Site-ul Senatului României folosește cookie. Navigând în continuare, vă exprimați acordul asupra folosiri cookie-urilor conform OUG 13/24.04.2012 și REGULAMENTUL (UE) 2016/679. OK

Mihai Fifor: „Legislaţia privind transporturile trebuie simplificată”

În şedinţa desfăşurată marţi, 21 aprilie 2015, senatorii Comisiei pentru Transporturi şi Energie au discutat cu reprezentanţii  Ministerului Transporturilor, Ministerului Afacerilor Interne, Autorităţii Rutiere Române şi Inspectoratului de Stat pentru Controlul în Transport Rutier pe marginea actele normative referitoare la siguranţa transporturilor rutiere, auditul de siguranţă rutieră, efectuarea activităţilor de transport rutier, licenţierea operatorilor de transport rutier şi a operatorilor economici care efectuează activităţi conexe transportului rutier.
În cadrul dezbaterilor, preşedintele Comisiei, domnul senator Mihai Fifor a salutat prezenţa reprezentanţilor Guvernului, subliniind necesitatea modificărilor legislative privind transporturile rutiere. „Pe domeniul transporturilor rutiere, în acest moment, avem o legislaţie stufoasă care trebuie simplificată şi modificată. Avem norme care nu-şi mai găsesc aplicabilitatea în prezent, sunt scrise, în principiu se aplică, dar, în fapt, nu mai pot fi aplicate. Din acest motiv, vă propun să identificăm toate problemele din aceste acte normative şi să realizăm un pachet de legi viabil”, a afirmat Mihai Fifor.
Senatorii Comisiei pentru Transporturi şi Energie şi reprezentanţii instituţiilor publice prezenţi la şedinţă s-au referit în special la serviciile de transport public local, gestionarea siguranţei circulaţiei pe infrastructura rutieră, transportul în regim de taxi şi în regim de închiriere, protejarea populaţiei împotriva unor activităţi de producţie, comerţ sau prestări de servicii ilicite. Cele mai intense dezbateri s-au axat pe aspectele concrete privind constatarea contravenţiilor şi aplicarea sancţiunilor pentru operatorii de transport şi pentru persoanele care practică ilegal servicii de taximetrie, alinierea legislaţiei din România la norme şi practici europene în aşa fel încât controalele să fie nediscriminatorii.
În urma discuţiilor s-a convenit ca, până la finalul sesiunii parlamentare să aibă loc o nouă dezbatere în care să se stabilească actele normative care vor face parte din acest pachet de legi pe domeniul transporturilor rutiere.



Go to top