Lista opiniilor exprimate pentru propunerea legislativă

Data Start interval
Data Sfărșit interval
De la:
Text:
Numar de înregistrare al opiniei:

ProiectOpinie (click pentru sortare după dată)
b238/2025
Propunere legislativă pentru modificarea și completarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.195/2002 privind circulația pe drumurile publice
Număr de înregistrare: 680
Vizibil: Da
Data de postare a opiniei: 12.07.2025 12:07:00
De la: Mihai Popescu
Textul opiniei: Stimate doamne și stimați domni parlamentari, Subsemnatul(a), MIHAI POPESCU, domiciliat(ă) în Bucuresti, cetățean român preocupat de siguranța și accesibilitatea spațiului public urban, vă adresez această solicitare în legătură cu inițiativa legislativă aflată în dezbatere privind modificarea Codului Rutier, prin care se dorește permiterea parcării motocicletelor și scuterelor pe trotuar, cu condiția lăsării unui spațiu de 1 metru pentru circulația pietonilor. Am luat act de inițiativa legislativă B238/2025 care propune modificarea Codului Rutier astfel încât parcarea motocicletelor și scuterelor să fie permisă pe orice trotuar, cu condiția de a lăsa liber un metru pentru circulația pietonilor. Cu respect, vă solicit să reanalizați această propunere și să o aduceți în acord cu principiile urbanismului echitabil și ale mobilității pentru toți. Un spațiu de doar 1 metru nu este suficient pentru o deplasare pietonală sigură și confortabilă. Pe trotuare circulă zilnic: grupuri de persoane, inclusiv familii cu copii,

persoane în vârstă,

persoane cu dizabilități,

părinți care împing cărucioare,

elevi și tineri. Un metru de lățime nu permite trecerea simultană a două persoane, nu permite depășirea obstacolelor și creează disconfort și riscuri reale în interacțiunea dintre pietoni și vehiculele parcate. Mai mult, trotuarele din orașele noastre sunt deja sufocate de obstacole: mașini parcate ilegal, tomberoane, mobilier urban amplasat haotic, lucrări abandonate sau deșeuri. În acest context, o astfel de modificare nu doar că nu rezolvă, ci agravează o problemă deja cronică, blocarea trotuarelor. Inițiativa legislativă ignoră complet normele tehnice deja existente în România privind accesibilitatea spațiului urban. Potrivit NP 051-2012 privind adaptarea clădirilor civile și spațiului urban la nevoile individuale ale persoanelor cu handicap, lățimea minimă a trotuarelor accesibile pentru persoane cu dizabilități este de 1,20 m, în cazul traficului pietonal redus în dublu sens, și 90 cm doar în cazul trotuarelor cu trafic într-un singur sens și foarte rar în sens opus, cu obligația de a exista buzunare de așteptare și întoarcere de 1,80 × 2,00 m la fiecare 25 de metri.

Mai mult, pentru traficul pietonal normal sau frecvent, lățimile minime cresc semnificativ: 1,80 m pentru trafic constant în dublu sens 1,50 m pentru trafic frecvent în dublu sens, tot cu buzunare de întoarcere obligatorii Prin urmare, stabilirea arbitrară a unui metru ca minim acceptabil pentru circulația pietonală în toate condițiile contrazice aceste standarde și pune în pericol accesul real al pietonilor, în special al celor care folosesc scaune rulante, cărucioare sau au nevoie de sprijin. Un metru nu este suficient nici fizic, nici legal, pentru un trotuar care să fie cu adevărat public, sigur și accesibil. În expunerea de motive a proiectului, susțineți următoarele: „Tot în sprijinul evitării congestiilor provocate de parcarea autovehiculelor, se prevede posibilitatea ca vehiculele pe două roţi să poată staţiona pe trotuar, paralel cu marginea carosabilului, cu obligaţia de a păstra o distanţă de 1 metru pe trotuar, pentru circulaţia pietonilor şi altor participanţi la trafic.” Cum poate fi o soluție congestionarea trotuarelor, prin parcarea vehiculelor pe două roți, pentru combaterea congestiilor cauzate de parcarea autovehiculelor? Trotuarul nu este o alternativă la spațiile de parcare pentru niciun tip de vehicul. Este un spațiu destinat exclusiv circulației pietonale, iar sacrificarea acestuia pentru a „rezolva” problema parcării mașinilor sau motocicletelor este o soluție inacceptabilă și contrară principiilor urbanismului modern. De asemenea, inițiativa legislativă este motivată de o petiție pentru mobilitate urbană lansată de asociația motoADN, petiție care cere: „Realizarea de locuri de parcare pentru motociclete și scutere în București” „Marcaje de delimitare a parcării moto care să stabilească locurile și poziția de parcare” „Permiterea parcării scuterelor și motocicletelor pe străzile cu trafic pietonal în locații special marcate, astfel încât să nu încurce traficul pietonal.” Toate aceste solicitări sunt rezonabile, dar forma în care proiectul legislativ este redactat elimină tocmai acele condiții minime de reglementare, deschizând calea pentru parcarea nereglementată și abuzivă pe orice trotuar. Este important de reamintit că, pentru autoturisme, parcarea pe trotuar este permisă doar în condițiile stabilite la art. 72 alin. 7 din OUG 195/2002 republicata privind circulatia pe drumurile public, actualizata prin OUG nr. 63/2006, adică: „Este interzisă ocuparea trotuarelor cu vehicule imobilizate, iar când această este permisă, conform indicatoarelor sau marcajelor, lățimea minimă a trotuarului lăsat la dispoziția pietonilor trebuie să fie de cel puțin un metru.” Acordarea unui regim mai permisiv pentru motociclete și scutere, fără marcaje, fără spații desemnate și fără implicarea administrației locale, creează un precedent periculos și nejustificat. Solicitarea mea este simplă și de bun-simț: păstrați trotuarele pentru pietoni, în deplină siguranță și accesibilitate. Dacă proiectul urmărește în mod real crearea de condiții pentru vehiculele pe două roți, atunci soluția este amenajarea unor spații dedicate, clar marcate, în consultare cu specialiștii în mobilitate urbană și protecția celor mai vulnerabili participanți la trafic, pietonii. Vă încurajez să consultați asociații de urbanism, persoane cu dizabilități, organizații de pietoni și specialiști în accesibilitate înainte de a adopta orice modificare care poate avea consecințe negative asupra vieții cotidiene a cetățenilor. Cu respect, Mihai Popescu

b238/2025
Propunere legislativă pentru modificarea și completarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.195/2002 privind circulația pe drumurile publice
Număr de înregistrare: 681
Vizibil: Da
Data de postare a opiniei: 11.07.2025 16:57:00
De la: Oprea Marius
Textul opiniei: Cand copii nu au scoala, traficul in Bucuresti este ok.
Constructia de scoli in apropierea copiilor si o lege care nu mai permite aprovizionarii magazinelor in timpul zilei rezolva cea mai mare parte a problemei traficului.

b238/2025
Propunere legislativă pentru modificarea și completarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.195/2002 privind circulația pe drumurile publice
Număr de înregistrare: 682
Vizibil: Da
Data de postare a opiniei: 11.07.2025 14:46:00
De la: Serban Roxana
Textul opiniei: Doresc să îmi exprim profunda îngrijorare față de propunerea legislativă care prevede posibilitatea parcării motocicletelor și scuterelor pe orice trotuar, cu condiția menținerii unui spațiu liber de 1 metru pentru pietoni.
Această măsură este inadecvată, periculoasă și discriminatorie din mai multe motive:
🔹 1 metru nu este suficient pentru circulația pietonilor în siguranță. Acest spațiu este mult prea îngust pentru:
un părinte care împinge un cărucior pentru copil,
o persoană cu dizabilitate locomotorie sau un utilizator de scaun rulant,
un copil de mână cu un adult,
două persoane care merg împreună,
o persoană cu deficiențe de vedere, care are nevoie de spațiu pentru deplasare sigură.

🔹 Transformarea trotuarelor în spații de parcare, chiar și pentru vehicule mai mici, încurajează ocuparea abuzivă a spațiului public. În loc să descurajeze comportamentele incorecte, proiectul de lege le normalizează.
🔹 În lipsa unor marcaje clare sau reglementări stricte, interpretarea „rămânerii a 1 metru liber” va fi extrem de subiectivă și greu de controlat. Rezultatul va fi haos urban și și mai multă presiune pe pietoni.
🔹 România are deja un deficit major de infrastructură pietonală accesibilă. Legalizarea parcării pe trotuare în forma propusă agravează excluziunea socială a persoanelor vulnerabile: copii, vârstnici, persoane cu dizabilități.
Pietonii trebuie să aibă prioritate. Siguranța și accesibilitatea nu sunt opționale.

b238/2025
Propunere legislativă pentru modificarea și completarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.195/2002 privind circulația pe drumurile publice
Număr de înregistrare: 683
Vizibil: Da
Data de postare a opiniei: 11.07.2025 14:06:00
De la: CLaudia Horincar
Textul opiniei: Bună ziua, În privința propunerii legislative care ar permite motocicletelor și vehiculelor similare să parcheze pe trotuar, cu condiția păstrării unui metru liber pentru pietoni, precum și să circule pe benzile dedicate transportului public (înregistrată la senat cu nr. B238/2025), aș vrea să atrag atenția că trotuarele sunt deja insuficiente, atât ca număr, cât și ca lățime, în multe localități. Sunt pieton, parcurg zilnic câțiva kilometri prin Cluj-Napoca, iar în această calitate pot să vă împărtășesc câteva gânduri: • Există grupuri de pietoni, de ex. familii, în care deplasarea pe lângă obstacole nu se poate face în siguranță în porțiunile sub 1 metru latime de trotuar (părinți cu copii mici, persoane cu dizabiiltăți etc.) • Congestionarea traficului se rezolvă ecologic prin încurajarea transportului public, a traficului pietonal și a vehiculelor nemotorizate (biciclete) • Calitatea aerului, o problemă stringentă în România, are de suferit și mai mult dacă se încurajează folosirea vehiculelor cu motor, fie și pe 2 roți. Vă rog să promovați acele soluții care orientează societatea înspre modernitate, protecția mediului și a sănătății tuturor, ci nu înspre creșterea folosirii motoarelor cu combustie și a spațiului public în folos strict personal. Mulțumesc, Claudia Horincar •

b238/2025
Propunere legislativă pentru modificarea și completarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.195/2002 privind circulația pe drumurile publice
Număr de înregistrare: 684
Vizibil: Da
Data de postare a opiniei: 11.07.2025 12:52:00
De la: Vlad Iulian Bogdan
Textul opiniei: Stimați membri ai Parlamentului,
Vă scriu în legătură cu inițiativa legislativă B238/2025 privind modificarea Codului Rutier pentru a permite parcarea motocicletelor și scuterelor pe trotuar, cu condiția păstrării unui metru liber pentru pietoni.
Această propunere ridică îngrijorări serioase privind siguranța și accesibilitatea spațiului pietonal. Un metru nu este suficient pentru circulația în siguranță a pietonilor — fie că vorbim de persoane în vârstă, părinți cu cărucioare, persoane cu dizabilități sau copii. Trotuarele sunt deja supraaglomerate și fragmentate de obstacole, iar permiterea parcării suplimentare pe acestea agravează situația.
Inițiativa elimină orice condiții clare de reglementare (marcaje, spații dedicate, implicarea administrației locale), deschizând calea pentru un haos urban. Dacă scopul este sprijinirea mobilității pe două roți, soluția trebuie să fie amenajarea unor locuri de parcare bine definite și consultarea specialiștilor în mobilitate urbană și accesibilitate.
Trotuarele trebuie să rămână spații sigure și continue pentru toți pietonii. Vă rog să reanalizați proiectul în acest sens.

b261/2025
Propunere legislativă pentru modificarea și completarea Legii nr.4/2008 privind prevenirea și combaterea violenței cu ocazia competițiilor și a jocurilor sportive și de modificare a Legii nr.60/1991 privind organizarea și desfășurarea adunărilor publice
Număr de înregistrare: 665
Vizibil: Da
Data de postare a opiniei: 10.07.2025 11:07:00
De la: Andrei Stefan
Textul opiniei: Niciun om nu este vinovat cat timp este un process in desfasurare. Legalizati drepturile omului pe stadioanele din Romania!

b261/2025
Propunere legislativă pentru modificarea și completarea Legii nr.4/2008 privind prevenirea și combaterea violenței cu ocazia competițiilor și a jocurilor sportive și de modificare a Legii nr.60/1991 privind organizarea și desfășurarea adunărilor publice
Număr de înregistrare: 664
Vizibil: Da
Data de postare a opiniei: 10.07.2025 11:05:00
De la: Alex Ciurca
Textul opiniei: Niste modificari demne de anul 2025. Le multumim anticipat celor care o sa voteze revenirea spectacolului pe stadioanele din Romania.

b261/2025
Propunere legislativă pentru modificarea și completarea Legii nr.4/2008 privind prevenirea și combaterea violenței cu ocazia competițiilor și a jocurilor sportive și de modificare a Legii nr.60/1991 privind organizarea și desfășurarea adunărilor publice
Număr de înregistrare: 663
Vizibil: Da
Data de postare a opiniei: 10.07.2025 11:01:00
De la: banu andi
Textul opiniei: sa fie si la noi ca la mai multi

b261/2025
Propunere legislativă pentru modificarea și completarea Legii nr.4/2008 privind prevenirea și combaterea violenței cu ocazia competițiilor și a jocurilor sportive și de modificare a Legii nr.60/1991 privind organizarea și desfășurarea adunărilor publice
Număr de înregistrare: 662
Vizibil: Da
Data de postare a opiniei: 10.07.2025 10:51:00
De la: Beletu Giani Petrisor
Textul opiniei: Modificarea acestei legi de tip comunist ne aduce si pe noi mai aproape de Europa unde se poate consuma alcool pe stadion de zeci de ani, iar torțe am vazut si pe stadioanele cele mai mari inclusiv in competițiile cele mai mari din lume.Doar la noi, suporterii sunt pedepsiti pentru spectacol si asta trebuie sa inceteze.

b261/2025
Propunere legislativă pentru modificarea și completarea Legii nr.4/2008 privind prevenirea și combaterea violenței cu ocazia competițiilor și a jocurilor sportive și de modificare a Legii nr.60/1991 privind organizarea și desfășurarea adunărilor publice
Număr de înregistrare: 661
Vizibil: Da
Data de postare a opiniei: 10.07.2025 10:46:00
De la: Banu sebastiana
Textul opiniei: Niciun om nu este vinovat cat timp este un process in desfasurare. Legalizati drepturile omului pe stadioanele din Romania!

12345678910...


Go to top