Lista opiniilor exprimate pentru propunerea legislativă

Data Start interval
Data Sfărșit interval
De la:
Text:
Numar de înregistrare al opiniei:

ProiectOpinie (click pentru sortare după dată)
b401/2025
Propunere legislativă privind completarea Legii nr.269/2003 privind Statutul Corpului Diplomatic și Consular al României
Număr de înregistrare: 775
Vizibil: Da
Data de postare a opiniei: 14.09.2025 10:26:00
De la: Perju Genoveva-Elena
Textul opiniei: În temeiul cerinței dvs., propunem modificarea articolului 17¹ din proiectul de lege, astfel încât să se permită înscrierea la concurs fără semnătură în original, prin utilizarea semnăturii electronice calificate sau a altor mijloace electronice de identificare și validare.
Modificare propusă:
La Articolul I, punctul 14 (care introduce noul articol 17¹), se va modifica alineatul (1) și se va adăuga un nou alineat (5), după cum urmează:
(1) Cererile, întâmpinările, înscrisurile și orice acte procedurale, precum și cererile de înscriere la concursuri organizate de autoritățile publice, pot fi depuse prin mijloace electronice, cu semnătură electronică calificată sau prin alte modalități electronice de autentificare recunoscute de dreptul național sau european, prin portalele puse la dispoziție de instanțe sau alte sisteme informatice judiciare sau administrative.
[...]
(5) Pentru înscrierea la concursurile organizate de autoritățile publice, semnătura electronică calificată ori alte mijloace electronice de autentificare recunoscute legal echivalează semnăturii în original. Autoritățile publice nu pot solicita depunerea fizică a documentelor semnate în original, exceptând cazurile în care legea specială impune în mod expres acest lucru.
Justificare:
Această modificare va asigura:
· Alinierea la standardele digitale și la practicile moderne de administrare publică; · Eliminarea barierelor birocratice și facilitarea accesului cetățenilor la proceduri concursuale; · Respectarea principiilor dreptului Uniunii Europene privind digitalizarea și eficiența administrativă.

b392/2025
Propunere legislativă pentru completarea Legii privind unele măsuri fiscal-bugetare nr.141/2025, cu modificările și completările ulterioare
Număr de înregistrare: 774
Vizibil: Da
Data de postare a opiniei: 14.09.2025 08:56:00
De la: Perju Genoveva-Elena
Textul opiniei: Propunere modificare PROIECT DE LEGE pentru modificarea și completarea Legii nr. 141/2025 privind unele măsuri fiscal-bugetare
Art. I. – La Legea nr. 141/2025 pentru unele măsuri fiscal-bugetare, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 699 din 25 iulie 2025, după Articolul LX se introduce un nou articol, Articolul LX^1, cu următorul cuprins:
Articolul LX^1
(1) Norma didactică de bază pentru personalul didactic din învățământul preuniversitar de stat se menține la 18 ore pe săptămână, conform prevederilor Legii educației naționale nr. 198/2023, cu modificările și completările ulterioare.
(2) Orice act normativ sau dispoziție care are ca efect modificarea, directă sau indirectă, a normei didactice de bază de 18 ore, contravenind prevederilor exprese ale Legii educației naționale nr. 198/2023, este nulă de drept. Este interzisă modificarea normei didactice de bază prin acte normative secundare, inclusiv prin planuri-cadru, ordine, hotărâri de guvern sau metodologii de aplicare. Orice modificare a normei didactice de bază se poate realiza exclusiv prin lege adoptată de Parlamentul României.
(3) Toate planurile-cadru elaborate sau aplicate după intrarea în vigoare a prezentei legi trebuie să respecte prevederile alin. (1) și să nu conducă, direct sau indirect, la majorarea sau reducerea numărului de ore prevăzut în norma didactică.
(4) Ministerul Educației are obligația de a asigura respectarea prevederilor prezentului articol și de a aloca resursele financiare necesare din buget pentru implementarea acestuia.
Art. II. – Prezentul proiect de lege intră în vigoare la data publicării în Monitorul Oficial al României.

b326/2025
Propunere legislativă privind dreptul la petiționare și reglementarea soluționării petițiilor
Număr de înregistrare: 773
Vizibil: Da
Data de postare a opiniei: 13.09.2025 14:20:00
De la: Perju Genoveva-Elena
Textul opiniei: În conformitate cu cerința dvs., vă
Art. 28^1 - Dispoziții specifice privind uniformizarea serviciilor și performanța în soluționarea petițiilor
(1) Platforma națională de servicii publice digitale Ghișeul.ro este obligată să ofere servicii complet uniforme și funcționalități identice tuturor utilizatorilor, indiferent de județul sau municipiul în care se află, asigurând același nivel de calitate, accesibilitate și performanță tehnică.
(2) Pentru îndeplinirea obligației de la alin. (1), Autoritatea pentru Digitalizarea României (ADR), în calitate de administrator al platformei, are următoarele responsabilități:
· a) Implementarea și întreținerea unei infrastructuri tehnice unifice în toate județele; · b) Asigurarea interoperabilității depline cu sistemele informatice ale tuturor autorităților și instituțiilor publice; · c) Raportare publică trimestrială privind performanța serviciilor pe județe.
(3) Toate autoritățile și instituțiile publice sunt obligate să atingă o rată minimă de soluționare pozitivă de cel puțin 20% din totalul petițiilor primite anual. Soluționarea pozitivă include:
· a) Admiterea totală sau parțial a solicitării; · b) Rezolvarea efectivă a problemei semnalate; · c) Implementarea măsurilor propuse.
(4) Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației (MDLPA) monitorizează lunar performanța fiecărei instituții și publică pe platforma ghiseul.ro date comparative pe județe.
(5) Instituțiile care nu ating rata minimă de 20% pentru două trimestre consecutive sunt obligate:
· a) Să elaboreze un plan de remediere aprobat de MDLPA; · b) Să aloce resurse umane și financiare suplimentare; · c) Să implementeze măsuri de eficientizare a procedurilor.
(6) Nerespectarea prevederilor prezentului articol atrage aplicarea sancțiunilor contravenționale prevăzute la art. 21, precum și evaluarea performanței conducerii instituției.
---
Anexa nr. 1 - Standarde tehnice pentru uniformizarea serviciilor:
· Interfețe de utilizator identice pentru toate județele; · Timpi de răspuns sub 2 secunde pentru toate operațiunile; · Procese de autentificare unificate; · Sistem de monitoring unic pentru performanța pe județe.
Acest cadru legal asigură:
1. Servicii identice pentru cetățenii din toate județele 2. Presiune instituțională pentru îmbunătățirea performanței 3. Transparență prin raportări publice comparative 4. Mecanisme de sancționare pentru neconformare
Pentru a fi implementată efectiv, această modificare legislativă trebuie acompaniată de:
· Alocarea de resurse financiare suplimentare · Programe de instruire a personalului · Investiții în infrastructură tehnologică

b354/2025
Propunere legislativă pentru completarea Legii nr.61/1991 pentru sancţionarea faptelor de încălcare a unor norme de convieţuire socială, a ordinii şi liniştii publice - Republicată precum şi completarea Legii nr.544/2001 privind liberul acces la informaţiile de interes public
Număr de înregistrare: 772
Vizibil: Da
Data de postare a opiniei: 08.09.2025 16:30:00
De la: Roman Nicoleta Maria
Textul opiniei: Se introduce un nou articol: Funcționarii publici care emit documente/adrese cu conținut contradictoriu referitor la aceeași realitate raspund conform Codului penal pentru : fals, abuz in serviciu, constituire grup infracțional organizat.

b354/2025
Propunere legislativă pentru completarea Legii nr.61/1991 pentru sancţionarea faptelor de încălcare a unor norme de convieţuire socială, a ordinii şi liniştii publice - Republicată precum şi completarea Legii nr.544/2001 privind liberul acces la informaţiile de interes public
Număr de înregistrare: 770
Vizibil: Da
Data de postare a opiniei: 07.09.2025 23:52:00
De la: Purendea Laurentiu Alin
Textul opiniei: Buna Ziua! Din anul 2021 noi traim un cosmar in propria locuinta din cauza unor vecini care au caini si latra atat de tare incat ne trezesc din somn,noi avand ferestrele inchise.Dupa incercari amiabile,am apelat la Politia Locala care ne-a raspuns in scris ca este vid legislativ si nu-i poate amenda ca cica sunt caini si trebuie sa latre! Am mers in instanta si procesul de fond l-am pierdut(apreciem ca nu ne-au fost luate in calcul probele),iar acum suntem in procedul de apel. Nu sunt singurul in situatia aceasta motiv pentru care va rog respectuos sa va ganditi la o modificare sau adaugare in aceasta lege a unui articol prin care sa ne putem obtine linistea impotriva acestor abuzuri! Doresc sa va trimit sau sa ma prezint in fata dvs cu toate demersurile facute in acest sens si cu raspunsurile ca nu se pot lua masuri fiindca sunt caini si trebuie sa latre!

b365/2025
Propunere legislativă pentru completarea Legii privind reforma în domeniul sănătăţii nr.95/2006, cu modificările şi completările ulterioare
Număr de înregistrare: 771
Vizibil: Da
Data de postare a opiniei: 05.09.2025 16:23:00
De la: Alexandru-Gheorghe Grigoraș
Textul opiniei: Consider că un control medical obligatoriu, pedepsit cu amenda și cu retragerea beneficiilor asigurării de sănătate, nu este o idee bună. O măsură coercitivă nu este niciodată bine primită de popor deci cu siguranță nu ar aduce beneficii pentru sănătatae poporului. Prin faptul că unele proceduri de screening sunt invazive se lezează dreptul la integritate corporală garantat de Constituție. În general un control medical produce o tulburare a vieții obișnuite a unei persoane, iar o astfel de tulburare nu ar trebui impusă. Această poziție o susține tot Constituția, care garnatează dreptul fiecărui cetățean de a dispune de sine însuși. Mai degrabă s-ar apela la o campanie de informare și notificare intensă a fiecărui asigurat decât la amenzi și pedepse. Deși și în acest caz s-ar forma presiune psihologica, ar fi o alternativă mai bună decât o pedeapsă materială.

b354/2025
Propunere legislativă pentru completarea Legii nr.61/1991 pentru sancţionarea faptelor de încălcare a unor norme de convieţuire socială, a ordinii şi liniştii publice - Republicată precum şi completarea Legii nr.544/2001 privind liberul acces la informaţiile de interes public
Număr de înregistrare: 769
Vizibil: Da
Data de postare a opiniei: 05.09.2025 00:00:00
De la: AHAPADOR CH
Textul opiniei: Vă trimitem, spre a fi avute în vedere la dezbaterile ce vor avea loc, Recomandările APADOR-CH cu privire la Propunerea legislativă pentru completarea Legii nr. 61/1991 pentru sancționarea faptelor de încălcare a unor norme de convietuire socială, a ordinii şi liniştii publice, republicată, precum şi completarea Legii nr. 544/2001 privind liberul acces la informațiile de interes public (proiect înregistrat la Senat cu nr. B354/2025, la data de 1 septembrie 2025) Recomandările se referă la următoarele două prevederi din proiect: 1). Articolul I pct. 1 din propunere se referă la modificarea și completarea Legii nr. 61/1991 pentru sancţionarea faptelor de încălcare a unor norme de conviețuire socială, a ordinii şi liniştii publice, prin introducerea unei noi contravenții, prevăzută în art. 2 pct. 13 indice 1 din Legea 61/1991. Potrivit textului propus, noua contravenție constă în următoarele: „13') Manifestarea, în relaţiile cu instituţiile publice şi angajaţii acestora, a unui comportament lipsit de respect, provocator sau intimidant, agresiv sau recalcitrant, inclusiv prin refuzul de a respecta indicațiile personalului din instituţii publice, contrar obligaţiei cetăţenilor de a adopta o conduită civilizată şi respectuoasă, în scopul menţinerii unui climat de ordine şi linişte publică." Se observă, din descrierea legală a noii contravenții, că persoana lezată prin comportamentul interzis poate fi nu doar o persoană fizică (angajatul unei instituții publice), ci și o persoană juridică (însăși instituția publică). Cu alte cuvinte, orice critică, verbală sau în scris (sub forma unei plângeri, petiții, reclamații etc.) adresată unei instituții publice va putea fi calificată ca “manifestare a unui comportament lipsit de respect”. Pentru că a imputa ceva unei instituții sau unui angajat al ei poate fi lesne calificat ca lipsă de respect față de instituție sau angajat. Ca urmare, nu va mai fi posibil ca o persoană să pună sub semnul întrebării 2 comportamentul și/sau profesionalismul unei instituții sau unui angajat, pentru că această atitudine critică va putea fi interpretată ca lipsă de respect. Mai mult, dacă un cetățean nu va folosi, verbal sau în scris, un ton umil, timid, supus, pe deplin respectuos, fără urmă de indignare, de nemulțumire, de supărare ori nervozitate (cine ar avea motive să fie nervos, azi, nu-i așa?) atitudinea sa “neconformă” va putea fi calificată tot ca “manifestare a unui comportament lipsit de respect, provocator, intimidant sau recalcitrant” și sancționat cu amendă de la 5.000 la 20.000 de lei. Trebuie avut în vedere că agentul care va constata această contravenție face parte tot dintr-o instituție publică (polițist, primar, împuternicit al primarului). Iar constatarea contravenției o va face după ce va interpreta, după bunul plac, textul legal, text foarte vag și care, din acest motiv, permite interpretări abuzive. Întrebarea care se pune este de ce s-a simțit nevoia amendării doar a celor care nu sunt respectuoși cu instituțiile publice și cu angajații acestora. Nu ar fi trebui să se bucure de același respect și angajații din sectorul privat? De exemplu, lucrătorii din bănci. Sau croitorii. Sau lucrătorii din supermarketuri. Sau ospătarii. Va fi introdusă o contravenție, separat, pentru fiecare categorie de salariați? Doar, fiecare categorie profesională are dreptul la respect. Nu doar angajații instituțiilor publice. O lege existentă se modifică sau se completează numai dacă există o nevoie socială presantă de a se schimba ceva din regulile deja stabilite prin lege. Care a fost nevoia socială presantă de a introduce o astfel de contravenție în lege? Din expunerea de motive nu rezultă că, la nivelul țării, s-a pornit un val de cetățeni care agresează instituțiile publice și angajații acestora. Este posibil să existe cetățeni nemulțumiți de prestațiile unor instituții publice sau ale unor angajati ai acestora. Iar, un cetățean nemulțumit, în mod repetat, de relația sa cu o instituție publică, poate deveni și “recalcitrant”. Dar, pentru asta, cetățeanul nemulțumit va trebui să plătească o amendă de 20.000 de lei? Potrivit DEX, “recalcitrant” înseamnă “nesupus, încăpățânat, care se opune, care nu se lasă convins”. Iar, pentru vina de a fi “recalcitrant”, adică de a nu se lăsa convins de autorități, de a nu se supune orbește, de a fi încăpățânat pentru respectarea drepturilor sale, cetățeanul urmează să fie amendat, de fiecare dată când cârtește, cu amendă de la 5.000 la 20.000 lei. Probabil că acesta este planul de scoatere a țării din mult discutata “criză economică” sau “bugetară”: fiecare cetățean care nu e respectuos cu autoritățile, care nu se lasă convins de ele, care e încăpățânat, care se opune și nu se supune, va fi amendat, pentru fiecare act de nesupunere, cu cate 20.000 lei. Poate ca așa se vor aduce suficienți bani la bugetul de stat, pentru reducerea deficitului sub 3%. Din punct de vedere tehnic, textul legal propus este redactat ambiguu, vag, imprecis, neclar, neîndeplinind condițiile de claritate și previzibilitate care trebuie să existe în cazul unui text legal. Astfel, referirea din text la “lipsa de respect” introduce o noțiune imprecisă, al cărei conținut depinde de o interpretare subiectivă, a fiecăruia, diferită de la om la om, dacă un anumit comportament este sau nu lipsit de respect, fără posibilitatea unei aprecieri sau evaluări obiective, verificabile. 3 La fel, și termenii “provocator”, “intimidant”, “agresiv”, “recalcitrant” sunt lipsiți de claritate, față de exigențele unei reglementări legale, care presupune claritate și precizie. Redactarea textului propus permite ca sancționarea cetățeanului să depindă exclusiv de o percepție subiectivă, care diferă de la persoană la persoană, cu privire la comportamentul acestuia, nefiind prevăzute în textul legal criterii obiective în urma cărora să se stabilească de la ce grad de interacțiune a cetățeanului cu angajatul apare efectul de “provocare” (provocare la ce?), dacă angajatul a fost “intimidat” (potrivit DEX, intimidat înseamnă “cuprins de timiditate”. Or,asta depinde de gradul de timiditate al fiecăruia), dacă cetățeanul a fost nu nu “agresiv” (orice comportament în afară de supunere poate fi interpretat ca agresiv), dacă cetățeanul a fost sau nu “încăpățânat”, adică “recalcitranat” (dar, pentru încăpățânare nu trebuie aplicată o amendă de 20.000 lei; de fapt, nu trebuie aplicată nicio amendă). Tot sub aspect tehnic, textul legal propus este superfluu, deoarece Legea 61/1991 sancționează deja comportamente vizate de propunerea legislativa, care lezează ordinea și liniștea publică. Spre exemplu, în art. 2 pct. 1 si pct. 24 din Legea 61/1991 sunt prevăzute următoarele contravenții: - “Săvârşirea în public de fapte, acte sau gesturi obscene, proferarea de injurii, expresii jignitoare sau vulgare, ameninţări cu acte de violenţă împotriva persoanelor sau bunurilor acestora, de natură să tulbure ordinea şi liniştea publică sau să provoace indignarea cetăţenilor ori să lezeze demnitatea şi onoarea acestora”. Este evident că o atitudine a unui cetățean care lezează ordinea sau liniștea publică, inclusiv în relația sa cu un angajat al unei instituții publice, poate fi sancționată în baza acestui text. Nu mai este nevoie de un nou text, similar, dar care mai introduce și termeni neclari. - “Provocarea ori participarea efectivă la scandal, în locuri sau localuri publice”. Este de precizat că “local public” nu înseamnă doar restaurant, ci și orice loc în care își desfășoară activitatea o entitate publică. Iar expresia “în loc public” înseamnă în orice loc accesibil publicului, deci și în locurile din instituțiile publice destinate interacțiunii cu cetățenii. În concluzie, APADOR-CH recomandă eliminarea textului de la Articolul I pct. 1 al propunerii legislative. Asociația reamintește că, potrivit jurisprudenței CEDO, libertatea de exprimare protejează atât formularea de critici, chiar viguroase, la adresa autorităților/instituțiilor publice, cât și folosirea de expresii care ofensează, șochează sau deranjează, mai ales atunci când se pun în discuție chestiuni de interes public, având în vedere că dezbaterea liberă, neinhibată a chestiunilor de interes public ține de esența unei societăți democratice. În subsidiar, dacă această recomandare nu este însușită, este absolut necesar ca textul legal propus să fie reformulat, pentru a oferi reglementării claritate și previzibilitate. O varianta posibilă de text ar fi următoarea: „13') Proferarea de injurii, expresii jignitoare sau vulgare, ameninţări cu acte de violenţă împotriva persoanelor sau bunurilor acestora la adresa personalului din instituţiile publice." 4 Dacă se va introduce o astfel de contravenție, ceea ce nu este deloc recomandabil, după cum am precizat mai sus, ar trebui să fie revizuit și regimul ei sancționator, în sensul prevederii unei amenzi adecvate, iar nu exagerate (în Articolul I pct. 2 din propunerea legislativă se prevede o amendă de la 5.000 la 20.000 lei, care este vădit disproporționată). Cu privire la cuantumul exagerat al amenzii propuse, vom face detalieri, în continuare, la pct. 2 al acestor recomandări. * * * 2). La Articolul I pct. 2 din proiect, se propune sancționarea contravenției nou introduse, la care ne-am referit mai sus (contravenție ce poate fi denumită, pe scurt, ofensarea instituției publice sau a angajaților săi), cu cea mai dură amendă prevăzută în Legea 61/1991 pentru comiterea unei contravenții, respectiv amenda de la 5.000 la 20.000 lei. În comparație cu această sancțiune vădit disproporționată, cel care alungă din locuința comună soția și/sau copiii poate fi amendat doar între 200 și, maximum, 1.000 lei. Desigur, una e să-ți alungi de acasă soția și copiii (faptă minoră, conform legiuitorului) și alta e să ofensezi instituția publică sau angajații săi (faptă considerată de legiuitor ca fiind de gravitate maximă). Procedând după optica actualului legiuitor, pentru a fi amendat cu 20.000 lei (cât e amenda propusă pentru o singură ofensă adusă instituției publice sau angajaților săi), cel care își alungă din domiciliul comun soția și/sau copiii, va trebui sa repete alungarea de 20 de ori (20 x 1.000 lei/alungare = 20.000 lei). De asemenea, actele de huliganism, prin care se tulbură ordinea și liniștea publică, sunt sancționate, în prezent, de Legea 61/1991 cu amendă între 200 și 1.000 lei, în timp ce acte mai puțin violente, cum este foarte interpretabila “lipsă de respect” față de o instituție publică sau angajații săi, vor fi sancționate, de aceeași Lege 61/1991 cu amendă între 5.000 și 20.000 lei. La fel, și contravenția constând în provocarea ori participarea efectivă la scandal, în locuri sau localuri publice, este sancționată cu amendă de la 200 la 1.000 lei, nu de la 5.000 la 20.000 lei. Și exemplele pot continua: organizarea de jocuri de noroc ilegale se sancționează cu amendă maximă de 1.500 lei, nu de 20.000 lei, iar activitățile din sfera “sex work”se sancționează cu amendă maximă de 1.500 lei, nu de 20.000 lei. Până în prezent, sancțiunea contravențională cu amendă maximă (de la 5.000 la 20.000 lei) este prevăzută de legea 61/1991 doar pentru servirea de alcool minorilor sau celor deja aflați în stare de ebrietate și, mai nou, pentru servirea minorilor cu băuturi energizante. Este evidemt că prevederea unei amenzi maxime pentru o fapta de “insuficient respect” arătat la adresa unei instituții publice sau angajaților săi este o măsură vădit disproporționată și are ca scop, ușor vizibil, supunerea cetățeanului în relația cu autoritățile/instituțiile publice, insuflând acestuia temerea că orice gest al său, din care 5 va rezulta o cât de mică nesupunere (“încăpățânare“), va fi drastic sancționat, printr-o amendă exagerat de mare. Dacă se dorește păstrarea noii contravenții, prevăzută în prezenta propunere legislativă, este necesar ca regimul sancționator al acesteia să respecte condiția proporționalității între scopul urmărit și mijlocul folosit. În acest sens, sancțiunea aplicabilă ar trebui să fie similară celei pentru alte contravenții din aceeași categorie (indicate mai sus - art. 2 pct. 1 si pct. 24 din Legea 61/1991), respectiv amenda între 200 și 1.000 lei. Dar, după cum am arătat la punctul precedent al recomandărilor, soluția rezonabilă este de eliminare a acestei noi contravenții, care se dorește a fi introdusă prin propunerea legislativă aflată în discuție. * Vă solicităm să ne comunicați măsurile dispuse de dumneavoastră cu privire la prezentele recomandări.  Vă mulţumim. Director executiv,

b318/2025
Propunere legislativă pentru modificarea Legii nr.406/2001 privind acordarea unor drepturi persoanelor care au avut calitatea de șef al statului român
Număr de înregistrare: 768
Vizibil: Da
Data de postare a opiniei: 29.08.2025 09:12:00
De la: Man Simona
Textul opiniei: Ce se poate face daca asa cum e cazul Mineriadelor, nu exista condamnare definitiva ci o tergiversare a dosarelor si pasare a lor de la o institutie la alta, pana ce vinovatia dispare, datorita decesului? Pot sa existe situatii in care actiunea unui sef al statului sa fie profund nociva pentru populatie si totusi, datorita puterii si influentei pe care o are acesta, sa scape nepedepsit.

L311/2025
Propunere legislativă pentru completarea Legii asistenței sociale nr.292/2011
Număr de înregistrare: 767
Vizibil: Da
Data de postare a opiniei: 23.07.2025 14:50:00
De la: Gorgon Teodora
Textul opiniei: Propunere legislativa nerealizabila

L292/2025
Propunere legislativă pentru modificarea și completarea Legii nr.205/2004 privind protecția animalelor și pentru modificarea și completarea Ordonanței de urgență nr.155/2001 privind aprobarea programului de gestionare a câinilor fără stăpân
Număr de înregistrare: 752
Vizibil: Da
Data de postare a opiniei: 16.07.2025 18:35:00
De la: Mihai Kusko
Textul opiniei: Aceasta propunere urmareste, printre altele, scoaterea eutanasierii din legea de gestionare a cainilor fara stapan. Neaplicarea eutanasierii ca ultima solutie ar conduce la blocarea adaposturilor - chiar daca adaposturile se extind pe costuri imense tot vor fi blocate, adoptia va fi descurajata, iar cetatenii vor fi atacati, sfasiati, chiar omorati de caini. Nu putem uita de tragedia din septembrie 2013 atunci cand a murit micul Ionut Anghel. "Legea lui Ionut", asa cum a fost numita in memoria copilului de numai patru ani, a permis ca Bucurestiul si multe alte localitati sa scape de haitele de maidanezi prin aplicarea acestei legi. Romanii nu doresc revenirea terorii canine pe strazile oraselor Romaniei!

12345678910...


Go to top