Site-ul Senatului României folosește cookie. Navigând în continuare, vă exprimați acordul asupra folosiri cookie-urilor conform OUG 13/24.04.2012 și REGULAMENTUL (UE) 2016/679. OK


Lista opiniilor exprimate pentru propunerea legislativă

Data Start interval
Data Sfărșit interval
Text:
Numar de înregistrare al opiniei:

ProiectOpinie
b156/2024
Propunere legislativă pentru modificarea și completarea Legii 360/2023 privind sistemul public de pensii
Număr de înregistrare: 52
Data de postare a opiniei: 18.04.2024 13:31:00
De la: Petre George
Textul opiniei: Buna ziua,
Rugam analiza!
2024- Aplicabil general – Norma de aplicare - Art. 41. - (1) Reducerea vârstelor standard de pensionare potrivit art. 55 din lege se face numai în condiţiile realizării stagiului complet de cotizare
1- Dreptul la grupa II de muncă în condiții deosebite; 2- Dreptul la fracția de an în grupă II de muncă în condiții deosebite. În fapt Leguitorul anulează prin Legea 263/2010 privind sistemul unitar de pensii publice, grupa de muncă, condiționând-o de stagiu complet de cotizare de 35 ani.
Astfel se condiționeză clasa muncitoare să aibe 35 de ani de stagiu ca să poată beneficia de toată perioada lucrată în condiții deosebite de grupă, anulând în fapt munca oameniilor care au muncit în condiții deplorabile în secții cu praf de polizor, hale unde era frig ca afară și muncitorii sudau sau polizau cu șube la temperaturi de 5 grade, asta dacă ați avut ocazia să vedeți o hala înaltă de 7-8 metri lungă de 100 metri cu geamuri vechi de suflă vântul prin ele, dar o puteți vedea la STB-URAC în strada Grozovici, mai sus de Obor, unde se repară tramvaie.) Trebui luat și contextul economic în calcul, căci nu mai sunt fabrici cum erau înainte, iar omul nu mai poate fi angajat din sudor, frezor sau alte meserii să devină casier sau paznic, căci cu CV-ul acestuia stă ani de zile până găsește ceva de muncă. Încerc să explic cât mai clar, astfel să se înțeleagă că aceea grupă este condiționată de stagiu complet, care nu se mai aplică la o economie precară, da erau vremuri când securitatea te lua de pe stradă și te băga în fabrică, acum această condiționare parcă vine dintr-o gândire a unui alt regim, să nu mă exprim mai agresiv. Totuși să fie cei din clasa muncitoare așa oropsiți, căci nu cer pensii speciale, ci doar recunoașterea acelor condiții de muncă deplorabile, praf, frig, zgomot….(care omul de rând zice așa-I legea taică, mi-au anulat grupa că nu am gasit de muncă și s-a dus și somajul, apăi să mă scoată cu cât vor că mă descurc eu….. deh legea scrisă de Leguitor a uitat contextul economic, a anulat (INTR-O SPETA) cam 20 de ani de grupă, a scos omul cu penalități….ehh Imbracată în cuvinte frumoase nimeni nu anulează nimic, grupa este acolo, o vedem, dar nu ți-o pot calcula că deh nu ai stagiu complet, așa cu uita matale NEA MUNCITORULE de tot praful….) - Considerați ca echitabil din punct de vedere juridic faptul că stagiul complet de cotizare condiționeză dreptul la grupa de muncă II condiții deosebite? 2 – Referitor la fracția de grupa II, imaginați-vă fracția de an de 11 luni și 20 zile, care nu este calculată conform tabel art. 55 din Lege 263/2010. Este normal într-un stat de drept?
Întrucât am simțit nevoia de a exprima frustrarea clasei muncitoare cu speranța unei analize la rece a celor invocate, poate există speranță pentru a modifca această cerință abuzivă. Astfel dreptul la grupă să nu fie condiționat ci doar calculat! Cu deosebit respect, George PETRE

b155/2024
Propunere legislativă privind acordarea unor facilități fiscale sub forma unor reduceri/scutiri de la plata impozitelor pentru familiile și persoanele care adoptă câini comunitari
Număr de înregistrare: 51
Data de postare a opiniei: 18.04.2024 13:24:00
De la: Petre Marian
Textul opiniei: Buna ziua! Această propunere legislativă este dedicată celor care au mai multe proprietăți sau proprietăți cu valoare mare de impozitare și încearcă prin propunerea făcută să scape de impozit! Cine iubește cu adevărat câinii comunitari poate să adopte și fără să fie scutiți de impozite!

b173/2024
Propunere legislativă pentru modificarea art.85 alin.(4) din Legea nr.360/2023 privind sistemul public de pensii
Număr de înregistrare: 49
Data de postare a opiniei: 12.04.2024 12:04:00
De la: ALEXE IULIANA PUICA
Textul opiniei: Doamnelor/Domnilor Senatori Sunt total de acord cu aceasta propunere legislativa. Consider o mare nedreptate faptul ca in lege sau in normele de aplicare nu se face referire la intreaga perioada de munca a unei persoane pentru acordarea punctelor de stabilitate, restrictionand obtinerea acestora doar la activitatea desfasurata in Romania . Actuala formulare din lege a articolului 85 alin 4 se configureaza ca o discriminare pentru cetatenii romani care au avut stagii de cotizare in Romania dar si in alte state europene sau alte state cu care exista acord bilateral privind coordonarea sistemelor de securitate sociala, deoarece persoanele respective au participat pe piata muncii indiferent daca in Romania sau o tara partenera. Daca fiecare tara UE ar face legi cu privire la pensii doar pentru cetatenii ei care au lucrat doar in tara respectiva, atunci foarte multe persoane ar avea de pierdut din punct de vedere financiar dat fiind ca de mult timp pesoanele circula si lucreaza in mai multe tari UE, avand perioda complexiva de stagiu de cotizare contributiv fragmentata intre diverse tari, neputand obtine beneficii (asemanatoare punctelor de stabilitate) nicaieri. Ca exemplu pozitiv : in Italia exista o lege care presupune un mod de calcul mai avantajos ( folosind sistemul mixt retributiv-contributiv) pentru persoanele care au avut stagiu de cotizare contributiv inainte de 31 decembrie 1995 fata de persoanele care au avut stagii de cotizare contributive incepand cu data de 01 ianuarie 1996 pentru acestea ultime folosindu-se exclusiv metoda de calcul contributiva a pensiei, deci mai putin avantajoasa. Ei bine, pentru a obtine acel beneficiu amintit mai sus, Italia ia in considerare stagiile de cotizare contributive realizate in oricare tara cu care are acorduri de coordonare a sistemelor de securitate sociala, deci si pentru anii de cotizare in Romania, ceea ce este perfect in acord cu regulamentele europene. Sper din toata inima ca noi romanii din diaspora sa nu fim considerati cetateni de serie B,prin urmare aceasta propunere legislativa trebuie sa fie aprobata. Nu cerem ajutoare necuvenite, nu cerem asistenta sociala, cerem doar un tratament echitabil si o valorizare a anilor munciti indiferent daca in Romania sau alta tara UE. Eu personal pentru 16,7 ani de munca efectiva in Romania din care 5 ani grupa II de munca nu primesc nici 200 euro pensie pe luna, ceea ce consider mult prea putin. Daca s-ar tine cont si de anii lucrati in Italia as avea 35 ani in total, deci s-ar adauga o alta suma pentru cele 6,25 puncte de stabilitate ( 6,25 x81=506 ron, deci circa 100 euro). Aproape 300 euro in total pentru anii munciti in Romania mi se pare un pic mai acceptabil. Cu consideratie, Iuliana Alexe, cetatan roman rezident in Italia

b155/2024
Propunere legislativă privind acordarea unor facilități fiscale sub forma unor reduceri/scutiri de la plata impozitelor pentru familiile și persoanele care adoptă câini comunitari
Număr de înregistrare: 48
Data de postare a opiniei: 09.04.2024 09:36:00
De la: Simulescu Alexandru Daniel
Textul opiniei: super ideea . sa se facă un parteneriat cu un lanț de magazine supermarket și sa se dea voucher de 500 de lei la fiecare animal adoptat .

b139/2024
Propunere legislativă privind modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă nr.155/2001 privind aprobarea programului de gestionare a animalelor fără stăpân
Număr de înregistrare: 47
Data de postare a opiniei: 09.04.2024 09:31:00
De la: Simulescu Alexandru Daniel
Textul opiniei: nu sunt de-acord cu uciderea animalelor nevinovate . Sa se facă programe prin care sa se dea cadou obligatoriu la cetățeni cu curte și fără animale de companie cănii pisici

L238/2024
Propunere legislativă pentru suportarea de către statul român a cheltuielilor ocazionate de repatrierea cetățenilor români decedați în străinătate precum și pentru modificarea alin.(1) lit.b) a articolului 15 din Legea nr.198/2008 privind serviciile consulare pentru care se percep taxe și nivelul taxelor consulare la misiunile diplomatice și oficiile consulare ale României în străinătate
Număr de înregistrare: 46
Data de postare a opiniei: 09.04.2024 09:27:00
De la: Simulescu Alexandru Daniel
Textul opiniei: Dacă am interes bine întrebarea și este vorba despre (repatrierea adică) întoarcerea romanilor plecați la munca în strainatate . Eu ași veni cu o soluții pentru oamenii care au ales sa muncească acasă sa deschidă afaceri acasă cum ar fi ; impozit 0 pe salariu minim pe economi ca în Anglia sau sa nu treacă de 75 000 lei . iar ce trece de suma aceasta sa fie taxat de la 20 la suta pana la 40 în funcție de venitul cetățeanului .

b177/2024
Propunere legislativă pentru modificarea art.1 alin.(2) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr.158/2005 privind concediile și indemnizațiile de asigurări sociale de sănătate
Număr de înregistrare: 44
Data de postare a opiniei: 03.04.2024 09:11:00
De la: POP Andrei Lucian
Textul opiniei: O.U.G. 158/2005 ar trebui regandit, inclusiv normele de aplicare, unde in anumite situatii exista prevederi contrare legii (OUG-ului) (ex. stagiul de cotizare/asigurare)! Cu privire la "Contractele de asigurare", conform informatiilor oferite de CNAS, in anul 2017 (inainte de modificarea legii), pentru fiecare 1 leu incasat de Casa de sanatate prin "Contractele de asigurare" se plateau cate 162.71 lei pentru concedii medicale, adica existau cheltuieli de 16271% fata de venituri!!! Cu privire la "Contractele de asigurare", conform informatiilor oferite de CNAS, in anul 2018 (dupa modificarea legii), pentru fiecare 1 leu incasat de Casa de sanatate prin "Contractele de asigurare" se plateau cate 19.92 lei pentru concedii medicale, adica existau cheltuieli de 1992% fata de venituri!!! Pentru veniturile din salarii, concediile medicale reprezentau cheltuieli de doar 134% (2017), respectiv 123% (2018)! Desi in anul 2018, pentru veniturile din salarii se plateau concedii medicale de 1.23 lei pentru fiecare 1 leu incasat, in(cepand) anul 2019 "puterea legislativa" a decis ca este necesara injumatatirea cotei pentru concediile medicale!?! Ca putere legislativa, ar trebui sa va asigurati ca nu bagati tara in faliment cu legile date (O.U.G.-ul nu a fost dat de parlament, dar e din 2005 varianta anterioara anului 2017 si modificat major la final de 2017 incepand cu 2018)!!! Solutii exista, dar pentru acest lucru trebuie analizate date reale pe care din pacate Casa de sanatate nu le poate oferi chiar daca angajatorii declara ELECTRONIC informatii utile prin diferite declaratii (Declaratia 112 din 2011)!!! (Desi de la jumatatea anului 2022 angajatorii raportau prin Declaratia 112 "Ingrijirea pacientului cu afectiuni oncologice", Casa de sanatate a totalizat "0" lei pentru aceste concedii medicale!) Analizand Declaratii 112 reale (Casa de sanatate se pare ca nu poate procesa asemenea informatii), pentru veniturile din salarii si asimilate salariilor: - aproximativ 4.90% din salariati se afla in concediu medical! - aproximativ 1.80% din zilele lucratoare reprezinta concedii medicale! - aproximativ 1.30% din zilele lucratoare reprezinta concedii medicale suportate din FNUASS! - aproximativ 0.17% din C.A.M. se datoreaza de persoane care nu pot beneficia de concedii medicale!!! Analiza completa precum si alte probleme legate de O.U.G. 158/2005: https://sites.google.com/view/andreilucian2020/parlamentare/concediimedicaleasigurarisanatate

L187/2024
Propunere legislativă privind modificarea şi completarea Legii nr.93/2009 privind instituţiile financiare nebancare, cu modificările şi completările ulterioare
Număr de înregistrare: 38
Data de postare a opiniei: 26.03.2024 15:42:00
De la: Avram Mihai
Textul opiniei: Materialul atasat contine opinia cu privire la propunerea de modificare si completare a Legii 92/2009 privind institutiile financiare nebancare

b139/2024
Propunere legislativă privind modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă nr.155/2001 privind aprobarea programului de gestionare a animalelor fără stăpân
Număr de înregistrare: 35
Data de postare a opiniei: 20.03.2024 00:00:00
De la: Gabriela Paisa
Textul opiniei: Nu suntem de acord cu acest proiect care propune ce s-a propus si pentru catei si stim foarte bine realitatea din teren. cainii nu sunt mai putini, pentru ca real insitutiile nu au lucrat ca cauza problemei, si anume sa intitieze campanii CONSTANTE de sterilizari + mers pe teren si realizat recensamant si dat amenzi celor care refuza sa isi castreze animalele. De la ei avem si vom avea mereu animale pe strazi si acest fenomen nu se poate opri doar prin capturare, mai ales dupa ce stau in conditiile mizerabile in care stau. Asa ca, daca initiatorii au vreo mila pentru pisici asa cum traiesc ele acum, faceti camapanii d einformare si educare a populatiei (in turcia se traieste bine mersi cu ele, nu stau oamenii sa le arunce bolurile cu mancare/apa, sau sa le inchida la subsol), dati amenzi drastice celor care le pun viata in pericol (Sesizari primesc cei de la politie mereu) sau creati cadru legal mai amplu pentru pedepsirea oamenilor care nu au loc de pisici, si sa se realzieze din bugetele locale sterilizari constante, astfel ca numarul lor sa nu fie unul foarte mare.
 

b139/2024
Propunere legislativă privind modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă nr.155/2001 privind aprobarea programului de gestionare a animalelor fără stăpân
Număr de înregistrare: 34
Data de postare a opiniei: 18.03.2024 00:00:00
De la: Vornicu Daniel
Textul opiniei: Nu sunt de acord cu uciderea animalelor nevinovate!
Aceasta nu este o solutie! Incurajati sterilizarea pisicilor si cainilor fara stapani, prin promovarea si sprijinirea acestor campanii.
Nu fiti partasi la aceasta cruzime!
 

12345678910...


Go to top