Proiect | Opinie (click pentru sortare după dată) |
b285/2025
Propunere legislativă pentru completarea Legii asistenței sociale nr.292/2011
|
Număr de înregistrare: |
767
|
Vizibil: |
Da
|
Data de postare a opiniei: |
23.07.2025 14:50:00
|
De la: |
Gorgon Teodora
|
|
Textul opiniei: |
Propunere legislativa nerealizabila
|
|
|
|
b259/2025
Propunere legislativă pentru modificarea și completarea Legii nr.205/2004 privind protecția animalelor și pentru modificarea și completarea Ordonanței de urgență nr.155/2001 privind aprobarea programului de gestionare a câinilor fără stăpân
|
Număr de înregistrare: |
752
|
Vizibil: |
Da
|
Data de postare a opiniei: |
16.07.2025 18:35:00
|
De la: |
Mihai Kusko
|
|
Textul opiniei: |
Aceasta propunere urmareste, printre altele, scoaterea eutanasierii din legea de gestionare a cainilor fara stapan. Neaplicarea eutanasierii ca ultima solutie ar conduce la blocarea adaposturilor - chiar daca adaposturile se extind pe costuri imense tot vor fi blocate, adoptia va fi descurajata, iar cetatenii vor fi atacati, sfasiati, chiar omorati de caini. Nu putem uita de tragedia din septembrie 2013 atunci cand a murit micul Ionut Anghel. "Legea lui Ionut", asa cum a fost numita in memoria copilului de numai patru ani, a permis ca Bucurestiul si multe alte localitati sa scape de haitele de maidanezi prin aplicarea acestei legi. Romanii nu doresc revenirea terorii canine pe strazile oraselor Romaniei!
|
|
|
|
b261/2025
Propunere legislativă pentru modificarea și completarea Legii nr.4/2008 privind prevenirea și combaterea violenței cu ocazia competițiilor și a jocurilor sportive și de modificare a Legii nr.60/1991 privind organizarea și desfășurarea adunărilor publice
|
Număr de înregistrare: |
709
|
Vizibil: |
Da
|
Data de postare a opiniei: |
16.07.2025 00:00:00
|
De la: |
Mădălin Borfii
|
|
Textul opiniei: |
Foarte bună schimbarea, în sfârșit ne aliniem cu stadioanele din Europa
|
|
|
|
b261/2025
Propunere legislativă pentru modificarea și completarea Legii nr.4/2008 privind prevenirea și combaterea violenței cu ocazia competițiilor și a jocurilor sportive și de modificare a Legii nr.60/1991 privind organizarea și desfășurarea adunărilor publice
|
Număr de înregistrare: |
708
|
Vizibil: |
Da
|
Data de postare a opiniei: |
16.07.2025 00:00:00
|
De la: |
Visan George
|
|
Textul opiniei: |
Este timpul să schimbăm Legea 4 – o relicvă care încalcă prezumția de nevinovăție Legea 4, în forma ei actuală, este o lege învechită, depășită de realitățile societății românești și profund incompatibilă cu valorile unui stat de drept. Mai grav decât atât, ea sfidează un principiu fundamental consfințit în Constituție și în convențiile internaționale la care România este parte: dreptul la prezumția de nevinovăție. Această lege, în loc să protejeze cetățeanul și să asigure echilibrul între autoritate și libertate, ajunge adesea să ofere un instrument de abuz. Prin formulări generale, interpretabile și lipsite de garanții solide, Legea 4 deschide poarta unor intervenții arbitrare, în care cetățeanul este tratat a priori ca vinovat. Statul modern nu poate funcționa pe baza suspiciunii colective, ci pe temeiul unor dovezi clare, proceduri corecte și respect față de drepturile fundamentale. A accepta menținerea unei astfel de legi înseamnă a tolera un mecanism care subminează încrederea în justiție și în instituțiile statului. România are nevoie de o legislație modernă, adaptată prezentului, care să garanteze drepturile cetățenilor și să asigure echilibrul dintre ordine publică și libertate individuală. Schimbarea Legii 4 nu este doar o necesitate juridică, ci o datorie morală pentru o societate care vrea să rămână democratică
|
|
|
|
b292/2025
Propunere legislativă privind instituirea unui mecanism de credit fiscal pentru sprijinirea părinților care au în îngrijire doi sau mai mulți copii
|
Număr de înregistrare: |
751
|
Vizibil: |
Da
|
Data de postare a opiniei: |
15.07.2025 19:14:00
|
De la: |
Mihaltan Elena
|
|
Textul opiniei: |
O propunere legislativa care este de mult asteptata!
|
|
|
|
b235/2025
Propunere legislativă pentru modificarea și completarea unor acte normative
|
Număr de înregistrare: |
692
|
Vizibil: |
Da
|
Data de postare a opiniei: |
15.07.2025 13:40:00
|
De la: |
Georgiana Hazsda
|
|
Textul opiniei: |
Solicit modificarea legislației rutiere astfel încât să fie permis transportul copiilor minori ca pasageri pe motocicletă, în condiții stricte de siguranță.
Propun ca această posibilitate să fie reglementată astfel:
Conducătorul motocicletei să dețină permis categoria A de cel puțin 1 an;
Minorul pasager să aibă o înălțime minimă de 120 cm;
Motocicleta să fie echipată cu scaun special pentru copii, omologat;
Copilul să poarte casca omologată, echipament complet de protecție și centură de siguranță (dacă este prevăzută de scaun).
Argumente:
Zilnic, zeci de mii de părinți contribuie la aglomerarea traficului urban ducând copiii la școală cu mașina;
O astfel de măsură ar contribui la fluidizarea traficului, reducerea poluării și creșterea mobilității urbane;
State precum Germania, Franța sau Italia permit deja acest lucru în condiții bine reglementate. România poate adopta același model.
Solicitam respectuos analizarea acestei propuneri și includerea ei în forma finală a proiectului legislativ B238/2025.
|
|
|
|
b238/2025
Propunere legislativă pentru modificarea și completarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.195/2002 privind circulația pe drumurile publice
|
Număr de înregistrare: |
680
|
Vizibil: |
Da
|
Data de postare a opiniei: |
12.07.2025 12:07:00
|
De la: |
Mihai Popescu
|
|
Textul opiniei: |
Stimate doamne și stimați domni parlamentari, Subsemnatul(a), MIHAI POPESCU, domiciliat(ă) în Bucuresti, cetățean român preocupat de siguranța și accesibilitatea spațiului public urban, vă adresez această solicitare în legătură cu inițiativa legislativă aflată în dezbatere privind modificarea Codului Rutier, prin care se dorește permiterea parcării motocicletelor și scuterelor pe trotuar, cu condiția lăsării unui spațiu de 1 metru pentru circulația pietonilor. Am luat act de inițiativa legislativă B238/2025 care propune modificarea Codului Rutier astfel încât parcarea motocicletelor și scuterelor să fie permisă pe orice trotuar, cu condiția de a lăsa liber un metru pentru circulația pietonilor. Cu respect, vă solicit să reanalizați această propunere și să o aduceți în acord cu principiile urbanismului echitabil și ale mobilității pentru toți. Un spațiu de doar 1 metru nu este suficient pentru o deplasare pietonală sigură și confortabilă. Pe trotuare circulă zilnic: grupuri de persoane, inclusiv familii cu copii,
persoane în vârstă,
persoane cu dizabilități,
părinți care împing cărucioare,
elevi și tineri. Un metru de lățime nu permite trecerea simultană a două persoane, nu permite depășirea obstacolelor și creează disconfort și riscuri reale în interacțiunea dintre pietoni și vehiculele parcate. Mai mult, trotuarele din orașele noastre sunt deja sufocate de obstacole: mașini parcate ilegal, tomberoane, mobilier urban amplasat haotic, lucrări abandonate sau deșeuri. În acest context, o astfel de modificare nu doar că nu rezolvă, ci agravează o problemă deja cronică, blocarea trotuarelor. Inițiativa legislativă ignoră complet normele tehnice deja existente în România privind accesibilitatea spațiului urban. Potrivit NP 051-2012 privind adaptarea clădirilor civile și spațiului urban la nevoile individuale ale persoanelor cu handicap, lățimea minimă a trotuarelor accesibile pentru persoane cu dizabilități este de 1,20 m, în cazul traficului pietonal redus în dublu sens, și 90 cm doar în cazul trotuarelor cu trafic într-un singur sens și foarte rar în sens opus, cu obligația de a exista buzunare de așteptare și întoarcere de 1,80 × 2,00 m la fiecare 25 de metri.
Mai mult, pentru traficul pietonal normal sau frecvent, lățimile minime cresc semnificativ: 1,80 m pentru trafic constant în dublu sens 1,50 m pentru trafic frecvent în dublu sens, tot cu buzunare de întoarcere obligatorii Prin urmare, stabilirea arbitrară a unui metru ca minim acceptabil pentru circulația pietonală în toate condițiile contrazice aceste standarde și pune în pericol accesul real al pietonilor, în special al celor care folosesc scaune rulante, cărucioare sau au nevoie de sprijin. Un metru nu este suficient nici fizic, nici legal, pentru un trotuar care să fie cu adevărat public, sigur și accesibil. În expunerea de motive a proiectului, susțineți următoarele: „Tot în sprijinul evitării congestiilor provocate de parcarea autovehiculelor, se prevede posibilitatea ca vehiculele pe două roţi să poată staţiona pe trotuar, paralel cu marginea carosabilului, cu obligaţia de a păstra o distanţă de 1 metru pe trotuar, pentru circulaţia pietonilor şi altor participanţi la trafic.” Cum poate fi o soluție congestionarea trotuarelor, prin parcarea vehiculelor pe două roți, pentru combaterea congestiilor cauzate de parcarea autovehiculelor? Trotuarul nu este o alternativă la spațiile de parcare pentru niciun tip de vehicul. Este un spațiu destinat exclusiv circulației pietonale, iar sacrificarea acestuia pentru a „rezolva” problema parcării mașinilor sau motocicletelor este o soluție inacceptabilă și contrară principiilor urbanismului modern. De asemenea, inițiativa legislativă este motivată de o petiție pentru mobilitate urbană lansată de asociația motoADN, petiție care cere: „Realizarea de locuri de parcare pentru motociclete și scutere în București” „Marcaje de delimitare a parcării moto care să stabilească locurile și poziția de parcare” „Permiterea parcării scuterelor și motocicletelor pe străzile cu trafic pietonal în locații special marcate, astfel încât să nu încurce traficul pietonal.” Toate aceste solicitări sunt rezonabile, dar forma în care proiectul legislativ este redactat elimină tocmai acele condiții minime de reglementare, deschizând calea pentru parcarea nereglementată și abuzivă pe orice trotuar. Este important de reamintit că, pentru autoturisme, parcarea pe trotuar este permisă doar în condițiile stabilite la art. 72 alin. 7 din OUG 195/2002 republicata privind circulatia pe drumurile public, actualizata prin OUG nr. 63/2006, adică: „Este interzisă ocuparea trotuarelor cu vehicule imobilizate, iar când această este permisă, conform indicatoarelor sau marcajelor, lățimea minimă a trotuarului lăsat la dispoziția pietonilor trebuie să fie de cel puțin un metru.” Acordarea unui regim mai permisiv pentru motociclete și scutere, fără marcaje, fără spații desemnate și fără implicarea administrației locale, creează un precedent periculos și nejustificat. Solicitarea mea este simplă și de bun-simț: păstrați trotuarele pentru pietoni, în deplină siguranță și accesibilitate. Dacă proiectul urmărește în mod real crearea de condiții pentru vehiculele pe două roți, atunci soluția este amenajarea unor spații dedicate, clar marcate, în consultare cu specialiștii în mobilitate urbană și protecția celor mai vulnerabili participanți la trafic, pietonii. Vă încurajez să consultați asociații de urbanism, persoane cu dizabilități, organizații de pietoni și specialiști în accesibilitate înainte de a adopta orice modificare care poate avea consecințe negative asupra vieții cotidiene a cetățenilor. Cu respect, Mihai Popescu
|
|
|
|
b238/2025
Propunere legislativă pentru modificarea și completarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.195/2002 privind circulația pe drumurile publice
|
Număr de înregistrare: |
681
|
Vizibil: |
Da
|
Data de postare a opiniei: |
11.07.2025 16:57:00
|
De la: |
Oprea Marius
|
|
Textul opiniei: |
Cand copii nu au scoala, traficul in Bucuresti este ok.
Constructia de scoli in apropierea copiilor si o lege care nu mai permite aprovizionarii magazinelor in timpul zilei rezolva cea mai mare parte a problemei traficului.
|
|
|
|
b238/2025
Propunere legislativă pentru modificarea și completarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.195/2002 privind circulația pe drumurile publice
|
Număr de înregistrare: |
682
|
Vizibil: |
Da
|
Data de postare a opiniei: |
11.07.2025 14:46:00
|
De la: |
Serban Roxana
|
|
Textul opiniei: |
Doresc să îmi exprim profunda îngrijorare față de propunerea legislativă care prevede posibilitatea parcării motocicletelor și scuterelor pe orice trotuar, cu condiția menținerii unui spațiu liber de 1 metru pentru pietoni.
Această măsură este inadecvată, periculoasă și discriminatorie din mai multe motive:
🔹 1 metru nu este suficient pentru circulația pietonilor în siguranță. Acest spațiu este mult prea îngust pentru:
un părinte care împinge un cărucior pentru copil,
o persoană cu dizabilitate locomotorie sau un utilizator de scaun rulant,
un copil de mână cu un adult,
două persoane care merg împreună,
o persoană cu deficiențe de vedere, care are nevoie de spațiu pentru deplasare sigură.
🔹 Transformarea trotuarelor în spații de parcare, chiar și pentru vehicule mai mici, încurajează ocuparea abuzivă a spațiului public. În loc să descurajeze comportamentele incorecte, proiectul de lege le normalizează.
🔹 În lipsa unor marcaje clare sau reglementări stricte, interpretarea „rămânerii a 1 metru liber” va fi extrem de subiectivă și greu de controlat. Rezultatul va fi haos urban și și mai multă presiune pe pietoni.
🔹 România are deja un deficit major de infrastructură pietonală accesibilă. Legalizarea parcării pe trotuare în forma propusă agravează excluziunea socială a persoanelor vulnerabile: copii, vârstnici, persoane cu dizabilități.
Pietonii trebuie să aibă prioritate. Siguranța și accesibilitatea nu sunt opționale.
|
|
|
|
b238/2025
Propunere legislativă pentru modificarea și completarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.195/2002 privind circulația pe drumurile publice
|
Număr de înregistrare: |
683
|
Vizibil: |
Da
|
Data de postare a opiniei: |
11.07.2025 14:06:00
|
De la: |
CLaudia Horincar
|
|
Textul opiniei: |
Bună ziua, În privința propunerii legislative care ar permite motocicletelor și vehiculelor similare să parcheze pe trotuar, cu condiția păstrării unui metru liber pentru pietoni, precum și să circule pe benzile dedicate transportului public (înregistrată la senat cu nr. B238/2025), aș vrea să atrag atenția că trotuarele sunt deja insuficiente, atât ca număr, cât și ca lățime, în multe localități. Sunt pieton, parcurg zilnic câțiva kilometri prin Cluj-Napoca, iar în această calitate pot să vă împărtășesc câteva gânduri: • Există grupuri de pietoni, de ex. familii, în care deplasarea pe lângă obstacole nu se poate face în siguranță în porțiunile sub 1 metru latime de trotuar (părinți cu copii mici, persoane cu dizabiiltăți etc.) • Congestionarea traficului se rezolvă ecologic prin încurajarea transportului public, a traficului pietonal și a vehiculelor nemotorizate (biciclete) • Calitatea aerului, o problemă stringentă în România, are de suferit și mai mult dacă se încurajează folosirea vehiculelor cu motor, fie și pe 2 roți. Vă rog să promovați acele soluții care orientează societatea înspre modernitate, protecția mediului și a sănătății tuturor, ci nu înspre creșterea folosirii motoarelor cu combustie și a spațiului public în folos strict personal. Mulțumesc, Claudia Horincar •
|
|
|
|