Site-ul Senatului României folosește cookie. Navigând în continuare, vă exprimați acordul asupra folosiri cookie-urilor conform OUG 13/24.04.2012 și REGULAMENTUL (UE) 2016/679. OK

Actele adoptate de Comisia pentru Afaceri Europene a Senatului României în urma şedinţei din 18 iunie 2014

La punctul 1 de pe Ordinea de Zi, membrii comisiei au  analizat Proiectul de lege pentru aprobarea Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr.26/2014 privind modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr.125/2006 pentru aprobarea schemelor de plăţi directe şi plăţi naţionale directe complementare, care se acordă în agricultură începând cu anul 2007, şi pentru modificarea art. 2 din Legea nr.36/1991 privind societăţile agricole şi alte forme de asociere în agricultură – L 330/2014
Regulamentul (UE) nr. 1310/2013 al Parlamentului European şi al Consiliului din 17 decembrie 2013, prevede că România să decidă până la data de 1 februarie 2014 că nu se acordă în 2014 nici o plată directă naţională complementară, pentru a putea acorda ajutoare naţionale tranzitorii. Modificarea sistemelor de ajutor direct pentru agricultori în cadrul politicii agricole comune pentru anul 2014 vizează o schemă de plată naţională tranzitorie în locul plăţilor naţionale directe complementare care se aplică în prezent. Luând în considerare că perioada de depunere de către fermieri a cererii unice de plată pe suprafaţă pentru campania 2014 este 3 martie – 15 mai 2014, iar perioada 16 mai – 10 iunie 2014 este perioadă în care cererile de plată se pot depune cu o penalizare de 1% pentru fiecare zi lucrătoare de întârziere, se impune modificarea şi armonizarea în consecinţă a dispoziţiilor legale existente, astfel încât fermierii să poată beneficia de sprijin financiar pentru desfăşurarea activităţii agricole în vederea menţinerii competitivităţii acestora pe piaţa comunitară.
În urma dezbaterilor, în şedinţa din data de 18 iunie 2014, membrii Comisiei pentru Afaceri Europene au hotărât întocmirea unui AVIZ favorabil fără amendamente.
 
La punctul 2 al Ordinii de zi a fost dezbătut Proiectul de lege privind aprobarea Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 32/2014 pentru modificarea şi completarea anexei la Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr.198/2005 privind constituirea, alimentarea şi utilizarea Fondului de întreţinere, înlocuire şi dezvoltare pentru proiectele de dezvoltare a infrastructurii serviciilor publice care beneficiază de asistenţă financiară nerambursabilă din partea Uniunii Europene – L 377/2014
            Se propune realizarea anumitor modificări și completări ale OUG 198/2005 care să fie în linie cu procesul de regionalizare al sectorului de apă și canalizare și să încurajeze realizarea de investiții din surse locale în sistemele de apă și de canalizare, extinderea posibilității de rambursare din surse proprii ale Operatorilor regionali și modificări referitoare la natura surselor de finanțare din Fondul IID. Neadoptarea măsurilor propuse prin prezentul act poate conduce la imposibilitatea rambursării împrumuturilor.
În şedinţa din 18 iunie 2014, Comisia pentru Afaceri Europene a analizat proiectul şi a hotărât să adopte Aviz favorabil fără amendamente.
 
La punctul 3 de pe Ordinea de Zi a fost dezbătută Propunerea legislativă pentru modificarea şi completarea Legii nr.33/2007 privind organizarea şi desfăşurarea alegerilor pentru Parlamentul European – L 382/2014
Prezentul proiect de lege prezintă tangenţă cu Directiva nr.93/109/CE a Consiliului din 6 decembrie 1993 ce stabileşte modalităţile de exercitare a dreptului de vot în cadrul alegerilor pentru Parlamentul European, de către cetăţenii U.E., rezidenţi într-un stat membru şi care nu sunt resortisanţi ai acelui stat. Prin proiect se propune diminuarea numărului de semnături necesare depunerii candidaturii de către candidaţi independenţi, de la 100000 la 5000 de semnături, o problematică ce se înscrie în sfera exclusivă de reglementare a statelor membre ale Uniunii Europene.
În urma dezbaterilor, în şedinţa din data de 18 iunie 2014, membrii Comisiei pentru Afaceri Europene au hotărât întocmirea unui AVIZ negativ.
 
La punctul 4 al Ordinii de Zi a fost dezbătut COM (2014) 258 final - Propunerea de REGULAMENT AL PARLAMENTULUI EUROPEAN ŞI AL CONSILIULUI privind aparatele consumatoare de combustibili gazoşi
Obiectivul general al propunerii constă în înlocuirea Directivei 2009/142/CE privind aparatele consumatoare de combustibili gazoși cu un regulament, în conformitate cu obiectivele Comisiei privind simplificarea.
Propunerea vizează următoarele modificări:
•          Eliminarea limitei învechite de temperatură de 105 °C din definiția domeniului de aplicare;
•          Introducerea unor definiții în prezent absente pentru  terminologia specifică sectorului în temeiul Directivei 2009/142/CE;
•          Introducerea unui conținut și a unei forme armonizate pentru comunicările statelor membre în temeiul articolului 2 alineatul (2) din Directiva 2009/142/CE, cu privire la tipurile de gaz și presiunile de alimentare corespunzătoare utilizate pe teritoriul lor;
•          Clarificarea legăturii dintre Directiva 2009/142/CE și alte acte legislative de armonizare ale UE, inclusiv măsurile de punere în aplicare în temeiul Directivei 2009/125/CE și al altor instrumente privind politica energetică a Uniunii;
•          Îmbunătățirea lizibilității unora dintre dispozițiile Directivei 2009/142/CE.
Impactul acestei măsuri va duce la consolidarea competitivității întreprinderilor europene ca urmare a garantării unor condiții de concurență echitabile pentru operatorii economici și la o protecție sporită pentru consumatori și utilizatorii finali.
La dezbateri a participat reprezentantul M.E., domnul Ion Ilie, consilier superior M.E.
În urma dezbaterilor, in şedinţa din data de 18 iunie 2014, membrii Comisiei pentru Afaceri Europene au hotărât cu unanimitate întocmirea unui Raport favorabil fără amendamente.
 
La punctul 5 de pe Ordine de Zi, Comisia de Afaceri Europene a analizat, formulat şi aprobat răspunsurile pentru Cartea verde privind sănătatea mobilă („m-sănătatea”) - COM(2014) 219 final
            Cartea verde lansează  o vastă consultare a părţilor interesate cu privire la obstacolele şi problemele legate de implementarea sănătăţii mobile.
            În ultimii ani, m-sănătatea s-a dovedit a fi un mod complementar de furnizare de servicii de asistenţă medicală, pe baza conectivităţii în orice loc a reţelelor mobile şi a proliferării telefoanelor inteligente (smartphones) şi a tabletelor. Sănătatea mobilă este un domeniu emergent care se dezvoltă rapid, având potenţialul de a contribui la transformarea asistenţei medicale, astfel încât aceasta să fie orientată într-o măsură mai mare pe pacient, şi de a sprijini tranziţia către prevenţie.
            Sănătatea mobilă se referă la „practicile medicale şi în materie de sănătate publică sprijinite de dispozitive mobile, precum telefoanele mobile, dispozitivele de monitorizare a pacientului, aparatele de tip asistent digital personal (PDA) şi alte dispozitive wireless” [1]. Aceasta include şi aplicaţii mobile care oferă servicii de asistenţă medicală (măsurarea frecvenţei cardiace, a nivelului de glucoză din sânge, a tensiunii arteriale, a activităţii cerebrale ş.a.), precum şi sisteme de orientare personală, atenţionări privind medicaţia transmise prin SMS şi telemedicina furnizată wireless.
            Această Carte verde ia în considerare potenţialul m-sănătăţii şi aspectele sale tehnologice şi prezintă chestiunile în care se solicită contribuţii de la părţile interesate.
Cartea Verde este publicată pe site-ul Comisiei Europene, iar consultările vor avea loc în perioada 10 aprilie – 3 iulie 2014. Pe baza răspunsurilor primite, Comisia va avea posibilitatea de a lua  măsuri la nivelul UE pentru a sprijini implementarea sănătăţii mobile. În urma prezentei Cărţi verzi şi pe baza răspunsurilor primite, Comisia va anunţa etapele următoare, în cursul anului 2015


Go to top