Lista opiniilor exprimate pentru propunerea legislativă
L393/2016 Propunere legislativă privind statutul personalului feroviar
Data Start interval
Data Sfărșit interval
De la:
Text:
Numar de înregistrare al opiniei:

ProiectOpinie (click pentru sortare după dată)
L393/2016
Propunere legislativă privind statutul personalului feroviar
Număr de înregistrare: 421
Vizibil: Da
Data de postare a opiniei: 12.06.2016 20:15:00
De la: Vasile Sorin
Textul opiniei: In atentia initiatorilor,
Personalul feroviar care a platit contributia la pensie - CAS de 10,5%, IN PLUS, si din alte venituri obtinute din alte activitati, in timp cat a fost incadrat in activitatea cu responsabilitati in siguranta circulatiei, NU POATE FI IN ACEEASI POSTURA cu personalul feroviar care a contribuit NUMAI corespunzator activitatii cu responsabilitati in siguranta circulatiei. La fel cum la art. 32 alin. (3) este recunoscut dreptul celor care au muncit in plus, sa li se adauge 1% pentru fiecare an complet ce depaseste vechimea minima in activitate prevazuta la art. 31 alin. (1), PASTRAND SPIRITUL LEGII, la fel trebuie recunoscut dreptul celor care au muncit si contribuit IN PLUS la bugetul asigurarilor sociale, din activitati, altele decat cea cu responsabilitati in siguranta circulatiei. In consecinta ar trebui ca personalul feroviar, mentionat mai sus, care a contribuit IN PLUS, sa beneficieze de pe urma muncii prestate si a contributiilor platite IN PLUS fata de cele corespunzatoare activitatii cu responsabilitati in siguranta circulatiei, prin adaugarea la pensia de serviciu, calculata conform art. 32 alin. (1) si (3), a cuantumului pensiei din sistemul de pensii publice calculat DOAR pentru veniturile obtinute din celelalte activitati, altele decat activitatea cu responsabilitati in siguranta circulatiei. Drept urmare art. 32 ar trebui completat cu urmatorul aliniat: (4) Pentru personalul feroviar care indeplineste conditiile de la art. 31 alin. (1), care a desfasurat si alte activitati decât cea cu responsabilitati in siguranta circulatiei, pentru care au fost platite cotele corespunzatoare contributiei de asigurari sociale (CAS), la pensia de serviciu calculata conform aliniatelor (1) si (3), se adauga cuantumul pensiei din sistemul de pensii publice, determinat pe baza punctajului obtinut NUMAI din contributiile CAS corespunzatoare celorlalte activitati, altele decat activitatea cu responsabilitati in siguranta circulatiei, fara a depasi 100% din baza de calcul prevazuta la alin. (1).

L393/2016
Propunere legislativă privind statutul personalului feroviar
Număr de înregistrare: 419
Vizibil: Da
Data de postare a opiniei: 09.06.2016 16:43:00
De la: Podina Cristian
Textul opiniei: Este binevenit acest Statut ,toata lumea are un statut ,doar CFR -i?ti nu au ,pensia de serviciu e ceva normal ,nu po?i lucra în siguran?a circula?iei pâna la vârsta de 65 de ani ,este IMPOZIBIL ,

L393/2016
Propunere legislativă privind statutul personalului feroviar
Număr de înregistrare: 413
Vizibil: Da
Data de postare a opiniei: 28.05.2016 22:03:00
De la: Ceausu Noni
Textul opiniei: observatiile Consiliui Economic si Social la Statutul pers feroviar invocand motivul discriminarii sunt nefonadate deoarece exista alte categorii de salariati care au legi speciale. art 14 literaU care prevede plata orelor prestate sambata, duminica si sarbatori legale inaclca Codul Muncii care prevede ca munca prestatata in zilele de sarbatori legale se plateste cu un spor de minim 100%

L393/2016
Propunere legislativă privind statutul personalului feroviar
Număr de înregistrare: 412
Vizibil: Da
Data de postare a opiniei: 28.05.2016 07:53:00
De la: Maharea Nicu
Textul opiniei: Obiectile Consiliului Economic si Social la Statutul feroviarului invocand motivul discriminarii sunt neintemeiate si de rea credinta deoarece exista 7 categorii de salariati care beneficiaza de legi special si ei nu mai discrimineaza pe nimeni. Art.14 lit.(u)precizeaza ca munca prestata in zilele de sambata duminica si sarbatori legala sa fie platita cu un spor de 75% incalca codol muncii care prevede ca sporul pentru munca prestata in zilele de sarbatori legale nu poate fi mai mic de100%, iar daca munca prestata in zilele de sambata si duminica s-ar plati cu un spor de 75% ar insemna diminuarea veniturilor salariatilor deorece acest spor a fost si este de 100%.

L393/2016
Propunere legislativă privind statutul personalului feroviar
Număr de înregistrare: 411
Vizibil: Da
Data de postare a opiniei: 26.05.2016 20:33:00
De la: Maharea Nicu
Textul opiniei: Statutul feroviarului in varianta initiatorului repara intr-o mica masura nedreptatea facuta feroviarilor in 2001 cand li s-a luat grupa 1 de munca fara a se tine cont ca ei desfasoara o activitate neintrerupta ce impune un regim de munca in miscare , desfasurat in conditii deosebite , cu mijloace tehnice deosebite. IN CEEA CE PRIVESTE OBSERVATIILE , REFERITOARE LA MOTIVUL DISCRIMINARII , FORMULATE DE CES , ACESTEA SUNT NEINTEMEIATE DEOARECE SUNT 7 CATEGORII DE SALARITI CARE BENEFICIAZA DE LEGI SPECIALE SI CARE NU AU MAI DISCRIMINAT PE NIMENI.

L393/2016
Propunere legislativă privind statutul personalului feroviar
Număr de înregistrare: 410
Vizibil: Da
Data de postare a opiniei: 24.05.2016 10:29:00
De la: nicolae maioru
Textul opiniei: Prezentul Proiect este incorect si va fi o noua sursa de procese lungi si costisitoare in justitie.Inspirati-va din Statutul Politistului.Nu conteaza ca lucreaza la Circulatie sau la Pasapoarte,ca e sectorist ori elibereaza buletine,toti beneficiaza de acelasi mod de calcul al pensiei.Toti merita o pensie de serviciu.

L393/2016
Propunere legislativă privind statutul personalului feroviar
Număr de înregistrare: 324
Vizibil: Da
Data de postare a opiniei: 15.04.2016 13:04:00
De la: Spinticiuc Vasile
Textul opiniei: Pensionarea personalului cu responsabilita?i în siguran?a circula?iei, care lucreaza permanent dupa un program turnus, sa se faca la aceea?i vârsta. ( Este diferen?a între programul de lucru de 8 sau 12 ore, ?i programul turnus.) Programul turnus e mult mai greu de executat.



Go to top