Site-ul Senatului României folosește cookie. Navigând în continuare, vă exprimați acordul asupra folosiri cookie-urilor conform OUG 13/24.04.2012 și REGULAMENTUL (UE) 2016/679. OK


Lista opiniilor exprimate pentru propunerea legislativă
L287/2015 Propunere legislativă privind organizarea şi exercitarea profesiei de medic veterinar
Data Start interval
Data Sfărșit interval
Text:
Numar de înregistrare al opiniei:

ProiectOpinie
L287/2015
Propunere legislativă privind organizarea şi exercitarea profesiei de medic veterinar
Număr de înregistrare: 210
Data de postare a opiniei: 22.05.2015 16:41:00
De la: Valer TEUSDEA
Textul opiniei: Nr. 18/21/05.2015 Nr. 17/21/05.2015 M E M O R I U Subscrisele :
1. ASOCIA?IA NA?IONALA A FABRICAN?ILOR DE PRODUSE DE UZ VETERINAR DIN ROMÂNIA, persoana juridica româna, cu sediul în Bucuresti, Calea Giulesti, nr. 333, cladirea nr. 1, sector 6, prin presedinte Dr. Stanescu Sorin Paul;
împreuna cu,
2. ASOCIA?IA NA?IONALA A DISTRIBUITORILOR DE PRODUSE DE UZ VETERINAR DIN ROMÂNIA, persoana juridica româna, cu sediul în Bucure?ti, Calea Giule?ti, nr. 333, cladirea nr. 1, sector 6, prin pre?edinte Ing. Chim. Chiurciu Constantin,
Care reprezinta: - aproape to?i producatorii autohtoni, în activitate, ce fabrica produse medicinale veterinare, acoperind peste 75% din productia la nivel na?ional; - peste 80% din re?eaua de distribu?ie en gros a produselor medicinale veterinare; - circa 300 de unitati farmaceutice veterinare, din cele 1300 existente; - peste 400 de medici veterinari (din numarul total înscri?i la Colegiul Medicilor Veterinari) care lucreaza în produc?ia ?i distribu?ia produselor medicinale;
formulam prezentul memoriu, referitor la proiectul de lege, înregistrat la Senatul României, la 24.03.2015, sub numarul B127/2015, privind organizarea si exercitarea profesiei de medic veterinar.


Cuprinsul memoriului I. Critica proiectului de lege, proiect care încalca legislatia nationala si Constitutia României, Conventia Europeana, Tratatul de Functionare a Uniunii Europene, Directivele Consiliului Europei, dupa cum urmeaza : A. Proiectul prevede interzicerea de îndata a functionarii unitatilor medicale veterinare, inclusiv a farmaciilor veterinare ce nu apar?in societatilor comerciale, în care capitalul social sa fie de?inut în proportie de minim 51% de catre medici veterinari. B. Proiectul prevede discriminari vadite. C. Poiectul reglementeaza regimul juridic al farmaciilor veterinare si restrânge activitatea de comercializare a produselor medicinale veterinare. D. Poiectul reglementeaza regimul juridic al produselor biologice, stupefiante, psihotrope si injectabile, restrângând administrarea acestora, precum si interzicerea comercializarii cu amanuntul. E. Poiectul reglementeaza regimul juridic ?i al altor produselor medicinale veterinare, limitând comercializarea si utilizarea acestora. F. Proiectul limiteaza si înlatura drepturile fundamentale ale oricaror alte persoane, inclusiv ale proprietarilor ?i detinatorilor de animale, în de?inerea ?i utilizarea unor diverse categorii de produsele medicinale veterinare. G. Proiectul reduce sfera medicilor veterinari care pot exercita profesia, numai la cei înscri?i în Colegiul Medicilor Veterinari ?i care au ob?inut dreptul la libera practica. H. Proiectul limiteaza exercitarea altor profesii, precum cele de tehnician si/sau asistent veterinar. I. Proiectul limiteaza si conditioneaza exercitarea profesiei în sectorul public. J. Proiectul extinde atributiile medicului veterinar si în alte activitati ce nu sunt profesionale. K. Proiectul limiteaza drepturile medicilor veterinari stagiari si a celor de libera practica. L. Proiectul acorda puteri extinse Colegiului Medicilor Veterinari. M. Proiectul prevede imixtiuni ale Colegiului Medicilor Veterinari, multe si grave, în actul puterii publice. N. Proiectul prevede piedici în înfaptuirea actului de justitie si/sau al raspunderii disciplinare. O. Proiectul are implicatii bugetare. ............. Partea de argumentare a fost comunicata prin e-mail la infopub@senat.ro
Concluzii generale : Din cele prezentate mai sus rezulta încalcarea urmatoarelor acte normative. I. Constitu?ia Romaniei A. prevederile art 53 – privind limitarea exerci?iului unor drepturi. B. prevederile art 45 privind libertatea economica. C. prevederile art 44 alin 1 privind proprietatea (exercitarea ?i dispozi?ia) D. prevederile art 16 privind egalitatea în drepturi ?i nediscriminarea II. Conven?ia Europeana A. Art 1 din Primul protocol adi?ional la Conven?ie, privind dreptul de proprietate B. Art 1 din al 12-lea protocol adi?ional la Conven?ie, privind interzicerea discriminarii; III. Tratatul de la Lisabona (Constitu?ia UE) A. Art 6 privind recunoa?terea drepturilor din Carta drepturilor fundamentale; B. Art 106 privind obliga?ia statelor de a nu adopta sau men?ine masuri care contravin art 101 ?i art 102; IV. Carta drepturilor fundamentale ale ceta?eanului UE A. Art 16 privind libertatea de a desfa?ura o activitate comerciala; B. Art 17 privind dreptul de proprietate; C. Art 20 privind egalitatea în fa?a legii; D. Art 21 privind nediscriminarea; E. Art 52 privind restrângerea drepturilor ?i liberta?ilor. V. Directiva 123/2006 a PE ?i a Consiliului UE A. Art 15 alin 3 privind îndeplinirea condi?iilor pentru cerin?ele ne-discriminatorii; B. Art 25 privind obliga?ia statelor de a nu adopta cerin?e care sa limiteze desfa?urarea activita?ilor multidisciplinare; VI. Directiva 82/2001 : art. 67 si art. 69 A. Privind dreptul de achizi?ie ?i de?inere a produselor medicale veterinare recunoscut de Directiva 82/2001 în favoarea publicului (art 67). B. Privind dreptul de achizi?ie, de?inere ?i administrare al produselor medicinale veterinare care au proprietati anabolice, antiinfectioase, antiparazitare, antiinflamatorii, hormonale sau psihotrope, recunoscut de Directiva 82/2001 în favoarea de?inatorilor ?i proprietarilor de animale (art 69).
În consecin?a va solicitam Domnule Pre?edinte a lua în considerare cele mai sus men?ionate precum ?i propunerile de îmbunata?ire a proiectului de lege, formulate pe marginea acestuia, conform documentului anexat la formularul de propuneri.

Director executiv
Prof. Dr. Valer TEU?DEA

L287/2015
Propunere legislativă privind organizarea şi exercitarea profesiei de medic veterinar
Număr de înregistrare: 211
Data de postare a opiniei: 22.05.2015 14:28:00
De la: Liana Cruceru - avocat Vet Planet International SRL
Textul opiniei: 1. Propunem eliminarea conditiei prevazute la art. 33 alin. (2) lit. a) pct. 3, referitoare la detinerea capitalului social. Aceasta cerinta contravine si incalca legislatia europeana, respectiv: 1.1. Directiva 2006/123/CE din 12.12.2006 privind serviciile in cadrul pietei interne, in sensul ca cerinta referitoare la actionariat se incadreaza la art. 15 alin. (2) lit. c) si nu indeplineste conditiile impuse de art. 15 alin. (3) lit. a-c) din Directiva, intrucat: - creeaza o discriminare vadita intre societati, in functie de situarea sediului social (astfel, persoanele juridice romane trebuie sa aiba medici veterinari ca asociati cu minim 51% din capitalul social, in vreme ce filialele/sucursalele societatilor comerciale infiintate in statele membre nu trebuie sa indeplineasca aceasta conditie referitoare la capital); - nu indeplineste conditia necesitatii, nefiind justificata printr-un motiv imperativ de interes general (conceptul de „motivul imperativ de interes general” se refera la motive justificate care sunt urmarite de un stat membru, recunoscute ca atare in jurisprudenta Curtii Europene de Justitie si care includ, printre altele, ordinea publica, sanatatea publica, protectia consumatorilor, sanatatea animalelor, protectia mediului); - nu indeplineste conditia proportionalitatii, intrucat nu este adecvata pentru a garanta indeplinirea obiectivului urmarit, ba chiar depaseste ceea ce este necesar pentru atingerea obiectivului urmarit (Curtea Europeana de Justitie a statuat ca cerinta de a avea o anumita calificare pentru a detine capital social este nejustificata in unele cazuri, in care acelasi obiectiv putea fi atins prin masuri mai putin restrictive - exemplu: decizia pronuntata de Curtea Europeana de Justitie in cazul C-140/03 - Comisia Comunitatilor Europene vs Republica Elena). 1.2. Art. 101 si 102 din Tratatul privind functionarea Uniunii Europene, in sensul ca cerinta ca actionariatul farmaciilor veterinare si punctelor farmaceutice veterinare sa fie compus din medici veterinari in proportie de 51%, pentru a fi inregistrate in Registrul unic al unitatilor medicale veterinare si deci pentru a putea functiona in mod valabil, are ca efect impiedicarea, restrangerea sau denaturarea concurentei in cadrul pietei interne, si este nejustificata, prin raportare la dispozitiile art. 101 alin. (3) si art. 102 din Tratat.
2. Conditiile prevazute la art. 33 alin. (2) creeaza o discriminare vadita intre tipurile de unitati medicale veterinare, intrucat laboratoarele veterinare sunt exceptate in mod nejustificat de la indeplinirea conditiilor impuse pentru celelalte tipuri de unitati medicale veterinare.
3. Prevederile art. 33 alin. (2) lit. a) contravin legii nr. 31/1990 (sediul materiei in domeniul de reglementare al societatilor), in sensul ca: - acorda dreptul de a detine farmacie veterinara numai societatilor comerciale pe actiuni si societatilor cu raspundere limitata, refuzand in mod nejustificat acest drept celorlalte tipuri de societati reglementate de legea 31/1990 (societati in nume colectiv, in comandita simpla si in comandita pe actiuni); - pct. 3 are o formulare defectuoasa, intrucat se refera la "51% din actiuni", in conditiile in care actiuni exista numai in cazul societatilor pe actiuni, nu si in cazul societatilor cu raspundere limitata - unde capitalul este divizat in parti sociale (art. 11 din legea 31/1990); - pct. 4 impune desemnarea unui singur reprezentant legal (administrator), dintre medicii veterinari asociati. Astfel, se restrange in mod nejustificat dreptul asociatilor de a desemna un administrator neasociat, precum si dreptul asociatilor de a desemna mai multi administratori, drepturi consacrate de art. 197 din legea 31/1990 ptr SRL si de art. 137 si urm. ptr S.A. Apreciem ca fondatorii unei societati au dreptul de a desemna ca administrator una sau mai multe persoane competente in managementul activitatii societatii, independent de faptul ca aceste persoane sunt sau nu asociati, ori de faptul ca aceste persoane sunt sau nu medici veterinari.
4. Propunem eliminarea art. 49, care prevede ca detinerea certificatului de inregistrare in Registrul unic al unitatilor medicale veterinare este o conditie pentru autorizarea sau inregistrarea, dupa caz, a unitatilor farmaceutice veterinare de catre autoritatea veterinara competenta. Nu este oportun ca prin legea de organizare si exercitare a profesiei de medic veterinar sa se stabileasca documentele necesare pentru autorizarea sau inregistrarea sanitara veterinara a unitatilor farmaceutice veterinare. Procedura de inregistrare sanitara veterinara a unitatilor farmaceutice de catre autoritatea veterinara este reglementata, asa cum este firesc si cum prevede si art. 48, prin norme emise de autoritatea competenta – Autoritatea Nationala Sanitara Veterinara si pentru Siguranta Alimentelor. De altfel, certificatul de inregistrare in Registrul unic al unitatilor medicale veterinare nu are nicio legatura cu autorizarea sanitara veterinara si nu ar trebui prevazut in lege ca o conditie pentru aceasta.
5. Propunem eliminarea atributiilor Colegiului Medicilor Veterinari prevazute la art. 59 lit. f), lit. h) si lit. i), pentru urmatoarele motive: Colegiul Medicilor Veterinari are atributii in ceea ce priveste aprobarea/avizarea infiintarii si inregistrarea unitatilor medicale veterinare in Registrul unic al unitatilor medicale veterinare, cu toate ca o parte din membrii acestui organism desfasoara activitati economice in propriile cabinete. Prin adresa inregistrata la Senatul Romaniei sub nr. 1797/31.03.2014, Consiliul Concurentei si-a reiterat punctul de vedere exprimat anterior (in iulie 2012), in sensul ca astfel de atributii ar putea conduce la crearea in mod nejustificat de bariere la intrarea pe piata a agentilor economici, limitand in mod artificial numarul intreprinderilor active, cu un potential efect negativ asupra competitivitatii si eficientei unei piete. In consecinta, Consiliul Concurentei a recomandat conferirea atributiilor de acordare a avizelor atat in domeniul medical uman, cat si veterinar, unor organisme independente, care sa fie alcatuite preponderent din persoane care nu activeaza pe piata de servicii medicale pentru care se elibereaza avizul.

L287/2015
Propunere legislativă privind organizarea şi exercitarea profesiei de medic veterinar
Număr de înregistrare: 177
Data de postare a opiniei: 04.05.2015 17:52:00
De la: Cernescu Horia
Textul opiniei: Initiativa legislativa a Colegiului Medicilor Veterinari din Romania (CMVRo) privind o noua lege de organizare si exercitare a profesiei medicale veterinare in Romania, prin care se propune practic excluderea totala a implicarii Asociatiei Generale a Medicilor Veterinari din Romania (AGMVR) din viata acestei profesii, este un gest neasteptat, o atitudine care ma mahneste profund si ma face sa ma simt rusinat in fata celorlalte profesii liberale a caror unitate nu este periclitata din interior. Nu are rost sa repet aici argumentele mele prin care dezaprob aceasta initiativa a conducerii CMVRo, argumente pe care le-am expus cu prilejul Consfatuirii AGMVR din 12-13 martie 2015 - care a dezbatut aceasta tema. Imi exprim si cu acest prilej convingerea ca ceea ce vrea sa faca CMVRo este un gest aberant si profund neloial fata de AGMVR - care a fost initiatorul Legii 160/1998 prin care s-a infiintat CMVRo. Nu pot intelege ce ratiuni au generat aceasta situatie rusinoasa prin care se doreste excluderea in totalitate a AGMVR din viata profesiei medicale veterinare din Romania. Daca initiatorii acestui proiect legislativ lansat de catre CMVRo ar fi stipulat explicit si implicarea AGMVR in unele aspecte ale organizarii si exercitarii profesiei medicale veterinare (care sunt prevazute in Statutul AGMVR), nu s-ar fi stirbit cu nimic autoritatea CMVRo si unitatea profesiei noastre ar fi avut o baza solida pentru prezentul si viitorul ei. Mai sper ca, pana in final, autorii acestui gest neelegant si dureros sa-si reconsidere pozitia si sa dea curs ratiunii de cooperare si reciprocitate dintre CMVRo si AGMVR. Dumnezeu sa ajute profesia medicala veterinara din Romania. Prof.univ.dr. Dr.H.C. Horia Cernescu profesor emerit membru corespondent ASAS

L287/2015
Propunere legislativă privind organizarea şi exercitarea profesiei de medic veterinar
Număr de înregistrare: 168
Data de postare a opiniei: 29.04.2015 17:57:00
De la: Ciocan Dorel
Textul opiniei: Domnule Presedinte al Comisiei de Aparare, Domnilor Parlamentari, Va adresez in mod respectuos rugamintea ca prin acest act normativ sa nu corectati o mare nedreptate prin generarea altei nedreptati, facand o disjunctie in randul cadrelor militare in rezerva, in sensul ca cei pensionati pana in anul 2011 sa fie dezavantajati in raport cu colegii lor care au iesit la pensie dupa 1 ianuarie 2011. Art. 111 si 112 din proiectul legii fac o discriminare intre cele doua categorii, astfel ca pensiile rezultate pentru cadrele militare care au lucrat in aceleasi conditii, au aceeasi vechime, acelasi grad, sunt foarte diferite: intre un colonel pensionat dupa 1 ian. 2011 si un colonel-coleg al sau, cu conditii similare de vechime, cu acelasi parcurs in cariera militara-pensionat in anul 2009, diferenta pensiei lunare, conform proiectului de lege, este de cel putin putin 1800-2000 lei. In mod similar, intre doi generali diferenta este de circa 3000 lei sau mai mult. Va rugam foarte mult sa aprobati un act normativ care sa fie identic pentru toate cadrele militare in rezerva, sa repare nedreptatile guvernului Boc si sa nu faca noi ,,selectii" in randul cadrelor militare in rezerva. Consider ca o recalculare pentru toate cadrele militare in rezerva ar fi cea mai inteleapta remediere, constituind din cele doua articole mentionate-un singur articol, comun pentru tot personalul in rezerva vizat.

L287/2015
Propunere legislativă privind organizarea şi exercitarea profesiei de medic veterinar
Număr de înregistrare: 149
Data de postare a opiniei: 28.04.2015 10:27:00
De la: RADU GIULIA
Textul opiniei: Proiectul de lege este foarte bun si reglementeaza foarte multe aspecte ale profesiei. As propune insa urmatoarele: 1.sa nu se foloseasca termenul de mediu inconjurator ci doar de mediu 2.diagnosticul de laborator sa fie mutat la art.7 pentru ca nu poate fi exclusivitatea a medicului veterinar. 3.sa fie recunoscuta stagiatura efectuata pe teritoriul UE 4.cursurile de perfectionare sa fie mentionate la formele de pregatire complementara 5.sa se mentioneze ca doar laboratoarele medicale private in scop de diagnostic trebuie inregistrate la CMVRO 6.preschimbarea certificatelor de inregistrare sa fie gratuita In cea ce priveste AGMRo ea functioneaza in baza legislatiei specifice asociatiilor si fundatiilor, nu este organism infiintat prin lege speciala si prin urmare se organizeaza si functioneaza in baza propriului statut.

L287/2015
Propunere legislativă privind organizarea şi exercitarea profesiei de medic veterinar
Număr de înregistrare: 134
Data de postare a opiniei: 24.04.2015 09:07:00
De la: Perian Aurel Octavian
Textul opiniei: Personal consider ca forma propusa a legii de exercitare a profesiei de medic veterinar este prea elaborata, chiar extinsa. Cred ca legea trebuie sa fie succinta, iar o serie de prevederi din lege ar trebui cuprinse in norme de aplicare specifice. Legea reglementeaza modul de exercitare a profesiei de medic veterinar ca profesie liberala si independenta cu organizare reglementata in cadrul profesional reprezentat de Colegiul Medicilor Veterinari si Asociatia Generala a Medicilor Veterinari din Romania. NOTA: a). Colegiul Medicilor Veteirinari din Romania reprezinta forul profesional al corpului medical veterinar din Romania care promoveaza, apara, asigura, aplica aceleasi cerinte si conditii protejate in parametrii legali pentru medicii veterinari care isi desfasoara activitatea in cadrul unor structuri profesionale cu preponderenta pentru cei din serviciile medicale veterinare particulare - cabinete, clinici, farmacii, depozite medical-veterinare, spitale. Colegiul reprezinta forum profesional suprem cu rol de a apara interesele profesiei, veghind la respectarea tuturor drepturilor si obligatiilor profesionale ale membrilor sai; b). Asociatia Medicilor Veterinari din Romania reprezinta forul stiintific si profesional neguvernamental cu rolul de a ridica prestigiul profesiei, onoarea si demnitatea intregului corp medical veterinar. Asociatia Medicilor Veterinari din Romania reprezinta: -peste 5000 de medici veterinari din toate sectoarele de activitate: medici din reteaua sanitar-veterinara de stat, medici veterinari de libera practica, institutii de invatamant universitar si popstuniversitar de stat si particulare (inclusiv studenti ai facultatilor), institute de cercetare, institutii publice si private inclusiv medici veterinari pensionari; -mentionez ca inscrierea in asociatie este benevola si nu reprezinta o conditie a desfasurarii activitatii, indiferent de sector sau domeniu; -Asociatia Generala a Medicilor Veterinari are o traditie de peste 150 de ani, fiind una dintre primele asociatii profesionale infiintate in Romania; -Asociatia este forul stiintific si profesional care organizeaza pregatirea medicilor veterinari in cadrul sistemului national de educatie stintifica, organizeaza manifestari profesionale si stiintifice, realizeaza publicatii de specialitate (Jurnalul Medical Veterinar - revista romana de medicina veteirnara, fondata in 1888); -in toata perioada de la infiintare si pana in prezent, Asociatia Generala a contribuit la dezvoltarea relatiilor profesionale si la progresul medicinii veterinare, fiind membra cu drepturi depline a Asociatiei Mondiale Veterinare (WVA), a Federatiei Veterinarilor Europeni (FVE) si a Asociatiei Veterinare din Balcani si zona Marii Negre (BaBSeVA). Concluzii: articolele urmatoare ar trebui sa aiba forma urmatoare: 1). articolul 1 - profesia de medic veterinar este liberala si independenta cu organizare autonoma si reglementata in cadrul profesional reprezentat de Colegiul Medicilor Veterinari si Asociatia Generala a Medicilor Veterinari din Romania (cu atributiile enumerate anterior); 2). articolul 13 - organizarea de centre de pregatire medical veterinara de catre Colegiul Medicilro VEterinari ai Asociatia Generala a Medicilor Veterinari in colaborare cu facultatile de medicina veterinara, alte unitati de invatamant de stat si private, Academia de Studii Agricole si Silvice, Autoritatea Nationala Sanitar Vetrinara etc. 3). articolul 13 - Colegiul Medicilor Veterinari avizeaza functionarea cabinetelor veterinare, punctelor farmaceutice, farmacii, depozite, spitale veterinare; consider ca emiterea autorizatiei de functionare pentru aceste obiective constituie apanajul ANSVSA, sau, dupa caz, DSVSA; 4). articolul 13 - elaboreaza si adopta statutul medicului veterinar si codul de etica si deontologie veterinara impreuna cu AGMVR; 5). articolul 25 - in cadrul sistemului national de pregatire continua a medicilor veterinari din Romania impreuna cu AGMVR, Colegiul Medicilor Veterinari va stabili programul si sistemul de credite acordate; 6). articolul 36 - va fi abrogat; NOTA: daca toti medicii veterinari fac parte din colegiul constitutional vorbind au dreptul de a alege si a fi alesi indiferent de functia si structura din care fac parte; 7). articolul 46 - programele si formele de educatie continua vor fi stabilite si analizate de comun acord de catre AGMVR si Colegiul Medicilor Veterinari, inclusiv sistemul de creditare.

L287/2015
Propunere legislativă privind organizarea şi exercitarea profesiei de medic veterinar
Număr de înregistrare: 133
Data de postare a opiniei: 23.04.2015 17:33:00
De la: ANTON AURELIA
Textul opiniei: Este regretabila aceasta actiune a Colegiului Medicilor Veterinari depusa la Senatul Romaniei si dezaprob procedura prin care se urmareste abrogarea Legii 160 /1998 - care este o Lege a intregii profesii medicale veterinare -, prin care a fost infiintat Colegiul si s-a oficializat libera practica, stabilind totodata autonomia si reprezentarea ei prin cele doua foruri profesionale: Colegiul si Asociatia Generala a Medicilor Veterinari din Romania. In plus, prin aceasta propunere legislativa se doreste subordonarea de catre Colegiu a tuturor structurilor si organizatiilor profesionale si mai ales indepartarea si chiar desfiintarea daca s-ar putea, a Asociatiei Generale a Medicilor Veterinari - organizatie stiintifica si profesionala cu o existenta de peste 100 de ani ! Avand in vedere atributiile asumate, Asociatia Generala a initiat si organizat inca din 2008, programe de educatie profesionala continua pentru medicii veterinari practicieni - liber profesionisti si din serviciile sanitare veterinare publice -, urmarind predarea temelor de catre cadrele didactice de la facultatile de medicina veterinara din tara si acordarea punctajelor prin atestatele de participare, conditie obligatorie pentru stabilirea dreptului de libera practica. Asociatiei Generale a Medicilor Veterinari din Romania trebuie sa i se recunoasca - ca si pana acum -, rolul de care nu s-a dezis de la infiintarea sa - in 1914, acela de a fi organizatia reprezentativa a profesiei, preocupata in permanenta de caracterul stiintific si profesional al activitatilor Corpului medical veterinar din Romania, precum si de realizarea unitatii si solidaritatii noastre, a medicilor veterinari, cu care ne-am mandrit intotdeauna.

L287/2015
Propunere legislativă privind organizarea şi exercitarea profesiei de medic veterinar
Număr de înregistrare: 129
Data de postare a opiniei: 22.04.2015 17:20:00
De la: Constantinescu Veronica
Textul opiniei: Am constatat cu mirare ?i insatisfac?ie ca în aceasta propunere legislativa, rolul Asocia?iei Generale a Medicilor Veterinari din România (AGMVR) este desfiin?at. Cum este posibil ca o asocia?ie profesionala de nivel na?ional, cu o existen?a de peste 100 de ani ?i peste 5000 de membri în prezent, sa fie citata doar alaturi de ”alte asocia?ii ?i funda?ii” (care au o vechime de câ?iva ani ?i câteva sute de membri)? Când, în anul 1998, ca medic veterinar invitat, am participat la Conferin?a Na?ionala a AGMVR în cadrul careia ?i cu sus?inerea careia a fost înfiin?at Colegiul Medicilor Veterinari din Romînia (CMVRo), m-am bucurat ca profesia noastra urma sa aiba, pe lânga Asocia?ie-cu o îndelungata existen?a ?i o frumoasa tradi?ie-o noua organiza?ie, care se va ocupa cu modul de exercitare a profesiei medicale veterinare, AGMVR pastrându-?i atribu?iile de for ?tiin?ific ?i educativ. M-am bucurat, de asemenea, când AGMVR a facilitat intrarea CMVRo în rândul structurilor profesionale membre ale Federa?iei Veterinarilor din Europa (FMV). Spre regretul meu, constat ca CMVRo, în dorin?a de a deveni ”conducator unic” al profesiei medicale veterinare, veleitate care consider ca nu îi face cinste, minimalizeaza sau aproape ca ignora existen?a îndelungata ?i atribu?iunile Asocia?iei GENERALE a Medicilor Veterinari din România. Nu este corect!

L287/2015
Propunere legislativă privind organizarea şi exercitarea profesiei de medic veterinar
Număr de înregistrare: 124
Data de postare a opiniei: 22.04.2015 13:11:00
De la: Dr. Semeniuc Vasile
Textul opiniei: Colegiul nu poate impune functionarilor publici, medici veterinari de a fi membri ai Colegiului si de a plati cotizatia, de a efectua instruiri. Nu este corect sa fie un singur for de organizare, de instruire, sa fie monopol. Profesia de medic veterinar este o profesie liberala, e bine sa fie mai multe forme de asociere profesionala.

L287/2015
Propunere legislativă privind organizarea şi exercitarea profesiei de medic veterinar
Număr de înregistrare: 107
Data de postare a opiniei: 17.04.2015 13:23:00
De la: Dan Popescu
Textul opiniei: Forma actuala a acestui proiect se poate referii eventual la exercitarea profesiei de medic veterinar de libera practica si in niciun caz la exercitarea profesiei de medic veterinar in totalitatea ei. Colegiul medicilor veterinari nu poate impune medicilor veterinari care fac parte din corpul functionarilor publici obligativitatea de a fi membru cotizant al acestui for,iar in cazul intarzierii la plata cotizatiei timp de sase luni consecutiv functionarul public fiind exclus dintre membrii colegiului,caz in care nu mai poate exercita profesia de medic veterinar,urmand a pierde functia publica pe care a ocupat-o prin concurs,in conditiile legii. Medicului veterinar functionar public care detine o functie de conducere in sistemul public,desi este obligat obligat sa fie membru al colegiului si sa cotizeze regulat i se interzice sa candideze si sa fie ales intr-o frunctie de conducere in cadrul colegiului. Autoritatea Nationala Sanitara Veterinara si pentru Siguranta Alimentelor,autoritate centrala care coordoneaza tehnic si administrativ intreaga activitate a serviciilor sanitare veterinare si pentru siguranta alimentelor nu poate cere avizul Colegiului medicilor veterinari pentru modificarile legislative si de strategie in domeniul sanitar veterinar,ci doar consulta colegiul pe domeniul de competenta.

12


Go to top