire, autostrazi, drumuri expres - cu investitiile aferente, care din pacate nu au fost prioritare pentru domnii senatori care propun aceste modificari. Mi se pare o incercare grosolana de manipulare / mituire electorala in perioada dinainte de alegeri. Rusinica!



Go to top