Site-ul Senatului României folosește cookie. Navigând în continuare, vă exprimați acordul asupra folosiri cookie-urilor conform OUG 13/24.04.2012 și REGULAMENTUL (UE) 2016/679. OK


Lista opiniilor exprimate pentru propunerea legislativă
L208/2016 Propunere legislativă pentru completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr.195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice
Data Start interval
Data Sfărșit interval
Text:
Numar de înregistrare al opiniei:

ProiectOpinie
L208/2016
Propunere legislativă pentru completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr.195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice
Număr de înregistrare: 132
Data de postare a opiniei: 27.03.2016 20:01:00
De la: SAVOAIA LAURENTIU MARIAN
Textul opiniei: In forma propusa, consider faptul ca se stimuleaza incalcarea regulilor de circulatie a persoanelor care "detin mai multe resurse financiare" decat persoanele de rand, si nu este chiar echitabil. Ar fi echitabila forma initiala daca s-ar introduce si o limitare, in sensul ca o persoana care incalca regulile de circulatie ce se sanctioneaza si cu suspendarea dreptului de a conduce pentru o anumita perioada de timp sa beneficieze "de facilitatea injumatatirii perioadei de suspendare" doar de 2-3 ori in decursul unui an calendaristic sau injumatatirea perioadei de suspendare se va realiza doar daca a trecut 6 luni de cand a beneficiat de aceasta facilitate, stopand astfel abuzurile. Eu personal, ca si cursant recent al unei scoli de soferi, propun un amendament "benefic" la legea circulatiei pe drumurile publice in sensul ca un cursant care a trecut proba teoretica sa poata face dovada efectuarii si sa faca efectiv cele 6 ore de pregatire practica obligatorii, daca a fost declarat anterior respins la proba practica, chiar la moementul in care efectueaza o noua testare practica pentru obtinerea permisului de conducere. Rationamentul tine de faptul ca tu ca si cursant "care ai cazut la traseu" trebuie sa duci dovada efectuarii celor 6 ore obligatorii in momentul in care te duci sa te inscrii iarasi la traseu iar perioada dintre momentul inscrierii si testarea propriu zisa a cursantului este "foarte lunga" de aproape doua luni de zile cum este in Iasi, fapt ce determina cursantul, chiar daca a platit cele 6 ore si a efectuat orele obligatorii inainte de inscrierea la traseu, ca in cele aproape 2 luni de la momentul inscrierii pana la testarea propriu zisa sa plateasca alti bani in apropierea datei de examen pentru a repeta iarasi anumite manevre de conducere facute in cele 6 ore, fapt ce mi se pare inechitabil. Rational ar fi ca cei care au cazut proba practica sa se poata programa fara sa se prezinte adeverinta ca a efectuat 6 ore de pregatire practica anterior datei de inscriere la traseu, iar testarea propriu zisa a cursantului de catre politist sa se realizeze doar daca, cursantul, prezinta adeverinta de la scoala ca a efectuat cele 6 ore obligatorii, ore care se pot efectua in perioada dintre data inscrierii la traseu si data examinarii propriu zise si nu anterior datei de inscriere la traseu asa cum se intampla actualmente fapt ce mi se pare mai echitabil atat fata de cursanti dar si fata de instructori.



Go to top