Site-ul Senatului României folosește cookie. Navigând în continuare, vă exprimați acordul asupra folosiri cookie-urilor conform OUG 13/24.04.2012 și REGULAMENTUL (UE) 2016/679. OK


Lista opiniilor exprimate pentru propunerea legislativă
L142/2016 Propunere legislativă pentru modificarea şi completarea Legii- cadru nr.284/2010 privind salarizarea unitară a personalului plătit din fonduri publice
Data Start interval
Data Sfărșit interval
Text:
Numar de înregistrare al opiniei:

ProiectOpinie
L142/2016
Propunere legislativă pentru modificarea şi completarea Legii- cadru nr.284/2010 privind salarizarea unitară a personalului plătit din fonduri publice
Număr de înregistrare: 60
Data de postare a opiniei: 29.01.2016 15:32:00
De la: Anton Vasile
Textul opiniei: Lege pentru completarea si modificarea art. 17 din Legea nr. 284/2010 privind salarizarea unitara a personalului platit din fonduri publice. I. FORMA INITIALA Personalul care, potrivit programului normal de lucru, îsi desfasoara activitatea în timpul noptii, între orele 22,00 si 6,00, beneficiaza pentru orele lucrate în acest interval de un spor pentru munca prestata în timpul noptii de 25% din salariul de baza, daca timpul astfel lucrat reprezinta cel putin 3 ore de noapte din timpul normal de lucru. II. FORMA PROPUSA Personalul care, potrivit programului de lucru, îsi desfasoara activitatea în timpul noptii, între orele 22,00 si 6,00, beneficiaza pentru orele lucrate în acest interval de un spor pentru munca prestata în timpul noptii de 25% din salariul de baza, daca timpul astfel lucrat reprezinta cel putin 3 ore de noapte din timpul de lucru efectuat.
Prin forma propusa se solicita eliminarea termenului de “normal” intrucat creeaza situatii discriminatorii intre salariati. Curtea Europeana a Drepturilor Omului a statuat ca egalitatea de tratamnt este incalcata daca distinctia in discutie nu are o justificare obiectiva si rezonabila si nu urmareste un scop legitim, cu respectarea raportului de proportionalitate intre acesta si mijloacele utilizate pentru atingirea lui. Expunere de motive> Prin programul de lucru in sectorul national de ordine publica si siguranta nationala se întelege perioada în care politistul , militarii si functionarii publici , cu statut special din sistemul administratiei penitenciarelor, executa in mod frecvent sarcinile de serviciu potrivit reglementarile in vigoare si in afara programului normal de lucru. Cu alte cuvinte program normal de lucru este si atunci când este planificat sau programat peste durata normala a timpului de lucru sau intervine la apel de urgenta 112 , pentru ca aceste sarcini si atributii sunt prevazute în legislatia specifica in vigoare. Se mai poate arata deci ca situatia operativa are caracter nepravazut si prin prisma faptului ca personalul angajat este insuficient , s-a constatat in ultima perioada de timp ca toate evenimentele sunt asigurate de acelasi personal, care deja efectuase 8 ore de lucru in programul normal de zi. In urma prestarii de ore suplimentare de luni pana vineri lucratorii pot beneficia doar de acordarea de timp liber corespunzator, fara sa fi remunerati in vreun fel. Astfel un lucrator daca este chemat de mai multe ori intr-o luna acesta ii este afectata sanatatea la fel ca si cei care lucreaza intr-un program regulat de noapte si de asemenea nu are niciun un beneficiu egal de salarizare in raport de acestia in urma. Acordarea sporului de noapte pentru unii dintre salariati, care efectueaza activitati pe timpul noptii in program normal de lucru si neacordarea pentru alti salariati, care presteaza activitati in aceleasi conditii de munca, dar intr-un program neregulat, constituie o forma de discriminare evidenta. In practica s-a constatat faptul ca multi lucratori au acumulat in timp mai multe ore pe timpul noptii in programul suplimentar neregulat fata de cei care au lucrat in aceleasi conditii, dar intr-un program de munca normal (schimburi, ture, etc.).



Go to top