Site-ul Senatului României folosește cookie. Navigând în continuare, vă exprimați acordul asupra folosiri cookie-urilor conform OUG 13/24.04.2012 și REGULAMENTUL (UE) 2016/679. OK

Actele adoptate de Comisia pentru Afaceri Europene a Senatului României în urma şedinţei din 29 aprilie 2014

La punctul 1 al ordinii de zi a fost dezbătut COM (2014) 174 final - Propunere de Directivă a Parlamentului European şi a Consiliului privind apropierea legislaţiilor statelor membre cu privire la cazeinele şi cazeinaţii destinaţi consumului uman şi de abrogare a Directivei 83/417/CEE a Consiliului
Domnul Bogdan Dumitrache, Secretar de Stat în cadrul Ministerului Agriculturii şi Dezvoltării Rurale, domnul Bogdan Badea director Ministerul de Externe au susţinut punctul de vedere al Guvernului României.
Propunerea de Directivă are ca obiect de reglementare eliminarea unor dispoziţii specifice referitoare la condiţiile de standard a produselor din cazeină comestibilă, ca urmare a faptului că începând din 2013, aceste produse nu mai sunt subvenţionate.
Propunerea permite, de asemenea, o mai bună integrare a normelor privind cazeina şi cazeinaţii în cadrul juridic mai larg legat de legislaţia privind produsele alimentare, ceea ce prezintă avantaje din punctul de vedere al clarităţii şi simplificării. 
De asemenea, normele privind furnizarea de informaţii de la o întreprindere la alta au fost simplificate. Alinierea suplimentară la standardul internaţional a fost discutată cu industria, care a salutat propunerea de modificare.
Noii parametrii de producţie şi comercializare a produselor din cazeină comestibilă sunt cei din Codexul Alimentar care cuprinde standardele internaţionale pentru produsele alimentare.
-                     Domnul Senator Motoc a solicitat explicatii de la reprezentanţii guvernului referitor la modul de folosire a cazeinei şi cazeinaţiilor precum şi daca s-a facut o estimare asupra impactului folosirii acestor ingrediente in industria alimentara, daca sunt afectati producatorii autohtoni si a subliniat faptul ca folosirea in exces ar putea aduce prejudicii starii de sanatate a consumatorilor
-                     Reprezentantul Ministerului Agriculturii şi Dezvoltării Rurale a dat asigurari ca au fost luate in calcul toate aspectele ridicate spre discutie de domnul senator.
În urma examinării, membrii Comisiei pentru Afaceri Europene au hotărât, cu un număr de 9 voturi pentru, adoptarea unui Raport comun favorabil fără amendamente.    
 
La punctul 2 al ordinii de zi a fost analizată COM (2014) 175 final - Propunerea de Regulament al Parlamentului European şi al Consiliului privind stabilirea unei rate de ajustare a plăţilor directe prevăzute de Regulamentul (CE) nr. 73/2009 al Consiliului pentru anul calendaristic 2014
Domnul Bogdan Badea director Ministerul de Externe a susţinut punctul de vedere al Guvernului României.
Propunerea de regulament are ca obiect de reglementare punerea în aplicare a prevederilor art.26 a Regulamentului UE nr.1306/2013 şi al art.8 al Regulamentului nr.1307/2013 care prevăd constituirea unei rezerve pentru situaţii de criză de 2800 milionane euro pentru perioada 2014-2020 prin aplicarea unei cote asupra valorii destinată plăţilor  directe care depăşesc  2000 euro.
Reducerea valorii plăţilor directe care sunt acordate unui agricultor şi care depăşesc 2 000 EURO, cu 1,301951 %, pentru anul calendaristic 2014.
În urma introducerii progresive a plăţilor directe, rata de ajustare se aplică Bulgariei şi României numai de la 1 ianuarie 2016, iar Croaţiei numai de la 1 ianuarie 2022 (art. 8 alin. (2) din Regulamentul (UE) nr.1307/2013).
În urma examinării, membrii Comisiei pentru Afaceri Europene au hotărât, cu un număr de 9 voturi pentru, adoptarea unui Raport comun favorabil fără amendamente.
 
La punctul 3 al ordinii de zi a fost dezbătut COM (2014) 180 final - Propunere de Regulament al Parlamentului European şi al Consiliului privind producţia ecologică şi etichetarea produselor ecologice, de modificare a Regulamentului (UE) nr. XXX/XXX al Parlamentului European şi al Consiliului [Regulamentul privind controalele oficiale] şi de abrogare a Regulamentului (CE) nr. 834/2007 al Consiliului
Doamna FABIAN Cristina din cadrul Ministerului Agriculturii şi Dezvoltării Rurale, domnul Bogdan Badea director Ministerul de Externe au susţinut punctul de vedere al Guvernului României.
Propunerea vizează soluţionarea neajunsurilor sistemului actual, prin actualizarea şi adaptarea normelor, astfel încât sectorul să se poată dezvolta în continuare şi să poată răspunde provocărilor viitoare.
Propunerea se concentrează asupra a trei obiective principale: menţinerea încrederii consumatorilor, menţinerea încrederii producătorilor şi facilitarea trecerii fermierilor la agricultura ecologică.
Comisia propune în special:
● consolidarea şi armonizarea normelor atât în Uniunea Europeană, cât şi pentru produsele importate, prin eliminarea multora dintre excepţiile actuale în materie de producţie şi de controale;
● consolidarea controalelor prin aplicarea lor în funcţie de riscuri;
● facilitarea aderării micilor fermieri la agricultura ecologică, prin introducerea posibilităţii ca aceştia să se înscrie într-un sistem de certificare în grup;
● o mai bună abordare a dimensiunii internaţionale a comerţului cu produse ecologice, prin adăugarea unor noi dispoziţii referitoare la exporturi; şi,
● simplificarea legislaţiei în scopul reducerii costurilor administrative suportate de fermieri şi al îmbunătăţirii transparenţei.
Pentru a ajuta fermierii, producătorii şi comercianţii cu amănuntul din sectorul ecologic să se adapteze la schimbările de politică propuse şi să facă faţă provocărilor viitorului, Comisia a aprobat, de asemenea, un Plan de acţiune privind viitorul producţiei ecologice în Europa. Planul prevede o mai bună informare a fermierilor în privinţa iniţiativelor de politică ale UE din domeniul dezvoltării rurale şi din cel al agriculturii care vizează promovarea agriculturii ecologice, precum şi consolidarea legăturilor dintre proiectele de cercetare şi inovare şi producţia ecologică din UE, încurajând consumul de alimente ecologice, de exemplu în şcoli.
În urma examinării, membrii Comisiei pentru Afaceri Europene au hotărât, cu un număr de 9 voturi  pentru, adoptarea unui Raport comun favorabil fără amendamente.
 
La punctul 4 al ordinii de zi a fost dezbătut COM (2014) 186 final - Propunere de REGULAMENT AL PARLAMENTULUI  EUROPEAN ŞI AL CONSILIULUI privind echipamentele personale de protecţie
Domnul Bogdan Badea, director Ministerul de Externe a susţinut punctul de vedere al Guvernului României.
Prezenta propunere urmăreşte să înlocuiască Directiva 89/686/CEE privind echipamentele personale de protecţie printr-un regulament, în conformitate cu obiectivele de simplificare ale Comisiei.
Obiectivele globale ale iniţiativei sunt o mai bună protecţie a sănătăţii şi siguranţei utilizatorilor EIP, garantarea unor condiţii de concurenţă echitabile pe piaţa internă pentru operatorii economici şi simplificarea mediului de reglementare european în domeniul EIP. Propunerea modifică şi clarifică o serie de dispoziţii ale directivei actuale şi o aliniază cu dispoziţiile Deciziei nr. 768/2008/CE de instituire a unui cadru comun pentru comercializarea produselor (Decizia privind noul cadru legislativ).
În urma examinării, membrii Comisiei pentru Afaceri Europene au hotărât, cu un număr de 9 voturi pentru, adoptarea unui Raport comun favorabil fără amendamente.
 
La punctul 5 al ordinii de zi a fost dezbătut COM (2014) 187 final - Propunere de REGULAMENT AL PARLAMENTULUI EUROPEAN ŞI AL CONSILIULUI privind privind instalatiile pe cablu
În urma examinării, membrii Comisiei pentru Afaceri Europene au hotărât, cu un număr de 9 voturi pentru, amânarea examinării.
 
La punctul 6 al ordinii de zi a fost dezbătut COM(2014) 163 final - REGULAMENT AL PARLAMENTULUI EUROPEAN ŞI AL CONSILIULUI de instituire a vizei de circuit şi de modificare a Convenţiei de punere în aplicare a Acordului Schengen şi a Regulamentelor (CE) nr. 562/2006 și (CE) nr. 767/2008
În urma examinării, membrii Comisiei pentru Afaceri Europene au hotărât, cu un număr de 9 voturi pentru, amânarea examinării.
 
La punctul 7 al ordinii de zi a fost dezbătut Propunerea de Directivă a Parlamentului European şi a Consiliului privind activităţile şi supravegherea instituţiilor pentru furnizarea de pensii ocupaţionale – COM (2014) 167 final
Prezenta propunere are ca obiectiv general facilitarea creării unor economii pentru pensiile ocupaţionale şi are 4 obiective specifice:
(1) eliminarea ultimelor bariere prudenţiale din calea instituţiilor transfrontaliere pentru furnizarea de pensii ocupaţionale, în special prin impunerea cerinţei ca normele privind investiţiile şi comunicarea informaţiilor către membri şi beneficiari să fie cele din statul membru de origine, precum şi prin clarificarea procedurilor pentru activităţile transfrontaliere şi definirea în mod clar a sferei de acţiune a statului membru de origine şi a statului membru gazdă;
(2) asigurarea unei bune guvernanţe şi gestionări a riscurilor;
(3) furnizarea de informaţii clare şi pertinente membrilor şi beneficiarilor şi
(4) asigurarea faptului că autorităţile de supraveghere dispun de instrumentele necesare pentru a supraveghea IORP în mod eficace.
Prezenta propunere este conformă cu Cartea Albă privind pensiile. În acelaşi timp, aceasta este coerentă cu Strategia Europa 2020, care prevede realizarea consolidării fiscale şi a sustenabilităţii financiare pe termen lung în paralel cu reforma structurală a sistemelor de pensii din statele membre. În fine, prezenta propunere este conformă cu alte iniţiative din domeniul serviciilor financiare, cum ar fi directivele Solvabilitate II, AFIA şi MiFID II.
Propunerea promovează drepturile omului prin protejarea furnizării de pensii. Aceasta este conformă cu articolul 25 din Carta drepturilor fundamentale a UE, care prevede recunoaşterea şi respectarea drepturilor persoanelor în vârstă de a duce o viaţă demnă şi independentă
În urma examinării, membrii Comisiei pentru Afaceri Europene au hotărât, cu un număr de 9 voturi pentru, adoptarea unui Raport favorabil fără amendamente.


Go to top